Auteur Topic: Pharos - 06/11/14  (gelezen 131649 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Pharos - 06/11/14
« Gepost op: januari 03, 2015, 23:46:32 pm »
Onze dag begon om 10u. Althans die van mij, Hans was al wat vroeger wakker...

om 11u konden we vertrekken, met nog een kleine opstopping thv Jabbeke, waarna we in volle vaart naar het verre dorpje in Nederland konden vertrekken om er onze nieuwste telg, Pharos, op te kunnen halen.

Pharos was de 9ste van het nest en meteen ook de zwaarste. Tot op heden is ie dat gebleven.

Samen met boreling nr 4 (rood) en boreling nr 10 (paars) had ie de meest bruine kleur.

Bij aankomst in het kleine dorpje, verborgen onder het rad van de Efteling, besloot ik eerst even Chucky vrij te laten, zodat ie z'n behoeftes kon doen. De afspraak was dat Hans met ons cadeau tot aan de deur van de fokster zou rijden, het afgeven en dan terug zou keren waar ik Chucky in de wagen zou laten... op die manier konden we hen op redelijk neutraal terrein kennis laten maken.

Echter kwam Hans niet meer terug...  :denk: en besloot ik dan maar tot aan de wagen te wandelen, die wel nog open was, waarna ik Chucky in de wagen liet. Daarna duwde ik op de bel - waarop de deur onmiddellijk werd geopend... dat was nogal eens een perfect getimed moment.

Pharos lag reeds in de armen van Hans, beetje te doezelen, wel wakker.

Nog wat praten met Hennie - de fokster  - over Pharos en de avonturen die hij de afgelopen 8 weken had meegemaakt en het afscheid dat haar zwaar viel - iets wat volledig te begrijpen is na 8 weken zorg voor de 10 pups van mama Winja.

Nadat we rustig afscheid namen van de fokster, vertrokken we via 6 ophopingen in haar straat, naar huis. De Belgische Grens over in de striemende regen. Onderweg zijn we 1 maal gestopt aan het tankstation van Drongen omdat er 4 blazen op springen stonden :lol: waarna hij even tot de wakkere wereld behoorde en besloot zijn geluiden te produceren, waardoor we wisten welk geluid hij zoal kan voortbrengen.

Om 17u05 waren we thuis en lieten we hem via de tuin - samen met Chucky (die hem trouwens compleet negeert) - naar binnen treden. Binnen in zijn weelderige groot huis die hij mag delen met die andere (voorlopig nog nukkige) 4poter en de 2 2 poters.

Aan mijn voeten bleef ie constant kleven, overal waar ik ging, kwam ie achter. Chucky maakte dat ie weg was naar zijn eigen persoonlijke kamer.  We legden een kattentunnel open, zoals zo eentje die hij had bij de fokster, waarna hij meteen al deed wat ie daar ook deed. Het touwtje die de boel samenbindt, bevochtigen met zijn speeksel en aftasten met zijn tanden :lol:

Het doekje vanuit het nest legde ik eerst in zijn bench, maar hij had geen interesse. De tunnel bleef leuker... gelukkig maar, want dat was toch wel de bedoeling :lol:

een half uurtje later kwam Nuka toe. Ik heb dan eerst ff Chucky in de wagen gezet - want ik wou dat Nuka hem alleen begroette en het was tevens ook beter voor onze jonge telg om niet meteen alles op zijn hoofdje te krijgen. Maar Nuka reageerde anders dan dat ik verwachtte. Terwijl ik dacht dat ze haar poten zou uitsmijten naar hem, draaide ze zich om en reageerde ze redelijk 'angstig' eigenlijk. Maar dat zal wel nog loslopen... Zo'n kleine pagadder is ze natuurlijk ook niet gewoon. Nadat zij Pharos had ontmoet, besloot ik de 2 'ouwerds' mee te nemen op wandel, waarna Hans hem zijn eten kon geven... een heerlijke portie Barf... en een plasje op de mat in huis en een kakje buiten in de tuin.

Enthousiast van de tuin, hoppen en springen in het gras. Proeven van de planten die dichtbij het paadje staan... en die dat aan de overkant van het gras staan, zal voor morgen zijn. Nu zijn dat donkere monsters aan de overkant van de tuin... Niet iets waar hij meteen op af gaat om uit te zoeken wat dat daar precies is.

Hij heeft intussen nog een paar plasjes gedaan buiten, heeft al heel wat geslapen en bij het crossen in de tuin zijn voetje in de plantenbak (water) gezet. Dat was leuk om hem te zien springen toen :lol:

Hij testte al uit of ie z'n tandjes in m'n broek, kous, Hans veters, pantoffels, stoelpoot,... mocht zetten. Wat niet mag natuurlijk. Meteen van de gelegenheid gebruik maken om het woordje 'nee' aan te leren :lol:

En we hebben natuurlijk ook wat foto's... en filmpjes :D

Herinrichten speelzone:

't smaakt :lol:

onderzoek binnenin

onderzoek van het stof

tussen 2 benen

Precies de blik van Chucky

bezig met het belletje in de tunnel

op z'n kussen

waarna ik met Chucky en Nuka weg was en la mama en mijne Hans zich wat in de tuin hebben geamuseerd

was aan 't crossen

Na ons avondeten

slapen op de schoot

alé Pharos: af

die kan da nog niet, alé zeg  :hihi:

koddige kussentjes eh :lol:

geeuwtje :D

mooi in de lens kijken

snel de flos gehaald, want ie testte mijn sokken op bijtkwaliteit :hihi:

was aan het 'staart-pakken'

en dan de fles...

die ligt wel ver hoor

't laatste filmpje (22u00)

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Pharos - 06/11/14
« Reactie #1 Gepost op: januari 04, 2015, 00:24:22 am »
't Is een flink ventje  :love:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #2 Gepost op: januari 04, 2015, 08:37:27 am »
nacht 1 is goed verlopen tot ie z'n eten gekregen heeft en buiten is geweest om flink z'n kakje te doen... na wat gespeeld te hebben, terug de bench in met de bedoeling te kunnen slapen.... besloot ie dat dat nergens voor hoefde... wakker dus, allemaal :lol:

Het is natuurlijk wel goed dat ie constant aan ons plakt, maar constant onze aandacht willen eisen mag ie ook niet. Zit nu te janken tijdens het spelen met de pop... of het is dat ie wil dat Chucky wat bij hem komt. Tenslotte komt ie natuurlijk van 9 andere kleintjes en 4 grote honden die hem wel wilden aanvaarden en nu komt ie uit bij ene 2poter die hem totaal niet lust.

Hans werd wat balorig van zijn roepen (janken en blaffen), dus ben ik maar opgestaan en op 't moment dat ie stopte met janken hem uit de bench gehaald. 'k Probeer hem nu wat moe te krijgen :lol:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #3 Gepost op: januari 04, 2015, 09:28:34 am »
Voor de moment ligt ie aan m'n voeten te slapen... kmag de bureaustoel dus niet verschuiven...  :hihi:

Offline Nathalie

• Speelkontje
  • **
« Reactie #4 Gepost op: januari 04, 2015, 10:17:30 am »
Wat een knapperd zeg  :hihi:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #5 Gepost op: januari 04, 2015, 11:34:58 am »
Plasje binnen, maar ie liep meteen weer weg, dus heb ik dat kunnen opkuisen terwijl Hans hem wat bezighield.

beetje gedoezeld, dan wat gespeeld... of aan 't spelen eigenlijk en toen kwam Hans tevoorschijn,... denkt ie waarschijnlijk: 'aha, plastijd' want ie ziet Hans ook altijd op het wc zitten  :hihi: gaat er dan bij liggen, met zijn kop op de kleren van Hans...  :roflol:

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #6 Gepost op: januari 04, 2015, 11:36:05 am »
 :hihi:

:thumbs: :thumbs: :thumbs:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #7 Gepost op: januari 04, 2015, 14:32:27 pm »
Wat een knapperdje  :hartje: :hartje:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #8 Gepost op: januari 04, 2015, 19:40:07 pm »
leuk ventje hé! :hartje:

vandaag op het strand in Nederland ook een kooiker gezien, moest direct aan jullie en aan puppemans denken :hihi:

Offline Isabelle en Krist

• Jankertje
« Reactie #9 Gepost op: januari 04, 2015, 20:44:56 pm »
Prachtige foto's van een knapperd !! Veel succes ermee xxx :hartje:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #10 Gepost op: januari 05, 2015, 00:26:48 am »
Dag 2 was weer druk met Pharos... eerst mocht hij nog wat op m'n schoot slapen, dan sliep ie aan m'n voeten - terwijl ik aan de laptop spelletjes speelde... 1 plasje binnen gedaan... na het spelen of tijdens het spelen eigenlijk.

in de namiddag ben ik eens samen met hem wat op stap geweest. Tot aan het gras buiten de tuin. Daar heeft ie een wagen zien passeren. Bleef mooi zitten en toen we aan de voordeur kwamen, vertrok er nog één en toen bleef ie ook mooi zitten.

De haardroger omstreeks 15u00 vond ie toch wat raars. We hebben niets gezegd, hij bleef staan kijken en toen de motor in gang ging, kwam hij naar mij. 'k Heb er niet op gereageerd.

En toen kwam omstreeks 15u30 een bezoekje langs in de vorm van m'n broer en vriend, maar toen lag ie zalig te slapen...
Ze hebben op mijn verzoek aangebeld, maar in feite had dat dus weinig nut :lol:

Morgen staat er een bezoekje dierenwinkel op het programma.

foto's van vandaag:

spelen (filmpje)

lopen tot ie van de plant ging eten :tong:

middag

spelen

speeltje gekocht op Rata's benefiet

hij vind het wel leuk om ermee te spelen

ff de tuin in

Zonnige Pharos

deugnieteblik

ff iets anders in de gaten

"zei je wat?"

ff proeven...

en lekker dat het is

op het gras buiten de tuin

Nog een beetje met de eend spelen tot het bezoek er is.

eend heeft ie gekregen van de fokster :wink:

en nog een kortje om af te sluiten (filmpje)

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #11 Gepost op: januari 05, 2015, 00:53:02 am »
Echt een deugnietenblik  :hihi: :hihi:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #12 Gepost op: januari 05, 2015, 09:31:58 am »
hij voelt zich al helemaal thuis, zo te zien aan zijn guitige oogjes :mrgreen:

Offline rietje

• Blaffertje
« Reactie #13 Gepost op: januari 05, 2015, 13:27:34 pm »
Niets leuker dan een pupje in huis.... :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #14 Gepost op: januari 05, 2015, 13:36:12 pm »
Nacht 2 was wat minder amusant... tijd om naar bed te gaan voor de mensen, maar voor Pharos was het tijd om keelgat open te zetten. Hans besloot te blijven slapen in de woonkamer... Hij heeft zich eerst bij Pharos gezet om hem te doen slapen... wat deels lukte, want éénmaal Hans terug op z'n zetel zat, begon ie opnieuw te janken.
Dan opnieuw zich erbij gezet... z'n vinger door de tralies gestoken, Pharos heeft er lichtjes op gekauwd, want de moeheid nam de overhand en zo heeft Hans maar een halve nachtrust gehad...

Hij heeft een 2tal maal buitengezet om een plasje te doen...

Toen ik opstond omstreeks 8u30 waren ze net wakker, waarna ik de taak van 'hoeder' van Hans heb overgenomen, zodat ie z'n verloren uren ff kon inhalen.

Beetje bij mij gelegen, beetje mee gespeeld, beetje mee naar buiten geweest. Toertje gedaan SAMEN met Chucky. Samen naast elkaar gewandeld... dan heb ik hem ff wat gedragen, want 't was nog koud.

Dan binnen zat Pharos tussen m'n benen en heb ik Chucky geroepen... hen samen gestreeld en dan eerst Chucky een snoepje gegeven en daarna Pharos...

En intussen ook wat benchtraining dat hij dat toch als plezant begint te aanzien, zodat ie niet meer zo jankt als ie erin moet. Met wat puppysnoepjes en zijn speeltjes... zal dat wel lukken. Daarnet lag ie te slapen en toen ie wakker werd, er uit zodat hij zijn plasje kon doen.

Vandaag heeft ie evenwel nog geen kakje gedaan - wat we raar vinden, want toch al 2x gegeten intussen... wel voldoende plasjes, terwijl we dan weer vinden dat ie weinig drinkt. De ene keer vind ie dat water zelf, de andere keer moeten we hem leiden.

het 'Chucky-probleem' is er vooral aan te wijden aan angst.

Hetzelfde als bij Nuka, maar in die zin dat Nuka ervan wegloopt en het echt laat blijken en Chucky trekt z'n lippen, gromt en kijkt uit z'n doppen waar die kleine is.

2de punt stelt zich intussen ook dat Chucky denkt dat Pharos meer krijgt dan hij... (snoepjes, eten)
Aangezien pup Pharos 4x op een dag eten krijgt en Chucky maar 2x is dat lichtjes een probleem, zeker als Pharos gaat janken omdat hij vind dat zijn baasje hem te traag bedient  :hihi:

Voor de rest gaat alles goed  :mrgreen:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal