Auteur Topic: de garage  (gelezen 2885 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
de garage
« Gepost op: juni 30, 2015, 00:54:44 am »
op 12 juni 2015 ga ik voor onderhoud met m'n wagen naar m'n vaste garage in Eernegem en ze moeten ook ff zien naar m'n raam. Want als ik die open laat gaan, trekt ie scheef...

Zoals altijd, ga ik wandelen, zodat ze op hun gemak zijn. Ik heb niet graag 'handenstaanders' dus doe ik het zelf ook niet.

Ik had de hondjes niet mee, vanwege het zonnige weertje... toertje tussen de velden, onderdeel van een westtoer-route.

Na ca 1.5u ben ik terug.

Ik denk: 'onderhoud' half uurke... ff zien naar dat raam "alleen wat olie erop wsl" zegt de grote baas...

maar ze zijn nog bezig... een half uur nadat ik terug was, waren ze klaar.

Zegt de garagist (diegene die aan m'n auto heeft gewerkt) dat er een systeem stuk is binnenin m'n deur en dat ze dat stuk zullen moeten bestellen.

Ik ga naar binnen tot bij de balie en de grote baas zegt: " We gaan je bellen voor dat stuk, want we moeten dat bestellen. En dan betaal je alles maar in 1x."

Ok, geen probleem.

Ze hebben dat slechte stuk eruit gehaald en m'n raam vanboven vastgeplakt, want anders valt ie gewoon naar beneden.

Ze hadden dat stuk er beter in gelaten, dan had ik hem tenminste nog 5cm kunnen opendoen...

Na enkele dagen begin ik eigenlijk al te denken dat ze me maar niet vergeten, met hun 'opendeur' voor de deur - ze hebben een nieuwe filiaal geopend in Veurne (de zoon wsl).

Dinsdag passeert, woensdag passeert, donderdag passeert...

Ik denk erover na om m'n wagen vrijdag aan hun deur te zetten als dat stuk nog niet binnen is. Terwijl ik op vakantie ben, kunnen ze er dan aan werken... kheb 'm dan toch niet nodig.
Hans zegt echter dat beter niet te doen of ik mag nog kosten betalen voor de plaats die ik bij hen inpak.

Niet dan.

We vertrekken op reis en ik hoop erop dat ze me nog gaan bellen in die week...

maar dat wordt ook niets.

Ofwel is hun magazijnier op vakantie. Want dat werkt daar zo: 'als de magazijnier ziek is of op vakantie wordt er niets besteld'
 :krab:

Hun uitleg daarvoor is dat ze dan niet meer weten hoe en wat in hun magazijn.  :hm:

dat ze dan iemand aanstellen om in zijn plaats die dingen te doen. En dat ze opschrijven wat ze besteld hebben. :zucht:

Nuja... geen reactie. Vrijdag komen we terug van onze vakantie en op zaterdag heb ik een andere garage gezocht. Liefst ook niet te ver... maar buiten Eernegem hebben we dus Veurne en aangezien dat die van dezelfde garage-naam is, toch maar niet... Het wordt Brugge

ik stuur hen een mail met de uitleg wat er aan de hand is, zonder vermelding welke garage het is.

Ik stuur een mail naar mijn vaste garage met de vraag of ze me vergeten zijn.

Vandaag ik aan 't werk. Deze namiddag werd ik gecontacteerd door de garage uit Brugge.

Ik bel niet terug, eerst ff zien thuis op de mail of mijn vaste garage me heeft beantwoord.

Niets

straf eh. Een garage die me niet kent, belt én mailt...

en de garage waar ik vast ga, hoor ik niets van.

Dus ik contacteer die van Brugge en leg het nog es uit in eigen woorden. Ik mag meteen langsgaan, zodat ze zien wat het probleem is.

Ik ga langs, de eigenaar van de zaak kijkt wat er aan de hand is met mijn auto.

"In een dag is dat besteld." zegt ie. "Bestel maar " zeg ik.

Woensdag mag ik langsgaan om m'n raam te herstellen.

Né, zo lang duurt dat dus... 2 dagen... en geen 20 dagen (vanaf morgen)

---

Hans vind echter dat ik verkeerd was. Ik had eerst moeten bellen naar m'n vaste garage om te zeggen dat het niet meer hoefde.
"Door dat mailtje met 'ben je me vergeten' kan het maar zijn dat ze nu dat stuk hebben besteld..." zegt ie met een norse blik.

Ik zeg: "Ze kunnen dan toch op z'n minst bellen om een uitleg te geven waarom het zolang geduurd heeft of duurt... + ik moet toch eerst weten of die van Brugge me kon helpen of niet?"

(En ik had al gesmst met Els,... ik had haar gevraagd of ze me dat bestelde stuk kunnen aanrekenen. en zegt zij: 'je hebt daar toch niets voor moeten tekenen?' niet dus... dat ze dat stuk dan maar in hun r**t steken :tong: )

Hij zei: 'ik had al na 3 dagen in 't snotje dat er iets niet klopte... Opendeur of geen opendeur...'

Das nu al de 2de maal met iets dat stuk is dat ze me in de steek laten.

Ik heb via facebook en via mail een bericht gestuurd dat ze m'n openstaande factuur mogen opsturen en dat ik binnen de 2 dagen zal worden geholpen in een andere Hyundai garage...

Ze zijn goed in service op vlak van de verkoop, maar op vlak van herstellingen vind ik hen maar niets.

Zoals met het slot van m'n deur. Nog binnen de garantie zeg ik dat er iets mis is met m'n slot. Gieten ze er gewoon olie op. En na m'n garantieperiode heb ik dan echt problemen. Sleutel bleef vaststeken in m'n slot. Kreeg die er langs geen kanten uit... en dan was 't ineens mijn fout dat het slot stuk was... omdat er teveel stof in de wagen is.

Hondjes vervoeren rekenen ze onder "abnormaal auto gebruik"

Een uitleg op "hoe komt het dan dat het eerst het buitenslot van de passagiersdeur was, die blokkeerde?" kreeg ik niet...

betalen mag je natuurlijk wel.

« Laatst bewerkt op: juli 01, 2015, 00:48:48 am door *~*DF*~* »

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
Re: de garage
« Reactie #1 Gepost op: juli 01, 2015, 00:49:45 am »
Intussen mailtje ontvangen met een verontschuldiging en de vermelding dat hij gaat uitzoeken hoe dit is kunnen gebeuren... en hopen dat ik terugkom de volgende keer voor m'n onderhoud.

Dat weet ik nog niet... in principe ben ik kwaad en blijf ik weg.

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
« Reactie #2 Gepost op: juli 01, 2015, 18:10:08 pm »
Die zagen mij dus ook nooit meer. En ivm met melden dat het bestelde onderdeel niet meer hoeft..... ik doe dus ook niet afbellen als ze zo met mijn voeten rammelen.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #3 Gepost op: juli 02, 2015, 01:02:18 am »
De zaakvoerder ging me 'sowieso morgen' (woensdag) iets laten weten... kheb geen mail gezien... tis na middernacht.

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #4 Gepost op: juli 04, 2015, 15:09:48 pm »
 :doh:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #5 Gepost op: juli 04, 2015, 23:58:30 pm »
waarmee het nu duidelijk is... dit 'nummer' verhuist van garage.

Hoe graag ik daar ook kwam, hoe vriendelijk ze ook zijn.

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #6 Gepost op: juli 05, 2015, 15:26:37 pm »
Inderdaad

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #7 Gepost op: juli 05, 2015, 22:36:25 pm »
Ik zou eerder mij hebben laten horen met de vraag hoe het nu zit met het onderdeel maar zou er ook geen klant blijven.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #8 Gepost op: juli 05, 2015, 23:59:57 pm »
Ik had geen zin om aan hun nieuw systeem te gaan hangen.

Druk 1 voor dit, druk 2 voor dat, druk 3 ...

en als je dan er geraakt: 'wacht, we verbinden u door' intussen liedje...

dus had ik gemaild, dat is voor mij ook goedkoper.

Als ze niet reageren op die mail 'ben je mij vergeten?' dat zegt dat toch al genoeg... Zaakvoerder zei in z'n verontschuldigingsmail dat ie dagelijks zijn mails checkt...

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #9 Gepost op: juli 06, 2015, 10:00:09 am »
Oh maar als ik de keus heb kies ook ook voor email hoor.
Er zijn nu instanties of bedrijven die meer doen voor nieuwe klanten dan voor hun oude.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #10 Gepost op: juli 15, 2015, 22:14:55 pm »
de grap?

ik krijg de factuur...

een korting vanwege hun vergetelheid? Nix van... ziet dat ze geld tekort komen voor hun jaarlijks verlof  :fluit:

ik denk dat ik hun facebookpagina ga bevuilen als ze me morgen niet terugmailen

Krijg ik dus 'n factuur voor een auto die onderhoud heeft gehad aan z'n airco...

tiens, ik wist niet dat ik een airco had!!!

ik vraag mij tevens af wat ' filter assy air' is... als dat ook te maken heeft met airco... is dat ca 40 euro teveel in 't totaal.

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #11 Gepost op: juli 15, 2015, 22:56:11 pm »
 :eek:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #12 Gepost op: juli 16, 2015, 18:37:51 pm »
ze hebben m'n mail gelezen en ik krijg een nieuwe factuur.

Hans wil altijd bellen en ik wil liever mailen.

Voordeel aan een mail is dat ik het geschreven heb en dus kan bewijzen... als je gewoon iets zegt, kan je dat niet.

Das zoals met m'n sloten... bij elk onderhoud gezegd dat m'n sleutel lijkt te mankeren als ik hem in 't slot steek en elke keer zeiden ze 'beetje olie op' en ja, natuurlijk ging dat terug goed... om dan na m'n garantieperiode vast te stellen dat ik hem niet meer uit m'n slot kreeg. Niet kon draaien en niet kon starten of gelijk wat. En dan was 't mijn fout vanwege 'veel stof in m'n auto'...

terwijl de eerste keer ik dat voorhad, m'n sleutel wel aan de buitenzijde stak...

daarmee is m'n wrevel begonnen en ma zei al: 'ik zou niet meer terug gaan.' Ik zo goed van dat wel te doen, laten ze me dan wachten op dat stuk...

en nu die factuur... en dat opent dan een 2de vestiging (in Veurne).

Offline Tommelein

• Grommertje
« Reactie #13 Gepost op: juli 22, 2015, 17:35:39 pm »
Hier ook al 2 keer slecht gevaren met garages. Geld, geld, geld ... dat telt voor velen maar deftig uitleg geven, eerlijkheid, ...is bij sommigen toch ver te zoeken. Zeker als ze dan merken dat ik niet zo veel van wagens ken. En die facturen ...  :eek: om je soms echt een bult te verschieten.

Vriendelijk zijn ze wel altijd.  :zucht:

Nu bij de 3de garagist (in Koekelare) zitten we momenteel heel goed. Legt me alles steeds uit, heel behulpzaam, redelijk in prijs, kleine garage - eigenaar werkt nog met 1 of 2 in de garage, dus weet nog wat er gebeurd in zijn garage. Hopelijk blijft dit zo!

Vorige 2 garages waar ik bij was, werden gewoon té groot.

Ik vind het erg onrespectvol hoe ze je behandelden. Elke klant telt! Ik zou er ook niet meer terug gaan.
Hopelijk nu tevreden in Brugge! Of elders...

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #14 Gepost op: juli 22, 2015, 22:48:07 pm »
Brugge is het 'hoofd' en Oostkamp is mede...

ik ga naar Oostkamp, ook niet groot en beter bereikbaar. Bovendien kan ik er wandelen met de hondjes.

In Eernegem vragen ze 45 per uur... ik denk dat dat veel is...

en idd: ze worden groter en groter en dan maak je natuurlijk sneller fouten. 5j geleden was dat nog typisch 'familiaal', maar intussen kunnen ze met 1 persoon in 't kantoor niet meer rondgeraken en hebben ze er al 3.

intussen is de factuur betaald en is het hoofdstuk dus afgesloten. Maar ipv een 'sorry', hadden ze wel een korting mogen geven voor die 20 dagen dat ik zat te wachten op een telefoontje  :hmpf:

Ze mogen nog blij zijn dat ik hun fb-pagina niet heb beklad... of het gewoon op fb schrijf. Hier ziet men dat minder en das dan 't voordeel aan 't forum :tong:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal