Auteur Topic: uitleg over de knopjes boven je emoticons in je 'reageerpagina'  (gelezen 17570 keer)

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
uitleg over de knopjes boven je emoticons in je 'reageerpagina'
« Gepost op: januari 29, 2009, 11:21:21 am »
boven de emoticons/smileys vind je rechts het balkje waarin staat: 'wijzig kleur'

om alle kleurtjes te zien, moet je op het neerwaartse pijltje klikken.

Dit zijn  de kleuren die je op dit forum kan vinden, zie je? Keuze genoeg toch? :wink:

Hoe kleuren we nu?

Je hebt een zin en je wil die kleuren

je oversleept die zin met je linkermuisknop ingedrukt.

De letters/cijfers worden wit en zijn omgeven door een blauwe kleur (of zwart naargelang de pc).

je lost je linkermuisknop en klikt op CTRL en C tegelijk.

Nu is je tekst gekopieerd of staat hij vast.

je gaat naar 'wijzig kleur' klik op de neerwaartse pijl, je zoekt naar een kleurtje dat je wel aanstaat en je klikt op wat je wil hebben.

Ik wil groen

en groen verschijnt zotte

je wilt handmatig de codes plaatsen?

geen probleem...

[ color = green ] voor je zin (zonder spaties) en achter je zin sluit je af met [ / color ]

je kan dat dus met alle kleurtjes doen, verander dan wel het woord of je zit in de problemen

voor rood is dat dan bijv red

[ color = red ] (zonder spaties) [ / color ]

= red

(zonder spaties)

Als je iets wil verduidelijken gebruik je het lettertje B (boven de berichtenbalk) en dat staat voor vetgedrukt.

Als je iets wil schuin plaatsen, gebruik je het lettertje I (cursief)

Als je iets wil onderstrepen, gebruik je het lettertje U

Hoe zet je een tekst (of woord) vet -en schuin gedrukt of onderstreept?

Je hebt verschillende methodes... maar die van mij vind ik natuurlijk de beste :lol:

Je gaat naar 'nieuw bericht'

éénmaal daar terug, typ je wat je wil typen.

Dat is getypt... en dan neem je je muis en klik je de cursor vanaf waar je het vetgedrukt wil hebben.

Je houdt je linkermuisknop ingedrukt en sleept over de woorden.

Daarna ga je naar boven en klik je op het knopje met de B

en zo staat je tekst vetgedrukt.

Dit is hetzelfde systeem voor cursief (i) en voor onderlijnd (u)

Hoe krijg ik mijn letters groter of kleiner dan nu?

oversleep de tekst met je linkermuisknop ingedrukt. De letters zijn dan wit, de omranding is ofwel zwart of blauw (hangt af van pc tot pc) en dan ga je naar de A waar de pijltjes omhoog/omlaag wijzen. (naast de rode A bovenste rij)

tien punten grootte

[size = 10pt] zonder spaties [/ size ]

= 10punten

zonder spaties

Dogsfriendly (heel klein) [size =5pt] [ /size]
Dogsfriendly (klein) [size =8pt] [ /size]
Dogsfriendly (standaard) [size =10pt] [ /size]
Dogsfriendly (groot) [size =15pt] [ /size]
Dogsfriendly (heel groot) [size =30pt] [ /size]

de cijfertjes moet je zelf wel aanpassen...

je kan dus ook 50 invullen ipv de 10...

Dogsfriendly => aan 50pt

Je kan ook je tekst van rechts naar links laten lopen. Je moet je tekst kopiëren en dan klik je op de bewegende M

Tekst dat beweegt

Wat is een Quote?

Een quote is iets dat je hebt gekopieerd van een ander persoon.
Een quote is herkenbaar door het wat lichtere kleur rond de tekst en de tekst zelf staat in een kader.

Zo:

Citaat
Citaat
ik ben dogsfriendly

Als je een tekst wilt kopiëren, dan is dat omdat je daar op wil reageren.
Dat maakt het gemakkelijker voor de mensen die na je volgen, zodat zij weten over wat je het precies hebt.

Als je wilt reageren op iets wat persoon A in zijn startbericht heeft genoteerd en jij reageert op de tweede pagina daarop zonder quote, dan maak je het ingewikkeld voor de ander en kunnen er bovendien misverstanden ontstaan.

Hoe Quoteer ik?

1. Een hele post kopiëren : je gebuikt de ‘citeer’ knop bovenaan rechts van een bericht.

In je berichtvak staat dan al meteen het hele bericht, je kan onderaan of bovenaan je eigen tekst toevoegen. Wel buiten de [ quote ] codes blijven, anders is je eigen tekst niet herkenbaar omdat hij mee in de quote staat.

2. Je wil één zin of meerdere zinnen kopiëren :

Je sleept je muis (met de linkerknop ingedrukt) over de tekst waarop je wil reageren.

je duwt de knopjes (op je toetsenbord) CTRL en C tegelijk in
(nu onthoudt je pc de tekst die je hebt oversleept)

Je klikt op 'nieuw antwoord'

je plaatst je cursor in de berichtenbalk.

en je duwt de knopjes (op je toetsenbord) CTRL en V tegelijk in.

Nu verschijnt de tekst dat je voordien had vastgezet via je pc.

Je oversleept die tekst nogmaals en klikt op het knopje (boven je berichtenbalk) rechts, in de tweede rij = tekstballon (voeg citaat toe)

Je tekst staat nu tussen [ quote ] … [ /quote] Je kan naar de oorspronkelijke poster verwijzen door zijn naam bij de eerste code te voegen : [ quote=”naam” ]

* Ivm de quotes.... als je nog iets wilt quoteren om in hetzelfde bericht te plaatsen, dan scrol je naar beneden, terwijl je je bericht aan het plaatsen bent.

Scrollen? ja dat is het naar beneden rollen met je cursor. Sommige muizen hebben een rollertje, bij andere ouder systemen moet je met het zijdelingse vertikale balkje werken. Dan klik je daar op en sleep je dat rechthoekje naar beneden.

Als je naar beneden scrolt zie je plots de rest van de topic - of toch zover dat hij maar kan reiken. Als er daar nog iets tussenstaat waarop je wil reageren.... dan gebruik je hetzelfde principe zoals hierboven al beschreven.

Waarom meerdere quotes in één bericht en geen verschillende berichten apart?

omdat meerdere berichten van dezelfde persoon onder elkaar, storend werkt. Bovendien staat er in het forumreglement dat dit niet mag. Het wordt aanzien als Flood. Dat is de benaming die wij daaraan geven  
De enigste plaatsen waar je mag flooden is in het prutshoekje en in de cafétopic in de Puppykamer.

wat zijn Smileys ofte Emoticons?

twee woorden, maar dezelfde betekenis :wink:

emoticons zijn tekentjes op het internet die de stemmingen van de schrijver weergeven of willen weergeven.

Als je een bericht plaatst heb je er alvast 62 boven de berichtenbalk staan...

als je op 'meer' klikt, krijg je er nog een boel bij.

je kan ook de codes van buiten leren van de meest gebruikte

zoals bijv : wink: Zonder spatie geeft dat :wink:
: D = :D
: twisted: = :twisted:
: lol : =  :lol:
: mrgreen : = :mrgreen:
: thumbs : = :thumbs:

Het gebruik van smileys vergemakkelijkt de interpretatie van uw tekst. Een aanrader dus.

voorbeeld:

ik was  :D toen ik zag dat jij naar mij :winkt: , daardoor sloeg ik dubbel van het  :lachen: en verklaarde ik jou  :zot:

jouw reactie daarop was:  :hm: :thefinger:

« Laatst bewerkt op: augustus 26, 2009, 14:38:01 pm door dogsfriendly »

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal