Auteur Topic: spelletjes om bij na te denken  (gelezen 8177 keer)

Offline flower

• Speelkontje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
spelletjes om bij na te denken
« Gepost op: maart 28, 2016, 22:38:14 pm »
ik zoek nog enkele denkspelletjes, wat ik nu reeds doe:

-snoepjes verstoppen op verschillende plaatsen en hem laten zoeken, maak ik inmiddels ook al wat moeilijker door dingen te verstoppen wat hoger ipv op de vloer
-een kong om te vullen
-een bal en als hij ermee speelt vallen zijn brokjes eruit
-een spelletje dat ik gekocht heb met enkele vakjes en hij dat eten eruit moet krijgen

mijn inspiratie is eventjes op maar ben er van overtuigd er nog leuke dingen zijn om te spelen zonder het duur moet worden

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline flower

• Speelkontje
  • **
Re: spelletjes om bij na te denken
« Reactie #2 Gepost op: maart 29, 2016, 11:04:51 am »
OK ik bekijk het even, dankje!

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #3 Gepost op: maart 29, 2016, 17:03:51 pm »
een kartonnen doos vullen met papier en wc-rolletjes of keukenrollen. Hiertussen snoepjes en speeltjes verstoppen.
Een keukenrol opvullen met snoepjes en die dichtplakken met duktape, laat hem maar prutsen om de snoepjes eruit te krijgen.
Een mand vullen met ballen van versch. grote en hier iets in wegsteken.
3 potje nemen van zelfde grote (zelfde kleur) en onder 1 potje iets verstoppen. Hond laten zitten en laten kijken waar je het snoepje/balletje onder verstopt. 1ste keer zo vragen waar het zit. Niveau moeilijker: de potjes verplaatsen terwijl hond moet blijven kijken, dan vragen waar bal zit.
Een stuk stof in verschillende knopen leggen en je kan hier ook iets in wegsteken. Laat de hond de knopen maar losmaken.
...
Zijn enkele waar ik nu zo opkom  :winkt:
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline flower

• Speelkontje
  • **
« Reactie #4 Gepost op: maart 29, 2016, 22:33:59 pm »
een kartonnen doos vullen met papier en wc-rolletjes of keukenrollen. Hiertussen snoepjes en speeltjes verstoppen.
Een keukenrol opvullen met snoepjes en die dichtplakken met duktape, laat hem maar prutsen om de snoepjes eruit te krijgen.
Een mand vullen met ballen van versch. grote en hier iets in wegsteken.
3 potje nemen van zelfde grote (zelfde kleur) en onder 1 potje iets verstoppen. Hond laten zitten en laten kijken waar je het snoepje/balletje onder verstopt. 1ste keer zo vragen waar het zit. Niveau moeilijker: de potjes verplaatsen terwijl hond moet blijven kijken, dan vragen waar bal zit.
Een stuk stof in verschillende knopen leggen en je kan hier ook iets in wegsteken. Laat de hond de knopen maar losmaken.
...
Zijn enkele waar ik nu zo opkom  :winkt:

super, en helemaal niet duur! kan ik makkelijk zelf maken
op FB ben ik inmiddels lid  :pompon1:

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #5 Gepost op: maart 30, 2016, 14:57:43 pm »
Veel denkspelletjes kan je zelf maken en hoeven inderdaad niet duur te zijn. Wees gewoon creatief  :thumbs:
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal