Kleine club, niet ver van de deur. Ik had een voormiddag gevraagd maar ze lieten me pal op de middag spelen, en 't was mooi weer en warm dus

Het bleek al meteen bij de eerste oefening : het blijven, de houding was staan. Ongeveer halverwege de tijd zie ik een wesp ofzo rond Elbee zoemen, die hapt een paar keer achterom en besluit dan dat dat vliegbeest liggend toch minder last gaat veroorzaken

-2 al meteen.
Houdingen, op een bankje, geleider achter de hond in een revierhokje volledig uit het zicht. Geen probleem.
Toen het terugsturen naar de plaats. Was over een trapconstructie naar de andere kant van het terrein (nog wat buitenkantjes onderweg). Hond moest achteruit terug naar zijn plaats lopen en da's niet Elbee's sterke punt. Hij loopt dus eerst naar voor, onder die trap

Zijn euro valt gelukkig dat hij daar niet moet zijn en hij loopt vervolgens zijn weg terug mooi naar zijn plaats. En hij is deze keer ook netjes blijven liggen tot ik bij hem was

Apporteren. Alweer onder die trapconstructie en ingang wat bemoelijkt door allerlei rommel waar ze over moesten. Na een rondje zag Elbee wel dat dat de ingang was maar hij had er niet veel zin in om daar over te klauteren. Door dat treuzelen heeft hij pas buiten tijd zijn voorwerp gevonden - jammer maar helaas - kan altijd gebeuren, -15

Wisselen van plein en meteen nog een apport als oefening programma 1. Fluitje van een cent, al liet Elbee zijn apport niet goed los

Hij durft dat al eens doen

maar gelukkig is er geen echte worsteling van gekomen

Vervolgens het verloren stokje en meteen werd duidelijk waarom we dat apportje hadden moeten doen, die maakte namelijk deel uit van het parcours ... om verwarring te zaaien is dat. Maar Elbee heeft zich niet laten vangen

Nog de wandeling, en die was niet echt moeilijk maar ook niet poepsimpel en ze keurden die wel streng. Ik moest die oefening beginnen, stond dan ook heel nerveus aan de start maar Elbee heeft dat echt goed gedaan. Geen enkele voet - zitvoor gewisseld en ook echt moeite gedaan om ze behoorlijk te doen
Ik kreeg 130/150 - waarvan dus 15 punten naar de apport en 2 bij de blijf. Die 3 andere punten weet ik nog niet maar in ieder geval ben ik heel blij met hoe hij gewerkt heeft.
Mijn 2 aanwezige clubcollega's hadden trouwens ook geen apport - die werd echt wel veel gemist ...