Auteur Topic: Engelse cocker  (gelezen 7720 keer)

Offline Cockertje

• Puppedup
  • *
Engelse cocker
« Gepost op: februari 20, 2017, 16:22:15 pm »
Hallo

Wij hebben een engelse cocker van nu 11 maand oud, we zijn al van zijn 10 weken in begeleiding met een gedragstherapeut.. eerst was hij heel angstig en onzeker en enorm veel en luid janken.. en daarna ja toen kwam er vanalles. Onzindelijkheid. Onrustig. Nooit slapen. Stuk bijten. Happen, janken enz...

Uiteindelijk veranderd van gedragstherapeut en die had het meteen goed. Ons doorverwezen naar een gedragsdierenarts. Toen was onze cocker zes maand ongeveer.. nu neemt hij medicatie in combinatie met begeleiding.

Hij heeft al veel vordering gemaakt.. maar hij heeft goeie dagen en slechte dagen. Op de slechte dagen is hij 'onhandelbaar' blaffen, janken, hyper zijn enz..

Iemand tips hiervoor? Wandelingen zijn ook soms stressvol voor hem, zou dat beter gaan als we met binnenwandelingen meegaan dat hij gewoon word aan ravotten met andere honden? Hij wil tijdens het wandelen direct spelen met een andere hond als hij eentje ziet maar dit gaat meestal niet en dan is hij onmiddelijk gefrustreerd.. niet agressief.. enkel gestresst...

We hadden al gelezen en gestart met hersenwerk. Meer in de ruin spelen dan wandelen. Als we wandelen proberen we het s avonds te doen als het rustig is. Ik had gelezen dat speureb ook goed zou zijn? En vers vlees in plaats van brokken?

Wat hij heeft noemt canine activiteit syndroom.. hyper actief..

Offline Cockertje

• Puppedup
  • *
Re: Engelse cocker
« Reactie #1 Gepost op: februari 20, 2017, 16:24:56 pm »
Ik bedoelde niet binnenwandelingen maar meegaan met hondenwandelingen..

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: februari 21, 2017, 13:00:50 pm »
de meesten gaan eerst vragen vanwaar ie komt...

want normaal aan 10w je hondje in begeleiding hebben met een gedragstherapeut? Dat klinkt toch gek... Het is tenslotte nog een pup op dat moment en logisch dat hij veel dingen doet die niet mogen.. later als hij volwassen is. Het is logisch dat ie hapt en onzindelijk is en dat hij jankt enzo...

Nu soit...

wat bedoel je met:

Citaat
Hij wil tijdens het wandelen direct spelen met een andere hond als hij eentje ziet maar dit gaat meestal niet

Ik heb mijn Pharos (nu 2.3j) altijd de kans gegeven om met andere honden te spelen... beetje teveel de kans gegeven, want ik moet hem nu leren dat ie niet zomaar naar gelijk welke hond mag gaan :D maar dat heb ik toch liever dan dat ik hem moet berispen omdat hij er kwaad op is...

als je iemand anders ziet met een hond - en de jouwe is nog een pup - vraag je toch gewoon: "Mag hij eens spelen? Want zo leer ik hem sociaal te zijn naar andere honden toe..." Enkel wanneer de mens echt zo'n type is van 'alle honden horen aan de lijn' moet je dat wel respecteren natuurlijk... maar ik vermoed dat er toch veel mensen zijn die het wel zouden toegelaten hebben. Zeker omdat de uwe pup is... en de honden ook laten doen, niet gaan mengen... behalve als je ziet dat de andere hond zich echt agressief gaat gedragen, maar zelfs dan... is het soms niet altijd met de bedoeling dat de hond echt agressief wil zijn, dat kan ook gewoon het spel zijn. Je pup moet dat allemaal nog leren = hondentaal. Als je je hond niet toelaat van het te leren, zal ie nooit weten wat er wordt bedoeld met bepaalde gedragingen.

Aan de lijn is goed voor in 't stad, zeg ik altijd :D

Ik woon in een deelgemeente van Oostende en in zeker 99% van de mensen met honden die ik tegenkwam, mocht Pharos zich eens amuseren met hun hondje hoor... en dan zie je achteraf zo wel het verschil. Er zit hier nog iemand in de wijk met hetzelfde ras, 14d ouder dan Pharos... en zij hangt nu aan de lijn te bengelen, omdat baasje het nooit vertrouwd heeft haar hondje los te laten... en die zit overdag in de tuin en achter de tuin is dus dat paadje waar alle honden overheen gaan... (met baasje :lol: ) en Pharos is 'losser' opgevoed geweest en die kan dus perfect los... Dat hondje van 14d ouder, de mensen schieten in paniek als dat hondje een sprintje trekt...

het verschil van opvoeden :wink:

Vertel eens een situatie (in detail) van wat er gebeurt als je iemand met een andere hond tegenkomt en kan je niet es vragen aan diene mens of je hondje (los) hem mag begroeten? Want aan de lijn is agressiever eh... of een speelweide waar je heen kan gaan met je lieverd? Daar zitten doorgaans ook andere lieve honden hoor.

En niet meteen in paniek schieten als er andere honden op komen afgestormd... dat is zoals in de peuterschool hé... kindjes gaan elkaar ook eerst besnuffelen en dan als dat nieuwtje er een poosje is heeft ie ofwel al vriendjes gemaakt of wordt ie genegeerd en aan negeren is er ook niets mis eh :D

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Cockertje

• Puppedup
  • *
« Reactie #3 Gepost op: februari 21, 2017, 14:35:08 pm »
Los durven we hem niet doen, ik denk dat we hem dan niet meer aan de lijn gaan krijgen.. buiten heeft ie totaal geen aandacht voor ons..

Geen speelweide bij ons in de buurt. En andere honden begroeten, ja meesten houden hun hond afzijdig.. af en roe mag hij dit wel eens doen en dit gaat goed. Enkel nadien onrustig omdat hij niet wou stoppen met spelen..

Ja gedragstherapeut was nodig hoor.. hij jankte heel ons huis bijeen.. je kon het zelf op straat horen en dan nog te zwijgen over de rest.. en ons voorgevoel was juist hij heeft een aandoening dus we hebben niet te vlug gehandeld of overdreven.. zonder zijn medicatie kan je niks doen met hem. Nu is het draaglijker thuis maar zeker niet stress vrij.. voor het minste raakt hij gestresst of overprikkeld en word hij hyper en luisterd dan niet..

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
« Reactie #4 Gepost op: februari 22, 2017, 09:58:16 am »
Cockers zijn sowieso drukke honden waar je heel veel mee moet werken in de puppyfase voor ze alles aan te leren.
Waarom gelijk naar een gedragstherapeut en niet naar een hondenschool. Leer eerst het meest belangrijke aan, de aandachtsoefening. Ja, dat gaat niet 1,2,3, gaan, maar de aanhouder wint. Wij hebben ook al extreem drukke pups gehad op de hondenschool, vaak gehaald bij broodfokkers helaas, maar geen enkele heeft ooit 1 pilleke gekregen. Allemaal zijn ze na ongeveer anderhalf a 2 jaar fijne honden geworden. Nog steeds vol energie ja, maar luisteren doen ze wel. Laat een pup ook de kans om pup te zijn en werk liever met iets op natuurlijke basis dan met kalmeringspillen  :eek: Weglokken bij andere honden en zelf even gek spelen, maar ook "gedaan" of "stop"aanleren als het spel ophoud. Heb ik mijn honden ook moeten leren, die blijven ook doorgaan.
Blijven oefenen, kalm blijven en leren om niet gefrustreerd te raken als het eens niet gaat hoe je wil. Het zit nu eenmaal ook in het karakter van het ras dat je kocht. Een goede hondenschool (waar beloningsgericht gewerkt wordt) gaat je waarschijnlijk beter kunnen helpen dan wij hier via het forum.

http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline rita

• Verjaardagsbazin
  • Snoepertje
« Reactie #5 Gepost op: februari 22, 2017, 12:33:04 pm »
Mijn oudste zoon heeft sedert 8 maand ook een engelse cocker ,  in het begin was hij ook overdreven druk , zelfs zo erg dat mijn eigen hond er bang voor was .   

Ze gaan er mee naar de hs en doen veel lange wandelingen om z'n energie wat kwijt te geraken .   

In het begin dat hij mijn hond zag wou hij konstant er op rijden  ,  nu sedert een aantal weken kijkt hij zelfs nie meer naar haar .

Mijn zoon is er wel zeer streng op en dat moet ook met zo'n druk hondje .  Nu is het een plezier om hem bij je te hebben .

Nu moeten we hem enkel nog leren van m'n gras gerust te laten want hij trekt het uit en als hij dan een verbod krijgt word hij kwaad zo erg zelfs dat hij staat te grommen naar ons , maar de zoon berispt hem dan tot hij kalmeert .   Nooit toe laten dat hij of zij de baas is . 

Offline Cockertje

• Puppedup
  • *
« Reactie #6 Gepost op: februari 22, 2017, 16:28:42 pm »
Cockers zijn sowieso drukke honden waar je heel veel mee moet werken in de puppyfase voor ze alles aan te leren.
Waarom gelijk naar een gedragstherapeut en niet naar een hondenschool. Leer eerst het meest belangrijke aan, de aandachtsoefening. Ja, dat gaat niet 1,2,3, gaan, maar de aanhouder wint. Wij hebben ook al extreem drukke pups gehad op de hondenschool, vaak gehaald bij broodfokkers helaas, maar geen enkele heeft ooit 1 pilleke gekregen. Allemaal zijn ze na ongeveer anderhalf a 2 jaar fijne honden geworden. Nog steeds vol energie ja, maar luisteren doen ze wel. Laat een pup ook de kans om pup te zijn en werk liever met iets op natuurlijke basis dan met kalmeringspillen  :eek: Weglokken bij andere honden en zelf even gek spelen, maar ook "gedaan" of "stop"aanleren als het spel ophoud. Heb ik mijn honden ook moeten leren, die blijven ook doorgaan.
Blijven oefenen, kalm blijven en leren om niet gefrustreerd te raken als het eens niet gaat hoe je wil. Het zit nu eenmaal ook in het karakter van het ras dat je kocht. Een goede hondenschool (waar beloningsgericht gewerkt wordt) gaat je waarschijnlijk beter kunnen helpen dan wij hier via het forum.

Geen goeie hondenschool in de buurt.. basis is aangeleerd en er is hard getraind met hem.. we hadden alles al geprobeerd. Ik heb al een cocker gehad, ik had dus ervaring en ik zag dat er iets niet klopte met die van ons.. mediactie wilden wij niet het was van moeten voor zijn welzijn. Hij sliep nooit overdag maar echt nooit.. ook al ging je er twee uur mee wandelen dan nog ging hij zelf niet eens rusten.. die lag nooit neer..

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #7 Gepost op: februari 23, 2017, 13:28:17 pm »
wat is 'geen goeie hondenschool'?

Offline Cockertje

• Puppedup
  • *
« Reactie #8 Gepost op: februari 23, 2017, 14:08:02 pm »
wat is 'geen goeie hondenschool'?

We zijn die gaan bekijken toen kito klein was en die zeiden als hij jankt in zijn bench dat ik met een stok moest slaan op de bench... lijkt mij niet de correcte manier? En zo waren er nog wel enkele zaken..

We hebbn maar 1 hondenschool bij ons, wij verplaatsen ons met fiets en openbaar vervoer. Bedoeling was dat kito mee ging gaan met fietstochten enz. Ook maar hij braakt door stress.. trein en bus en auto lukt wel.

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #9 Gepost op: februari 23, 2017, 15:32:12 pm »
Dat zijn inderdaad geen goede praktijken  :doh:
Speuren is inderdaad altijd heel goed en leuk voor een hond om te doen. Ook als je gaat wandelen en je hond gaat ergens staan snuffelen, blijven staan en laat maar snuffelen. Van snuffelen worden ze normaal gezien rapper moe dan van wandelen zelf.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Cockertje

• Puppedup
  • *
« Reactie #10 Gepost op: februari 24, 2017, 12:53:22 pm »
Dat zijn inderdaad geen goede praktijken  :doh:
Speuren is inderdaad altijd heel goed en leuk voor een hond om te doen. Ook als je gaat wandelen en je hond gaat ergens staan snuffelen, blijven staan en laat maar snuffelen. Van snuffelen worden ze normaal gezien rapper moe dan van wandelen zelf.

Ja snuffelen doet hij constant buiten , maar moe erna dat niet :-p

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #11 Gepost op: februari 26, 2017, 12:21:43 pm »
dat zijn pups eh... veel energie. Iets zoeken waar hij moe van wordt = een speurcursus bijvoorbeeld :wink:

Offline Sparky

• Puppedup
  • *
« Reactie #12 Gepost op: juli 12, 2017, 02:45:42 am »
Beste ik ben Roland ook eigenaar van een engelse cocker spaniel ook hyper actief .
Ga er veel mee wandelen en spelen op grasplein waar hij zen enerie kwijd kan , waarna hij terug rustig thuis is en in slaap valt. Hij bijt niks stuk en luisterd al goed.
Ook heeft sparky naar hondeschool geweest om gehoorzaamheid training te volgen.
Een cocker vraagd veel aandacht en trainingen geduld.
Sparky heeft wel verlatingsangst met gevolg kan niet alleen zijn huilen en blaffen.
Ik zoek ook een oplossing voor dit probleem.       Mvg Roland

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal