Auteur Topic: Winkelervaringen  (gelezen 1647 keer)

Offline Moozer

• Snuifdooske
  • Geslacht: Man
Winkelervaringen
« Gepost op: februari 13, 2016, 22:35:37 pm »
Niet de bedoeling een winkel met naam te noemen.

Ik stapte vrijdag een winkel binnen op zoek naar een nieuwe slimme telefoon:

Ik vroeg aan een verkoper 'heb je een minuutje, zelfs 2?'
Dan vroeg ik: 'Overtuig mij van een toestel, er is veel keuze. Ik wil mijn huidige vervangen, maar geen groot scherm'
Antwoord 'Er is keuze genoeg, neem uw tijd. Er staat uitleg bij de toestellen'
Dawast....

Ik vroeg ook nog indien ik mag betalen met ecocheques. 'niet ecologisch' 'we aanvaarden al genoeg ecocheques voor andere zaken'
Anders had ik ene mee in een hogere prijsklasse.

Vorige week in een andere grote winkel geweest beetje verder in de straat.
Daar kreeg ik een geweldig goede en duidelijke uitleg op AL mijn vragen.
Daar ben ik ook begonnen met dezelfde beginvraag.
Die verkoper nam zijn tijd en was zeer geduldig.

Ben niet ontgoocheld dat ik niet kon aankopen met ecochecques, wel over de uitleg die ik vroeg en niet kreeg.

Ik had nog iets nodig (een kleine blender), maar zag het niet zitten om aan te kopen.

Heb dus niks gekocht in die winkel.
En als ik toch iets zou nodig hebben met info vooraf, dan zeker niet aan die kerel die er vlug van af wou zijn.

Dit verhaal heb ik via mail overgemaakt aan de 'baas' van de winkel die meer wou weten, wie die verkoper was en dat dit niet de manier van werken is. 'De concurrentie is hard genoeg'
« Laatst bewerkt op: februari 13, 2016, 22:40:11 pm door Moozer »

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re: Winkelervaringen
« Reactie #1 Gepost op: februari 14, 2016, 09:47:51 am »
Nu weet ik meestal heel goed wat ik wil en verdienen de verkopers makkelijk hun geld aan me. Maar ik heb ook al eens een verkoper en vrachtwagenchauffeur van dezelfde winkel hun baan doen verliezen wegens het niet doen van hun werk. Maar die waren zelfs ronduit onbeschoft.
Maar ondanks dat ikzelf verkoopster ben geweest in een electrozaak en ik wel de klanten zo eerlijk mogelijk hielp. Weet ik dat er in electrozaken aangeprezen word waar de meeste bonussen op te krijgen zijn en niet op wat kwalitatief het beste is. Ik vertrouw verkopers dus voor niks. Ik puzzel zelf via internet dat ik heb wat ik zoek en meestal bestel ik ook via internet omdat je daar een pak geld op je apparatuur kunt besparen.
Qua gsm verkies ik Samsung (Galaxy) boven alles. Gebruiksvriendelijk, laadt snel in (webpagina's) en voor mij moet het scherm wel juist zo groot mogelijk zijn.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #2 Gepost op: februari 14, 2016, 13:06:56 pm »
Ik ben niet zo aan al die praatjes die gegeven worden. Ik kijk liever eerst zelf rond en als ik vragen heb dan wil ik inderdaad een duidelijke uitleg. Ik haat het bv. dat ze je in sommige winkels vanaf het moment dat je binnenkomt 'stalken' om je zogenaamd te helpen met je aankoop. Als je dan vriendelijk zegt dat je even aan het rondkijken bent en dat je hun hulp wel zal vragen wnn het nodig is, bekijken ze je met een scheef gezicht. Soms kan het eens handig zijn om van een 'kenner' uitleg te krijgen maar tegenwoordig zijn de huidige verkopers ook geen kenner meer...
Zo onlangs een nieuwe laptop moeten kopen en ik wist op voorhand al dat het een Acer moest zijn. Mijn vorige was een Dell en ik was hier totaal niet tevreden over (desondanks heb ik het ding toch 8 jaar kunnen gebruiken met stalen zenuwen  :hihi:)
Ik had mijn twijfels over 2 modellen. De ene had een beter processor en de andere had een beter beeldkaart. Ik vroeg uitleg aan een verkoper wat voor mij het meest interessant zou zijn. Daar ik mijn laptop hoofdzakelijk gebruik voor fotobewerking. Het antwoord dat ik kreeg. "Dat gang af van waar je voorkeur naar uit gaat. De ene heeft een snellere processor en de andere heeft een betere beeldkaart. Dat kon ik ook mooi van het kaartje aflezen. :rolleyes:
Daarom ga ik niet graag gaan shoppen. Zoveel keuze en soms zie je door het bos de bomen niet meer. Ik stel de aankoop van een nieuwe gsm dus nog wat uit.
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline Moozer

• Snuifdooske
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: februari 14, 2016, 13:36:50 pm »
We hebben een luxeprobleem, al die keuzes...

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #4 Gepost op: februari 14, 2016, 13:57:20 pm »
We hebben een luxeprobleem, al die keuzes...

Inderdaad, nu te veel en vroeger te weinig. Ik hoor de 'oudere' klanten dit altijd zeggen in de winkel als ze weer eens niet weten wat ze als broodbeleg willen.  :hihi:
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #5 Gepost op: februari 17, 2016, 16:16:04 pm »
Zo ging een vriend van mij voor een nieuwe auto kijken, wel al verschillende jaren geleden.
Hij stapt binnen bij een garage.
Verkoper stapt op hem af en vroeg toen of hij kon helpen.
Vriend vraagt: wat kost dat model zonder opties?
Die verkoper vond dat een stomme vraag want hij antwoorde: wie koopt er nu een auto zonder opties? Iedereen neemt toch opties.
Vriend: nee ik hoef geen opties.
Verkoper zegt gewoon dat hij dat niet verkoopt en draait zich om.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal