Auteur Topic: Raskeuze  (gelezen 11445 keer)

Offline Simca

• dikkopske
  • Geslacht: Vrouw
Raskeuze
« Gepost op: februari 28, 2015, 22:06:36 pm »
Binnenkort verhuizen wij en dan zouden we beginnen uitkijken naar een 2de hond.

De eisen zijn:
- liefst niet groter dan labrador, ik zou er hondenschool mee doen en ik heb schrik dat ik groter niet ga aankunnen qua kracht.
- Wat mij betreft mag dat fluffy zijn, maar mijn man heeft liever kortharig. Dus dat wordt nog een discussiepuntje.
- energieniveau mag niet té hoog zijn, dagelijkse mentale bezigheid en wandelingetje en in weekend langere wandeling.
- moet zeker met andere honden overeenkomen, aangezien Luca regelmatig op bezoek zal komen.

Ik ben benieuwd naar jullie meningen.

Offline Marion

• Snuffeltje
Re: Raskeuze
« Reactie #1 Gepost op: maart 01, 2015, 21:16:35 pm »
Euh,  :krab:
Zo te zien is de Border niet meer actueel  :wink:
Ik zou nog denken aan een Kooiker als het fluffy mag zijn (niet waar Tim LOL)
Iets kleiner misschien een Cocker of Springer Spaniel.......

Misschien de vriend even overtuigen, dat langer haar honderdduizend keer beter weg te keren valt dan dat kort haar dat werkelijk letterlijk OVERAL in kruipt. Als ik mag kiezen, komt er bij mij geen kort haar meer in.
De meeste mensen denken inderdaad, dat kort haar makkelijke is, maar ik kan/wil dit niet bevestigen. Mijn eerste hond was een Podenco teef en toen die al een jaar overleden was, vond ik nog steeds van die haartjes in de koffer van mijn auto omdat die er gewoon met de stofzuiger alleen niet uit kwamen. Pas toen ik elke centimeter intensief met een borstel had bewerkt, maakte ik mezelf wijs, dat alle haartjes weg waren  :tong:

Trouwens wat noemen jullie precies KORT ? Anders zou ik namelijk nog aan bepaalde herders denken, alhoewel die ook niet altijd met andere honden overweg kunnen.

Groetjes
Marion
Groetjes
Marion
----------
Het leven begint aan de andere kant van de wanhoop. (Jean-Paul Sartre)

Offline Simca

• dikkopske
« Reactie #2 Gepost op: maart 01, 2015, 22:11:10 pm »
Euh,  :krab:
Zo te zien is de Border niet meer actueel  :wink:
Ik zou nog denken aan een Kooiker als het fluffy mag zijn (niet waar Tim LOL)
Iets kleiner misschien een Cocker of Springer Spaniel.......

Misschien de vriend even overtuigen, dat langer haar honderdduizend keer beter weg te keren valt dan dat kort haar dat werkelijk letterlijk OVERAL in kruipt. Als ik mag kiezen, komt er bij mij geen kort haar meer in.
De meeste mensen denken inderdaad, dat kort haar makkelijke is, maar ik kan/wil dit niet bevestigen. Mijn eerste hond was een Podenco teef en toen die al een jaar overleden was, vond ik nog steeds van die haartjes in de koffer van mijn auto omdat die er gewoon met de stofzuiger alleen niet uit kwamen. Pas toen ik elke centimeter intensief met een borstel had bewerkt, maakte ik mezelf wijs, dat alle haartjes weg waren  :tong:

Trouwens wat noemen jullie precies KORT ? Anders zou ik namelijk nog aan bepaalde herders denken, alhoewel die ook niet altijd met andere honden overweg kunnen.

Groetjes
Marion
Als het van mij afhangt sowieso border, maar helaas beslis ik daar niet alleen over. :wink:
En kort haar a la haar van een beauceron of labrador, kort maar geen zo vervelend stekelhaar dat inderdaad overal inkruipt.

Kooiker is uitgesloten wegens bijna geen fokkers in België en geen zin om tot 15 weken op mijn pup te moeten wachten.
En alle ervaringen die ik al gelezen heb zijn het keffers, en daar heb ik ook geen zin in.
1 keffer is al meer dan genoeg. :lol:

Offline Marion

• Snuffeltje
« Reactie #3 Gepost op: maart 01, 2015, 22:16:47 pm »
En alle ervaringen die ik al gelezen heb zijn het keffers, en daar heb ik ook geen zin in.
:roflol: Ik hoop voor u, dat Tim dit niet ziet  :lachertje:  :rofl:  :LOL:
Ik zou natuurlijk ook voor een Flatcoated Retriever kunnen pleiten maar dat is misschien een beetje te persoonlijk getint  :mrgreen:
Wat ik nu wel kan zeggen, is dat Noah tot hiertoe nog geen enkele keer heeft geblaft  :thumbs:
Dus wat dat betreft, valt het wel mee, hoor.......
Ben toch echt wel benieuwd wat het uiteindelijk zal worden.
Groetjes
Marion
----------

Offline Simca

• dikkopske
« Reactie #4 Gepost op: maart 01, 2015, 22:23:48 pm »
Pas op, ze mogen blaffen hé. Geen enkel probleem mee, maar niet constant dat het echt vervelend wordt.

En ik ben ook wel benieuwd wat het uiteindelijk zal worden, misschien krijg ik toch nog mijn gelijk en wordt het een border. Wie weet :lol:

Offline Marion

• Snuffeltje
« Reactie #5 Gepost op: maart 01, 2015, 22:27:55 pm »
Wel, Noah geeft b.v. geen kik als er aan de deur gebeld wordt  :thumbs:
In ons huis zijn ook de muren vrij "dun", m.a.w. wij horen vrij veel geluiden van de geburen, o.a. een soort geluid als of ze hier naast kasten aan het verschuiven zijn. De hond zegt daar ook niks op......
Ik denk, dat ik weet, wat je bedoeld want ik had vroeger een Sheltie  :winkt: (en zal er gegarandeerd ooit nog een hebben !)
Groetjes
Marion
----------

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #6 Gepost op: maart 01, 2015, 23:51:24 pm »
Nova Scotia Duck Tolling Retriever

Otterhound

Steirische ruwharige Brak

Golden Retriever

:kweetni:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Marion

• Snuffeltje
« Reactie #7 Gepost op: maart 03, 2015, 17:46:49 pm »
Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Mijn persoonlijke ervaring met de Toller is niet echt schitterend  :?
Het is ook een beetje een speciale wereld, hoor, maar dat is "maar" mijn mening  :wink:
Groetjes
Marion
----------

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: maart 03, 2015, 23:56:28 pm »
het blaffen hangt van de aanleerder af hé. Daar heeft een hond in principe weinig in te brokken.

Chucky is een keffer... Pharos valt goed mee - tot nu toe.

Citaat
Kooiker is uitgesloten wegens bijna geen fokkers in België

www.kooikerhondje.be voor alle info

ik weet Theo Arts (met stamboom) in Antwerpen (provincie) en een Brugse zou nu ook proberen een nestje te maken...

Daarnaast...

ivm die 15w. Dat omzeil je toch gewoon  :8

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Simca

• dikkopske
« Reactie #9 Gepost op: maart 05, 2015, 17:54:03 pm »
het blaffen hangt van de aanleerder af hé. Daar heeft een hond in principe weinig in te brokken.

Chucky is een keffer... Pharos valt goed mee - tot nu toe.

Citaat
Kooiker is uitgesloten wegens bijna geen fokkers in België

www.kooikerhondje.be voor alle info

ik weet Theo Arts (met stamboom) in Antwerpen (provincie) en een Brugse zou nu ook proberen een nestje te maken...

Daarnaast...

ivm die 15w. Dat omzeil je toch gewoon  :8
Zijn er bepaalde situaties waarbij hij keft, of is het gewoon als het hem zomaar uitkomt?

Die wet kunt ge inderdaad omzeilen ja, maar ik heb geen zin in problemen. Dus laat maar.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #10 Gepost op: maart 05, 2015, 20:59:45 pm »
Hij keft... eerder is het piepen, om zijn eten te mogen hebben... we zijn zo 'dom' geweest om dat vlak na de wandeling in te voegen, met als gevolg dat hij op z'n uur staat...

als we naar huis rijden... omdat ie weet dat ie z'n eten krijgt alstem thuis komt (na de wandeling dus)

dat zijn de ergste momenten. En gezien zijn leeftijd kunnen we daar niets meer aan veranderen.

Maar ik ga je niet overhalen om een kooiker in huis te halen hoor... Ik vind het alleen jammer dat je geen kooiker zou willen omwille van bepaalde geluiden...

Je doet maar wat je het beste acht :wink:

Offline Simca

• dikkopske
« Reactie #11 Gepost op: maart 06, 2015, 10:18:54 am »
Hij keft... eerder is het piepen, om zijn eten te mogen hebben... we zijn zo 'dom' geweest om dat vlak na de wandeling in te voegen, met als gevolg dat hij op z'n uur staat...

als we naar huis rijden... omdat ie weet dat ie z'n eten krijgt alstem thuis komt (na de wandeling dus)

dat zijn de ergste momenten. En gezien zijn leeftijd kunnen we daar niets meer aan veranderen.

Maar ik ga je niet overhalen om een kooiker in huis te halen hoor... Ik vind het alleen jammer dat je geen kooiker zou willen omwille van bepaalde geluiden...

Je doet maar wat je het beste acht :wink:
Een hond mag van mij gerust keffen hoor, maar niet te pas en te onpas wanneer het hem uitkomt.
Bepaalde situaties als bijvoorbeeld enthousiast zijn om te gaan wandelen, wil hij dan keffen, doet hij maar. Zolang het maar stopt na 5 minuten. :wink:

Waar heb jij Pharos gehaald?

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #12 Gepost op: maart 06, 2015, 19:39:19 pm »
www.kytomba.nl

je mag gerust mee komen wandelen op 21 maart, dan zie je de fokster :wink:

Offline Simca

• dikkopske
« Reactie #13 Gepost op: maart 06, 2015, 21:48:14 pm »
www.kytomba.nl

je mag gerust mee komen wandelen op 21 maart, dan zie je de fokster :wink:
21 maart heb ik al andere plannen :)

Offline Simca

• dikkopske
« Reactie #14 Gepost op: juni 06, 2015, 18:53:01 pm »
Tis uiteindelijk een asielhondje geworden: http://oud.ganzeweide.be/2007/dieren/dier.asp?intcode=10082
Ben echt benieuwd hoe hij gaat uitgroeien. Zal waarschijnlijk door het leven gaan als Chouffe.

Eind juni mogen we hem ophalen. :D

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal