Auteur Topic: Showen: wie kan me wat meer uitleg geven?  (gelezen 3961 keer)

Offline Barosho

• Speelkontje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
Showen: wie kan me wat meer uitleg geven?
« Gepost op: februari 24, 2009, 08:30:19 am »
Zaterdag zijn we naar de show in Hoogstraten geweest. Eigenlijk vooral om eens wat hondenrassen te zien die we anders bijna nooit zien en voor de beaucerons :joehoe:
Dan zie je natuurlijk ook heel wat verschillen binnen bepaalde rassen. Maar ik vroeg me af hoe zit dat nu met die uitslagen? Welke scores kan je krijgen en wat betekent dat dan? En doe je dan mee aan een show omdat je graag wil gaan fokken met de hond of enkel uit plezier? Ja, sorry, ben hier een echte leek in :bloos:

Offline Linsey

• Blaffertje
Re:Showen: wie kan me wat meer uitleg geven?
« Reactie #1 Gepost op: februari 24, 2009, 12:46:02 pm »
Hier staat alles met de kwalificaties en de verschillende klassen mooi uitgelegd:
http://www.hstelande.be/show.htm

Waarom je mee doet met een show heeft per persoon verschillende redenen. Je hebt er die gaan om genoeg kwalificaties te halen om te kunnen fokken (dit is meestal 2x ZG of U), je hebt er die gaan om zoveel mogelijk kampioensschaptitels binnen te halen (veelal met reuen want dat brengt geld op bij het dekken, des te meer titels des te hoger het dekgeld) of je hebt er die het gewoon leuk vinden of een combinatie van het voorgaande.

Ik doe vooral shows met Kai om te zien wat de keurmeesters van Kai vinden, natuurlijk zou het leuk zijn moest hij Belgisch kampioen worden.  Ik doe enkel shows mee dichtbij, ik vind shows ook niet zo superleuk om dit nu elk weekend te gaan doen (vind het nogal saai eerlijk gezegd, vooral kleinere shows waar geen randactiviteiten zijn  :eehm: ). En Kai zou er ook niets aan vinden om het elk weekend te doen, Kai vind het net zo leuk als ik.  :lol:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #2 Gepost op: februari 24, 2009, 19:36:00 pm »
Wij hebben met Borus een paar keer geshowd om te zien of hij wel een 'goeie' Rus is, want wegens hun beperkte aantal heb je weinig vergelijkingsmateriaal  :blij:

De eerste show was meteen Brussel - was in de winter en dan zijn er niet zoveel wedstrijden dus hadden we tijd  :LOL: Om een beetje de gang van zaken te leren kennen, zijn we een paar maanden showtraining gaan volgen.
We kregen een ZG en waren daar tevreden mee, gezien de overweldigende concurrentie ook  :schok:
Wat later in Antwerpen werd het toch een 1° plaats Uitmuntend én CAC(IB) - toen hebben we eventjes overwogen om door te gaan omdat je met 4 CAC's (waarvan één op een C.A.C.I.B., onder 3 verschillende keurmeesters en met min 12 maand tss eerste en laatste) de titel van belgisch kampioen verwerft. Maar aangezien we geen fokambitie hebben en het uiteindelijk toch een hele dag binnen zitten is, hielden we het voor bekeken.

Met Fifi had ik ook wel graag een paar shows gelopen maar aangezien ze grijs geworden is ipv zwart, is dat uitgesloten.

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #3 Gepost op: februari 24, 2009, 21:38:42 pm »
Waarom shows doen?
In eerste instantie omdat iedereen van Kobbe zei dat hij zo'n mooie hond was.
In die tijd was er een vriendin die keurmeester (?) wilde worden en één van de voorwaarden was blijkbaar dat ze showhandling met verschillende rassen moest doen.
De eerste keer dat Kobbe in de ring kwam zag je dat hij dat graag deed. Hij kwam zag en overwon als jeugdhond en dan ga je verder...
Omdat het toch ook zijn leuke kanten heeft, om hem als dekreu te kunnen gebruiken, om te proberen hem kampioen te laten worden...
En zoals gewoonlijk met dromen (zeker de mijne) komen ze nooit uit maar zolang ik er nog leuke kanten aan vind...

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal