Auteur Topic: wedstrijden Elbee  (gelezen 54192 keer)

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
wedstrijden Elbee
« Gepost op: maart 02, 2009, 01:14:15 am »
Wedstrijd op onze eigen club, uiteraard hadden we ons daar voor ingeschreven ...

Bij aankomst wisten ze ons te vertellen dat het geen makkelijke wedstrijd was ... persoonlijk vond ik ze goed doenbaar. Maar alles moet gespeeld worden natuurlijk.

Om 14 u mochten we aantreden, eerste oefening was het terug naar de plaats sturen.
Vertrekken aan een hoge bedvering, naar een wip waar we zonder bevel iets voor halverwege moesten stoppen, hond mocht de wip niet doen omslaan. Op bevel van de keurder een kwartdraai naar rechts en naar een kattenloop, hond erover en op het einde naar links, langs die kattenloop. Onder de kattenloop zijn door de steunbalkjes e.d. 3 vakken, het middenste vak was het plaatske.
Geleider terug naar die bedvering, hond oproepen in zitvoor, vervolgens aan de voet en terugsturen.
19/20 - Elbee komt naar me toe, wil schijnbaar op de bedvering springen, bedenkt zich en gaat links naast me staan  :krab: - zitvoor al kwijt dus. Ik zeg 'Elbee voet' en hij wil al vertrekken, ineens valt zijn eurocentje en draait hij terug en komt aan de voet. Dat punt heb ik nog gekregen  :lol:
Ik stuur hem terug naar zijn plaats en hij landt in het eerste vak, de keurder zegt '1 meter' en ik wacht en kijk nog wat viezer  :mrgreen: Elbee verlegt zich naar de juiste plaats  :klap:

Eaarna apporteren, opstelling met hekjes, ingang ofwel door over een aanhangwagen te springen ofwel langs achter maar dat gat was moeilijk zichtbaar (rooster op rooster en naar 't schijnt heeft een hond minder dieptezicht dan wij  :kweetni:)
Elbee liep eerst een rondje, staat aan die aanhanger te twijfelen maar ziet dat springen toch niet zitten en loopt door, hij vindt de ingang maar ziet het voorwerp niet liggen  :schok:  We hadden dat nu wel in een autoband moeten gooien maar toch, hij zat met zijn gedachten bij die aanhanger. Hij wil dus terug uit de opstelling lopen zonder apport en toen heb ik ingegrepen door hem een bijbevel te geven. Kost 1 punt maar zo had ik toch nog 14/15

Daarna de oefening programma 1 - een apportje in een put, waarbij de hond rechtdoor via een brugje moest lopen en niet mocht springen (onrechtstreeks -2)
Was geen probleem. 20/20

Volgoefening. Vlak na vertrek houding zit op dat brugje, zelf in de put gaan zitten en zitvoor, voet. Dat was nog menselijk, al stond zijn voorpoot voor mijn voet en kreeg ik dus al -1. Dan een rondje lopen rond en kegel vlak naast dat brugje, hij zet toch wel geen poot terug op die brug zeker  :doh: -1 halve meter
nog wat buitenkantjes lopen en een slalom door traktorbanden, in de laatste band houding staan. Was ok. Maar toen ... voet zitvoor voet op/naast een schuine helling - en die heeft hij gewoon allemaal verwisseld - behalve die laatste voet, hij zat al zo dus heb ik dat maar stillekes herhaald, dat punt heb ik gekregen. Nog over een ladder stappen, gaan draaien met een molentje met slierten aan, naar een soort tuinhuis-achtig hok en daarin houding liggen. Hij lag wat de verkeerde richting uit -1  :roloog:
Gelijder buiten dat hok op een schommelding gaan staan, zitvoor voet. Zitvoor was niet goed heb ik bijbevel gegeven en was nog niet goed - stom dus want dat koste nog eens 2 punten
33/40

de blijf - houding zit - was ok 20/20

verloren stokje
starten in een tractorband, buitenkantje looppas naar kattenloop, hond erover, beetje verder rond een spoel en halve draai rechts in een bak. Naar rechts waarna de keurster met een blikkensliert achter ons aanliep. Nog over een vat en weer terug, naar rechts in looppas - halverwege stokje laten vallen, aan de overkant van het terrein naar rechts tot weer aan de overkant - voet en opsturen.
De meeste honden zijn in de rommel gaan zoeken, Elbee was meteen de goede weg op maar had toch niet direct geur en draaide naar de overkant  :? maar op de terugweg heeft hij het wel gevonden.
Ik dacht dat de oefening foutloos was maar dat bleek te optimistsich, een 'wacht' (daar gaan we weer  :roloog:) en een halve meter.  18/20 dus

Nog de houdingen op de kattenloop - heeft hij perfect gedaan - 15/15

Totaal 139/150 waarvan 2 punten volledig mijn schuld (wacht en bijbevel) en 3 waar ik het hem duidelijker had kunnen maken (de halve meters en de lig in de volgoefening) 144 had er dus wel ingezeten ... en dat komt toch al in de buurt  :lol:
op 52 deelnemende honden waren er 17 met meer dan 139 - dus we zitten zeker niet slecht, voor een beginnelingske  :headbang:

de voeten en de zitvoors, hij snapt daar momenteel niks meer van maar ik heb er alle vertrouwen in dat dat wel goed komt

de volgende is echter al binnen 2 weken en zo snel zal dat niet opgelost zijn, veronderstel ik  :eehm:

« Laatst bewerkt op: januari 11, 2010, 11:58:05 am door els »

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Elbee's debuut in programma 2
« Reactie #1 Gepost op: maart 02, 2009, 09:04:18 am »
Vind dat jullie dat al heel knap gedaan hebben  :thumbsup:

Offline Copin

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #2 Gepost op: maart 02, 2009, 09:26:03 am »
Ik vind dat een heel goeie uitslag voor een 1e wedstrijd in de 2

:klap: :klap: :klap:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #3 Gepost op: maart 02, 2009, 09:50:09 am »
Dat hebben jullie zeer goed gedaan  :klap: :klap: :klap:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline marijke

• Snoepertje
« Reactie #4 Gepost op: maart 02, 2009, 12:29:13 pm »
prachtig gewerkt !!!!!!!!!!

Offline Barosho

• Speelkontje
  • **
« Reactie #5 Gepost op: maart 02, 2009, 13:44:49 pm »
 :yahoo: waaw, wat een prestatie, mag je zeker trots op zijn!

Offline Christel

• Grommertje
« Reactie #6 Gepost op: maart 02, 2009, 13:59:02 pm »
Doe zo verder, knap gedaan van jullie  :klap: :klap: :klap:

Offline Linsey

• Blaffertje
« Reactie #7 Gepost op: maart 02, 2009, 17:03:58 pm »
Mooi gedaan :thumbsup: :thumbsup:

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
« Reactie #8 Gepost op: maart 02, 2009, 20:19:40 pm »
Is heel knap voor een debutant  :thumbs:

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #9 Gepost op: maart 02, 2009, 22:05:56 pm »
Jij en Elbee hebben dat heel goed gedaan.

Offline christelbalou

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #10 Gepost op: maart 03, 2009, 15:50:59 pm »
goed zooooo!!!!!!!!!!!!!!!

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
Re:Elbee 15/03 HS Easy
« Reactie #11 Gepost op: maart 15, 2009, 21:22:26 pm »
Op tijd opgestaan en op tijd gearriveerd en meteen gezien dat er een oefening bij was waar Elbee (nog) geen kaas van gegeten heeft. Dus zeer lage verwachtingen en dat was ook terecht, zo bleek.

Ik mocht beginnen met de houdingen : op een bedvering, eerste houding liggen, geleider loopt er een toertje rond en geeft onderweg houding staan, vervolgens op 't eind van dat bed gaan zitten en ook de hond de houding zitten geven. Staan ging goed, voor de zit had hij een bijbevel nodig, hij was eerst gaan liggen. Zou niet mogen  :twistedevil:. Meteen al een punt kwijt dus  :lol:

Daarna het verloren stokje. Vertrekken en wat slalommen, stokje al laten vallen na een meter of 8, de laatste 15 meter waren door de wildernis. Elbee goed opgelet, hij wist zijn stokje liggen. Misschien heb ik een punt kwijt bij de voet aan het einde van dat wandelingske, hij zat wat scheef.

De 2 minuten blijven : houding zit - geen probleem.

Daarna apporteren, erg rare voorwerpen : afwasborstel zonder steel, opgerold darmke, plat plastieken speelgoedje, een grote poetslap en iets groen, een soort opgerold grof gaas. Ik koos dan maar dat laatste en hij vond vrij snel de ingang en de uitgang...maar dat voorwerp lag hem dus niet en hij heeft dat 2 keer laten vallen, daardoor heb ik hem het bevel zit gegeven terwijl hij nog achter mij was, totaal 3 punten kwijt. Al bij al niet zo secht want er zijn toch wel wat honden die die apport gemist hebben.

Toen het terugsturen naar de plaats. En dat was echt niet doenbaar voor beginneling Elbee.
Vertrekken in een put, zittend op de rand, direct naar rechts en naar links, 20 meter verder achterlangs een trap en daar op en over, terugkomen richting start, onderweg nog in trage pas over een tafel, voorbij die put en linksdraaien in een gang van hekken. Op 't eind van die gang  (die dus grensde aan de startput maar afgesloten was met een hek) was het plaatske, de hond lag dus vlak achter de rug van het baasje.
Ik roep Elbee in zitvoor, was prima, de voet was scheef, ik stuur hem terug en hij loopt vooruit ipv achterom  :? Dat gaat dus helemaal fout, een bijbevel helpt niet hij wil persé op die trap gaan liggen. Ben hem dan maar gaan helpen = dikke 0. Hij zal dat nog wel leren ... ooit  :lol:

Als laatste oefening de wandeling en die was traditioneel ook gepeperd. Vertrekken op een traktorband, buitenkant hond blijft daar op lopen, slalompje naar de kattenloop, hond erop en na een dikke meter houding liggen, zelf doorstappen rond een bak en vervolgens met de rug naar de hond op de schuine kant gaan staan. Voet zitvoor voet - die 2 voeten waren al niet goed dus -2. Rechtsom hond meenemen, naar een spoel hoek naar rechts en looppas naar een cavaletti, erover en naar rechts en buitenkant rond een band, gewone pas naar een soort flessengordijn, hond ernaast houding staan, zelf door die flessen en tot links naast de hond, omdraaien en looppas weg (hond moet blijven staan). Gaan zitten op een cavaletti, zitvoor, voet (voet kwijt -1), naar rechts weer over zo'n cavaletti en vlak daar over weer een voet. Volgen naar links terug looppas, onderweg houding zit, wat verder bijroepen tot aan een picknickbank en op de hoek gaan zitten benen gesloten, hond onmiddelijk zitvoor onder dat tafelblad dus. Einde  :mrgreen:. Die laatste zitvoor ook kwijt natuurlijk -1 :lol:.

Aansluitend aan de volgoefening nog houdingen (oefening programma 1). Die waren OK.

Resultaat 121/150
20 punten verloren met het terugsturen
9 punten op de andere oefeningen : 1 bij de houdingen, 3 bij de apport, minstens 4 in de volgoefening ... dat ene puntje dat dan nog overblijft weet ik nog niet zeker. Heb mijn puntenblad nog niet omdat ik gaan wandelen ben  :8
Punten trekken op niks maar echt slecht heeft hij ook niet gewerkt.

Offline Copin

• Ploeteraartje
  • *
Re:Elbee 15/03 HS Easy
« Reactie #12 Gepost op: maart 15, 2009, 21:26:25 pm »
Hij leert het wel!!!
als jij het hem goed voortoont ;)

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity