Onze dag begon om 10u. Althans die van mij, Hans was al wat vroeger wakker...
om 11u konden we vertrekken, met nog een kleine opstopping thv Jabbeke, waarna we in volle vaart naar het verre dorpje in Nederland konden vertrekken om er onze nieuwste telg, Pharos, op te kunnen halen.
Pharos was de 9ste van het nest en meteen ook de zwaarste. Tot op heden is ie dat gebleven.
Samen met boreling nr 4 (rood) en boreling nr 10 (paars) had ie de meest bruine kleur.
Bij aankomst in het kleine dorpje, verborgen onder het rad van de Efteling, besloot ik eerst even Chucky vrij te laten, zodat ie z'n behoeftes kon doen. De afspraak was dat Hans met ons cadeau tot aan de deur van de fokster zou rijden, het afgeven en dan terug zou keren waar ik Chucky in de wagen zou laten... op die manier konden we hen op redelijk neutraal terrein kennis laten maken.
Echter kwam Hans niet meer terug...

en besloot ik dan maar tot aan de wagen te wandelen, die wel nog open was, waarna ik Chucky in de wagen liet. Daarna duwde ik op de bel - waarop de deur onmiddellijk werd geopend... dat was nogal eens een perfect getimed moment.
Pharos lag reeds in de armen van Hans, beetje te doezelen, wel wakker.
Nog wat praten met Hennie - de fokster - over Pharos en de avonturen die hij de afgelopen 8 weken had meegemaakt en het afscheid dat haar zwaar viel - iets wat volledig te begrijpen is na 8 weken zorg voor de 10 pups van mama Winja.
Nadat we rustig afscheid namen van de fokster, vertrokken we via 6 ophopingen in haar straat, naar huis. De Belgische Grens over in de striemende regen. Onderweg zijn we 1 maal gestopt aan het tankstation van Drongen omdat er 4 blazen op springen stonden

waarna hij even tot de wakkere wereld behoorde en besloot zijn geluiden te produceren, waardoor we wisten welk geluid hij zoal kan voortbrengen.
Om 17u05 waren we thuis en lieten we hem via de tuin - samen met Chucky (die hem trouwens compleet negeert) - naar binnen treden. Binnen in zijn weelderige groot huis die hij mag delen met die andere (voorlopig nog nukkige) 4poter en de 2 2 poters.
Aan mijn voeten bleef ie constant kleven, overal waar ik ging, kwam ie achter. Chucky maakte dat ie weg was naar zijn eigen persoonlijke kamer. We legden een kattentunnel open, zoals zo eentje die hij had bij de fokster, waarna hij meteen al deed wat ie daar ook deed. Het touwtje die de boel samenbindt, bevochtigen met zijn speeksel en aftasten met zijn tanden

Het doekje vanuit het nest legde ik eerst in zijn bench, maar hij had geen interesse. De tunnel bleef leuker... gelukkig maar, want dat was toch wel de bedoeling

een half uurtje later kwam Nuka toe. Ik heb dan eerst ff Chucky in de wagen gezet - want ik wou dat Nuka hem alleen begroette en het was tevens ook beter voor onze jonge telg om niet meteen alles op zijn hoofdje te krijgen. Maar Nuka reageerde anders dan dat ik verwachtte. Terwijl ik dacht dat ze haar poten zou uitsmijten naar hem, draaide ze zich om en reageerde ze redelijk 'angstig' eigenlijk. Maar dat zal wel nog loslopen... Zo'n kleine pagadder is ze natuurlijk ook niet gewoon. Nadat zij Pharos had ontmoet, besloot ik de 2 'ouwerds' mee te nemen op wandel, waarna Hans hem zijn eten kon geven... een heerlijke portie Barf... en een plasje op de mat in huis en een kakje buiten in de tuin.
Enthousiast van de tuin, hoppen en springen in het gras. Proeven van de planten die dichtbij het paadje staan... en die dat aan de overkant van het gras staan, zal voor morgen zijn. Nu zijn dat donkere monsters aan de overkant van de tuin... Niet iets waar hij meteen op af gaat om uit te zoeken wat dat daar precies is.
Hij heeft intussen nog een paar plasjes gedaan buiten, heeft al heel wat geslapen en bij het crossen in de tuin zijn voetje in de plantenbak (water) gezet. Dat was leuk om hem te zien springen toen

Hij testte al uit of ie z'n tandjes in m'n broek, kous, Hans veters, pantoffels, stoelpoot,... mocht zetten. Wat niet mag natuurlijk. Meteen van de gelegenheid gebruik maken om het woordje 'nee' aan te leren

En we hebben natuurlijk ook wat foto's... en filmpjes

Herinrichten speelzone:

't smaakt

onderzoek binnenin

onderzoek van het stof

tussen 2 benen

Precies de blik van Chucky

bezig met het belletje in de tunnel

op z'n kussen

waarna ik met Chucky en Nuka weg was en la mama en mijne Hans zich wat in de tuin hebben geamuseerd

was aan 't crossen

Na ons avondeten

slapen op de schoot

alé Pharos: af

die kan da nog niet, alé zeg

koddige kussentjes eh

geeuwtje

mooi in de lens kijken

snel de flos gehaald, want ie testte mijn sokken op bijtkwaliteit

was aan het 'staart-pakken'

en dan de fles...

die ligt wel ver hoor