Auteur Topic: Uit de WEG!  (gelezen 5016 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Uit de WEG!
« Gepost op: maart 29, 2016, 19:36:37 pm »
Een smal wegje dat een verbindingsbaantje is tussen een centrum en een 2vaksbaan.

Er zijn 8 uitwijkstroken voorzien - niet dat iedereen dat als een uitwijkstrook ziet, maar veelal als een voorbij-rijd-de-andere-zal-wel-remmen-voor-mij strook

Vandaag rijdt er een fietser in mijn richting, ik kom van de andere kant. In de verte komt een wagen naderbij.

De wagen voor mij rijd door - want die heeft geen last van de fietser en gaat verderop aan de kant voor het komende wagentje.

Ik besluit te blijven staan - 1 uitwijkstrook verder dan daarnet.

Om de eenvoudige reden: dat de fietser mij kan dwarsen, zonder dat ik voor hem uit de weg hoef te laveren, met het eventuele probleem dat de komende wagen voor mij zou moeten remmen. Ik stond safe... fietser weg, auto moet vertragen want ze kan mij én de fietser niet dwarsen zonder één van ons te raken :tong:

Wat zou jij doen?

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Uit de WEG!
« Reactie #1 Gepost op: maart 30, 2016, 11:05:23 am »
Ik probeer, zeker met het busje, zo'n wegen te vermijden  :mrgreen:

maar ik heb ook op de eerste optie gestemd, met fietsers geen risico's

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: maart 30, 2016, 14:20:21 pm »
diene die op 'nog anders' heeft gestemd, mag zijn of haar mening vertellen hoor. We bijten niet :tong:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #3 Gepost op: maart 30, 2016, 14:26:16 pm »
Hangt er een beetje vanaf hoe ver die fietser nog zit en hoe breed de straat is. Als die fietser perfect kan voorbijpasseren zonder dat ik hoef uit te wijken dan rij ik gewoon door aangezien je de fietser moet kruisen en niet inhalen veroorzaak je toch geen probleem voor de tegenligger. Ik rij tot de dichtste uitwijkstrook die haalbaar is zonder dat de andere wagen voor mij moet inhouden (weliswaar niet aan topsnelheid  :wink:).
Als er een auto vanuit de tegenovergestelde richting komt en je kan onmogelijk tegelijk passeren dan stop ik ook altijd aan de kant. Kwestie als we elkaar raken dat de ander in fout is want ik stond stil  :mrgreen:

@DF: ff geduld, was uitgebreide tekst  :winkt:
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #4 Gepost op: april 01, 2016, 00:27:14 am »
Antwoord 1. Ben niet zo'ne gehaaste op de baan. Ik rij wel eens te hard, maar als ik aan de kant van de uitwijkstroken rij ben ik wel meestal degene die ruim op tijd aan de kant gaat en geduldig wacht tot iedereen gepasseerd is. Maar als ik kan mijd ik zo'n wegen.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #5 Gepost op: april 24, 2016, 12:22:07 pm »
Ik zou het ook zo doen moest ik met een auto rijden maar dat kan ik niet  :cry:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal