Auteur Topic: Beroep-diploma  (gelezen 1476 keer)

Offline Pukkie

• Speelkontje
  • **
Beroep-diploma
« Gepost op: september 22, 2015, 18:26:22 pm »
Hoi
De laatste tijd zit ik met een 'crisis' vermoed ik.
Zelf werk ik nu 3 jaar in de non profit waar ik als planningsverantwoordelijke van de poetsdienst werk.Ervoor werkte ik ook in de non profit als adm bediende (13 jaar gedaan)
Eerlijk gezegd zit ik soms met mijn vingers te draaien...soms weinig werk. Misschien werk ik té snel  :mrgreen: (dit probleem had ik ook op mijn vorige job)
Ik heb dit aangekaart met mijn verantwoordelijke en ze zal een gesprek organiseren om dit alles eens te bekijken...hopelijk duurt het geen jaren...
Zelf zit ik nu constant te denken dat ik beter 'verleg' en naar de privé overstap. Daar zal ik dit probleem volgens velen niet hebben. Er is maar 1 probleem : ik heb geen bachelor en bij veel van die vacatures vragen ze een bachelor.
Nu heb ik zitten kijken op het internet en veelal is de opleiding gebaseerd op een goede talenkennis en office pakketten.
Mijn talen zijn inderdaad niet meer zo goed...zelf heb ik geen talen nodig en op mijn vorige job had ik er ook geen nodig. Talen bijschaven kan ik op mijn eentje doen, alsook de office pakketten onder de loep nemen kan ik ook. Een bachelor volgen via afstandsonderwijs...daar heb ik geen tijd voor en eigenlijk ook geen goesting.
3 jaar studeren op mijn eentje? Dat komt niet goed.
Ik heb indertijd hogeschool gedaan (2 jaar, maar uiteindelijk gestopt wegens té saai (euh, was dan in de HIEPSO voor vertaler-tolk)... :hm:. 'velen zullen nu denken : oe en die werkt als adm bediende? Ja, kweetet...'Maar toen ik 20 was dacht ik niet zo...

Bon, nu wil ik weten wat ik het beste kan doen?
Talen hernemen en nieuwe job zoeken? Afwachten tot mijn gesprek en hopen dat ik meer werk krijg voor hetzelfde loon? Of compleet iets nieuws zoeken?
Ik kom er chagrijnig van. Ik zie door het bos de bomen niet meer ...
Eerst dacht ik om grafisch ontwerp te doen in syntra avondschool, maar mijn man lachte zich krom (gij? creatief zijn?), dus ja...
Nu weet ik het niet meer...

Graag had ik een iets 'actievere' job gehad met meer variatie. Inderdaad onthaal en adm werk, maar ook wel folders ontwerpen en dergelijke meer.
'k weet et niet...

Wie heeft de kennis?

Wat doen jullie en wat hebben jullie geleerd? Leuke job? Minder leuke job? Ook terug aan het studeren? Wat dan?
Ben benieuwd...

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re: Beroep-diploma
« Reactie #1 Gepost op: september 22, 2015, 19:08:56 pm »
Ik ben handenwerker... poetshulp van de dienstencheques... geen plannen om iets anders te doen :wink:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: september 22, 2015, 20:06:37 pm »
Ik ben zelfstandige en ik moet maw met alles zelf mijn plan trekken. Ondertussen te oud om nog te veranderen, hoewel mijn man die nog 2 jaar ouder is dit jaar toch al 2 keer een nieuwe job gevonden heeft  :hihi: 

Ik zou Syntra toch gaan doen, en eens zien wie er het laatst lacht  :wink:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
« Reactie #3 Gepost op: september 23, 2015, 01:17:57 am »
Mijn ex lachte mij ook uit als ik zei dat ik iets creatief wilde doen. Mijn huidige man steunde me gelukkig. Ondertussen tevreden met mijn werk/hobby als nagelstyliste. Van je hobby je werk maken, dan ga je ook nooit vies gezind werken  :hihi:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal