Auteur Topic: la petite ferme, proissans, dordogne (frankrijk)  (gelezen 3077 keer)

Offline desperate housewive

• pikkediefje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
la petite ferme, proissans, dordogne (frankrijk)
« Gepost op: april 11, 2014, 19:22:19 pm »
Morgen gaan wij met onze Martha boem er naartoe :

La petite ferme
Chateau de la Roussie
Proissans.

Ben wel benieuwd wat het gaat geven. In elk geval : het wordt meer dan 20C° voorspeld en veel zon (de zonnecrème is ingepakt)  :dans:

Offline rietje

• Blaffertje
Re: la petite ferme, proissans, dordogne (frankrijk)
« Reactie #1 Gepost op: april 11, 2014, 20:47:45 pm »
Geniet van een mooie vakantie!  :thumbs:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2014, 23:24:30 pm »
 :thumbs:

• pikkediefje
  • **
« Reactie #3 Gepost op: april 22, 2014, 18:30:08 pm »
 :hey: Wij zijn terug in vlaanderenland na een weekje in de groene en zonnige périgord noir.
Alle dagen zonnig (meer dan 23 graden  :joepie: ) in een prachtige groene omgeving met heel veel wandelmogelijkheden. Er was slechts 1 min of grote stad, een beetje de grootte van Ieper, verder veel piepkleine slaperige dorpjes met nauwe straatjes en middeleeuws karakter, veel kastelen hoog op de rotsen, romaanse kerken, pré-historische grotten.

Positief aan la petite ferme :
- heel rustig gelegen; de toegang moest over een onverhard doodlopend weg, dus geen last of geluid van verkeer  :joehoe: Het enige geluid dat we hoorden was de koekoek, het koor van zingende kikkers in de vijver van het kasteel, allerlei vogels en soms het gekras van uilen  :joehoe:
- we hebben niet meer moeten betalen voor Martha, zelfs geen extra schoonmaakkosten.
- een grote omheinde tuin.
- twee slaapkamers.
- in het dorp op 1 km is er een bakker en beenhouwer. Iedere morgen ging ik te voet echte franse baguetten  halen , moest er wel een flinke klim bijnemen  :hihi:

Negatief :
- alhoewel er een immense grote tuin is, vond onze Martha het nodig om (we waren er nog geen halfuur  :twistedevil: ) te ontsnappen door een gat in de haag en ze liep al vrolijk rond in de tuin van het kasteel  :twistedevil:; ik vond na inspectie nog gaten in de draad.
- er is geen internet (zelf vind ik dat geen ramp  :mrgreen: de tijd heb ik ingevuld met boeken lezen  :pompon: )
- ook geen DVD speler noch radio. Wel een groot flatscreen TV waarop men kon kijken naar gedubte franse zenders (ook de commerciële zenders). Zo hebben wij de eerste aflevering van de franse Peking-Express gezien  :joepie: Spijtig kunnen wij die zender hier niet ontvangen. Ik was destijds grote fan van Peking-Express toen nog op VT4.

• pikkediefje
  • **
« Reactie #4 Gepost op: april 22, 2014, 18:37:52 pm »

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: april 23, 2014, 02:34:09 am »
bedankt om de informatie te delen met ons allen DH :wink:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #6 Gepost op: april 23, 2014, 13:16:31 pm »
 :thumbs:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal