Auteur Topic: Vrienden op FB... Ken jij ze allemaal?  (gelezen 3530 keer)

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • There is no greater friend than a faithful dog!
Vrienden op FB... Ken jij ze allemaal?
« Gepost op: april 03, 2016, 11:29:34 am »
Ik vraag me af hoe het bij jullie gesteld is.
Kennen jullie al je vrienden persoonlijk of hebben jullie ze allemaal al eens in het echt gezien?
Of hebben jullie ook vrienden die je toegevoegd omdat je samen iets gemeenschappelijk hebt zoals bijvoorbeeld het type rashond dat je hebt?
De meeste mensen die ik ken heb ik al eens in 't echt gezien of ik heb ze toch al, minstens, 1x ontmoet.
Of ik moet 100% zeker zijn dat, als ik ze tegenkom en ze spreken me aan, ik weet wie 't is.
Ik heb het nu, soms, regelmatig voor op een wedstrijd dat iemand me aanspreekt alsof hij/ zij me al jaren kent, maar ik dus totaal geen idee heb tegen wie ik nu aan 't praten ben.  :oops: En dat vind ik dus zeer ambetant.
En ik heb nu wel enkele DF'jes van op dit forum als vriend, maar dat is ook omdat zij ook veel gaan wandelen en ik het altijd fijn vindt om nieuwe wandelroutes te leren kennen én ze doen ook écht moeite om mij te volgen op mijn Facebook. Bij deze dus een dikke merci de DF'kes die mij goed volgen op mijn FB.  :wink: Doet me steeds een heel groot plezier. Maar ik doe ook om de x aantal maanden/ weken een vriendenschoonmaak. Mensen die zaken posten die me niet  meer interesseren verwijder ik als vriend, ook al ken ik hen. Als ze bij mij weinig of nooit reageren vind ik het 'nutteloos' om hen als vriend te houden. Ik bekijk het zo: Vriendschap, ook op FB, moet van mij twee kanten komen.

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
Re: Vrienden op FB... Ken jij ze allemaal?
« Reactie #1 Gepost op: april 03, 2016, 13:21:54 pm »
Ik volg ongeveer jou mening.
Vroeger had ik een eigen FB-pagina en alle 'vrienden' van vroeger en kennissen waren bevriend. Ik had wel over de 100 'vrienden' maar de meeste sprak ik in het écht niet meer. Dit was dan enkel vriend zijn omdat je ze ooit gekend hebt. Als iemand écht interesse heeft dan spreken ze wel persoonlijk af. Daarmee dat account gestopt voor jaren.
Sinds we Loki hebben, heb ik toch weer een FB-account aangemaakt maar onder haar naam. In 1ste instantie eigenlijk om contact te blijven houden met de fokker (aangezien die van nederland is) en contact te houden met de eigenares van de vader van Loki (die van Zweden is). Omdat een Lapinporokoira een vrij onbekend ras is, was het interessant om ons lid te maken van de bijhorende FB-groep en zo hebben we er 'vrienden' bijgekregen. In het begin gewoon mensen die ook bevriend willen zijn omdat ze ook een Lapinporokoira hebben. Als ik geen contact met hen heb dan verwijder ik hen na een tijdje.
Sinds we lid zijn van DF en veel wandelingen samen doen, zijn hier ook op FB échte vrienden bijgekomen. Ik voeg dan ook niet zomaar iedereen van DF toe als ik 1 keer met ze gewandeld heb maar wel de mensen die écht contact houden en interesse hebben in ons of omgekeerd. Idem van de hondenscholen.

Af en toe eens 'kuisen' is altijd nuttig want zo kan je de mensen blijven volgen waar je zelf interesse in hebt of omgekeerd. Anders is het ook niet meer overzichtelijk omdat je iedereen z'n update's kan zien en de belangrijkste zaken verlies je dan uit het oog.
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #2 Gepost op: april 03, 2016, 13:45:37 pm »
Ik heb heel veel vrienden op FB. Van 80% kan ik zeggen dat ik ze persoonlijk ken. De rest hebben iets gemeenschappelijk. Vooral mensen met cairntjes. Maar als we de kans hebben mekaar te ontmoeten doen we dat dus ook. Hetzelfde voor de mensen van de Korn fanpagina. Als ik naar een Korn concert ga kijk ik tussen die vrienden wie daar ook naartoe gaat en spreken we af voor en na het concert. Zo heb ik al heel wat nieuwe mensen leren kennen.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
« Reactie #3 Gepost op: april 03, 2016, 14:18:40 pm »
Af en toe eens 'kuisen' is altijd nuttig want zo kan je de mensen blijven volgen waar je zelf interesse in hebt of omgekeerd. Anders is het ook niet meer overzichtelijk omdat je iedereen z'n update's kan zien en de belangrijkste zaken verlies je dan uit het oog.
Inderdaad, zo is het.
Al heb ik wel enkele ex klas-schoolgenoten nog op een FB.
Waarom? Omdat ik het plezant vindt om te weten hoe zij het nu stellen in 't dagelijks leven en je samen toch ook veel leuke momenten en mindere leuke momenten heb gedeeld. En mij maakt het zo niet uit dat deze 'clan' niet veel reageert op mijn berichten, maar gewoon mee leest en sporadisch reageert. Maar ik vind het spijtig dat, mensen die ik in real life ken, amper of nooit reageren. Vandaar ook mijn opmerking dat vriendschap, ook op FB, van twee kanten moet komen.  :wink:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #4 Gepost op: april 03, 2016, 21:38:57 pm »
Ik zoek zelf nooit vrienden en aanvragen accepteer ik ook niet altijd. Dus mijn lijstje is niet zo lang en ik ken ze allemaal. Ik defriend nooit iemand, op mijn FB staan geen geheimen dus maakt mij niet uit wie dat volgt. Reacties zijn wel leuk maar ik geef toe dat ik dat ook niet zo vaak doe  :oops:

Offline yvy

• Kwijlfabriekske
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: april 03, 2016, 23:35:49 pm »
Ik heb nietzoveel vrienden op facebook een goeie 80 en dat is meer dan voldoende.

Ik ken ze allemaal persoonlijk omdat het collega's van het werk zijn en famillieleden.

Alles wat ikop FB zet mag gewetenzijn en isdaarom ook niet geheim.

Enkel wanneer ik zie dat personen zelf nooit iets posten of reageren worden bij mij eraf gebonjourd om de simpele reden dat die dan maar vriend willen zijn uit nieuwschierigheid.

Dus wie bij mij NOOITreageerd of zelf nooit post vliegt eruit zo simpel is het...
www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #6 Gepost op: april 03, 2016, 23:52:49 pm »
Op FB zitten er wel een paar tussen die ik niet ken, maar die wel interesse tonen in de wandelfoto's die ik plaats... Doorgaans is het ook enkel maar dat wat ik plaats :tong:

een deeltje familie zit er ergens nog tussen

Enige tijd geleden daar eens goed in gekuist, ook in de klasgenoten. Die liggen er allemaal uit... uiteindelijk ben ik daar niets meer mee dat ik weet hoe zij leven...

dus... laten we stellen dat ik er een deel van ken en soms zie en een deel niet :wink:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #7 Gepost op: april 04, 2016, 00:31:39 am »
Net even gekeken ik heb 789 vrienden  :hihi: :hihi: Maar volg zoveel mogelijk iedereen.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
« Reactie #8 Gepost op: april 04, 2016, 09:37:53 am »
Net even gekeken ik heb 789 vrienden  :hihi: :hihi: Maar volg zoveel mogelijk iedereen.
Heb ik al gemerkt.  :wink:
En dat vind ik zeer fijn.
Ik zoek zelf nooit vrienden en aanvragen accepteer ik ook niet altijd. Ik defriend nooit iemand, op mijn FB staan geen geheimen dus maakt mij niet uit wie dat volgt.
In principe staan er bij mij ook geen geheimen op hoor.  :winkt:
En gaat het voornamelijk over Hinta en, af en toe, eens over hoe het nu met mijn astma gesteld is, om maar iets te noemen. Maar ik ben ook al regelmatig teleurgesteld in een 'vriend(in)', dus ik denk dat dat er ook wel mee zal te maken hebben dat ik er nu eens met de borstel doorzwier.
Maar mijn probleem was dus ook dat ik achter vrienden ging zoeken, bv. die ook een BC hebben, en, uiteindelijk, ben je daar niet veel mee en al zeker niet als ze veel reageren. Daarom dat ik nu ook niet meer zoek achter vrienden. En, als ik iemand gewist heb, en die wil me écht terug als vriend zal die me wel opnieuw toevoegen of er naar vragen waarom hij/ zij gewist werd.  Allez, daar ga ik alleszins van uit.  :D

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #9 Gepost op: april 07, 2016, 21:56:08 pm »
Ik ben al blij al ik zelf eens energie heb om iets te posten, zowel hier als op FB. Een deel van de vrienden ken ik in RL andere die ik niet persoonlijk ken hebben me gesteund als het nodig was. Dat probeer ik ook nog maar overal op reageren kan ik niet meer.

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #10 Gepost op: april 08, 2016, 09:01:20 am »
Nee ik ken niet al mijn 'vrienden' op facebook. Ik speel namelijk al jaren landleven en hiervoor heb je 'buren' nodig.

Maar ik heb mijn facebook op gedeeld in landleven en gewoon. De mensen in de groep gewoon kunnen alles zien wat ik post en die van landleven niet.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #11 Gepost op: maart 13, 2021, 02:46:07 am »
En heeft XT er intussen al 1000? :tong:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal