Auteur Topic: Losloopzone Herkenrode Abdij  (gelezen 4537 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Losloopzone Herkenrode Abdij
« Gepost op: oktober 18, 2015, 01:37:40 am »
Wie woont daar dichtbij en wil dit even checken? met foto's graag

Even een belangrijke mededeling !
Na gisteren op radio 2 gehoord en in HLN over de nieuwe losloopweide aan de abdij van Herkenrode gelezen te hebben, ben ik deze middag om 13 uur even die weide gaan bezoeken.
Ik had mijn twee honden, zijnde een Sheltie teef van 4 jaar en een Flatcoated Retriever reu van bijna 11 maanden bij. 13 uur precies de weide opgegaan en een half uur later liep de Sheltie al buiten de omheining
gasp-emoticon

Aan de kant van de bus parking staat tussen het poortje en de afsluitingsdraad een gigantisch gat waar ook de Flat, toen ik de Sheltie wilde gaan recupereren, zonder moeite door kon.
Conclusie: levensgevaarlijke weide voor alle honden met afmetingen tussen kleinste Chihuahua en minstens Flatcoated (zelfs een Briard b.v. kan er nog door) want vlak achter de bus parking loopt de autostrade
gasp-emoticon

Heb het ook gelijk aan het Agentschap Natuur en Bos gemeld maar wil bij dezer even alle eigenaars van honden met initiatief en veel energie waarschuwen want zo als nu is het echt niet veilig !!!

bron: facebook.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Marion

• Snuffeltje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Losloopzone Herkenrode Abdij
« Reactie #1 Gepost op: oktober 18, 2015, 17:37:22 pm »
Had dus gisteren mijn fototoestel niet bij en heb ook alleen maar een oude GSM waar ik weliswaar foto's mee kan maken. Helaas kan ik echter op geen enkele manier die foto's ergens anders krijgen (niet op facebook, niet op de smartphone van mijn vriend, niet op mijn pc, niet via bluetooth etc...) en de optie met mijn fototoestel een foto van mijn GSM maken levert een meer dan zielig resultaat op  :cry:
Ondanks de slechte kwaliteit is volgens mij toch te zien dat tussen de witte paal (links) en het hout (rechts) niets te zien is. Er is daar dus ook wel degelijk niets, m.a.w. een groot gat waar zowat elke hond zonder moeite door kan.....

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=509539392560241&l=5ac2f56a7c
Groetjes
Marion
----------
Het leven begint aan de andere kant van de wanhoop. (Jean-Paul Sartre)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re: Losloopzone Herkenrode Abdij
« Reactie #2 Gepost op: oktober 18, 2015, 21:17:09 pm »
als dat speelveld van ANB is, dan kan je alleen maar mailen... en voor zover ik lees heb je dat gedaan... is het afwachten op een reactie.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Marion

• Snuffeltje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Losloopzone Herckenrode Abdij
« Reactie #3 Gepost op: oktober 18, 2015, 23:04:08 pm »
Zo is dat, maar ik weet niet hoeveel tijd er over gaat tot er iets aan gedaan word en daarom vond ik het belangrijk mensen op de hoogte te brengen want een hond (en bijna elke hond kan door dat gat) die langs daar ontsnapt en dan misschien nog ergens een schrik op doet, zit zo op de snelweg....
Groetjes
Marion
----------
Het leven begint aan de andere kant van de wanhoop. (Jean-Paul Sartre)

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal