Niet de bedoeling een winkel met naam te noemen.
Ik stapte vrijdag een winkel binnen op zoek naar een nieuwe slimme telefoon:
Ik vroeg aan een verkoper 'heb je een minuutje, zelfs 2?'
Dan vroeg ik: 'Overtuig mij van een toestel, er is veel keuze. Ik wil mijn huidige vervangen, maar geen groot scherm'
Antwoord 'Er is keuze genoeg, neem uw tijd. Er staat uitleg bij de toestellen'
Dawast....
Ik vroeg ook nog indien ik mag betalen met ecocheques. 'niet ecologisch' 'we aanvaarden al genoeg ecocheques voor andere zaken'
Anders had ik ene mee in een hogere prijsklasse.
Vorige week in een andere grote winkel geweest beetje verder in de straat.
Daar kreeg ik een geweldig goede en duidelijke uitleg op AL mijn vragen.
Daar ben ik ook begonnen met dezelfde beginvraag.
Die verkoper nam zijn tijd en was zeer geduldig.
Ben niet ontgoocheld dat ik niet kon aankopen met ecochecques, wel over de uitleg die ik vroeg en niet kreeg.
Ik had nog iets nodig (een kleine blender), maar zag het niet zitten om aan te kopen.
Heb dus niks gekocht in die winkel.
En als ik toch iets zou nodig hebben met info vooraf, dan zeker niet aan die kerel die er vlug van af wou zijn.
Dit verhaal heb ik via mail overgemaakt aan de 'baas' van de winkel die meer wou weten, wie die verkoper was en dat dit niet de manier van werken is. 'De concurrentie is hard genoeg'