Auteur Topic: Blaf Blaf in het jaar 2021 - café  (gelezen 14041 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re: Blaf Blaf in het jaar 2021 - café
« Reactie #60 Gepost op: maart 13, 2021, 02:43:52 am »
Voila,

goedenacht allemaal :waved:

uitgewaaid in Kruiseke... de weg ernaartoe was wat bezaaid met goeie regenvlagen op de snelweg. Van miserie eraf gereden en een hoekje via de gewone straten afgesneden om er dan in Ruddervoorde terug op te rijden... zo zaten we meteen op de E403... en vanaf Roeselare was het dan... droog... geen spat regen meer gezien.

Stel je voor dat ik m'n wandelvrienden het bericht had gestuurd: "zien jullie dat zitten in zo'n weer?" ze zouden gedacht hebben: 'voor wind zeg je toch niet af?' want blijkbaar had het in de regio Zonnebeke-Ieper al de ganse dag niet geregend. Straf eh... zo'n klein land en toch zo'n verschil.

Eens zien of ik de 3de wandeldag ook droog ga doorkomen. Voor donderdag hadden ze namelijk ook regen gegeven en toen was 't ook droog...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #61 Gepost op: maart 13, 2021, 16:59:18 pm »
Gisteren naar de apotheek geweest om CBD olie, ik ga dat eens bij Chétje proberen, hij kan er maar deugd van hebben, de DA zegt dat veel wandelen zijn spieren zal versterken maar ik mag niet ver meer lopen van hem en Ché 8 keer de trappen op en af laten lopen doe ik ook niet, het is van nu al een heel sport om hem de trappen op en af te krijgen, en als hij geen goesting heeft moeten we hem voort slepen want hij slaat alles toe hij zet zijn remmen op  :hihi:
Zo jongens een prettig weekend gewenst en veel wandel plezier  :waved: :waved:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #62 Gepost op: maart 18, 2021, 16:12:56 pm »
Ché is deze middag weer door zijn achterpoten gegaan en heeft in de val zijn drink en eet pot en de staander mee genomen , best dat mijn man er niet was of Ché had het weer mogen horen, ik heb hem in mijn armen genomen en geknuffeld mijn arme schat,
Zij medicatie voor zijn epilepsie is bijna uit en voorlopig kunnen ze die niet meer krijgen door de corona, dus we moeten een ander soort pillen proberen, vraag me af wat dat gaat geven
Tot later mensen  :waved: :waved:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #63 Gepost op: maart 20, 2021, 20:14:00 pm »
Gisteren terug naar de da geweest, voor snoep en pillekes voor zijn epilepsie, kom ik aan de verkeerslichten zakt hij wel niet door zijn poten zeker, zijn ogen draaiden weg en trappelen met zijn poten dacht die krijgt een aanval, kreeg het verschot van mijn leven, heb hem dan onder zijn buik en aan zijn harnas gepakt om hem terug op zijn poten te krijgen en dat ging gelukkig maar het was weer verschieten zulle zo midden van de straat,
Een fijn weekend met veel zon hopelijk  :waved: :waved:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #64 Gepost op: maart 22, 2021, 15:44:32 pm »
Vannacht om 2 uur heeft Chéke ons wakker gejankt, hij kon niet recht hij had zich al door de helft van de living gesleept voor ik beneden was, heb hem dan helpen recht staan en ben bij hem gebleven beneden en hij is ook dicht bij mij gebleven, het ging echt door merg en been mijn arme schat, hij staat met de dag wankelere op zijn beentjes, we zijn ook niet te ver geweest deze morgen, gisteren namiddag is hij ook door zijn achter poten gegaan en hij heeft mij man ook doen vallen,
Een prettige dag voor iedereen en tot laten, jullie gaan werk hebben met lezen :prt: :prt: :prt:

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #65 Gepost op: maart 22, 2021, 18:09:33 pm »
Ik vind het zo erg om de updates over Ché te lezen Viviane, moet hartbrekend voor je zijn om je lieverd zo te zien.
Misschien is het nog een optie om bij de dierenarts een spierversterkend middel te vragen zoals DF ook eerder al eens aanhaalde?
Knuffel en sterkte daar alleszins! :knuff:

Moos is nog altijd ‘een beetje van zijn melk’ zoals ze zeggen. Hij mist Gian denk ik.
Ook al kreeg hij dan geregeld op zijn donder van dat klein wit spook, hij heeft er wel heel zijn leven mee samengeleefd hé.
'k Ben hem nu Bachbloesems beginnen geven en een Adaptil verdamper gekocht.
Op wandel merk ik niet zo veel aan hem, ’t is vooral thuis dat hij wat depri en onzeker lijkt, maar ja ik kan geen 24/24 met hem gaan wandelen natuurlijk…

Nog een fijne avond allemaal. :waved:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #66 Gepost op: maart 24, 2021, 10:19:00 am »
Binno ik heb spierversterkers gevraagd aan de DA hij zegt dat het niet veel zal helpen enkel wandelen maar niet ver helpt, we zitten wel met het probleem van de trap waar hij niet meer af wil en dat slecht is voor zijn rug, zo kunnen we niet zo veel naar buiten we hebben geprobeerd met een loopplank speciaal voor honden maar daar durft hij zeker niet op het is een dilemma en een heel sport om hem buiten te krijgen al is hij heel enthousiast om naar buiten te gaan tot dat hij aan de trap komt dan slaat hij blok toe 
Grtjs aan allemaal  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #67 Gepost op: maart 24, 2021, 23:31:05 pm »
Jammer dat de dierenarts er niets in ziet... al snap ik 't ergens wel. Vermoedelijk had je daar eerder moeten mee beginnen, zodat de spieren al versterkt waren voordat het naar beneden gaat.

Het doet me helemaal denken aan Dixie... wij gaven hem 'groene OS' eigenlijk op aanraden van Binno, staat ergens in de 'medische' zijde van dit forum...

We plaatsten dat altijd daar, omdat het vroeger anderen kon helpen om iets te vinden en later kan je alles herlezen van wat je meegemaakt hebt met je lieverd. Hier in 't café staat het 'maar' in 't café en ooit gaat het café weg (jaarlijks)

Goedenavond iedereen :waved:

Vandaag het treurige nieuws ontvangen dat één van de wandelmaatjes van onze honden is gestorven. Heel plots had ze gisteren een enorm bloedverlies... vanmorgen kreeg de eigenares het nieuws dat haar cavalier gestorven is. Ik weet niet waaraan... ze ging 5j worden in juni.  :cry:

Deze namiddag met de groep (5 personen slechts) gewandeld in Zuienkerke, een gewone door en terug omdat de rest van de straten op niets trekt en de andere trage wegen te ver weg zijn. Ge komt uit op een 2vaks met een fietspad waar zelfs een fietser voor zijn leven moet vrezen... en dan zou je daar op stappen met 2 honden (in mijn geval), waarvan er 1 constant naar het midden trekt (Pip)... Die heeft nooit 'leren' wandelen op straat denk ik.
Dus het is een echte kwelling...

Binno: Pharosje was ook de kluts kwijt toen Chucky stierf, maar hij had Pip - niet dat dat meteen zijn 'beste' vriend is. Pip is nogal dominant in huis... op wandel niet, dan mag Pharos z'n ding doen ...

Chucky had geen last - ondervonden wij toch - toen Dixie stierf...

Moos goed opvangen, ... meer kan je niet doen denk ik.  :knuff:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #68 Gepost op: maart 25, 2021, 16:08:17 pm »
Het zijn niet de spieren die begeven maar door die hernia dat hij door zijn poten zakt, daarmee heef ik hem nu CBD olie maar je moet je tijd afwachten voor het werkt é
 :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #69 Gepost op: maart 26, 2021, 08:18:40 am »
De spieren ondersteunen de rug eh Viviane, das bij de mens ook hé.

Rugspieren/buikspieren kweken om de rug te ondersteunen.

Goedemorgen iedereen :waved:

op facebook geband voor 24u omdat ik iemand 'domme gans' had genoemd, nadat die mijn moeder had uitgescholden. Diene supportdienst niet bereikbaar zogezegd onder het mom van covid-19... niets van voeling met de teksten die er staan, de anderen... waren zoniet nog slechter en dat mocht dan blijven staan... iemand die schreef dat mijn moeder (want 't was daarom dat ik er ging lezen) covid toewenste omdat ze had geschreven dat al die maatregelen zever zijn. Ieder z'n mening toch hé, ge moet daarom niemand iets toewensen. Dus ik vond mijn 'domme gans' dan toch zo erg niet ...

nuja. Ik heb m'n hondenforum, hier mag ik domme gans schrijven :tong:

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #70 Gepost op: maart 26, 2021, 11:35:57 am »
Ja die Spiersupport van de Groene Os was een goed middel vond ik, maar ik vrees dat het niet meer verkrijgbaar is.
Er bestaat nog wel een poeder van Puur voor de spieren, maar de samenstelling is niet hetzelfde.
Bij zo’n supplementen maak ik inderdaad ook de bedenking dat de hond nog regelmatig zou moeten (kunnen) bewegen om voldoende effect te kunnen zien,
wat met een oude hond met achterhandzwakte juist het grote probleem is.
Shiba had spondylose in zijn achterste ruggenwervels en kreeg daardoor ook achterhandzwakte.
Hij was lang relatief goed met dat poeder, maar op een gegeven moment kon alleen een injectie met anabole steroïden nog wat helpen.

Van cbd druppels ben ik bij Gian ook content geweest Viviane.
Het is blijkbaar heel breed inzetbaar bij vele klachten, dus hopelijk merk je er bij Ché ook iets van verbetering van.  :bid:

Pfff tja, als het koppeke nog zo graag wil maar het lijfje niet meer mee kan…  :knuff:

@DF: Voor zoiets onnozels geband???  :schok:
Amai, dan moeten ze bijna iedereen gaan bannen… als ik dagelijks zie welke echt grove en beledigende reacties er overal geplaatst worden,
waarvan ik dan denk, da’s er zwaar over, da kan nu toch ècht ni meer en die blijven dan inderdaad staan, ni te begrijpen. :rolleyes:

Sterkte voor je wandelmaatje trouwens, zo jong en onverwacht, triest hé. :cry:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #71 Gepost op: april 01, 2021, 02:09:36 am »
Tiens, zit jij ook op FB?

Ik dacht dat je zoals Viviane daar niet op zat.

btw, waar is Viviane?

en we zijn 1 april, maar we zullen maar geen grappen uithalen zeker vandaag?

Goedenavond of nacht eigenlijk :waved:

vandaag toch nog genoten van een warme wandeling... Hans was alweer aan 't klagen dat het warm was. Alé, voor die ene dag :tong:

We gaan es zoeken waar we heen kunnen deze namiddag... Ik ben alleen, m'n wandelpartner kan niet mee.

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #72 Gepost op: april 01, 2021, 12:52:24 pm »
Ik ben hier, niet veel te melden we doen het kampjes aan met Chéke, hij is nog altijd blij als hij naar buiten mag, juist de trappen é dat is een ramp toch bij mij met mijn man gaat het beter hij heeft meer vertrouwen in mijn man dan in mij denk ik
Tot later  :waved: :waved:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #73 Gepost op: april 03, 2021, 20:13:13 pm »
Een fijn paas weekend voor iedereen  :waved: :waved:

Offline Binno

• Platsmoeltje