Auteur Topic: Loki, de lapinporokoira  (gelezen 53300 keer)

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re: Loki, de lapinporokoira
« Reactie #15 Gepost op: november 01, 2015, 21:41:03 pm »
 :thumbs: :thumbs:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Nathy

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #16 Gepost op: november 01, 2015, 22:48:09 pm »
Ik vond alvast heel leuk om Loki eens in hoogsteigen persoon (hondje) te mogen ontmoeten. Ik heb me aan dat blaffen niet gestoord ze  :fluit:
En het was heel begrijpelijk dar Loki argwanend was tegenover onze grote groep. Die vele lichtjes en onbekende hondjes ... Mijn Lina zou ook onwennig zijn ze
Nathy

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #17 Gepost op: november 02, 2015, 18:55:04 pm »
@DF: we willen geen 'voorkeursbehandeling' omdat wachten voor Loki een klein probleempje is. Ze moet het ook leren.
@Nathy: was ook tof om je in levende lijve te zien, volgende keer hopelijk met de hond erbij ;) Gelukkig zijn er meer mensen die het gedrag van honden begrijpen ipv er zich aan te storen...
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #18 Gepost op: november 29, 2015, 14:41:43 pm »
Even een update i.v.m. de wandelavonturen van Loki:

Sinds we Dogsfriendly beter hebben leren kennen (en met name Tim), hebben we al meermaals mogen genieten van een heerlijke wandeling waarbij onze meid eindelijk los kon lopen. Zolang ze in groep is (met andere hondjes) dan volgt ze hen meestal en komt ze terug als de andere honden terugkeren. Het luisteren gaat al iets beter zolang ze er het nut van inziet om terug naar mij te komen. Haar standpunt is: als je mij kan zien en er is geen gevaar dan kan ik toch loslopen en hoef ik niet dicht naast je te lopen aan de lijn  :twister:
Ik deel niet altijd haar standpunten ( en zij niet altijd de mijne  :fluit:) dus zullen we beide een beetje water bij de wijn moeten doen...

Gister hebben we voor de 1ste keer een GROTE wandeling gedaan. Een route van 12,5km in Lanaken, weliswaar aan del lijn.
Onze meid heeft zich goed geamuseerd en had er onmiddellijk een nieuw vriendje bij (Max, de border collie van de gids).
Helaas konden ze niet los dus was het voor Loki weer even wennen dat ze niet kon spelen als ze daar zin in had (toch enkele keren geprobeerd). Toen we 'savonds thuis waren, was onze meid zo moe dat ze onmiddellijk op haar kussen ging liggen en enkel nog haar eten wou en naar bed. Gelukkig moest ik geen avondwandeling meer doen want het bazinnetje had het ook kou (chauffage werkte niet) en heb ik dus een heerlijke, warme douche kunnen nemen om nadien ook in mijn bed te kruipen.
Bij deze weten we dus dat de 13km voorlopig Loki haar grens zal zijn  :winkt:
" Vergeet niet dat je hond alles doet om je te behagen. Als de hond iets verkeerds doet, dan heb jij een fout gemaakt."

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #19 Gepost op: november 29, 2015, 16:42:47 pm »
 :thumbs: :thumbs:

Offline Nathy

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #20 Gepost op: november 29, 2015, 18:31:03 pm »
Dat vind ik sedert de DF-wandelingen nu ook jammer dat Lina niet los kan als we in een groep met honden gaan wandelen. Maar is dan ook mijn eigen fout hé
Als ik alleen op wandel ben met Lina, vind ze het geen probleem (nou ja "geen" - laten we zeggen "minder") om aan de leiband te moeten blijven. Maar in groep ... Ja ze mag dan ook altijd los hé met de DF-wandelingen en het is dan ook altijd Fun - rennen met al die zotte vriendjes  :winkt: :crazy:

Way to go, Loki - 13km  :clap: ... Dat is al een heel stuk hé ... Goed bezig.

Ik hoop dat de verwarming weer werkt vandaag, zodat je je toch kan verwarmen met dit gure weer vandaag ?
Prettige zondagavond verder   :zwaai:
Nathy

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #21 Gepost op: november 29, 2015, 18:46:20 pm »
verwarming werkt inderdaad terug dankzij mijn vakkundig ventje  :clap:
Heb deze middag nog een wandeling gedaan rond de stationsput (in Eernegem) en aangezien we helemaal alleen waren, heb ik haar terug los gelaten. Het ligt afgelegen van de drukke baan en ze kan niet onmiddellijk weglopen dus daarom vertrouw ik het om haar daar wel alleen al los te laten. Ik had mijn snoepjes/ lekker worstjes bij en heb er dan ook op geoefend dat ze sneller terug naar mij zou komen. In het begin bleef ze veel achter en ik wandelde gewoon door. Toen ik zag dat ze geen aandacht meer had voor mij, stak ik mij weg achter een boom en wachtte even tot ze doorhad dat ik niet meer in zicht was. Toen kwam ze mijn richting aangespurt en als ze bij me was, kreeg ze een lekker stukje worst. Telkens toen ik haar bij me riep, kwam ze steeds sneller omdat ze doorhad dat ze op die manier een stukje worst kreeg. Na de 3de keer ging dit zo goed dat ze meer in mijn buurt bleef en af en toe met haar neus tegen mijn hand kwam (om een snoepje te vragen die ze dan ook onmiddellijk kreeg).
Plots was ze weg in het struikgewas tegen de rand van de vijver en kwam ze vol trots terug naar boven met een dode eend in haar bek... :eek:... neneee, die had ze niet zelf vermoord.
Toen was het even moeilijk om haar daarvan weg te krijgen want die eend was volgens haar lekkerder dan de stukjes worst die ik mee had. Ze was hem niet aan het verslinden en de eend zijn nek was open gebeten (waarschijnlijk door een ander roofdier) waardoor ik wist dat de eend niet ziek was en het geen kwaad kon dat ze hem in haar muil had.
Als ik dichter in haar buurt kwam dan dacht ze dat ik de eend wou afpakken dus ik wist dat ik dit niet mocht doen. Dit klinkt nu misschien raar maar in plaats van naar haar toe te gaan, liep ik van haar weg (terwijl ik haar naam riep). Toen ze mij de andere kant zag uitrennen, liet ze de eend onmiddellijk vallen en kwam als een snelheidsduivel mijn richting uit. Moest haar toen wel weer even aanlijnen want nadat ze haar stukje worst had gekregen, maakte ze onmiddellijk aanstalten om terug naar die eend te gaan.

Ben dus trots op mijn meisje dat ze al bij al behoorlijk goed luisterde naar mij ook als ze los was.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #22 Gepost op: november 29, 2015, 20:42:12 pm »
Citaat
Toen was het even moeilijk om haar daarvan weg te krijgen want die eend was volgens haar lekkerder dan de stukjes worst die ik mee had

:hihi: ik zou ook liever eend eten dan een stukje worst hoor :lol:

Fijn dat het verbetert hé :wink: nog een beetje en ze is een Super-Loki  :D :thumbs:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Nathy

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #23 Gepost op: november 29, 2015, 20:46:17 pm »
Jullie doen het echt super hé  :banaan03:
En het is zo leuk jullie avonturen te lezen.  :pompon:
Dit zijn dingen die ik ook deed/doe als ik op een plaats ben waar Lina veilig los kan als we alleen zijn en dus geen roedel bij ons is (waar ik dan met een geruster hart haar loslaat, omdat ze gemakkelijker bij de roedel blijft) of geen wild (lees herten/ konijnen/hazen/ fazanten) dicht in de buurt is.
Alleen heb ik soms een probleem dat ik de lekkerste snoepjes dan niet mee heb  :rolleyes:

Maar wat een lekkere superleuke beloning kreeg Loki vandaag : een echte wilde eend - joepie ...
(Ok, ze was wel dood, maar toch blijft dit een echte uitdaging hé : echt wild).
Ik had Loki graag zien paraderen met die dode eend, alhoewel er ging ruzie zijn met Lina. Mijn meid is echt heel bezitterig en zou de eend echt wel willen stelen hebben met het nodige geruzie  :cry:

Sluukes - doe zo voort hé - Top
Nathy

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #24 Gepost op: december 02, 2015, 18:24:22 pm »
Update los wandelen:

vandaag terug een wandeling gehad samen met de woensdagbende. Onze meid was in haar nopjes en de wandeling kon niet snel genoeg van start gaan. Omdat we nog even moesten wachten op 'laatkomers', had Loki er niks beter op gevonden om een serenade af te steken. Als snel had ze een kompaan gevonden die met haar meedeed. Toen DF met zijn koor afkwam, was het helemaal gedaan met de stilte  :LOL:.
Tijdens de wandeling gaf onze meid mij beduidend meer aandacht en kwam ze sneller uit haar zelf terug naar mij om een beloning te krijgen en daarna terug weg te spurten naar haar vrienden. Toen de doggen terug met haar wouden spelen, zag ze dit niet zo zitten en rende ze van hen weg. Ze moest er niks van weten en zij wel duidelijk van haar maar ze kwam telkens terug toen ik haar bij me riep. Ik zag dat het vriendelijke doggen waren en dat ze eigenlijk gewoon een beetje te uitbundig zijn, waardoor Loki geen schrik hoefde te hebben. Ik kwam niet tussenbeide en ze moest het zelf oplossen dus ze zorgde gewoon dat ze zo weinig mogelijk in hun buurt moest zijn. Vermijden is tenslotte ook een oplossing  :wink:
Toch vond ik dat er iets aan moest gedaan worden aangezien we nog vele keren met de doggen samen zullen wandelen en dat ik niet wil dat ze telkens schrik van hen moet hebben. Daarom ben ik op het einde van de wandeling (wnn de honden terug aangelijnd waren) naast Nancy met haar doggen gaan lopen en zijn wij zo aan de praat geraakt. We merkten op dat Loki er meer vertrouwen in kreeg omdat we er beide bij waren en ze ging zelfs uit haar eigen gaan snuffelen aan Sigrun haar neus.
Dus dit komt wel in orde  :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #25 Gepost op: december 03, 2015, 00:01:27 am »
Fijn te lezen :wink:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #26 Gepost op: december 03, 2015, 01:05:18 am »
 :thumbs:

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #27 Gepost op: december 03, 2015, 15:50:40 pm »
En ja hoor...er komt een vervolg aan het verhaal met de wilde eend:

vandaag weer eens gaan wandelen rond de stationsput en onze meid was in haar nopjes. Het bazinnetje dacht dat de dode eend ondertussen wel zou zijn opgeruimd (door de gemeente of door andere roofdieren) dus dat we terug een toertje rond de vijver konden doen. Eenmaal los, spurtte onze meid onmiddellijk naar de rand van het water om op zoek te gaan naar haar volgens 'slachtoffer'. Ieder gaatje en vissersplaats moest ze controleren of ze niks kon vinden. Na enkele seconden stoof ze weg en zag ik enkele meters verder plots een reiger krijsen en met de vleugels slaan. Jaja, onze meid had grootse gedachten: "waarom voor een kleine, dode eend gaan als ik een grote reiger kan pakken". Althans dat probeerde ze toch  :hihi:
Toen ze toch forfait moest geven omdat de reiger haar toch net te slim af was, ging ze terug verder. Ze bleef zéér mooi in mijn beurt en net toen ik ging zeggen "flinke meid", stoof ze weer weg het struikgewas in. Het kon toch niet zijn dat ze weer een eend had gevonden... jaja hoor en deze keer was hij al door een andere carnivoor gepluimd. Dus moest onze meid wel van deze lekker buit smullen en voor ik het goed en wel in het oog had, hoorde ik de botjes verpulverd worden tussen haar kiezen. Die ging ze niet meer lossen dus haar dan maar aangelijnd en met buit verder gewandeld.  :eehm:
Het karkas had ze al vliegensvlug binnen gespeeld dus enkel de vleugels gingen nog uit haar muil. Toen ze die na een paar meters verder wandelen, liet vallen, zag ik mijn kans schoon om te gaan lopen waardoor ze geen tijd meer had om de rest van het 'geraamte' met vleugels terug in haar muil te nemen.

Het was dus terug een leuke namiddag  :twistedevil:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #28 Gepost op: december 05, 2015, 00:16:14 am »
Barfen eh baasje :tong:

Offline Loki

• Wriemelkontje
  • *
« Reactie #29 Gepost op: december 05, 2015, 14:16:16 pm »
Barfen eh baasje :tong:

Inderdaad, dat is het enigste 'nadeel' dat we hebben aan het BARF-menu.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal