Auteur Topic: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)  (gelezen 64858 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)
« Reactie #30 Gepost op: januari 23, 2018, 22:32:37 pm »
23/01/'18 - Samen in de wagen

Omstreeks 15u00 sta ik op, klaar om te vertrekken. De 2 jongste telgen volgen mijn doen en laten.
buikzakje - klik (om dicht te doen) = al een 'teken' voor Pharos dat er wat op til is.
Omdat Pharos reageert, reageert ook Pip.
Ze moeten noodgedwongen wachten tot ik m'n jas aan heb, m'n muts genomen heb, m'n digi bij heb... al die reutemeteut...
Aangelijnd (Pip) naar de wagen. Pharos kan los.
Sleutel in het deurslot - slot open
kofferbak open, Pharos erin, Pip erin. Geen probleem.

Ik start de wagen en rijd weg. 'k doe eerst wat Hans had geopperd, beginnen rijden langs de gewone straten en als 't echt niet gaat tussen de 2 kan ik nog altijd omkeren en terug naar huis.
Als je al op de snelweg zit, gaat dat wat moeilijker :lol:

Aan de speelweide gekomen, merk ik dat er niemand is. Ideaal. Ik parkeer m'n wagen en open m'n kofferdeksel. Ik zeg tegen de hondjes 'wachten' en Pip blijft mooi staan. Ik moet nog het tuigje bij Pharos aandoen en hem aanlijnen. Pip blijft mooi wachten. Eénmaal alles in orde, mogen ze uit de wagen. Naar de speelweide
In de speelweide liggen wat ballen - oude kapotte voetbalballen, maar daar heeft ie geen interesse in. Wel in de tennisballen die rijkelijk uitgespreid liggen op het veld. Beetje jammer dat de eigenaren van de andere honden die ballen niet gewoon weer in de bak smijten. Gezien ik moet opletten met tennisballen, had ik dat liever niet gezien. Maar ineens stond hij met de bal voor m'n neus. "Ochja, voor één keer" dacht ik en gooide de bal een aantal keer weg. Het speelveld is drassig... bijgevolg is Pip zwarter dan zwart :lol:
Bij het verlaten van de weide, nam ie een tennisbal in zijn muil... en ondanks het voorhouden van het snoepje (ruilen), wou hij die bal NIET lossen.
Ik ben het veld terug ingegaan en toen liet ie die bal vallen en smeet ik 'm weg. Pas dan kon ie mee zonder bal.

Veel aandacht voor alles wat er buiten het speelveld gebeurt

Beetje spelen, kan ie eens goe crossen

Pharos wil ook spelen, maar laat Pip wel met rust

Ik liet mijn moeder weten dat ze om 16u20 aan de maskobossen kon komen met Nuka.

23/01/'18 - Ontmoeting met Nuka

Ik parkeer m'n wagen met de hondjes. Maak me klaar, ga naar de kofferbak en laat de hondjes eruit springen.
Ik ben nog wat te vroeg. Pip is aangelijnd met de flexilijn van Pharos. Pip ruikt eraan... 'Ja jongen, tis de lijn van Pharos' :D
Na enige tijd tuft de zwarte kar van mijn moeder op de afspraakplaats. Ik stond een beetje weg van de parking, omdat Pharos los liep. Gezien ik de flexilijn bij Pip had aangedaan... had ik er geen meer voor Pharos. Maar dat is zo erg niet, hij kan gerust los blijven.

Mama laat Nuka uit de koffer springen en ik zie dat ze Nuka had aangelijnd. Ik roep dat ze Nuka mag loslaten. "Ben je zeker?" roept ze. En ik knik.
Pip had zijn tandjes getoond aan Pharos die eerste keer in de Braakmanbossen en toen waren ze samen aangelijnd. Dus ik dacht: het zal misschien beter lukken als ze gewoon los is.
Ik weet ook van de vorige eigenaren dat hij zich wat onzeker voelt bij vreemde honden en dat werd ook bewezen op die eerste wandeling in dat bos.
Hij liet zijn poepje de lucht in gaan en zijn pootjes plat... Zij kwam naderbij, snuffelde even terug en liep verder. Hij ging aan haar poep ruiken, Pharos deed dat ook.
Nu had ik gedacht: er gaat wat gebeuren. Maar nee... Geen reactie van de hondjes.
Gedurende de wandeling viel me op dat hij af en toe zoekt waar ze liep en als hij haar niet heeft zien komen, hij uitwijkt. Het onzekere gedrag.
Liever dit gedrag dan angstagressie.
Onderweg snuffelde hij af en toe nog eens aan haar en ineens kreeg Nuka 'het zot'. Bepaalde geluiden maken waaruit je kan afleiden dat ze content is en beginnen lopen. En Pip wou meelopen, maarja... hij was aangelijnd hé. Weliswaar aan een flexi van 7m, maar dat lopen gaat normaal verder hé :lol:

Ik heb een foto van hen genomen.

't heeft wat aarde aan de dijk gehad, gezien er ezels stonden te balken en dat vond ie net ietsje interessanter dan weer maar eens op te moeten letten :lol:

-
Onderweg had ik een man gezien, bleek hij 2 honden bij te hebben. Pharos terugroepen en op dat moment besloot Pip onder de prikkeldraad door te kruipen om dat lekkere  :kakje: van de ezels te gaan proeven. Dus ik moest hem terugroepen (en berispen), Pharos bij me houden, anders loopt ie naar die honden. En Nuka, die bleef gelukkig stil staan verderop en kwam dan terug naar mij met haar positieve gezangen. Alledrie de honden doen zitten en dan belonen. Zo, dat was weer goed opgelost :lol:

om 17u00 terug aan de parking, waar m'n moeder intussen terug was van de winkel.

23/01/'18 - Naar de dierenarts

Om 17u05 tuf ik verder naar de dierenarts.
Ik parkeer en laat enkel Pip uitstappen. Ik heb de flexi ingeruild voor een lange leiband.
Gezien hij nog niet weet wat er staat te gebeuren, trekt ie naar de deur.
Ik mag binnen van de jonge dierenarts in de locatie waar normaal enkel de 'secretaresse' zit.
Ik vertel de dierenarts dat ik hem wil inschrijven met zijn chip. Net uit Nederland, wij hem geadopteerd zaterdag... dierenartsen werken niet, gisteren lukte niet... zo'n blablabla'  :lol:
Ik zeg half luidop "Zou ik hem kunnen heffen?" wie weet hoe hij ging reageren. Maarja, dat lukt dus.
Laat zich gemakkelijk oppakken en hij zit in eerste instantie redelijk rustig, tot de dierenarts het machientje over de nek haalt. Pip snapt meteen dat het niet gewoon even op de tafel zitten is.
Hij wil eraf. Gezien de dierenarts om de papieren moet in een ander lokaal, haal ik hem eraf. Intussen kijk ik in het boekje en merk dat er een vaccinatie tekort is. Tis te zeggen... ze hebben hem niet ingeënt in november. "Herhalen op 29/11/'17 " staat er.
Dusja, hij moest weer die tafel op, maar intussen laat ik hem op de grond. En omdat het toch 'n poosje duurt, ga ik ook zitten.
Hij wil duidelijk weg, gaat bij de deur staan en duwt er met zijn poot tegen (glazen deur) en ik zeg dat ie dat niet mag doen. Hij komt bij me zitten en ik streel hem.
Dierenarts komt terug en ik meld hem dat van de inenting. Hij kijkt m'n boekje na, verdwijnt weer even en komt terug met 2 spuitjes.
Ik zet hem op de tafel. De dierenarts - en dat doen ze altijd met nieuwe hondjes - luistert naar z'n hart, kijkt in z'n oren, z'n ogen en in z'n haar. Hij wil ook de tanden controleren, maar nee... dat vind Pip niet zo fijn, dus dat is niet gelukt.
Daarna komen de vaccinaties. Spuitje 1 raakt z'n huid, maar hij trekt zich weg. Opnieuw proberen. Hem wat steviger vasthouden. Hij duwt zijn kopje tegen mijn buik, met z'n ogen richting grond. Geborgenheid zoeken heet dat zeker? Pharosje deed dat als pup ook... z'n neus 'verstoppen'.
Spuit 1 poging 2 lukt dan wel, ik voel hem wel schokken.
Spuit 2 moet er ook nog in en hij kan uit m'n greep ontsnappen... met veel moeite krijgt de dokter de inhoud in zijn lijf... en daarna grijp ik hem snel vast om hem even op de grond te zetten.
"' K ga hem intussen ontwormen, maar dan met een pipetje... spuitjes genoeg voor vandaag" zegt de dierenarts.
Ik zet hem nog eens terug op de tafel. De dierendokter drukt het pipetje op verschillende locaties op de huid van Pip.  Daarna kan ik hem terug op de grond zetten.
Het papier voor DogId word in orde gebracht en ik betaal. Daarna hem nog even gaan wegen. Hij blijft mooi op de grote weegschaal zitten. 13.950gr
Daarna gaat ie als een speer via de gang vanwaar we kwamen, terug naar de glazen deur. Blij als een klein kind als de dierenarts die opentrekt. En wanneer deur 2 ook opengaat, moet ik me haasten of de lijn verbrand m'n vingers. Snel naar de wagen. Blijft dicht bij me, kijkt naar de kofferbak... Ik vraag me af wat ie gaat doen als hij merkt dat Pharos er nog in zit.
Kofferbak open. Oef... hij reageert z'n angst of pijn niet af op Pharos. Ik geef ze beiden een snoepje en rij huiswaarts.

23/01/'18 - Avondmaal

Ik weet van Hans dat hij al gewandeld heeft met Chucky en dat deze vol verwachting is...
Nu is Hans naar de winkel en ik kom thuis. 3 hondjes eten geven, waarvan 1 héél enthousiast wordt als hij z'n pot ziet.
Alé, eerst binnengelaten natuurlijk. Blaffende Chucky in de gang: 'eten,eten,eten' Al de rest moet dan wijken. Maar Chucky moet wachten, ik doe eerst m'n schoenen af.
Pip en Pharos lopen lustig heen en weer. Ik doe hun tuigjes af.
Daarna besluit ik de keukendeur dicht te doen en eerst Pharos en Chucky hun eten te geven. Daarna doe ik hetzelfde met Pip.
Alles ging goed. Hij heeft niet staan blaffen van ongeduld omdat ie moest wachten bijvoorbeeld. Chucky zou dat wel doen.

Algemeen: Pip heeft last van de inspuitingen. Het is de eerste avond dat hij uit zichzelf in de bench gaat liggen. Misschien dat het plattere kussen daar hem minder last berokkent? De inspuitingen gebeurden aan de zijde waarop hij ligt. Ik heb er natuurlijk niet bij stilgestaan en ik vermoed dat de 2de inspuiting wel pijn zal doen, gezien hij er vandoor probeerde te gaan.
Hij verlegt zich weleens, eventjes ergens in de gang gelegen denk ik, dan weer aan mijn voeten, dan in de bench. Hij is wat ongeduriger dan anders.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #31 Gepost op: januari 24, 2018, 10:20:54 am »
24/01/'18 - Goedemorgen?

Pip heeft wat last van de inspuiting. Ik vermoed dat die 2de een beetje meer pijn doet dan normaal zou mogen. Hij is tenslotte proberen te 'ontsnappen' van de tafel terwijl die spuit nog in hem zat...

Voor ik ging slapen - Hans was al weg - kroop hij uit eigen initiatief in z'n bench. Of hij beseft dat het allemaal in zijn gewone plooi begint te vallen en opgescheept zit met die 2 andere honden en 2 vreemde mannen... of het was omdat hij last heeft van de inspuiting. Vanavond zal het uitwijzen.

Tijdens ons ochtendmaal bleef hij in de mand liggen. Vreemd... We vermoeden dat hij nog altijd last heeft van de inspuiting.
We moeten hem roepen voor zijn yoghurtje. Staat mooi tussen Pharos & Chucky in, geen probleem. Net alsof hij er al jaren bij is.
Na de yoghurt laten we hem nog even naar buiten, want geplast heeft hij nog niet. Pharos gaat mee.
Pip doet een paar keer aanstalten om te plassen, maar zijn poot gaat net wel, net niet naar boven... Pharos doet zijn plasje op een ander punt in de tuin, maar blijft wel dicht bij Pip. Hij wil 'overplassen' waarschjnlijk éénmaal Pip tenminste zijn plekje gevonden heeft om te gaan plassen :lol:
Maar Pip heeft het in de smiezen en ze blijven op korte afstand van elkaar staan. Pip is waarschijnlijk aan het beraden wat ie gaat doen.
Pharos daarentegen denkt dat Pip wil spelen, want ik zie zijn staartje op die manier bewegen en zijn hoofdje gaat rechter... "Ja, denk ik, die gaan spelen"

Mis poes. Met veel kabaal en beweging jaagt Pip Pharos weg. Ik maak ook veel kabaal en daar is Pip wel van onder de indruk.
We gaan naar binnen en Pip blijft nu héél dicht bij mij...

Straks gaan we wandelen, kan hij alles eens goed lossmijten :wink:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
« Reactie #32 Gepost op: januari 24, 2018, 13:06:39 pm »
Sommige inentingen kunnen ze last van hebben. Zeker als beide op dezelfde plek gezet zijn. Barney moest na zijn inenting altijd een extra spuit krijgen na de inentingen of die kon 3 dagen niet meer lopen zo'n last. En onze DA doet dan al aan elke kant een spuit en goed masseren, maar een gevoelige hond reageert wat feller dan een andere.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #33 Gepost op: januari 24, 2018, 21:40:14 pm »
24/01/'18 - Gedragsverslag

In het gedragsverslag staat (en ik citeer):

Citaat
bij de inleiding: "Op straat blaft, gromt en trekt hij zijn lip soms op, naar andere honden, tijdens de aangelijnde wandelingen"

bij de Diagnose: "Tijdens de wandeling heb ik gezien dat hij onzeker reageert op onbekende honden, met name wanneer ze op hem afkomen. Hij neemt hierbij in eerste instantie even een onzekere houding aan en vertoont stress door met het puntje van zijn tong zijn bovenlip af te likken. Wanneer de honden dichterbij komen doet hij zich stoerder voor dan hij is. Hij neemt een zelfverzekerde houding aan en hij gaat soms blaffen, grommen en/of trekt zijn lip op. Heel dichtbij een andere hond is zijn houding weer onzeker.

Dit is het belangrijkste deel en zowat het enigste stuk over wandelen.

Ik heb nu al een paar keer gewandeld 's ochtends langs straat en we zijn al een paar keer een soort leeuwhondjes-achtige hond gepasseerd. Om eerlijk te zijn? Hij keek er niet naar, hij gromde niet, blafte niet, liet zijn tanden niet zien.

Op de wandeling in de voormiddag in de verte een witte Herder en een keesachtige hond... geen reactie. Eens kijken dat wel, maar verder niets.

Uiteraard - de dag dat we een maand verder zijn en dat dat gedrag zou moeten veranderen- waar iedereen altijd maar voor waarschuwt... gaan we zien of dat dat ook echt zo is.

24/01/'18 - Namiddag & Avond

In de namiddag was ik niet thuis. Pip was nog altijd een beetje flauwtjes vanwege (volgens ons) die inspuiting bij de dierenarts.
Hij wou niet drinken en hij wou niet naar buiten.

De berichtjes van Hans: 'Pip precies bang van mij. Net buiten geweest omdat hij aan voordeur bleef zitten'
'Naar buiten geweest tot aan het gras, liep onderdanig naast me'
'Toen ik een takje wegsmeet, omdat ie daar graag mee speelt, erom gelopen, maar plots gestopt. Ik denk pijn. '

rond 18u00 bericht gestuurd naar Hans met de vraag hoe het nu was met Pip:
"Hij is aan 't rusten/slapen... wil niet drinken. Precies zoals hij zondag was, maar nu niet enthousiast om te komen"

En dan nog een sms: 'Chucky uitgevlogen naar Pip bij het aandoen van z'n tuigje'

die snapte ik niet goed, dus toen ik thuiskwam Hans laten uitleggen.

"ik deed het tuigje van Chucky aan bij Chucky en Pip kwam snuffelen. Daar was Chucky niet akkoord mee en is hij uitgevallen tegen Pip.
Pip had tijd om weg te lopen en ik heb Chucky vastgegrepen (bij z'n tuigje hé)."

Maw: Chucky heeft hem weer laten weten waar het op staat...

Chucky is van mening dat gans het huis en alles erin van hem is en als de ander niet plooit zal hij wel zorgen dat ie plooit. "Het is niet omdat ik bijna 16 ben, dat ik een seutje ben" zo denkt Chucky :lol:

Toen ik thuis kwam met Pharos - hij is de ganse namiddag weggeweest (13u - 19u00), kwam Pip aan Pharos ruiken. Zo van 'waar ben jij geweest? Met wie?' Pharos reageerde met een 'wil jij spelen met mij?' maar daar is Pip niet op ingegaan. Chucky blafte enkel maar voor zijn eten :lol:
Hans zich afgezonderd in de keuken, ik met Pip in de woonkamer. Ik geef hem z'n eetpot. Kijkt even naar z'n eten, maar het ziet er niet naar uit dat hij ook effectief zal eten.
Ik zeg hem 'eet maar hoor' waarop hij dan toch eet.

Na ons eigen avondmaal besluit Pharos mijn voeten verder af te likken - hij had al 'n deel gedaan tijdens ons eten... Pip loopt wat rond.
Pharos gaat op zijn kussen liggen. Pip komt aan hem ruiken - loopt naar de keuken, komt terug, ruikt nog eens aan Pharos en gaat dan onder tafel bij m'n voeten gaan liggen.
Beetje later staat ie op, doet nog eens hetzelfde bij Pharos en gaat dan achter mijn stoel staan, kijkend naar Pharos.
Maar Pharos reageert niet, want die heeft z'n oogjes dicht. Hij heeft tenslotte 9km gewandeld en is moe.
Daarna komt Pip weer bij mij liggen onder tafel.
Hans vraagt mij wat en ik antwoord met een 'hmm' iets wat Pip vreemd vind... hij staat op en gaat in z'n mand liggen...

de staart van Pip was constant omlaag, dus geen bedreigende taal...

Pip in zijn mand om 23u45
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2018, 00:48:22 am door *~*DF*~* »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #34 Gepost op: januari 25, 2018, 14:26:46 pm »
25/01/'18 - Owla!

Goeiemorgen - Pharos komt ons weer wekken om 7u30. Tijd om op te staan. Vanaf hij aan onze ademhaling merkt dat we wakker worden, komt hij ons stimuleren om op te staan :D

Ik laat Pip uit zijn bench. Ik begroet hem, waarna ik me even afzonder :tong: Hans begroet Pip die afkomt en wanneer Hans dan nog eens Pharos aanhaalt, hoor ik een kabaal.
Pip was er duidelijk niet mee opgezet dat ook Pharos werd begroet - het jaloezie'tje kwam even opzetten.

Ochtendmaal kwam Pip onder tafel - das al een stapje verder voor hem, want normaal blijft hij naast de tafel aan de kant van Hans. En dan heeft ie onze benen gelikt :lol:
Pharosje blijft gewoon liggen op zijn vaste plaats.

25/01/'18 - Wandeling

De bedoeling was een rustige wandeling met nu en dan een stopje aan een bankje ofzo :lol:

"Ik ga naar het bos" zei ik tegen Hans, toen ik de voordeur opentrok. Ik ben er niet geraakt :lol:

Proberen op een omgehakte boomstam te laten zitten. Heel even gelukt - maar hij springt er liever gewoon overheen... Het was ook wat aan de gladde kant, maar 'k heb hem toch een paar keer kunnen laten staan met een losse lijn.

Onderweg kwamen we een man tegen met een vierwielscooter en die heeft een speelse hond. Pharos begon er mee te spelen, maar Pip toonde ook interesse. Eerst even aangelijnd laten snuffelen... Pip boog door zijn voorpoten - net zoals bij Nuka en wou beginnen spelen, maar hij was nog aan de lijn natuurlijk. Weliswaar een flexi van 7m ... maar de scooter stond in de weg, waardoor de flexilijn errond draaide.
"Ik ga hem losmaken" zei ik tegen de man. Ik had hem uitgelegd dat we Pip nog maar van zaterdag hebben en dat ik een beetje bang was dat hij niet zou luisteren.
Maar spelen, dat moest lukken dacht ik. Waar we stonden was er niet meteen straat. Alleen maar bos omheen - wij stonden op een fietspad. Met een scooter kan je moeilijk door slijk rijden  :lol:

Dus heb ik 'm los gemaakt

Ook Pharos speelde met het hondje... Pip maakte er geen probleem van  :thumbs:
Na enige tijd was het spelen over en hebben we samen verder gewandeld (mijnheer met de scooter naast me) en konden de hondjes verder los lopen. Pas thv de vijver (vuil water) heb ik Pip terug aangelijnd. We kwamen ook alweer dichter bij huizen en huizen kan drukte betekenen.

Aan het zebrapad verplicht ik Pip te laten zitten, Pharos dan ook.
Volgend zebrapad ook. Aan de overzijde zijn we terug aan groengebied en ik laat Pharos weer los.

Aan het bankje wil ik Pip erop laten springen, maar hij ziet het niet zitten. Erachter is een diepe gracht en gezien hij er overheen durft te jumpen ipv erop... lijkt het mij veiliger niet verder aan te dringen en hem er gewoon zelf op te zetten.

Ik mag ook niet teveel geluiden maken dat ze moeten kijken, omdat ik niet wil dat Pip eraf springt

Een beetje verder staat een soort schommel. "Alé Pip erin", zei ik, maar Pip zag het nog niet zitten. Dan liet ik Pharos erin springen en daarna wilde Pip wel.

door de leiband los te laten hangen en ook los te laten, leer ik hem dat hij mij kan vertrouwen.
Das zo ongeveer de enige reden waarom ik hem overal op doe springen.

Daarna zijn we via straat teruggekeerd.

Een dame die vanachter de hoek kwam met haar klaterende fietszakken, daar reageerde hij niet op.
Een man die in zijn camionet bezig was kabaal te maken, daar reageerde hij niet op.

Ik denk dat de 'rustige Pharos' hem helpt daarin. "Ah Pharos doet niets, dan is het goed, dan doe ik ook niets" (denk ik eh)

--

25/01/'18 - Bezoek

Ik zit aan de laptop, klaar om dit bericht te typen. Plots zie ik in mijn ooghoek beweging. Olalala, een onaangekondigde bezoeker betreedt onze tuin.
Zo snel of zien schiet ik van mijn stoel af. Met het gedragsverslag over Pip in mijn achterhoofd, snel ik naar de deur tussen woonkamer, gang en keuken en hou ik de honden tegen.
Chucky begint te blaffen, want die had het bezoek al gezien, aangezien hij al in de keuken was.
Pip is alert, Pharos is alert. Pharos begint te blaffen... Pip houdt zijn oren achterover en omdat ik me kwaad maak op Pharos - hij bleef blaffen - en ik schrik had voor de reactie van Pip op het bezoek... blijft Pip mooi zitten waar hij zit.
Het bezoek komt binnen en Hans doet zijn uitleg over de nieuwe hond, waarna ik Pharos alvast laat gaan. Die stuift (doet ie altijd) ernaartoe, maar éénmaal besnuffelt is hij tevreden en keert hij terug naar z'n kussen.
Daarna wandel ik met Pip naar de keuken toe en hij mag aan de man gaan snuffelen. Hij snuffelde uitvoerig en daarna was hij tevreden. Geen blaf, geen grom.

Hij was dan ook onder de indruk omdat ik van m'n oren had gemaakt tegen Pharos...

Hans liet de bezoeker expres meewandelen met hem, zodat Pip zag dat er niets aan de hand was. Hij is ze gewoon mee overal naartoe gevolgd, zoals hij altijd doet als ook wij ergens iets gaan doen.

Goed zo Pip  :joepie:
« Laatst bewerkt op: januari 25, 2018, 14:30:36 pm door *~*DF*~* »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #35 Gepost op: januari 25, 2018, 23:10:39 pm »
Hedenavond niets bijzonders te melden.

Hans gewandeld met Pip, gezien ik weg was.
Gespeeld op het minivoetbal-terreintje.

Toen ik thuis kwam, duwde Chucky - vanaf de voordeur open was - Pip opzij.
Pip vond het lekkere geurtje die Pharos zich aangemeten heeft, wel leuk om te ruiken :tong:
Toen Chucky door z'n pootjes zakte, was Pip er wel als de kippen bij om hem te besnuffelen.
Hij zal ook wel weten dat er iets niet echt pluis was hé... eventueel van profiteren? We hebben Pip gezegd dat ie in de woonkamer moest blijven, zodat Chucky op z'n gemak kon rusten in zijn kamertje.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #36 Gepost op: januari 26, 2018, 10:44:51 am »
26/01/'18 - Speeltijd

We hebben al gedaan met eten en terwijl de hondjes hun stek opzoeken, komt Hans de woonkamer in en zegt ie tegen de 2 broers: "Gaan jullie spelen? Gaat Pharos spelen?" En blijkbaar heeft dat iets losgeweekt bij de 2 heren, want ze beginnen dartel om elkaar heen te springen en elkaar werkelijk uit te dagen. Gelukkig hebben we geen onderburen, want de ellebogen van Pip gaan vaak tegen de vlakte en dan hoor je dat wel goed :lol:

En dan lijkt het spel gedaan te zijn. Pharos gaat terug naar zijn kussen, maar hij volgt alles wat Pip doet, door de stoelpoten door...
Pip is dan teruggekeerd naar Pharos en die stond dan ineens recht... en wat volgde was niet langer 'spelen', maar een onderzoeksronde.
Tijdens die 'besnuffeling' - staartjes in de kwispel en dergelijke - kan Pharos in de mand van Pip gaan liggen en die zegt daar niets op... Ook omgekeerd mocht Pip op Pharos' kussen. Niet dat Pharos dat al ooit echt leek verboden te hebben. Ze 'respecteerden' elkaar precies op dat vlak. "Ik laat jou niet toe in de mijne, maar ik ga dan ook niet naar de jouwe, zo fair ben ik wel" leek Pip te denken.

Wat zal het worden na hun 'besnuffelingsmoment' van daarnet? De baasjes hebben zowat 7min stil gestaan en weggekeken als ze zagen dat de hondjes in hun richting keken.

Straks gaan wandelen :D

Op de wandeling hebben we een fietser gezien, heb hem mooi doen zitten en beloond toen ze passeerde.

Weinig te melden... omdat ik de route niet groot heb gemaakt, gezien hij na de middag mee mag in de wagen met Pharos naar Zedelgem, om samen met het hondje van m'n moeder op stap te gaan.

Foto van vandaag op de wandeling:

(los)

en deze was nog maar ne keer proberen... natte boom (geen mos) en met losse leiband
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2018, 12:31:58 pm door *~*DF*~* »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #37 Gepost op: januari 26, 2018, 13:04:40 pm »
26/01/'18 - na de wandeling

Dankzij hun 'besnuffelingsmoment' heeft Pharos daarnet plaatsgenomen in de mand van Pip, terwijl dit een locatie was die 'verboden te betreden' leek.
Pip was toen in de keuken. Hij komt terug, klaar om naar z'n mand te gaan, ziet Pharos liggen - ik hield m'n hart al vast :lol: - maar hij draait zich om en keert terug naar de keuken.

Pip is zich nu aan het wassen - vuile pootjes van de wandeling - en Pharos vond dit blijkbaar leuk, kwam dichterbij, ging liggen en bleef even kijken. Pip reageert niet... Pharos is terug naar zijn kussen gegaan.

Moest Chucky nog kunnen 'spelen', het zou ook in orde komen... duimen dat het overeen komen van de broertjes Chucky doet inzien dat Pip nog de kwaadste niet is  :8
« Laatst bewerkt op: januari 26, 2018, 22:08:02 pm door *~*DF*~* »

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #38 Gepost op: januari 26, 2018, 20:17:27 pm »
Dat gaat heel goed  :thumbs: :klap:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #39 Gepost op: januari 26, 2018, 22:07:33 pm »
26/01/'18 - Wandelen op verplaatsing

Ik vertrek naar Zedelgem (mijn jeugddorp) waar mijn moeder woont, om daar in een plaatselijk bos van ca 50ha, te gaan wandelen.
Ik had daar afgesproken met mijn moeder om 14u00
We waren beiden bijna gelijktijdig ter plaatse en 10 minuten vroeger

Gisteren had ik Pip al eens even losgelaten en als ik merk dat dat lukt, dan wil ik verdergaan.

Over de middag had ik gezegd tegen Hans dat ik Pip op de wandeling had losgelaten en hij zei meteen dat ie dat niet zal doen. "Ik vertrouw dat niet". Tja, waar Hans wandelt, is het misschien ook niet meteen aan de orde. Zelf ben ik ook nog niet van plan om Pip los te laten bij huizen of straten, omdat ik nog niet weet wat hij allemaal aankan.

In het bos heb ik hem de eerste 300m aangelijnd gehouden, waarna ik besloot hem los te laten. Eén van de eerste zaken dat hij deed, was naar de plassen water lopen om er zijn pootjes in te planten. Helaas genoeg was ik te laat om daar een foto van te nemen. Verderop is er een 'beerput'. Dat heet enkel zo :wink: maar toch heb ik hem verboden zich daarin te begeven. Laten we zeggen dat we de eerste 3km niets hebben meegemaakt om er iets over te schrijven, behalve dat ik hem losgelaten liet en dat ik met stokken heb gesmeten omdat hij dat graag doet.
Minpunt was wel dat het gras drassig is en dat zijn borstkas meteen van wit naar bruin was omgetoverd vanwege het slijk :lol:

De runderen die zich in het eerste deel van de wandeling op het gras stonden, daar keek hij eens naar. Voor alle zekerheid toch wat dichterbij geroepen. Deze runderen zijn 'hondvriendelijk', behalve als de hond begint wild te doen... dan gaan ze draven.

Na zo'n 3km zag ik in de verte een wandelaar zonder hond. Pharos even terugroepen, want hij durft wel eens dag te gaan zeggen.
Toen hoorde ik nog stemmen en er bleken mensen te wandelen met aangelijnde honden. Voor alle veiligheid Pip en Pharos aangelijnd. Nuka gaat er soms wel naartoe, maar ik had geen zin in 3 flexilijnen. Omdat deze mensen de route namen die ik oorspronkelijk wilde doen en ik geen zin had om aangelijnd te blijven wandelen, ben ik afgeweken. Pip laten zitten en terug losgelaten nadat hij nog even moest 'blijven' waar hij eerst aan wou verzaken.
Het is achter dit pad dat ik verderop iemand zie wandelen met een soort Jack Russel. Ik merk dat die hond los is en dan heb ik besloten om enkel Pip even aan te lijnen. Pharos en Nuka gaan de hond begroeten. De al wat oudere dame blijft staan en geniet ervan dat haar hondje Pharos begroet. Ik kom dichterbij en laat ook Pip kennis maken met het hondje. Intussen leg ik aan mevrouw uit dat ik hem nog niet zolang heb en dat hij zou kunnen uitschieten, liever voorzichtig. Mevrouw knikt begrijpend. De eerste keer rondje draaien vond Pip geen probleem, tweede rondje vond Pip teveel en hij heeft dat laten weten met een snauw. Op zich vind ik dat niet echt een probleem en aan mevrouw haar reactie te zien zij ook niet.

Verderop zijn er mensen aan het werk van de gemeente, wijselijk lijn ik alledrie de honden aan en hou ze even kort. Eén van de mannen vraagt welke rassen het zijn en ik zeg 'Die eerste is een kruising en die 2 hier zijn kooikers." "Koi's?" vraagt de chauffeur van het vrachtwagentje en ik denk mezelf: "Heeft ie onlangs naar Blokken gekeken?" daar hadden ze de vraag gesteld wat een Kooiker was. Een hond of een vis. :tong: en ik zeg: "Nee, met 2 o's." "Jamaar, een koi is ook met 2 o's" zegt ie. en ik zeg: "2 ogen dat wel" en ik wandel verder.
Verderop komt er een mini-kraantje vanachter de hoek en ik blijf met de 3 staan. Pip zijn oren bewegen even, maar verder niets te merken. Ik wandel verder... op het eind van het pad zie ik een jongedame komen met een hondje. Deze is wel aangelijnd. Ik had Pip nog niet gelost, dus geen probleem. Pharos echter profiteert een beetje van 'aandacht moeten verdelen over 3 honden' en gaat er recht naartoe. Ik vloek... mensen met aangelijnde honden vinden dit niet zo fijn. Als ik bij haar kom, verontschuldig ik mij en zij zegt: 'Ik zou haar ook graag loslaten, maar ze is nog maar 4 maand' en ik leg uit dat ze dat eigenlijk zo vroeg mogelijk moet doen. Nu soit
Ook hier doet Pip niets. Hij buigt eerst door z'n voorpoten en snuffelt het hondje af. Daarna is de klus geklaard en wandelt zij verder en wij gaan de andere kant uit. Ik zie dat er nog een man rondloopt, zonder hond en besluit een beetje anders te wandelen. Ge weet nooit welk soort mens dat is eh :lol:
Om de man ook wat meer uit het oog te verliezen, neem ik een paar poseerfoto's van de hondjes en het doet me plezier te merken dat Pip zo goed als meteen op de bank springt.
Verder wandelen, passeren we een soort 'kikkervijver' en Pip wil daar maar al te graag naartoe. "NEE" zeg ik luid. Niet kwaad hé, gewoon streng. Hupla die voorpoten erin en ik merk dat het voor een stok is die in het water ligt. Maar dit water is niet zo proper. Verleden week sprong er een hond in en de walmende geur kwam eruit. Liever een nog redelijke propere hond ... :D
Alé, we gaan nog wat verder, komen aan een verzaagde boom en daar probeer ik Pip op één stuk van de boomstam te krijgen. Dit is wat hoger dan de bankjes en hij heeft het wat moeilijker. Pharos en Nuka zitten er zo op... Als Pharos het kan, kan Pip het ook vind ik, dus heb ik een aanloopje genomen en hem nog eens doen springen. Hij springt, maar zet teveel kracht, waardoor hij er bijna overheen is. Hij doet dat altijd, dus daar gaan we ook ne keer werk van moeten maken. Erop is niet erover eh :lol:
Hij zit erop en ik wil een foto nemen van de 3. Ze kijken echter niet naar mij, maar naar de mijnheer die achter mij uit een paadje komt. Ze blijven alledrie mooi zitten. Chapeau voor Pip  :thumbs:
Hierna wandel ik stevig door, want krijg een sms van mijn moeder die schrik krijgt dat Nuka zal nat zijn, nochtans hebben ze geen regen voorspeld.
Uiteindelijk passeren we nog een vijver die in deze periode vol water staat. In de zomer is dat wat minder en dus ook vuiler.
Ik toon Pip langswaar hij er gemakkelijk in kan, want de plaatselijke Natuurvereniging heeft 'ontdekt' dat er wel meer honden dat water ingaan en ze hebben een draadje bij gespannen  :zucht:
Hij gaat er eerst schuchter in, maar ik gooi een stok en zo heeft ie gezwommen. Te koud? tja... hij had vuile poten en borst hé... zo was hij gespoeld en hij is best nog jong genoeg om ertegen te kunnen.

Teruggekomen aan de wagen besluit ik te testen of Nuka erbij kan, in de wagen bedoel ik, samen met de 2 broers. Het blijkt geen probleem te zijn. Nuka is ook geen moeilijke hond. Ze ligt stil en doet dus niet moeilijk. Pip moet ook nog zijn plaatsje vinden in de wagen... en voor die 2x die hij al is meegeweest, zat hij daar alleen maar op den uitkijk.
Het is me trouwens al opgevallen dat hij, net zoals Pharos, graag naar buiten kijkt, door de achterruit.

26/01/'18 - Terras

Na de wandeling rij ik naar een plaatselijke broodjeszaak annex tea-room. Ik had gezegd tegen moeder dat ik enkel met Pip op een terras wil gaan zitten, omdat er nu niemand anders op zit. Het is er dus doodkalm en ideaal voor Pip.

Het is geen stilzitter, das een feit. Wellicht niet gewoon om op een terras te zitten? Hij kijkt ook altijd maar wat we van de tafel afnemen en wil alles gezien hebben. Ik had 'm eerst rechts van me, maar daarna ging ie onder tafel zitten en besloot Pharos de plaats van Pip in te nemen. Terugkeren kon dus niet meer :lol:
Na het onder tafel zitten, laat ik hem links van me - naast de tafel - komen. Zitten, liggen, recht, alles gelijk. Hij ziet mensen buiten komen en passeren en elke keer hij niet reageert beloon ik hem.
Op een bepaald moment snuffelt Nuka op de grond en ik denk dat hij dacht dat zij wat aan het knabbelen was, schoot hij naar haar uit. Daarna deed hij niets meer. Eten ... of het nu zo was of niet, tis maar de gedachte die telt bij een hond.  Ik streelde haar achteraf, terwijl hij erop stond te kijken en dat vormde toch geen probleem.

Pharos heeft Pip uitgedaagd tot spel daar op dat terras. Misschien voelde hij de stress bij Pip en besloot hij zijn broer wat te gaan amuseren. Pharos onder mijn stoel door naar Pip, maar dan kwam ie vast te zitten, dus heb ik hem heel even losgemaakt (Pharos) en éénmaal de draad ontward (van de flexi) heb ik hem terug aangedaan.

slotsom: het lukt aardig op een stil terras... Het is sowieso nog te vroeg om hem mee te nemen naar drukkere punten + ik vermoed vanwege zijn 'niet-stilzittendheid' hij niet echt geschikt zou zijn voor een drukker terras... al zeker als we amper plaats hebben. + Dat mensen op een terras altijd geneigd zijn om hun nootjes en kaasjes met honden te delen. En gezien zijn reactie ivm voeding... ik niet wil horen dat we een 'agressieve' hond hebben, wat helemaal niet zo is :grrr:

foto's van deze wandeling:

'Nee, niet in de beerput :D '

Stokje spelen op het grote veld

Deze was toch ietsje te groot :D

Fotoshoot aan een andere ingang van het bos

Hij sprong uit zichzelf op het bankje toen ik 't vroeg

Ja Pip is vuil hé? :lol:

Dat was ook de reden dat ik hem in het water liet gaan

« Laatst bewerkt op: januari 26, 2018, 22:16:20 pm door *~*DF*~* »

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #40 Gepost op: januari 26, 2018, 23:14:27 pm »
 :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #41 Gepost op: januari 27, 2018, 10:39:19 am »
27/01/'18 - 2 handen op 1 buik

Gisterenavond hebben we besloten om Pip niet in zijn bench te laten om te slapen. Nadat hij en Pharos zo prachtig met elkaar hebben gecommuniceerd leek het ons een goed idee om een stapje verder te zetten in de 'aanvaarding van Pip in ons huisje'. Dus gisterenavond knuffelen we de 2 broertjes - Chucky ligt dan al lang in slaapland - en betraden we ons bed.
Pharos kwam meteen bij ons liggen (kussen naast bed) en Pip besefte na een goeie 5 minuten alleen te zijn in de woonkamer, dat hij niet vast zat. Hij kwam even kijken. Respectvol naar zijn broer toe, kwam ie niet verder dan het voeteneind. Pharos ligt ergens op een kussen thv het midden van ons bed. Er is wel ruimte om te passeren, maar toch doet Pip het niet. Heeft Pharos dan toch iets van gezag? :lol: Hij komt dan maar even tot bij mij, ik streel hem nog eens, toon hem dat er nog een kussen is in de kamer. Hij zit er even op, maar tis zijn ding niet... Hij loopt terug naar de woonkamer.

Deze morgen 7u40, Pharos maakt ons wakker. We zijn wakker, maar staan nog niet meteen op - beetje soezen, praten met elkaar... - en plots is Pharos weg. Hij komt terug... met in zijn kielzog Pip. Versterking gehaald maw :lol: Gelukkig is Pip het niet zo gewoon om baasjes wakker te maken, waardoor hij ook heel wat kalmer is op dat vlak :tong:

27/01/'18 - Onder tafel

Het hangt er een beetje vanaf waar Chucky zich bevindt, maar normaal zit Pip aan de hoek van de keukenkasten... of dichter tegen Hans aan... of in het midden tussen Hans en ik. Gisteren en vandaag leek ie zijn plaatsje gevonden te hebben onder tafel. Hans staat op om iets uit de kast te halen. Chucky schuifelt al snuffelend rond in de keuken, tot ie klaarblijkelijk te dicht aan de rand van de tafel kwam. Ofwel heeft hij als eerste gereageerd ofwel Pip... maar ze hebben elkaar dus maar ne keer hun gedacht gezegd. Onder tafel zitten is veiligheid. Pip dacht wsl dat Chucky zijne 'beveiligd gebied' wou betreden zonder dat Pip daar zijn akkoord voor heeft gegeven.

Daarom zou ik graag straks toch eens opa Chucky meenemen op wandel. En voor een groepsfoto ook natuurlijk :tong:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #42 Gepost op: januari 27, 2018, 19:02:37 pm »
De avonturen van Pip, leuke lectuur  :thumbs: :thumbs:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #43 Gepost op: januari 27, 2018, 20:25:11 pm »
 :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #44 Gepost op: januari 28, 2018, 00:21:44 am »
27/0/'18 -  Oscar

Deze namiddag om 13u30 had ik afgesproken met mijn moeder op een locatie waar we wel vaker afspreken - om Nuka mee te nemen.
Ik heb afgesproken met Carine en Oscar. Oscar is de hond :D

Gisteren was het gelukt om Nuka mee te nemen in de wagen zonder dat er amok was.
De situatie was toen enigszins anders. Nuka had al de ganse wandeling meegestapt en Pip was haar toen al gewoon.
Vandaag moest Nuka in de wagen, terwijl Pip en Pharos er al inzaten en ze hadden haar nog niet op voorhand gezien.
Ik laat haar vanuit de wagen van mama naar de mijne lopen en doe haar zitten. Normaal doe ik de koffer open en laat ik haar meteen springen, maar gezien deze situatie nieuw is voor Pip, lijkt het me aangeraden om het anders aan te pakken.
Als de kofferbak open is, zie ik haar wel aanstalten maken om te springen en is Pip ook actief, maar ze moet nog even wachten. Ik hou Pip tegen, zodat Nuka in de wagen kan springen.
Ze zit erin, kofferbak dicht en ik ga vooraan zitten. Ik zit er nog maar goed en wel in of ik hoor tumult. Wat er precies aan de hand was, weet ik niet... kwam Nuka aan 'zijn' kant en stond hem dat niet aan? Wou Pharos - zoals naar gewoonte - Nuka begroeten met een besnuffeling en stond dat Pip niet aan? Ik weet het niet. Ik heb geroepen en Pip is achteruit gaan zitten. Voor de rest van de route is er niets meer gebeurd. Nuka lag aan haar kant en de 2 kooikers wisselden van plaats. De ene keer zat Pip achter mijn zetel en Pharos dan achteraan en dan weer omgekeerd. In ieder geval werd Nuka niet meer gestoord. Of ze nu rechtstond aan de verkeerslichten of ze lag neer...

Om 14u29 was ik aan de Braakmanbossen. Als C&A dit lezen, zullen ze nog wel weten waar het is.

Carine was er al en bij het uitstappen vraagt ze me of ze Oscar moet aangelijnd houden en ik zeg dat het het best los gaat. Dus Oscar blijft los. Ik laat er de mijne uitspringen... waarna de hondjes eigenlijk niet naar Oscar lopen, maar meteen naar de dichtstbijzijnde boom. Oscar komt wel dichterbij, want er is een nieuwe hond bij en das wel interessant. Met Pharos komt hij super overeen, terwijl de eigenares zegt dat hij eigenlijk niet overeenkomt met andere reutjes. Oscar heeft gegromd naar Pip, die was daar zodanig van onder de indruk dat hij zich tegen mijn benen aanduwde.

Toen we vertrokken, zag ik in de verte een hond komen en heb ik wijselijk alle hondjes aangelijnd. Het was niet Pip noch Pharos of Nuka die hun tanden toonden, maar wel de Duitse Herder van het koppel... Het leek wel zo'n hond die vanachter zijn draad z'n erf staat te verdedigen. Het zou me niet verbazen dat mocht ie zich lostrekken ik geen honden meer zou gehad zou hebben.

Daarna heeft Pip (en de anderen uiteraard) de ganse wandeling losgelopen. Op de pauzeplaats heeft hij gespeeld met Pharos en met de stokken die ik weggooide.

Ik heb Pip na die DH nog één keer aangelijnd - uit zekerheid - voor een hondje die op onze weg kwam, maar eigenlijk denk ik niet dat dat hoeft. Hij besnuffelde de hond en liep dan verder. Pharos was al uitgebreid kennis aan het maken.
Daarna heb ik besloten hem gewoon los te laten. Hij gaat naar geen enkele hond, luistert mooi als ik zeg dat hij niet naar het water mag... Toen ik zei tegen Carine dat hij een goeie opvoeding heeft gehad, moest ze dat beamen + ik vertelde haar van dat gedragsverslag en ze keek me aan alsof ze het in keulen hoorde donderen.

De enige keren die hij niet wil luisteren als ik echt zeg tegen hem - terwijl hij snuffelt bijvoorbeeld - 'Kom hier'. Dan lijkt het alsof hij doof is. Kijkt naar overal, behalve naar mij.
Hij liep verder weg en ik stampte met mijn voet op de grond. Hij kromp in elkaar van de schrik... en komen deed ie dus nog altijd niet. Ik heb 't toen maar zo gelaten... Carine wierp op: "Zou hij geslagen zijn geweest? Zo'n angstige reactie".

Ik zei: dan toch zeker niet door C&A, daar ben ik zeker van ... (Achteraf vertelde Hans dat C had verteld de dag dat ze Pip kwamen brengen, dat het andere gezin waar hij een maand had verbleven, hem op de 'ouderwetse manier' had aangepakt. Het zou me dan ook niet verbazen waarom hij vaak een schrikreactie heeft)

Onderweg heb ik Pip overgeheveld naar Hans zijn wagen, iets wat ie eerst raar vond. Zo van de ene wagen naar de andere... Maar op een terras gaan zitten was vandaag niet aan de orde. Het begon te spetteren en ik vond het nog te vroeg om hem nu al mee te nemen ergens binnen.

Snel Oscar wat snoepjes geven zonder dat Pip het ziet :tong:
en Pharos was met een stokje bezig...

Een foto van een in paardendrol-rollende Pip heb ik niet ... :tong:

« Laatst bewerkt op: januari 28, 2018, 00:40:06 am door *~*DF*~* »

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal