Auteur Topic: sociale regels op speelweide  (gelezen 4914 keer)

Offline wezel

• Puppedup
  • *
sociale regels op speelweide
« Gepost op: april 11, 2015, 22:52:38 pm »
Ik las ergens dat het wel zo beleefd is om aan de speelweide te vragen of je hond erbij mag.
Eigenlijk doe ik dat nooit, omdat ik ervan uitga dat alle aanwezige honden er zijn om met andere honden te spelen.
Mijn eigen honden zijn nooit agressief, meld ik er maar bij.

Zie ik dit verkeerd?

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re: sociale regels op speelweide
« Reactie #1 Gepost op: april 12, 2015, 14:46:31 pm »
Het is idd wel zo beleefd.

Er gaan veel mensen naar een hondenweide waar de honden helemaal niet zo sociaal van zijn.
Ook zijn er vaak mensen die niet willen dat hun honden zomaar met vreemde honden kennis maken. Of dat er bepaalde rassen met hun honden komen kennis maken.
En ook al zijn jou honden nooit agressief, vreemde honden in een groepje andere honden zetten kan wel eens helemaal verkeerd uitpakken.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Binno

• Platsmoeltje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #2 Gepost op: april 16, 2015, 19:41:59 pm »
Hangt ook wel van de grootte en de drukte op de hondenweide af denk ik.
Als daar pakweg 20 baasjes en honden rondlopen op een druk tijdstip en een grote weide is dat quasi niet te doen om te vragen.
Hier in de buurt vraagt ook bijna niemand of het OK is of niet. Zelfs niet als er maar één of twee honden aanwezig zijn.

Zelf ben ik niet zo'n hondenweidebezoeker, enkel af en toe een keertje 's morgensvroeg als het nog erg rustig is.

Als er honden zijn die ik niet vertrouw ga ik er niet op, of lijn ik Moos aan en ga er weer vanaf.

Vroeger toen ik Binno nog had (die met zowat geen enkele hond overweg kon) ging ik enkel als er niemand aanwezig was,
kwam er toch plots iemand, dan ging ik richting poort en vroeg of ze nog een secondje konden wachten tot wij weg waren (en waarom).
Soms was daar begrip voor, maar soms helaas ook niet.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #3 Gepost op: april 19, 2015, 01:37:10 am »
Ik vind het logisch dat je het effe vraagt...

maar zoals deze boven me schrijven: als het een drukke weide is, dan kan dat niet...en ik denk dat je dan wel zelf ziet of je hond erbij kan of niet...

maar ook niet-sociale honden mogen van mij los kunnen... en als je daar ineens bij komt met je wel sociale hond en jouw hond wordt aangevallen... dan ben jij kwaad op die mevr/mijnheer die AL op de weide was... dat ze een gevaarlijke hond heeft en dat ze dan niet moet komen, blabla... en dan zegt zij of hij: 'jamaar, had jij maar moeten vragen of je erbij mocht' of 'je had maar moeten wachten'...

en zo onstaat er wrevel.

Ik had een weide bezocht in Gent en daar kwam een mevrouw met dat soort verhaal af. Dat ze haar hond graag in de weide had gelaten, maar dat er iemand anders in zat... en de hond die erin zat was niet zo sociaal tgo andere honden... Dus moest ze maar wachten. En ze vond dat eigenlijk niet kunnen... zo'n agressieve hond in de weide...

tja.

een hondenzone heeft als bedoeling dat je éénieder welke hond moet kunnen laten lopen... van kasplant tot superactief.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal