Auteur Topic: Bloeddruppels  (gelezen 8546 keer)

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Bloeddruppels
« Gepost op: april 26, 2016, 14:05:59 pm »
Dag alle maal misschien kan iemand mij helpen, af en toe vind ik hier en daar een bloed druppel van Ché, we hebben hem na gekeken, zijn pootjes, piemeltje en zijn lichaam op wondjes, en vinden niets, nu denk ik dat het eventueel van het niezen kan komen wat hij af en toe doet, zou het kunnen dat er daar bij een adertje springt? Voor al om dat er soms kleine spatjes bij zijn, mijn vraag is nu is het gevaarlijk en moeten we er mee naar de DA?

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
Re: Bloeddruppels
« Reactie #1 Gepost op: april 27, 2016, 13:07:36 pm »
Dat kan zeker al niezend gebeuren (heb zo'n geval gekend) ... ik zou dat toch eens laten nakijken door de dierenarts

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #2 Gepost op: april 27, 2016, 14:55:41 pm »
Zal het zeker laten nakijken door de DA, voor al om dat er mij gezegd is dat het van zijn prostaat kan komen, hij heeft de juiste ouderdom om die klachten te krijgen (9jaar volgende maand) en het kan behandeld worden met een chemische castratie, het rare is dat we sedert zondag niets meer gevonden hebben  :kweetni:, het kan geen kwaad om een de langs de DA te gaan, nog maal bedankt voor de reactie 

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #3 Gepost op: april 27, 2016, 16:58:37 pm »
Zou idd ook een bezoekje dierenarts aanraden. Bij mijn vorige 2 hondjes waren deze klachten idd prostaat. Vandaar dat mijn huidig reutje reeds gecastreerd is geworden op jonge leeftijd.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #4 Gepost op: april 27, 2016, 18:50:49 pm »
Dank u, van het moment dat we nog druppels ontdekken, is het eerste wat we doen richting DA

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #5 Gepost op: mei 10, 2016, 21:38:53 pm »
Kan ook blaasgruis of zelfs steentjes zijn. Afhankelijk van de grootte en het materiaal waaruit ze bestaan (struviet, calcium...) kan je dat met medicijnen, een dieet soms een operatie behandelen.
Niet te lang laten aanslepen, bij reutjes kunnen steentjes zich opstapelen in de penis en dan is plassen niet meer mogelijk. met alle gevolgen van dien

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #6 Gepost op: mei 11, 2016, 12:33:56 pm »
De laatste weken geen druppels meer gevonden, vandaag toch naar de DA moeten gaan, (vanmorgen bij het op staan mankte Ché aan zijn linker poot ) onder tussen zijn prostaat laten na kijken en alles is in orde, zal waarschijnlijk toch van zijn neus komen

Kan ook blaasgruis of zelfs steentjes zijn. Afhankelijk van de grootte en het materiaal waaruit ze bestaan (struviet, calcium...) kan je dat met medicijnen, een dieet soms een operatie behandelen.
Niet te lang laten aanslepen, bij reutjes kunnen steentjes zich opstapelen in de penis en dan is plassen niet meer mogelijk. met alle gevolgen van dien

Dan denk ik dat het plassen moeilijk en pijnlijk zal zijn en daar heeft hij toch geen moeite mee dat gaat zonder problemen, maar dank u voor het mee denken 

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #7 Gepost op: juni 08, 2016, 20:01:21 pm »
Vandaag terug bloeddruppels gevonden, heb dan zijn plassertje met een doekje af gewreven en er was bloed aan, vlug naar de DA en een blaasontsteking geconstateerd, voor 10 dagen antibiotica gekregen, hopelijk is hij er vlug van af, maar wat ik niet begrijp is dat hij nog altijd vrolijk is en goed eet, dat moet toch pijnlijk zijn ik kan het weten ik heb ook mijn part had van blaasontstekingen en ik was daar toch ziek van  :kweetni:

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #8 Gepost op: juni 13, 2016, 16:16:05 pm »
Kwamen die 1ste bloeddruppels dan ook door de blaasontsteking? Hopelijk is hij het snel van af.
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #9 Gepost op: juni 13, 2016, 20:09:56 pm »
Kwamen die 1ste bloeddruppels dan ook door de blaasontsteking? Hopelijk is hij het snel van af.

Ik denk het, maar ik begrijp niet hoe het dan in eens op gehouden heeft wij hebben weken niets meer gezien, zo zonder medicatie kan dat toch niet genezen, of misschien met de antibiotica dat hij gekregen heeft voor zijn poot  :kweetni:, hij moet nu 10 dagen pillen slikken we zullen maar afwachten

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #10 Gepost op: juni 15, 2016, 19:17:22 pm »
vandaar dat ik het mij eigenlijk ook af vroeg.
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #11 Gepost op: juni 16, 2016, 14:13:35 pm »
vandaar dat ik het mij eigenlijk ook af vroeg.

Ik vind het ook raar, maar we gaan afwachten, hij had wel antibiotica of ontstekingsremmers (ik weet het nu niet juist meer wat het was de DA heeft het niet gezegd) gekregen voor zijn poot toen hij mankte, dat heft misschien ook geholpen voor de blaasontsteking  :kweetni:

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #12 Gepost op: juni 16, 2016, 18:04:47 pm »
als het nog maar in een beginstadium was dan kan het inderdaad mss ook effect daarop gehad hebben.
Hoe is het nu met hem?

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #13 Gepost op: juni 16, 2016, 19:56:24 pm »
Hij is heel goed nu speelt al terug en komt terug flikkeflooien wat hij wel minder deed voor dat we bij de DA geweest waren

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #14 Gepost op: juni 17, 2016, 15:30:34 pm »
Hij is heel goed nu speelt al terug en komt terug flikkeflooien wat hij wel minder deed voor dat we bij de DA geweest waren

Gelukkig heb je de oorzaak gevonden en wordt hij snel terug de ouwe, vertrouwde  :winkt:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal