Auteur Topic: Blafgedrag van honden - Turid Rugaas  (gelezen 5144 keer)

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Blafgedrag van honden - Turid Rugaas
« Gepost op: juli 12, 2016, 15:56:38 pm »
Titel: Blafgedrag van honden
Auteur: Turid Rugaas
Uitgeverij: Yggdrasil
Geschreven in het Noors, bewerkt door Animal Learn Verslag en vertaald door Liesbeth Schreuder
Eindredactie: Liesbeth Schreuder en Judith Mulder

Inhoud:

een interessant boekje die gemakkelijk te lezen is over het hoe en waarom honden blaffen. Er wordt uitleg gegeven over de verschillende vormen en hoe je in de praktijk hiermee moet omgaan. Ook staan er handige tips in met voorbeelden en op het einde van ieder deel een korte samenvatting. Er zit ook een Audio-CD bij zodat je de exacte blafpatronen per soort kan horen en vergelijken.

Persoonlijk vind ik het een zéér handig boekje voor eigenaars die een 'blafferige' hond hebben. Het is kort en bondig uitgelegd waardoor je het onmiddelijk in de praktijk kan gebruiken. Ik had dit boekje ter uitlening gekregen van Nathy (samen met Kalmerende Signalen wat ik nog moet lezen) aangezien we in  september naar een lezing van Turid Rugaas gaan. Ben van plan om ze zelf ook aan te schaffen!
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
Re: Blafgedrag van honden - Turid Rugaas
« Reactie #1 Gepost op: juli 12, 2016, 16:59:29 pm »
 :thumbs:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Linda

• Jankertje
    • Hondenforum
« Reactie #2 Gepost op: juli 12, 2016, 17:04:21 pm »
Kalmerende signalen van Turid Rugaas heb ik en absoluut een aanrader!
Blafgedrag van honden van Turid ken ik niet maar als het dus ook een interessant boekje is zal 'k dit beslist ook nog kopen.
Bedankt alvast voor deze info.
Groetjes, Linda

Offline Nathy

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #3 Gepost op: juli 13, 2016, 20:55:36 pm »
Ik heb Turid Rugaas leren kennen door enkele hondeneigenaars van een Basenji op Facebook
Zo werd ik nieuwsgierig ... en ik ben heel blij met de aanschaf ervan
Het boekje kalmerende signalen had ik in 2 avonden uitgelezen ... het lees dan ook heel vlot.
En vele signalen pas ik persoonlijk al toe op mijn meisje Lina. Zoals oa het geeuwen ... ik was verbaasd dat ze inderdaad veel rustiger wordt als ik geeuw (zelf wordt ik ook rustiger ervan  :joehoe:)
Ook het in een boog rond een hond lopen

Het boekje blafgedrag vind in ook heel leerrijk, ook al heb ik geen blaffende hond, maar helpt me meer inzicht te krijgen in het blafgedrag van andere honden
Ja het zijn beide een echte aanrader en ik kijk heel erg uit naar de lezing van Turid in september
Daar gaan we XTreme Taz ook ontmoeten hé  :winkt:
Nathy

Offline Linda

• Jankertje
    • Hondenforum
« Reactie #4 Gepost op: juli 14, 2016, 07:08:30 am »
En vele signalen pas ik persoonlijk al toe op mijn meisje Lina. Zoals oa het geeuwen ... ik was verbaasd dat ze inderdaad veel rustiger wordt als ik geeuw (zelf wordt ik ook rustiger ervan  :joehoe:)
Ik pas ook veel signalen toe op mijn honden zoals eveneens in een boog rond een hond lopen.
De lezing van Turid zal beslist interessant zijn.
Groetjes, Linda

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #5 Gepost op: juli 14, 2016, 18:32:45 pm »
Ik pas ook veel signalen toe op mijn honden zoals eveneens in een boog rond een hond lopen.
De lezing van Turid zal beslist interessant zijn.

Ik loop ook dikwijls in en boog rond Ché maar dat is dan gewoon om dat hij uitgestrekt ligt en er geen plaats is om naast hem te passeren en ik niet over hem wil stappen :hihi:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal