Verwijten ? Die zal je zeker niet van mij krijgen hoor Maar het is zo herkenbaar voor me je situatie donderdag, met uitz van het pitsen dan.Ik vroeg me wel af , als je Loki dan aan het hek vastbond en er een beetje van weg liep. Bijt Loki dan niet in de leiband om die kapot te krijgen ? Dat probleem heb ik wel met Lina
Ik vroeg me wel af , als je Loki dan aan het hek vastbond en er een beetje van weg liep. Bijt Loki dan niet in de leiband om die kapot te krijgen ? Dat probleem heb ik wel met Lina Dus dat is voorlopig geen optie voor me
Door veel met haar bezig te zijn en haar in contact te brengen met versch. situaties is ze nu zelfzeker geworden en niet meer die 'bange' pup van toen. Doordat ik hier soms nog teveel rekening mee hou, ben ik soms te 'zachtaardig' tegen haar. Je moet je hond niet slaan maar als ze te ver gaan dan moeten ze ook even op hun plaats worden gezet. Dus dat gezegd zijnde gingen we het vandaag op de volgende manier doen: Begint ze te pitsen, leiband aan, kort houden, naar de kant gaan, haar vastleggen en mijzelf van haar verwijderen zonder iets te zeggen of naar haar te kijken. Ik mocht haar voorlopig niet belonen met snoepjes (enkel als ze het supergoed gedaan had dan mocht ze uitbundig beloont worden). De 1ste 2 pogingen begon ze me te pitsen dus ging ze naar de kant.
Bij mij zou het anders zijn denk ik... 1x ja, maar geen 2x. Van het plein af, hond in de wagen...(met inderdaad zonder woorden) en dan naar huis.(en dan negeer ik ook de lesgever... als die het anders zegt. Vies is vies )vetgedrukte: ik hoop niet uit haar zicht?
krijgt ze een hand snoepjes