Auteur Topic: Een loslopende hond op een tweevaksbaan  (gelezen 10650 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Een loslopende hond op een tweevaksbaan
« Gepost op: juli 27, 2019, 22:37:13 pm »
Gisteren, na m'n avondwandeling met de honden - uitgesteld met opzet vanwege 't warme weer tot ca 20u - keerde ik terug om richting Zedelgem te rijden. Ik reed daar rond 20u30. Thv de flitspaal zie ik plots een 'vosachtig' hondje de baan oversteken. Ik schrok. Het deed me denken aan een geval van enkele jaren terug... Toen was er een 'bedrijf' in zedelgem die een shiba had en ze hadden het schuifraam opengezet en hun hond was erdoor gelopen en was nergens meer te bespeuren... Na 2j - nog niet zolang geleden - vonden ze de hond terug. Wellicht was deze opgevangen door iemand in Torhout (god mag het weten of dat dat klopt) en vermoedelijk is die daar ook ontsnapt, waarna ze terug in 'the picture' kwam. Nu goed. Hond terug thuis. Intussen hadden die mensen een nieuwe shiba aangekocht, dus hebben ze er nu 2.

Maar goed. Gisterenavond reed ik daar dus, op die baan, in de regio van dat huis, toen die hond op een paar meter van mijn wielen de baan overstak.  :eek: Ik zond meteen een sms naar iemand die in den tijd had meegezocht naar deze hond met de vraag of er weer op FB een oproep stond naar 'hond vermist Zedelgem' en ze vroeg meer info. Dus ik sms terug wat ik nu voorheb. Ik was intussen gedraaid met de wagen en zag de hond verderop lopen. Toen keerde die zich weer om en toen ik nogmaals draaide, zag ik een man aan de overkant van de straat lopen. In zijn rechterhand hield ie een flexilijn. Hij liet z'n hond dus gewoon los lopen op een 2vaks. En die hond liep van links naar rechts, dwars de baan over  :neen: :hmm:

Ik ben dan blijven staan... nam enkele foto's van het heerschap die doodleuk op een muurtje een sigaretje ging zitten roken, terwijl zijn hond doodleuk 3 huizen verderop was blijven staan bij een tuin waarin er zich Mechelse Herders bevonden. Uiteindelijk denk ik dat ie mij in de mot kreeg en ging ie naar z'n hond toe. Nog altijd niet met de intentie zijn hond aan te lijnen. Hij liet die hond gewoon over de tuinen dwalen en stond erbij te kijken alsof het in Keulen donderde. Ik passeerde - omdat ik Nuka naar huis moest doen - en riep hem toe dat hij z'n hond moest aanlijnen. Hij keek me aan alsof ik een 'luchtje' was. Toen ik door m'n achteruitkijkspiegel keek, liep de hond intussen alweer verder... de man daar gewoon weer achteraan.
Nadat ik Nuka thuis had afgezet, besloot ik nog eens te gaan zien, voordat ik naar huis reed. Ze waren nergens meer te vinden.
Dan dacht ik 'die is naar huis, eindelijk'

maar vandaag kreeg ik te horen dat er verderop in een zijstraat een grasplein is (die ze willen verkavelen) en dat die mijnheer met zijnen hond daar vaak heen gaat.

Het is eigenlijk straf dat een gezin die een hond verloor door 'losloop' in feite... z'n hond zomaar los over een tweevaks laat zwalpen en hij er mijn inziens weinig gezag over heeft.

Ik heb een zedelgemse Politieker wakker geschud en hij zou kijken wat ie daaraan kon doen.

wordt gegarandeerd vervolgd.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal