Auteur Topic: Dag oude keuken  (gelezen 1635 keer)

Offline Kelly123

• Puppedup
  • *
Dag oude keuken
« Gepost op: oktober 10, 2014, 16:36:51 pm »
Wij willen onze keuken renoveren. Wij hebben nog een hele oude keuken, en de helft van de keukenkastjes hangt scheef… Echt ons eraan storen deed het niet want je woont er, en je went aan het zicht dat niet alles in orde is.

Alleen als we vrienden uitnodigen te eten stoor ik me eraan. De keuken is half open, en de eettafel staat zo opgesteld dat je de mensen niet met hun rug naar de keuken kunt zetten. Dat deden we in ons vorige huis. Niet omdat de keuken toen oud was, maar omdat je altijd rommel hebt als je kookt en dat valt natuurlijk niet zo op als je er met je rug naar toe zit… (Goede tip he !!) Niemand heeft ogen in zijn rug.

Maar nu is het dan zover, de vaatwasser heeft het begeven en die zit helemaal ingebouwd. Geen probleem dachten we, maar om die vrij te krijgen, zijn er twee kastjes nu helemaal gesneuveld. Eruit met die troep dus. Nu hebben we al wel zo onze ideetjes.

We houden niet van supermodern, eerder ‘boerderijstijl’ en de nieuwe keuken moet uiteraard in die richting gaan. We kunnen een U-vormige keuken houden, met een open zijde naar de eetkamer/living toe zoals in het verleden, maar mijn probleem is eigenlijk het volgende.

We hebben een hond (tja, dogsfriendjes natuurlijk), en 2 poezen. Die ‘wonen’ overdag als wij gaan werken allemaal binnen, en het is dus belangrijk dat de werken niet worden uitgevoerd door altijd maar andere mensen, tenzij er een vaste persoon bijzit. Maar er moet hier zoveel gebeuren en ik neem aan dat nieuwe waterleidingen en nieuwe elektriciteit niet door dezelfde mensen zal worden gedaan als het betegelen van de vloer of het opnieuw isoleren van de buitenmuren, voordat er binnenmuren tegenaan worden gezet. Zou een bouwmeester of coördinator zelf altijd aanwezig zijn op de werken wanneer er nieuwe werklui komen? Ik neem aan van wel, want hoe loop het anders met de sleutel? Ik wil ze namelijk liever niet opsluiten met z'n drietjes in de garage de hele dag. Zij zijn kamertemperatuur gewoon, en de winter komt eraan.

En dan nog dit, nu koken we op gas met een gasfles, want er is hier geen stadsgas. Ik heb al wel op elektrisch gekookt, in vakantiehuisjes en dergelijke. Maar mijn ervaring daarmee is verre van positief. Het duurt langer, reageert niet direct, enzovoort, enzovoort. Zijn de huidige elektrische kookfornuizen ondertussen even goed (of bijna) als gas?

Offline Sarah123

• Puppedup
  • *
Re: Dag oude keuken
« Reactie #1 Gepost op: oktober 15, 2014, 15:21:41 pm »
Dat zijn serieuze plannen! Wanneer je die verbouwingswerken aan je keuken doet met een verbouwingsbegeleider, dan ga je veel problemen uit de weg kunnen ruimen voor de hond en de katten. Dat is een vaste persoon die de ganse planning maakt, maar ook zorgt voor de opvolging van de werken. Dan zou het geen probleem moeten zijn met de dieren. Die persoon kan trouwens ook helpen met de keuze van materialen, de opstelling van de uiteindelijke keuken en een plan voor jullie maken. Zij werken dikwijls met meerdere producenten, en zijn dus onafhankelijk wat de keuze van keuken betreft. Daardoor is dat dikwijls ook goedkoper, omdat zij de verschillende aanbieders tegen elkaar kunnen uitspelen. Daarbij komt dat zij de planning van de werken maken, zodat wanneer er meerdere vakmensen op de werf nodig zijn, er geen tijd verloren gaat.
Wat de vraag betreft of jullie nu op elektrisch koken moeten overschakelen kan ik niet antwoorden, wij koken zelf ook op gas, en ik vindt het ook altijd moeilijk om op elektrisch te koken. Wij huren ook dikwijls iets op verlof, en meestal is dat als op elektrisch. Misschien dat die kookplaten minder modern zijn dan volledig nieuwe, dat kan zeker zijn. Ik neem aan dat wanneer je een vakantiehuisje moet inrichten voor ‘anderen’, je misschien niet direct de nieuwste modernste kookplaat installeert.
Hoe gaat dat met een hond en 2 katten binnen? Wij hebben ook een hond en 2 katten, maar de katten leven buiten en wanneer ik zie hoe onze hond (gekruiste herdershond) toch altijd erg ‘speels’ word wanneer hij de katten ziet, ben ik blij dat dat alleen buiten gebeurd. Ik zou bang zijn als onze hond binnen zo zot zou doen, zo groot wonen wij ook niet.

Offline greatballsoffire

• Deugenietje
  • *
« Reactie #2 Gepost op: oktober 16, 2014, 12:20:51 pm »
Wij koken op inductie . Ik zou niks anders meer willen .
Had vroeger een vitro keramische plaat en dat is inderdaad heel moeilijk om te regelen . Inductie daarentegen .Niks dan voordelen . ;-)

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
« Reactie #3 Gepost op: oktober 16, 2014, 14:23:38 pm »
Wij ook inductie,zoooooo gemakkelijk!
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Tommelein

• Grommertje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #4 Gepost op: december 04, 2014, 16:16:50 pm »
Hier ook net de keuken gerenoveerd.

Oude tegels uitgebroken, waterleidingen vernieuwd, opnieuw moeten pleisteren, tegels leggen, elektriciteit aanpassen, dan die van de keuken laten komen.

Wij kochten onze keuken bij Grando en tevreden ervan. ook inductie en erg tevreden. Superleuk om op te koken. Reageert echt direct. Ook als je het afzet, stopt het meteen met bvb. koken. Hier ook niets anders meer. :D

Ik ontzag het zo om aan de werken te beginnen, maar nu na 3 maanden eindelijk klaar behalve dan plinten, vals plafond en verven. :wink:

Tijdens die 3 maanden gekampeerd in onze keuken. Blah! Maar nu superhappy.
Je zal het zien, even tanden bijten en dan genieten en lekker kokkerellen.

Superveel succes met de grote plannen !!!!  :poot: :poot: :poot:

Wij zorgden ervoor dat als ze langskwamen om aan de leiding te werken etc. dat er steeds iemand thuis was. Ofwel ikzelf, ofwel mijn broer, ...
Velen willen echter ook langskomen als je er niet bent, maar dan moet je hen de sleutel van je huis geven en dat vertrouwde ik dus echt niet.
Ook ramen veranderd destijds en die wou ook komen als we aan het werken waren, maar dat wou ik echt niet. Zij moeten hun plannen maar wat aanpassen vond ik en zo ook steeds gelukt. Best toch ook dat je hen wat in het oog kunt houden.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal