Het is al een poos - op z'n minst een maand of 3 dat we Chucky helpen bij het opstaan... in 3 op de 4x lukt het hem niet alleen. Zijn achterhand is redelijk verzwakt en mede door zijn Heupdysplasie wordt het een probleem. De spieren gaan snel achteruit als je ouder wordt, vooral daar achteraan. Ze mogen nog zo sterk opgebouwd zijn. We hebben dat aan Dixie zaliger gemerkt.
Als hij wil opstaan, klappen we in onze handen vlak voor zijn ogen - omdat het gehoor en het zicht ook al sterk achteruit zijn gegaan. Dan weet ie 'ah, daar is hulp' en hij gaat al zelf naar boven met zijn voorpootjes, waarna wij hem ondersteunen (niet trekken) zodat hij het gevoel heeft dat er geholpen wordt.
ivm het plassen ging ie nog altijd naar buiten - dat leek ie nog altijd te voelen.
Het

daarentegen gebeurt steeds vaker binnen. Hij voelt het waarschijnlijk niet meer... of niet op tijd en dan is het binnen. Soms smeuig en dan moeten we hem wassen.
Hij hijgt ook enorm, net een airco die aanslaat...
02/06/'18
vermoedelijk heeft Chucky zich mistrapt of hebben we hem ergens verkeerd recht geholpen. Hij mankte gisterenavond...
03/06/'18
Hans moest deze nacht opstaan om hem te helpen naar het toilet te gaan. Hij had al op zijn kussen gedaan - normaal plast hij niet binnen, maar omdat hij waarschijnlijk niet rechtgeraakte...
Hans heeft hem buitengelaten, hij heeft daar ook nog eens geplast. De

lag binnen op het kussen (die hadden we sowieso al vol gelegd met handdoeken) en werd opgeruimd.
Sms'jes van Hans gedurende mijn periode dat ik niet thuis was:
Heb Chucky héél traagjes aan de keukendeur kunnen leggen, nadat ik hem naar buiten geleid had om een restant plasje te doen. Ligt nu te wachten op zijn eten, wil niet drinken.
Hans heeft hem dan wat 'gefopt' door rijst met wat water te geven...
rond 20u00:
'Chucky naar buiten geholpen voor een plasje. Op dit moment kan hij niet recht uit zichzelf. Met hulp lukt, maar eerste moment heel rustig aan. Anders pijn en lukt niet.
---
Daarnet heb ik hem ook per ongeluk pijn gedaan toen ik hem recht wilde helpen...
- De volgende aftakeling is ingezet