(wat we zo geleerd zijn in de puppyklas). Krijg ik een opmerking dat ik dit niet meer mag doen en dat ik in mijn handen moet klappen of een geluid maken waarvan ze verschiet en zo stopt met blaffen. Even ben ikzelf in de war maar ok, andere groep en andere trainer dus we zullen het maar proberen.De volgende oefening zijn de houdingen voor brevet ("Wat?! brevet...mijn hart begint harder te slaan en ik denk onmiddellijk aan de andere school waar we ook zonder verwittiging examen kregen ...", even later wordt het duidelijk dat het gewoon oefenen is zoals het op het brevet gevraagd wordt...oefff.) Loki doet haar houdingen uitstekend op stem, enkel bij de 'sta' heeft ze nog het handgebaar nodig. Nadien moeten ze 2 minuten blijven liggen terwijl de baasjes aan de andere kant gaan staan. Ik verschiet ervan dat onze meid dit direct doet (zo merk je dat ze slimmer wordt) en ik kan onmiddellijk naar de andere kant gaan en ze blijft mooi liggen en mij aankijken. Wanneer de labrador natuurlijk recht springt