Hallo,
Ik ben een shiba reu en nu 9 maanden oud.
Toen ik 8 weken was mocht ik van mijn fokker mee naar het huis van de mensen die mijn nieuwe
baasjes zouden worden. De eerste dagen was het wat wennen voor me, maar ik heb me heel snel
aangepast, de twee eerste nachtjes heb ik wel wat gejankt, maar daarna nooit meer.
ik was ook meteen zindelijk, dat vonden mijn nieuwe baasjes erg leuk en ik werd ook beloond
telkens ik buiten mijn plasjes deed. Ik was een hele makkelijke rustige puppy,
maar ik liet me niet zo graag aaien door mijn baasjes, ook niet door anderen.
Na enkele weken vond ik het wel oké als mijn baasjes over mijn kopje wilden wrijven,
ik ben niet zo'n knuffelaar eigenlijk, ik speel veel liever, daarom haal ik meteen mijn speeltje als men mij wil aaien, dat vind ik veel leuker, maar mensen aaien me nu eenmaal graag.
nu ben ik een beetje aan het puberen en hebben mijn baasjes wat meer 'werk' met me.
ik test graag mijn grenzen een beetje uit, ik heb graag dat mijn baasjes het duidelijk aangeven.
Dat doen ze ook en dan luister ik ook naar hen.
ik heb enorm veel energie, maar die kan ik buiten kwijt want het vrouwtje neemt me minstens 2 keer per dag mee naar buiten om een wandeling te maken, te snuffelen en te spelen ..
ik heb wel al enkele keren wat hondenkwaad uitgestoken,
mijn baasjes vonden het bvb niet leuk ik hun sokken meenam en ermee wegliep.
Maar ik zag toch het vrouwtje stiekem wat lachen om me.
Zij moet ook altijd zo hard lachen als ik haar vreemd bekijk wanneer zij mijn frisbee weggooit,
maar ik snap nog niet goed wat ik met die frisbee moet.
ik mag ook elke dag mee naar het werk, daar lig ik rustig op mijn plaatsje en ik begroet de mensen vriendelijk wanneer zij binnenkomen.
ik ben nu 9maand en de band met mijn baasjes word elke dag een beetje sterker, en ik kan er eigenlijk stiekem al van genieten als mijn baasjes me masseren, me borstelen en me strelen.
Ik wou graag nog een foto toevoegen, maar mijn bestanden zijn te groot

poot, Raiko