Auteur Topic: Losloopweide in Ninove (OVL)  (gelezen 3731 keer)

Offline Sarah87

• Puppedup
  • *
  • Geslacht: Vrouw
Losloopweide in Ninove (OVL)
« Gepost op: juli 05, 2014, 13:12:28 pm »
Na maanden lobbyen is ze er eindelijk! Ik deel even het artikeltje:

"Op vrijdag 4 juli werden de werken voor de hondenweide afgerond. Deze hondenweide is er voor alle hondeneigenaars die hun honden eens vrij willen laten rond lopen, eens vrij willen spelen met hun dier,...
Het gaat om een terrein van ongeveer 1700 vierkante meter en je vindt de afgesloten locatie in het stadspark net tegenover de sporthal.
Vanaf maandagochtend 7 juli om 9 uur is iedereen welkom met zijn of haar viervoeter.
Er wordt wel gevraagd dat IEDEREEN zich aan het reglement houdt:

REGLEMENT HONDENLOSLOOPWEIDE
1. Elke hond is toegelaten tot de hondenspeelweide behalve:
- agressieve en /of bijtende honden
- niet verzorgde honden
- honden die loops zijn
- honden met een duidelijk waarneembare ziekte
- gekwetste honden
- honden die drager zijn van een besmettelijke ziekte (bv. Kennelhoest), vlooien of andere parasieten
2. Elke hond is verplicht drager te zijn van een halsband of gelijkaardig harnas zodat de hond op elk ogenblik door de begeleider bij zich kan worden genomen.
3. Een muilband is niet verplicht. Elke begeleider dient zelf te beoordelen of de hond agressief kan zijn en om veiligheidsredenen het aangewezen is deze te muilbanden.
4. Elke begeleider is verantwoordelijk/aansprakelijk voor de hond onder zijn begeleiding en voor de schade die zijn hond aanricht aan derden of andere honden.
5. Ouders blijven steeds verantwoordelijk voor hun kinderen.
4. Het stadsbestuur is niet verantwoordelijk voor de door de honden aan derden of andere honden aangerichte schade.
7.De uitwerpselen dienen door de begeleider onmiddellijk te worden opgeruimd .
8. Elke vorm van mishandeling van de hond is ten strengste verboden."

- Ninofmedia

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re: Losloopweide in Ninove (OVL)
« Reactie #1 Gepost op: juli 05, 2014, 14:09:42 pm »
Fijn te lezen dat er een losloopzone in Ninove terug te vinden is :thumbs:

Citaat
REGLEMENT HONDENLOSLOOPWEIDE
1. Elke hond is toegelaten tot de hondenspeelweide behalve:
- agressieve en /of bijtende honden
- honden die loops zijn

ik vind dit fout... maar dat zal aan mij liggen.

Een hondenlosloopzone heeft als bedoeling om ALLE honden de vrijheid te gunnen... (vind ik), dus ook teefjes die loops zijn en minder sociale honden. In feite zou het reglement moeten zijn: 'vraag uit beleefdheid aan de aanwezige eigenaar of je erbij mag'

en deze:
Citaat
2. Elke hond is verplicht drager te zijn van een halsband of gelijkaardig harnas zodat de hond op elk ogenblik door de begeleider bij zich kan worden genomen

ik mag er niet in  :lol:

Maar aangezien wij daar graag foto's van hebben...

Gaan we es tot daar moeten gaan en ga ik daarin met niet-geharnasde honden  :8

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Sarah87

• Puppedup
  • *
« Reactie #2 Gepost op: juli 17, 2014, 12:10:02 pm »
Bij deze enkele foto's van de weide. :-)

Niets speciaal, maar véél beter dan niets! En best wel groot in vergelijking met andere weides in de omgeving. Ook heel netjes :-) Alleen jammer dat er nog steeds hardnekkige Ninovieters zijn die hun hond liever loslaten in het park, terwijl dit niet mag.

De foto's kan je hier vinden: http://imgur.com/2CijVsC,OKjHpQr,k8zIoGc,NDObYeN,70UpXcd,NJ0EFyJ,7l9numY

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #3 Gepost op: juli 18, 2014, 21:05:17 pm »
 :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #4 Gepost op: oktober 16, 2014, 23:15:57 pm »
Sarah87 schreef:
Citaat
Alleen jammer dat er nog steeds hardnekkige Ninovieters zijn die hun hond liever loslaten in het park, terwijl dit niet mag.

in zandvoorde is er een hondenlosloopbos... en toch laten wij onze honden nog altijd los in het grotere bos (waar het niet mag)

de reden ondermeer is: in het losloopbos is geen vijver en bij warm weer laten wij graag eens onze honden in het water. In het grote bos is er een vijver...

ten tweede: is het een eind stappen, want normaal mag je dat baantje niet in met de auto... tegen dat je daar bent is je hond al moe en kan je dan evengoed in dat grote bos gaan

ten derde: dat het een losloopbos is, staat niet echt duidelijk aangegeven.

en ten vierde: er is geen parking voorzien... om eventueel toch tot daar door te rijden met je hond

en om er een vijfde aan toe te voegen: het bos is een scheet groot... tis niet echt de moeite vind ik persoonlijk om expres naar daar te rijden en dat weinige te bezoeken

en om er nog een zesde aan te hangen: het bos is niet afgezoomd, wat wil zeggen dat een 'weglopertje' ook echt weg kan.

in mijn ogen is het de bedoeling van een losloopzone (bos of weide) dat ELKE hond erin kan... en kan genieten van zijn of haar vrijheid.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Berty

• Jankertje
« Reactie #5 Gepost op: oktober 17, 2014, 10:27:29 am »
Dat is gesproken!!!!  :grrr:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal