Auteur Topic: Rally-o in Belgie?  (gelezen 3931 keer)

Offline fantatjexd

• Puppedup
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Rally-o in Belgie?
« Gepost op: december 31, 2014, 19:19:30 pm »
Hallo,
Ik weet niet of ik bij het juiste topic zit maar ok. Ik wou eerst met mijn hondje Luna obedience trainen maar omdat ze een kruising is mag dat blijkbaar niet.  Ik heb nu op een site gelezen dat er een hondensport bestaat genaamd Rally-o. Bij rally-o mogen dus wel kruisingen meedoen dus dat is goed en de als de hond wat scheef gaat zitten is dan niet zo erg. Maar ik heb 1 grote vraag: waar is er een hondenschool (liefst in Gent) waar ik dat kan trainen en wedstrijden kan doen. Als iemand het zelf doet laat mij maar weten of het leuk is en of het echt zo gedetailleerd is als obedience. Alvast bedankt :)

Offline Marion

• Snuffeltje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Rally-o in Belgie?
« Reactie #1 Gepost op: december 31, 2014, 22:13:11 pm »
Ik wou eerst met mijn hondje Luna obedience trainen maar omdat ze een kruising is mag dat blijkbaar niet.
:krab:
Dit heb ik in het Belgische Obedience reglement gevonden:
Citaat
Alle honden rasloos of met FCI stamboom of door het FCI erkende bijlage kunnen een internationaal FCI-OB attest aanvragen.

Trouwens denk ik, dat je altijd alle bestaande sporten mag trainen, maar tot een paar jaar geleden kon je b.v. met een hond zonder FCI-stamboom nooit een titel behalen. Wil zeggen, dat je zelfs toen al aan wedstrijden kon meedoen maar als je die dan won, ging de titel aan de eerstvolgend geplaatste hond MET een FCI-stamboom.....

Dit even terzijde want over Rally-o weet ik niets  :wink:
Groetjes
Marion
----------
Het leven begint aan de andere kant van de wanhoop. (Jean-Paul Sartre)

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal