Auteur Topic: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)  (gelezen 64864 keer)

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Re: Kooikerhondje Winja's - Noodles-Pip Van de Kytomba ((broer van Pharos)
« Reactie #15 Gepost op: januari 21, 2018, 18:46:40 pm »
Ze moeten elkaar nog gewoon worden é maar het komt wel goed

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #16 Gepost op: januari 22, 2018, 01:26:24 am »
21/01/'18 - Na de wandeling

Vanavond liet ie blijken - toen ik terug thuis kwam - dat hij Hans aanziet als zijn baas... ondanks dat ik hem eten gaf en vanavond ook zijn avondkoek, neigt hij toch meer bij Hans te willen zijn.
Wellicht omdat ik ging wandelen met enkel Pharos & Chucky en hij dus alleen achterbleef.

Ik heb nog gespeeld met hem - alleen in de gang - omdat ik niet wou dat Chucky zich kwam moeien...
(Als ze alledrie stil liggen, is er geen probleem... wat me ook logisch lijkt)

We hebben een fout gemaakt. Hij lag bij Hans op één van de kussens aan de salontafel en Chucky wou constant ook naar daar, dus stuurden we Chucky weg - om een confrontatie uit de weg te gaan. We hadden dit niet mogen doen denk ik... Zo kreeg Pip het gevoel dat hij het alleenrecht had over dat deel van de woonkamer.
Toen Pharos in zijn mandje kwam liggen - die staat thv de zijkant van de zetel - en hij zijn pootjes begon te likken, gromde Pip. Hij was er duidelijk niet mee akkoord en dan heeft Hans wel zijn stem verhoogd.

Ik denk dat we Pip dan eigenlijk naar zijn eigen mand hadden moeten sturen ipv hem te laten liggen.

Pharos is door het gegrom versast naar het kussen naast mij.

Toen Chucky dichterbij Pip kwam - die intussen in zijn eigen mand ging liggen - gromde hij opnieuw. 'Zijn' mand is duidelijk zijn mand.

Daarnet middernacht kwam Hans me slaapwel wensen... Hij geeft me dan een kusje en meteen kwam Pip bij ons staan met een lichte grom.

We gaan elkaar wat meer moeten aanraken, want één van de pijnpunten was 'jaloezie'.

Ik zei tegen Hans dat het misschien beter is dat we wat meer de confrontatie opzoeken... Zodat we er streng op kunnen reageren en hij dan zeker weet waar hij staat. Want op dit moment doen we eigenlijk met Pip wat we met Pharos/Chucky deden toen Pharos pup was...

Maar misschien wil ik te snel lopen ... en wachten we met dat confrontatiegedoe toch nog een paar dagen...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #17 Gepost op: januari 22, 2018, 10:28:39 am »
Goedemorgen op 22/01/'18

Omstreeks 8u00 hoort hij dat we aan het wakker komen zijn en ook Pharos maakt leven en dan ook Chucky... allemaal leven  :lol:
Hans opent de bench. Hans wil afwisselen, zodat Pip weet dat we beide baas zijn...
Dag zeggen tegen Pip en terwijl Hans daarmee bezig is, laat ik alvast Pharos in de tuin, waarna ook Pip erbij komt. Ik zeg tegen Hans dat hij de achterdeur moet sluiten.
Samen in de tuin geen probleem. Pip kwam een paar keer bij me staan, terwijl ik me verder bewoog, eigenlijk met de bedoeling van hem weg te gaan. Omdat, als hij zo bij je komt staan, hij eigenlijk tegen Pharos zegt: 'dit is mijn baasje' en dat wil ik vermijden... ik ben wel zijn baasje, maar Pharos behoort hoger te staan. Dus ik laat wel toe dat Pharos bij mij staat.
Als we terug naar binnen gaan, laat ik Pip wachten, eerst Pharos naar binnen.

Eten geven aan de drie. Chucky en Pharos hun pot wordt neergezet... Ik zet die van Pip neer. Pharos eerst klaar, daarna Pip, dan Chucky.
Vandaag had ik de deur opengelaten, zodat ze elkaar wel konden horen.
Chucky was nog aan het eten, toen Pip in de keuken kwam kijken, kwam snuffelen aan de pot van Pharos. Maar Chucky heeft dat niet opgemerkt en verder heeft Pip ook niets gedaan.

Tijdens ons ochtendmaal valt er niets voor.
Daarna heeft Hans wat met hem gespeeld. Nu nog achter gesloten deuren, maar naarmate de tijd verstrijkt wordt dat met een open deur natuurlijk. We kunnen hem niet blijven weghouden of apart houden.

De bench hebben we aangepast... Die van Pip zelf staat in onze slaapkamer
Die van ons staat in de woonkamer, omdat we dat handiger leken te vinden tegen dat we eens weg moeten en de hondjes alleen moeten blijven, heeft ie wat meer ruimte.

'wel nog met zijn geur in natuurlijk'

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #18 Gepost op: januari 22, 2018, 13:17:03 pm »
22/01/'18 - Voormiddagritueel

Gezien Pip de tuin niet ziet als een  :kakje: - bak, zijn we ietwat genoodzaakt om met hem een wandeling te gaan maken.
Zolang ik nog thuis ben, is dat geen probleem... ik vraag me af of Hans dat nog zal zien zitten éénmaal ik terug mag gaan werken :tong:

In ieder geval: hij doet zijn  :kakje: op de wandeling. Hij wandelt nog steeds aangelijnd. Heeft gras gegeten en ook iets anders  :grrr: :hihi: te laat gezien en sowieso kan je dat niet meteen zien...
Samen aan grassprietjes snuffelen is geen probleem. Ze bekijken elkaar wel, Pip meer dan Pharos
Toen we pas waren vertrokken, kreeg ik de indruk dat Pharos wou spelen met Pip.... maar die reageerde er niet op.

Onderweg foto genomen op de tribune van de skeelerpiste.
Staat er mooi op, want in de verte liep een hond en dat is interessant natuurlijk :lol:

Daarna Pharos ernaast laten plaatsnemen

Verderop vond ik een bankje - 2 latjes om op te zitten. Dat vond hij toch wat te smal en ik heb het hem bespaard
volgend bankje waren 3 latten en met héél véél moeite kreeg ik buiten enkel z'n voorpoten, z'n ganse lijf erop. Er meteen weer af natuurlijk :lol:
alé, nog eens opnieuw. Bijna meteen er weer op. En dan - gezien ik 'n foto wou nemen - "Blijven Pip" handpalm tonen en 'blijven' blijven zeggen, maar ik ging blijkbaar te ver achteruit
hup, van die bank :lol:
alé, der nog eens opnieuw op, weer met wat meer moeite, maar er toch nog opgekregen.
Pharos zat er al op... die kwam dan ook 'n paar keer storen, maar daar maakte Pip niet van.
Ze zitten toch redelijk dicht tegen elkaar :wink:

Morgen - als 't niet regent tenminste - kan Chucky mee en proberen we eens een 3-kooiker- foto te nemen :lol:

Terug thuis, eerst Pharos tuigje af, dan Pip losgemaakt (lijn-tuigje), dan deur open, Pharos eerst naar binnen.
Pharos blijft bij mij. Pip loopt rechtdoor naar de zetel, waar Hans zit. Chucky ligt aan de woonkamer-naar-gang-naar-woonkamer-deur :lol:
Pip zal zo snel zijn geweest, dat Chucky de kans niet had om daar op te reageren. Het omgekeerde is echter minder waar. Pip wil terug naar de gang, maar Chucky ligt daar nog altijd. Abrupt blijft hij staan, maar er komt geen schot in de zaak.

Pip komt tussen ons in liggen... Pharos kwam wel even wat dichterbij, maar er was geen gegrom.
Er is wel gegrom (van Pip uit) als hij in zijn mand ligt en als Chucky dichterbij wil komen.
Pip verlegt zijn lichaam terug van links van Hans naar tussen ons (rechts van Hans). Normaal komt Chucky daar niet (sowieso niet), dus is de situatie terug onder controle
Hans heeft Pip wel - toen ie gromde - onder zijn voeten gegeven.

Algemeen: Pip vind een auto die in de straat rijd 'verwonderend'. Hij reageert ook op onze typgeluiden of als ik een spelleke op de computer speel, die geluiden...
Gisteren heeft ie samen met Pharos in de tuin staan blaffen (Pharos begon). Samen onder de voeten gegeven en Pip is ook wel snel onder de indruk.

Planning: Pip vanavond naar de dierenarts voor de inschrijving van zijn Chipnr.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #19 Gepost op: januari 22, 2018, 15:49:15 pm »
tussendoortje:

na de maaltijd was Pip redelijk in zijn sas, daagde Hans uit tot spel - beet in de hand, maar niet dat het pijn doet. Pharos doet dat soms ook - in de arm. Maar das meer sabbelen dan bijten.. Pip gaf aan door lichte korte blafjes te geven, dat hij wou spelen. Liep naar de bench om een speeltje te halen. Maar vanwege 'opletten met speeltjes' liggen die voorlopig niet los in de woning.
Hans is Pip beginnen opjutten 'speel maar' en Pharos vond dat interessant... is ie komen kijken en ineens... hup, begonnen ze te spelen. Pip daagde Pharos redelijk veel uit. En Pharos ging er vaak op in. Nadat ze ca 5min hadden gespeeld, hebben ze efkes gerust en zijn ze herbegonnen.

Moesten ze het al spelend uitvechten... ik zou er heel blij mee zijn.

't zou ook kunnen dat Pip hoger staat dan Pharos, maar dat wij willen dat Pharos hoger staat dan Pip... waardoor er problemen ontstaan. Zou dat niet kunnen?
Dat we eigenlijk Pip als een beetje hoger moeten beschouwen en dus eerst Pip begroeten en niet eerst Pharos.
Ik veronderstel dat er wel mensen zullen zijn, die van mening zijn dat 'de laatst bijgekomene moet zwichten voor diegene die er al zijn'...

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #20 Gepost op: januari 22, 2018, 19:06:01 pm »
Als zou blijken dat Pharos er mee akkoord is dat Pip hoger in rang is zou ik dat zo laten en niet Pharos als eerst zetten, anders natuurlijk pip aanleren dat hij niet hoger is dan Pharos

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #21 Gepost op: januari 22, 2018, 21:23:55 pm »
Zou het niet kunnen dat Pip erg op zijn "gemak" gesteld is als hij in zijn mandje ligt en daardoor naar Chucky of Pharos gromt? Hier doen ze dat ook. Mandje is rusten en als de andere dan te dicht komt krijgt die een snauw. Na die snauw wordt de personal space ook gelijk goed gerespecteerd.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #22 Gepost op: januari 22, 2018, 22:47:33 pm »
Dat zou goed kunnen XT... Ze kunnen uiteraard niet allemaal gelijk zijn. Ik mag bijv Pharos wel 'storen' in zijn personal space, maar hoe het precies in elkaar stak bij A & C weten wij ook niet.
We vroegen wel wat zaken, maar alles kan je toch niet weten.

22/01/'18 - Avondritueel

Met Chucky & Pharos, net zoals gisteren, gaan wandelen met Nuka, de hond van mijn moeder.
Deze maal is Hans naar buiten gegaan met Pip - blokje rond - om te zien of de situatie anders zou zijn, dan gisteren.
Toen was het een avond vol spanning eigenlijk. Chucky wou constant Pip komen 'storen'. De Patriarch vind (en ergens heeft ie gelijk) dat het ganse huis van hem is.

Vandaag dus andere boei.

Pip blokje om, Pharos & Chucky naar binnen. Hans kwam binnen met aangelijnde Pip en heeft 'm toen losgemaakt. Geen probleem. Pip meteen naar mij om te begroeten.
Ik heb de afwas gedaan  -Pharos kwam bij me om m'n benen te likken... Pip ging in zijn mand liggen en Chucky liep een beetje overal...

Na de afwas, tafel klaarmaken om te eten.

Pip in zijn hoek, Pharos op zijn vaste plaats en Chucky verplicht te gaan liggen - want die loopt meer rond dan de 2 jonge snaken samen.  :hihi:
Dan hoort Pip een hond blaffen op onze ipad (tv hé tegenwoordig) en hij gaat de woonkamer in, ook om te blaffen. Natuurlijk Pharos en Chucky ook in actie.
Dan werken ze samen hoor  :lol:

Na het eten ieder op zijn vaste stekje... behalve Chucky natuurlijk. Die wil nu toch elke keer tot bij Pip gaan (hij ligt dan in z'n mandje) - want volgens Chucky heeft ie dat recht ...
Als ie in z'n mandje ligt, kijkt hij toch goed of er niemand dichterbij komt... en wij ook, dat Chucky niet tot bij Pip komt.

Hans heeft een stoel omgelegd, zodat de 'ingang' afgesloten is, langswaar Chucky constant naar Pip wou gaan. Hij heeft gelukkig het verstand niet om achter mij om tot Pip te gaan of via de onderzijde van de tafel...

En zo is iedereen op zijn gemak :D

Algemeen: toen ik de borden in de vaatwasmachine wou steken, sprong Pip op... zo van 'ik ga iets krijgen-blik en gedrag'... Was hij gewoon van uit een bord te eten van tijd tot tijd?  :mrgreen:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #23 Gepost op: januari 22, 2018, 22:53:16 pm »
Of gewoon om voorwasser te spelen in de vaatwasser  :hihi: :hihi:

Wij mogen de honden ook altijd storen als ze ergens liggen, maar onderling is het toch net iets anders, dan zijn er kennelijk hier andere regels  :D

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #24 Gepost op: januari 23, 2018, 10:46:24 am »
Dinsdag 23/01/'18

Pip héél blij toen hij ons hoorde komen... bench open, liep me eerst even voorbij, besefte dat hij dat deed, draaide zich om en begroette me.
Daarna tuin- of achterdeur, hoe je het noemt, open en Pharos naar buiten. Ik ook naar buiten. Pip wou eerst niet, maar kwam dan toch naar buiten...
de 2 P'tjes hebben gespeeld met elkaar. Pip naar binnen, 5 seconden later terug naar buiten, weer spelen, weer naar binnen... hij dacht wellicht een paar keer dat Pharos zou volgen...
Pharos is 'lui' als je hem vergelijkt met Pip. Pip is een superenthousiaste kerel... ook later aan de ontbijttafel, staat ie daar met zijn glimlachsmoeltje te kwispelen... terwijl Pharos gewoon neerligt.
Of... Pharos wéét al dat er niets zal volgen en Pip hoopt er misschien op?  :hihi:

In ieder geval: de dag is alvast goed begonnen :wink:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #25 Gepost op: januari 23, 2018, 11:10:25 am »
 :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #26 Gepost op: januari 23, 2018, 13:41:16 pm »
23/01/'18 - Voormiddag

Rond 9u45 vertrek ik op wandel.
Ik ga meteen naar een stukje waar het drassig is - en dus het kalmst.
Ik moet een uur wegblijven van Hans, want hij wil rustig kunnen stofzuigen.

Gisteren had Hans gesproken van het mini-voetbalveldje aan de skeelerpiste en om eerlijk te zijn had ik er nog nooit bij stil gestaan dat je daar los in kan, laat staan dat ik doorhad welk soort veld dat is.
Dus besloot ik om tot daar te wandelen en te zien wat dat veldje kon betekenen.
Daar heb ik Pip losgemaakt, ondanks dat verderop het hek openstond en dat er aan de zijde waar we binnen zijn gegaan, geen deur hangt.
Hij is mooi in mijn omgeving gebleven en samen met Pharos gingen ze doorheen het open gat van de deur verderop, maar na terugroepen kwamen ze alletwee mooi mee terug binnen het veld.
Ze hebben niet met elkaar gespeeld, maar dat vind ik zo erg niet. Ik wou zien wat Pip ging doen toen ik hem los liet.

Nadat we het veld hadden verlaten, heb ik hem terug aangelijnd en zijn we bovenop de 'berg' beland. Ik heb hem daar losgemaakt - omdat foto's nemen mooier is zonder die leiband...

Het probleem is dan dat als je Pharos roept, Pip naar me toe kwam. Even opnieuw doen neerliggen

"Pip opletten" riep ik en Pip kwam naar me toe. Geen probleem, gewoon opnieuw doen neerliggen.
Voor zover ik had begrepen had C & A hem het woord 'laag' aangeleerd, maar daarnet op het sportveldje probeerde ik dat om te buigen naar 'Af' gewoon omdat dat voor ons gemakkelijker is.
Pharos af en Pip laag... dat wordt verwarrend.

Tijdens het foto's nemen, lukte het al aardig om het woord 'af' te gebruiken. Of hij had het nog onthouden van daarnet of hij heeft een goed geheugen en zal het woord 'AF' voor altijd snappen. Dat zal de tijd - later op de dag - uitwijzen.

Er was nochtans niets te zien waar Pip heen keek

Waar Pharos heen keek, daar waren mannen bezig met snoeiwerk.

Deze foto toch redelijk geslaagd

beloond met een 'jaa, dat is 't.' wie stond er als eerste recht? Juist ja... Pharos. Pip bleef mooi liggen. Snel van geprofiteerd en beloond.

Daarna richting de snoeiers gewandeld, kijkt hij niet naar om en verderop nog eens bankje getest.
Als ik mijn handpalm op het bankje klop en zeg 'hop' dan springt hij er al uit z'n eigen op en blijft hij ook mooi zitten.  :thumbs:

Hierna hebben we wat gestraatwandeld. Hondjes gepasseerd - vond ie interessant - andere mensen (zonder honden) geen interesse in.

Toen ik thuiskwam heb ik eerst nog de test 'Samen in de wagen' gedaan.

Ik nam de sleutel van mijn wagen, wandelde naar mijn wagen en opende de deur. Het klikgeluid intrigeerde hem 'Ah, dat ken ik'.
Ze waren beiden nog aangelijnd. Ik ben naar mijn koffer gewandeld, geopend. "Wachten" tegen beiden. Pip zal dit bevel wel snel kennen, denk ik :lol: Gezien ik het wel héél vaak gebruik.
Koffer open. Leibanden los van de tuigjes en dan eerst Pharos erin, daarna Pip erin.
Pip vond de wagen héél interessant. Hoe zou je zelf zijn? De geur van Nuka, al die leibanden erin, mijn opvouwbaar stoeltje erin...
Pharos er weer uit, Pip uit zichzelf eruit... toeme
Pharos er weer in, Pip er weer in.
(af en toe snoepje geven ter beloning)
Pharos er weer uit. Pip 'Wachten!' Pip wacht. Pip mag er ook uit.
Ze zijn los hé intussen. Geen enkele beweging van Pip waaruit ik opmaak dat hij er vandoor wil.
Hij is enthousiast... wil er weer in, maar moet wachten. Ik doe hem zitten.
Pip erin, Pharos erin. Geen probleem...
Autokoffer even dicht, terug openen, belonen.
Pip eruit, Pharos eruit
Pharos erin, Pip erin, kofferdeksel dicht, ik naar voor. Ga op de zetel zitten, draai m'n slot - muziek speelt. Pip zijn oren gaan omhoog :lol:
Ik steek de motor aan, geen verandering in zijn doen.
Alles terug uitgeschakeld, hondjes er los laten uitspringen - 'met de WACHT' voor ze mochten springen. Want zomaar eruit mag ie niet. Wachten op bevel.
Ik laat ze er los uitspringen en het eerste wat Pip doet, is naar de voordeur lopen. Ik had enkele dagen geleden al gemerkt dat hij al wist welke deur de zijne was :lol:

Pip terugroepen = geen probleem, komt meteen
Beide P'tjes doen zitten. en dan mogen ze van mij tot de voordeur. Tuigje af, deur open, naar binnen.
Begroeting bij Hans

alles gelukt maw :D

ik zou vanavond met Pip en Pharos eerst naar de speelweide willen. Lukt het niet (wegens volk) ga ik met Pip en Pharos wandelingetje maken in een nabijgelegen bos en dan mag mama Nuka komen brengen. Iets wat ook wat 'nieuws' is. Lukt het niet om hen samen te vervoeren, zal ik alleen met Pip weg moeten.
Als Nuka meegewandeld heeft, moet mama Nuka terug komen halen, want mét Nuka al in de wagen, wacht ik nog liever af.

Binnen na de wandeling en de test zet ik me hier aan de laptop... en ineens hoor ik verdachte geluiden.
Pip had ergens een tennisbal gevonden. Hij mag dat niet hebben, dus heb ik 'm dat 'geruild' voor een ander speeltje en dan eerst nog wat gespeeld met dat speeltje.
Dat speeltje na enige tijd op tafel gelegd en hem het woord 'genoeg' aanleren, want hij wil zijn 2 poten op tafel zetten om dat speeltje te pakken.

Hij mag geen tennisbal hebben: zijn tanden zijn ervan afgesleten - nu al... door altijd maar op tennisballen te kauwen.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #27 Gepost op: januari 23, 2018, 15:22:07 pm »
 23/01/'18 -tijdens ons middagmaal

Daarnet zaten we aan tafel en hij ging eerst op z'n zij liggen... oogjes wilden dicht, maar toch weer niet. Waarna hij op z'n rug ging liggen, met zijn voorpoten recht naar boven... Na een poos begonnen zijn ogen weg te draaien (echt in slaapmodus willen gaan precies) en zijn pootjes begonnen te zakken. Heeft dat een bepaalde betekenis? - vroeg ik aan Bruno (Doggytalk.be)

antwoord: in deze situatie wil dat zeggen dat hij ontspannen is.

Chucky lag aan de stoel van Hans en vanuit deze positie eigenlijk 'achter' Pip...

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #28 Gepost op: januari 23, 2018, 19:18:43 pm »
Leuk om te lezen, het gaat goed  :thumbs:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #29 Gepost op: januari 23, 2018, 20:09:15 pm »
 :thumbs:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal