Het verhaal:
Ik zit al een poos in een groep op facebook waar wandelingen kunnen vermeld worden, zoals je hier op de sectie 'Kranige Pootjes' kan doen.
Als je zin hebt om meer mensen mee te sleuren, zet je dan een oproepje ...
Gisteren was er iemand die reageerde op andermans oproep met de woorden: 'altijd aangelijnd... jammer vind ik dat. Ik zoek meer naar losloop...'
en iemand uit Dilbeek reageert: 'Deze site is misschien wel interessant?
www.dogsfriendly.be de jefkes geven aan hoeveel los je kan.'
Omdat iemand de site vermeld heeft, krijg ik daar 'n melding van (vraag me niet hoe dat systeem werkt) en ik ging zien.
Ik reageerde dat ik blij was dat er mensen waren die m'n site promootten... en zo kabbelde het gesprekje ietwat verder.
"Volgend jaar 10 jaar dogsfriendly..."
"Aja? En waarom weet ik daar nu pas van?"
"Vermeld in de woef en hondenleven ... je oog moet er op vallen, blablabla"
en dan krijg je ineens de melding: 'Tim, heb jij geen eigen pagina waar je kan verder praten over je website?'
en een berichtje in privaat van de eigenares van de groep dat het eigenlijk verboden is om m'n website te vermelden...
Uiteraard kan een mens elders verder praten, maar waarom versassen als je ter plaatse een vraag krijgt?
Nu soit...
het bericht :
Dag Tim, ik ben de beheerder van *** Zou het mogelijk zijn om geen reclame voor je eigen site op de groep te maken ? Zo houden we het voor iedereen eerlijk. Je stuurt best een pbtje naar de persoon waaraan je de site wil vernoemen.
waarmee ze dan bedoelt dat ik elke hondeneigenaar - en het zijn er een pak, want tis dus een groep specifiek voor hondeneigenaren

- een berichtje apart moet zenden...
Waarom het zo moeilijk maken, als je het simpelweg even kan vermelden op hun groep zelf? En al zeker als het niet met opzet is... de vrouw uit Dilbeek schreef het puur informatief...
Het is maw verboden om een hondvriendelijk initiatief bekend te maken bij het grote publiek in het bezit van een hond...
Vind jij dat logisch?
Dat is in mijn ogen hetzelfde als een affiche van je hondenwandeling in de dierenwinkel willen uithangen en de eigenaar die zegt 'nee, dat mag u niet'

het resultaat is dat ik het hen niet waard vind, dat ik mij nog in die groep bevind en ben eruit gestapt...