Eén van onze ergste nachtmerries is afgelopen week werkelijkheid geworden: de Noordpool werd getroffen door een olieramp.
Gelukkig beperkte de ramp zich tot Legoland. Al snel stroomden de reacties binnen van over de hele wereld. 250 000 mensen hebben LEGO al gevraagd om een einde te maken aan zijn samenwerking met Shell.
Een bedrijf met zulke schitterende sociale en milieuwaarden als LEGO zou niet mogen toestaan dat het Shell-logo op het speelgoed staat waar onze kinderen zo dol op zijn. Dit oliebedrijf heeft zijn plannen om naar olie te boren bij de Noordpool namelijk nog steeds niet opgeborgen en weet maar al te goed dat deze samenwerking met LEGO het helpt om zijn imago op te poetsen – én extra winst te maken.
Wij kunnen dit niet laten gebeuren. Als Shell beetje bij beetje de steun van gerespecteerde bedrijven als LEGO verliest, zal het geïsoleerd raken en steeds meer moeite hebben om de aandacht af te leiden van zijn verwoestende projecten.
Daarom is jouw stem zo belangrijk. LEGO heeft onlangs laten weten dat het niet van plan is de samenwerking met Shell op te zeggen. Maar we zijn ervan overtuigd dat we hen met jouw hulp van mening kunnen doen veranderen. Voor het welzijn van onze planeet en de toekomst van onze kinderen.
filmpje + tekenen petitie:
http://www.greenpeace.org/belgium/nl/video-lego/?utm_source=email&utm_medium=appeal&utm_term=video,Lego&utm_campaign=polar&__surl__=Ig0Rv&__ots__=1405088399943&__step__=1