Blijkbaar is het de gewoonte dat men zich hier voorstelt.
De forumbeheerder heeft me daar ook al om gevraagd.
Bij deze dus:
Hallo! 
Trobken is de nickname die ik op 't net gebruik en voor wat artistiek werk.
Dat artistiek werk omvat o.a. het vastleggen van mooie plaatjes...

Illy is de naam van onze hond (van m'n vriendin en ik).
Het is een Airedaleterrier.
Onze teef is geboren op 28 oktober 2009.
Ze benadert dus op moment van schrijven haar eerste verjaardag.

Bijna exact 7 jaar geleden dat ik dit bericht aanmaakte.
Gisteren het rotnieuws gehoord dat Illy, 'ons beestje' terminaal is.
Kanker aan de urineleider, de diagnose na een onderzoek in dierenkliniek Plantijn te Antwerpen.
De groei van tumoren hier gaan het plassen moeilijker en moeilijker maken.
Een ziekteverloop van enkele maanden tot 'n half jaar... moeilijk om in te schatten.
Ik ben onze buurman gaan opzoeken, hij is dierenarts aan de Faculteit Dierengeneeskunde te Gent.
Hij bevestigde onmiddellijk het ziekteverloop én de correcte diagnose van het dierenziekenhuis Plantijn.
Met chemotherapie of 'n laseroperatie om de tumoren even te verwijderen, kunnen we nog enkele maanden rekken maar is er geen garantie op 'n aanvaardbare levenskwaliteit.
Iets wat we dus zeker niet gaan overwegen.
Euthanasie is dus zeker aan te raden maar nog niet vandaag of morgen, vermits ze bij thuiskomst na het ziekenhuis al alweer achter de vliegen aan zat en -tot op dit moment- 'n redelijke manier van plassen heeft. Ze moet dus (nog) niet persen, maar de urine is meestal roodgekleurd van het bloeden.
We moeten nu om de 14 dagen op controle gaan naar onze dierenarts, de groei van de tumoren remmen met 'n kwartje ontstekingsremmer per dag en als we vaststellen dat het plassen te moeilijk gaat dan de beslissing nemen.

Illy is vandaag -slechts- 7 jaar en 10 maanden.