Auteur Topic: 2015 - de jaarlijkse topic  (gelezen 2030 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
2015 - de jaarlijkse topic
« Gepost op: december 30, 2015, 23:31:03 pm »
In 2015 kwam Pharos bij ons wonen, dat was ons grootste wonder...
Hij jankte Hans gansernachten wakker ... :mrgreen: dat is hetgeen wat ik zéker heb onthouden van zijn puppy-tijd
Hondenschool in maart, in het begin vond ik het zelf saai, weinig zin in... tot hij uit de startblokken schoot en in razendsnel tempo naar de 3de klas mocht...
En nu als jongste telg in klas 4.

Chucky moest een nieuwe pup verdragen, waar hij niet akkoord mee was de eerste 2 weken,
Chucky kreeg een ongeneeslijke ziekte aan zijn rekker... :cry:

Op wandelvlak leerde ik nieuwe mensen kennen en werd de Woensdagbende een groepje van meer dan 1/3 perso(o)n(en) :tong:

Wat bracht 2015  voor jullie? Wat had je verwacht van dit jaar en wat is er met die verwachting gebeurt?
Wat had je gehoopt in 2015 en is er wel en niet van gekomen?

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
Re: 2015 - de jaarlijkse topic
« Reactie #1 Gepost op: december 30, 2015, 23:54:46 pm »
2015 is het jaar dat we afscheid moesten nemen van Borus  :cry:   Gelukkig gaat het met de andere honden op 't vlak van gezondheid goed.
Wandelen met al onze honden samen blijft een probleem door hypernerveus gedrag van Wilma... dus wandelen was in ons geval niet zo'n succes dit jaar  :?  We houden wel koppig vol, met dank aan Sabine en Tim die toch nog met ons meewillen. En Veronique ook een keer in haar mooie Voerstreek :8  Toch wel mooie dingen gedaan dus ook :lol:

Ik reken eigenlijk niet zo in kalenderjaren  :denk:, alles gaat toch gewoon verder. 

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #2 Gepost op: december 31, 2015, 10:57:39 am »
2015

Reconstructie in twee stappen.
Lijstjes leren maken omwille het vergeetachtige en de verstrooidheid.
Prioriteiten leren stellen.
Leuke uitstapjes met de reva groep
Pijnlijke spoelingen
Proberen alles te verwerken en achter te laten.
Maandelijkse knuffelpartijen met J&L
Fijne wandeling met een bende en  daar je grenzen mee verleggen.
Elke dag genieten van Duckie, ook al hangt hij het uit  :hihi:
Maar ook genieten van Sammy.
Meer uren werken. Terug de vaste dossiers langzaam aan oppakken.

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #3 Gepost op: december 31, 2015, 15:24:09 pm »
In 2015 hebben we ons gezin uitgebreid met Loki. Nog maar eens een bewijs gekregen dat het lange wachten toch beloond wordt. Met de komst van Loki weer veel over mijzelf bijgeleerd -> Geduld is een mooie deugt, en niet alle problemen hebben een complexe oplossing soms ligt het gewoon voor je neus.  :clap:
Ik heb in januari mijn vast contract gekregen van mijn huidig werk. Betere uurregeling, minder verantwoordelijkheid/stress (alhoewel ik de verantwoordelijkheid toch nog grotendeels op mij neem, kan het niet laten  :krab:) en véél dichter bij huis.
Begonnen met thuisopleiding Bedrijfsbeheer om in de toekomst mijn eigen zaak te beginnen (wat is nog een geheim want ik moet het zelf nog tot in de puntjes uitwerken maar het heeft met honden te maken  :fluit:)
Mijn 'goede voornemen' voor 2015 was dat ik mij minder ging druk maken over zaken waar ik geen controle over heb...dit is al bij al behoorlijk gelukt  :hihi: dus in 2016 gaan we hier verder mee door.
Dogsfriendly en de woensdagbende leren kennen waardoor mijn voornemen om terug iets aan de conditie te doen deels wordt afgelost  :D

Vooruitzichten voor 2016:
Meer cursussen/workshops gaan volgen zodat ik weer mijn kennis kan verruimen en nieuwe mensen kan leren kennen.
Verder de plannen die in mijn hoofdje spoken uitwerken en in de praktijk voorbereiden.
Starten met Agility (samen met Loki natuurlijk) in Happy Dog.

Kortom er terug zovéél mogelijk uithalen maar af en toe ook eens tijd nemen voor mijzelf!
Dat is mijn voornemen voor ELK jaar.  :thumbs:
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline Andina

• Blaffertje
« Reactie #4 Gepost op: januari 01, 2016, 18:02:36 pm »
Ook ons gezin werd uitgebreid in 2015.  Wat een logeetje zou zijn voor een week of twee is een blijvertje geworden.
Daardoor staat de hondenteller nu op 3!
Mijn grootste voornemen is om terug meer te gaan wandelen in 2016. Het eerste deel van 2015 heeft Jessie redelijk wat problemen gehad met haar rug en daar door lang mank gelopen. En in oktober zijn we hier begonnen aan wat verbouwings- en verfraaiingswerken waardoor de tijd (en zin) dikwijls ontbrak om te gaan wandelen.
Veel meer voornemens maak ik niet ...
Ik leg de lat net zo hoog dat ik er vlotjes onder door kan! ;)
« Laatst bewerkt op: januari 01, 2016, 18:07:28 pm door Andina »

Offline Nathy

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #5 Gepost op: januari 01, 2016, 19:30:22 pm »
Voor mij was 2015 ook afscheid nemen :cry:
1 pijnlijk afscheid : van mijn goeie vriend/collega die in oktober de strijd verloor aan ALS.  Maar ik hou alleen maar hele leuke - toffe herinneringen over aan onze vriendschap samen en ... volgend jaar leid dit me tot een nieuwe job op mijn werk (heb er zelf voor gekozen en ik hoop dat ik hem trots mag maken - want ik was zijn laatste leerling 2 jaar terug). 
1 afscheid die uiteindelijk een vrijheid betekende en zo me een fantastisch 2015 schonk met nieuwe fotografie-, honden- en vooral wandelvriendjes opleverde (ja je kan het moeilijk een vriendschap noemen als je laatste berichtje deze boodschap was : dat je MOET telefoneren of dat de vriendschap wordt beëindigd  :krab: ) (btw ik ben geen beller, maar een sms'ker)

In het 2016 heb ik ook enkele goeie voornemens waar ik hoop dat ik gesteund mag worden door jullie en mijn wandelmaatjes
* ik wil de 18kg die ik er vorig jaar erbij kreeg (19 kg eraf gekregen het jaar ervoor) opnieuw op een gezond manier eraf krijgen  :tongetje:
* wat werken aan mijn conditie ... ja doe ik eigenlijk al als je wandelingen doet met DF (wandelen, klimmen, dalen, springen, spreiden ...  :lachertje:
* het Forum verder ambeteren met mijn gezever  :banaantje:
* en iedereen dankbaar blijven voor alles wat ze doen en betekenen voor de andere mensjes (dankbaarheid wordt soms te weinig geuit hé)
en als laatste : proberen verder toonbare foto's te nemen en te posten

Voor jullie allen een heel gelukkig, gezellig, liefdevol, leutig en supergezond 2016 gewenst  :waved:  :pompon:
Nathy

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #6 Gepost op: januari 01, 2016, 21:48:41 pm »
2015

*De negatieve dingen die helaas toch wel het hele jaar overschaduwt hebben:

Het jaar dat we serieus tandjes hebben moeten bijten en spaarrekening moeten legen omdat Martijn maar geen werk leek te krijgen ondanks de vele pogingen en goede papieren. Gelukkig is dit op het eind van 2015 nog net goedgekomen.

Afscheid moeten nemen van een zeer goede vriendin

Geplaagd zitten met hielspoor waardoor wandelen op een zeer laag pitje is komen te staan en waardoor ik ook weer even in een lichte depressie heb gezeten en nog een beetje zit (al hoop ik dat dat laatste enkel Martijn opgevallen is en verder niemand)

*De positieve dingen die gelukkig toch ook talrijk aanwezig waren waardoor we het toch weer een goed jaar hebben kunnen noemen:

20 Jaar Graspop kunnen gaan vieren en verschillende optredens meegemaakt die al lange tijd op het wenslijstje stonden.

De wandelingen van de Cairn Club en DF

De leuke gekke bende die we hebben weten op te bouwen met onze hondenschool

De goedkeuring van de cairn club om een wandeling van bij ons uit te organiseren

De uitdaging om een wandeling voor DF te organiseren

Het hele seizoen naar kerst toe is voor mij altijd super

Stella de westie die af en toe komt logeren

Martijn die uiteindelijk wel werk kreeg

Onze hobby wat veel leuke reacties opleverde

Mijn werk en de leuke mensen die ik maandelijks mag voorzien van leuke nagels (en special thanks to Ilero en haar ma om ook nog eens het gekke duo goed te verwennen)

En natuurlijk het gekke duo dat toch van elke dag een zonnige dag weet te maken.  :thumbs:

*Veel meer positief als negatief op te noemen dus. Dat wil zeggen dat we eigenlijk niks hebben gehad om over te klagen en dat het een goed jaar geweest is  :thumbs:

http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Moozer

• Snuifdooske
  • Geslacht: Man
« Reactie #7 Gepost op: januari 01, 2016, 22:52:55 pm »
2015 begon pijnlijk voor m'n ega: polsbreuk. En eind november 2015 een verbrande onderarm en pols... Verder alles ok.

Ikzelf: bwa, veel gewandeld, denk een 900 km. En hopelijk dit jaar 12 maanden operationeel. Vorig jaar september 1 maand out geweest voor een operatie.
Op elke wandeling leren we mensen kennen. Daarvan is 1 wandelvriendin overgebleven waarmee we heel veel afspreken.

Op gebied van familie: 2 namen mogen schrappen sedert eind augustus omdat ze in ons huis onze regels niet willen respecteren (tgo ons en de dochter). Niet willen é. Jammer dat het gebeurd is, maar wij krabbelen niet terug. Als ik water bij de wijn moet doen, geef me dan maar de wijn  :mrgreen: En ook een naam terug op de lijst sedert 01/01/15 na een 4-tal jaar. Maakt bezoekende familieleden: 1 (en dan nog wanneer ik het vraag...)
Da's het negatieve: de familie...

Dit jaar gaan we op reis met de auto, honden mee. Moet nog alles regelen en voorbereiden.

Doorlopende planning: veel kokkerellen. 2015 was een topsapjaar, denk zo'n 200 flessen. Blijft lang goed...
En onze beste vriendinnetjes blijven verwennen en goed verzorgen. Zij doen het ook met ons!

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal