Auteur Topic: Identiteitskaart  (gelezen 4033 keer)

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re: Identiteitskaart
« Reactie #15 Gepost op: februari 18, 2016, 19:52:30 pm »
Hans zei gisteren dat ze dat in de 'Je bent toch niet gek?' zaak hebben gevraagd en hij weigert dat.

Als ze aanhalen dat het voor de garantie is: daar heb je een kasticket voor... kopie mogen ze hebben als bewijs.
Bij Krefel kreeg je toen ik er werkte je garantiebewijs/kasticket niet mee zonder eerst je gegevens te geven. Geen gegevens, jammer geen garantie.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #16 Gepost op: februari 18, 2016, 20:21:06 pm »
Bij Krefel kreeg je toen ik er werkte je garantiebewijs/kasticket niet mee zonder eerst je gegevens te geven. Geen gegevens, jammer geen garantie.

Wettelijk gezien mogen ze dit niet doen.
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #17 Gepost op: februari 18, 2016, 20:23:14 pm »

Wettelijk gezien mogen ze dit niet doen.
Ik weet. Maar wij mochten geen garantiebon meegeven anders onmiddellijk C4 voor werkweigering, dus ook geen recht op uitkering. Mensen die ik persoonlijk kende, gaf ik de bon met mijn eigen gegevens op, maar dat doe je niet voor een vreemde he. Maakte eigenlijk ook zelden iemand een probleem van.

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #18 Gepost op: februari 18, 2016, 20:35:56 pm »
Ik weet. Maar wij mochten geen garantiebon meegeven anders onmiddellijk C4 voor werkweigering, dus ook geen recht op uitkering. Mensen die ik persoonlijk kende, gaf ik de bon met mijn eigen gegevens op, maar dat doe je niet voor een vreemde he. Maakte eigenlijk ook zelden iemand een probleem van.

Als ze je C4 hiervoor geven en stapt hiermee naar de rechtbank dan hebben ze geen poot om op te staan. Maar gelukkig voor hen zijn de klanten over het algemeen zo braafjes om hun gegevens te geven waardoor ze hier geen weet van hebben. En gelukkig voor hen zijn hun werknemers brave/bange mensen die doen wat hen gezegt wordt....

Vind het tegenwoordig straf wat sommige werkgevers allemaal eisen en opleggen en als je dit niet volgt dat ze dreigen. Veel te weinig werknemers weten nog wat hun rechten zijn.
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline Moozer

• Snuifdooske
  • Geslacht: Man
« Reactie #19 Gepost op: februari 18, 2016, 23:37:36 pm »
Geen gegevens, geen garantie???
Awel: geen deal, zo simpel is da.
Kan er van meespreken. Ik ga daar niet over leuteren in de winkel tegen de verkoper aan de balie.

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #20 Gepost op: februari 19, 2016, 16:58:38 pm »
Geen gegevens, geen garantie???
Awel: geen deal, zo simpel is da.
Kan er van meespreken. Ik ga daar niet over leuteren in de winkel tegen de verkoper aan de balie.

Idem hier, ik ga wel ergens waar ze niet heel m'n leven moeten weten om iets te kunnen verkopen.

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #21 Gepost op: februari 19, 2016, 21:35:07 pm »
Tja Loki: Ik weet mijn rechten wel, maar als ze van u vanaf willen doen ze dat wel op een andere manier en zeker als ge ermee verder gaat. De winkel van Lanaken hebben ze helemaal gesloten wegen moeilijke klanten en personeel. Er hadden klanten klacht ingediend dat e al bijna een jaar op hun toestel dat in herstelling was aan het wachten waren en ik had geklaagd dat ik voor 32 uur ingeschreven stond en betaald kreeg, maar er al een jaar lang 44 uur per week aan het werken was. Conclusie, iedereen de straat op. Gedaan. Overuren dik aan mijn broek dus. En gelukkig via een rechtzaak van de vakbond nog geregeld gekregen dat we onze uitkeringen niet verloren. Ik hoef niet te zeggen zeker dat ik daar niet meer ga kopen  :mrgreen:

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #22 Gepost op: februari 20, 2016, 21:08:52 pm »
Tja Loki: Ik weet mijn rechten wel, maar als ze van u vanaf willen doen ze dat wel op een andere manier en zeker als ge ermee verder gaat.

Da is dus een spijtige zaak dat zo'n dingen moeten gebeuren....

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal