Auteur Topic: wedstrijden Elbee  (gelezen 53578 keer)

Offline Michel

• Krullebolleke
  • Geslacht: Man
Re:Elbee 19/04 St. Jozef Melsbroek
« Reactie #30 Gepost op: april 21, 2009, 08:30:57 am »
Maar hij kijkt wel lief naar je op de laatste foto  :thumbsup:

:mrgreen:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
  • There is no greater friend than a faithful dog!
Re:Elbee 19/04 St. Jozef Melsbroek
« Reactie #31 Gepost op: april 21, 2009, 20:46:23 pm »
Mooie foto's.

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
Re:Elbee 02/05 Parels van Brabant Grimbergen
« Reactie #32 Gepost op: mei 04, 2009, 11:11:02 am »
Zaterdag na het werk vlug van kleding verwisseld en een wedstrijdje gaan spelen.

Eerste oefening was de wandeling, onmiddelijk gevolgd door houdingen.
Ik mocht beginnen en zag dat weer niet zitten maar de keurder was zo vriendlijk om het vlug nog eens te overlopen  :thumbsup:
Wandeling was niet zo moeilijk, weinig toestellen. Elbee miste 1 zitvoor - hij ging aan de voet zitten - en toen ik daarna 'voet' vroeg ging hij in zitvoor  :zot:. Klassiek probleem, op training zo goed als er uit, op wedstrijd sluipt dat er dan toch nog in  :doh:
Daarna de houdingen op een bedvering, liggen staan zitten - geen probleem.

Vol goede moed naar de andere oefeningen, eerst aporteren. Hekjesopstelling rond een haag. Ingang was wat verwarrend en het duurde dus wel eventjes maar Elbee heeft het blok toch mooi tot bij mij gebracht  :thumbsup:
Daarna terugsturen naar de plaats. Rechtsom met een kegel, rond een aanhangwagen gaan lopen en dan de andere kant uit naar een kapel. Daaronder was de plaats. Zitvoor en voet kwijt en Elbee vertrok naar de verkeerde kant richting aanhanwagen  :bang:...maar hij trippelde er voorbij en vertrok dan overtuigd naar de kapel en legde zich er netjes onder  :joepie: Hij leert het nog  :hihi:

Toen hebben we heel lang moeten wachten voor de 2 minuten blijven. Houding zit, wij zo goed als uit het zicht maar hij is mooi blijven zitten.
Het verloren stokje was andere koek. Een hele wandeling in een soort ovaalvorm en met wat rondjes onderweg. Vervolgens gaan zitten op een bankje en pas na bevel het stokje naast ons op de grond laten vallen. Dan wachten op bevel en hond opsturen ... ttz opsturen naar ander been want dat stokje ligt dus vlakbij. Aangezien we nog maar pas in programma 2 zitten kent Elbee die speciallekes nog niet. De meeste ervaren spelers gaven een ander bevel dan normaal om de hond dat stokje te laten opnemen. Maar ik wou Elbee niet in de war brengen en heb hem dus maar zijn spoor laten gaan doen, we hadden 1 minuut tijd dus dat kon wel. Toen hij wat afweek heb ik wel een bijbevel gegeven en is hij de goeie kant uit gekomen én heeft hij naast mij dat blokje ook nog mooi opgeraapt  :joepie: :joepie:
Wij blij natuurlijk ...

De laatste oefening waren houdingen van programma 1. Ook iets raars met naar de hond toe lopen voor de houding staan en die heeft hij dan gerateerd  :eehm:. Bij bevel en daardoor ook wat uit mijn doen en een AW  :mrgreen:

Resultaat 143/150 - wat heel goed is vind ik  :hmpf:

Per slot van rekening waren we donderdag en vrijdag stevig gaan wandelen én ook nog gaan trainen. Ik was al heel blij dat hij niet ter plekke in slaap viel, zo in 't zonneke ...

Offline marijke

• Snoepertje
« Reactie #33 Gepost op: mei 04, 2009, 12:12:19 pm »
idd heel knap  :headbang: :headbang: :headbang:

Offline Michel

• Krullebolleke
  • Geslacht: Man
« Reactie #34 Gepost op: mei 04, 2009, 12:47:42 pm »
Wanneer ik eerst je uitleg lees en dan je resultaat vind ik het resultaat ook heel goed hoor. :mrgreen:
Eerste jaar in p2 moet je leergeld betalen he? :) Dat is zoals ik met Eyki in den drie. :D

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #35 Gepost op: mei 04, 2009, 13:33:31 pm »
Proficiat knap gedaan van jullie  :joepie:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #36 Gepost op: mei 04, 2009, 14:15:01 pm »
 :joepie: :clap: :joepie: :clap:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline christelbalou

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #37 Gepost op: mei 04, 2009, 15:50:46 pm »
super gedaan :thumbsup:

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #38 Gepost op: mei 04, 2009, 16:57:29 pm »
Proficiat :klap: :klap: :klap:

Offline Christel

• Grommertje
« Reactie #39 Gepost op: mei 04, 2009, 18:53:20 pm »
Proficiat  :clap: :klap: :clap: :klap:

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
« Reactie #40 Gepost op: mei 04, 2009, 19:46:29 pm »
dat gaat in stijgende lijn  :headbang: 

goed gedaan  :clap:

Offline Copin

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #41 Gepost op: mei 04, 2009, 19:53:43 pm »
Dat zijn toch al 10p meer dan de andere wedstrijd!!
Nog eens 10 erbij gaat nie gaan é  :winkt:

:thumbs: :thumbs:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #42 Gepost op: mei 06, 2009, 17:09:57 pm »
Proficiat, heel goed gespeeld van jou en Elbee.  :thumbsup: :thumbsup:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
Re:Elbee 10/05 Vrije Liefhebbers St. Katelijne Waver
« Reactie #43 Gepost op: mei 10, 2009, 23:45:09 pm »
Kleine club, niet ver van de deur. Ik had een voormiddag gevraagd maar ze lieten me pal op de middag spelen, en 't was mooi weer en warm dus  :?

Het bleek al meteen bij de eerste oefening : het blijven, de houding was staan. Ongeveer halverwege de tijd zie ik een wesp ofzo rond Elbee zoemen, die hapt een paar keer achterom en besluit dan dat dat vliegbeest liggend toch minder last gaat veroorzaken  :?  -2 al meteen.

Houdingen, op een bankje, geleider achter de hond in een revierhokje volledig uit het zicht. Geen probleem.

Toen het terugsturen naar de plaats. Was over een trapconstructie naar de andere kant van het terrein (nog wat buitenkantjes onderweg). Hond moest achteruit terug naar zijn plaats lopen en da's niet Elbee's sterke punt. Hij loopt dus eerst naar voor, onder die trap  :krab: Zijn euro valt gelukkig dat hij daar niet moet zijn en hij loopt vervolgens zijn weg terug mooi naar zijn plaats. En hij is deze keer ook netjes blijven liggen tot ik bij hem was  :klap:

Apporteren. Alweer onder die trapconstructie en ingang wat bemoelijkt door allerlei rommel waar ze over moesten. Na een rondje zag Elbee wel dat dat de ingang was maar hij had er niet veel zin in om daar over te klauteren. Door dat treuzelen heeft hij pas buiten tijd zijn voorwerp gevonden - jammer maar helaas - kan altijd gebeuren, -15  :hihi:

Wisselen van plein en meteen nog een apport als oefening programma 1. Fluitje van een cent, al liet Elbee zijn apport niet goed los  :eek: Hij durft dat al eens doen  :fluit: maar gelukkig is er geen echte worsteling van gekomen  :mrgreen:

Vervolgens het verloren stokje en meteen werd duidelijk waarom we dat apportje hadden moeten doen, die maakte namelijk deel uit van het parcours ... om verwarring te zaaien is dat. Maar Elbee heeft zich niet laten vangen  :thumbsup:

Nog de wandeling, en die was niet echt moeilijk maar ook niet poepsimpel en ze keurden die wel streng. Ik moest die oefening beginnen, stond dan ook heel nerveus aan de start maar Elbee heeft dat echt goed gedaan. Geen enkele voet - zitvoor gewisseld en ook echt moeite gedaan om ze behoorlijk te doen  :joepie:

Ik kreeg 130/150 - waarvan dus 15 punten naar de apport en 2 bij de blijf. Die 3 andere punten weet ik nog niet maar in ieder geval ben ik heel blij met hoe hij gewerkt heeft.

Mijn 2 aanwezige clubcollega's hadden trouwens ook geen apport - die werd echt wel veel gemist ...

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Elbee 10/05 Vrije Liefhebbers St. Katelijne Waver
« Reactie #44 Gepost op: mei 10, 2009, 23:51:02 pm »
Goed gewerkt dus  :thumbsup:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal