Auteur Topic: Agressieve chauffeur  (gelezen 2979 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Agressieve chauffeur
« Gepost op: maart 17, 2014, 20:40:35 pm »
 :grrr:

Ik rij zonder lichten, omdat ik vind dat op dat moment het nog klaar genoeg is om zonder lichten te rijden. Om 18u50 is dat nog klaar genoeg.
Dus ik rij

er rijdt een wagen achter mij (type jeep) met lichten aan. Er komen er vele vanuit de andere richting, ook met lichten aan...

Waar we maar 50 mogen, rij ik mooi 50. Steekt er mij (en die jeep achter mij) een wagen voorbij en hij laat z'n 4 knipperlichten gaan. Ik had al int snotje waarvoor dat was. Hij rijdt door het centrum, ik volg - aja, want ik moet naar de oprit van Jabbeke - en hij vertraagt. Ik vertraag mee. Hij knippert opnieuw met z'n 4 lichten en hij rijdt door. Beetje verder remt ie weer en stopt ie. Ik stop ook...

Hij stapt uit en maakt een teken richting m'n lichten. Ik draai m'n raampje open en hij zegt op een woedende toon: "Ge moe je lichten aansteken", waarna ie weer instapt en ik roep: 'tis nog klaar genoeg, onnozelaar'

Moet ge daar nu voor zo agressief uit de hoek komen? Om te zeggen dat een ander z'n lichten aan moet doen? Hij zou beter z'n speeksel sparen voor al die fietsers zonder lichten, wanneer ze met licht moeten rijden... in plaats van van z'n tak te staan maken terwijl het nog klaar genoeg is...

Er moet mij niemand zeggen wanneer mijn lichten aan moeten. Ik weet heus wel wanneer ik ze wél moet aansteken.

En ik weet dat er hier zijn die gaan zeggen: 'om 18u50 branden de mijne ook al hoor'...

Maar ik zeg dan ook niet wat jij moet doen...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Agressieve chauffeur
« Reactie #1 Gepost op: maart 17, 2014, 21:39:08 pm »
Ik steek mijn lichten ook niet te vroeg aan hier in de buurt, op de snelweg wel.

Er zijn altijd mensen die een ander graag de les spellen hé  :hihi:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #2 Gepost op: maart 17, 2014, 23:13:29 pm »
Tegenwoordig ben je verwonderd als ze je vriendelijk iets duidelijk maken  :zucht:

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #3 Gepost op: maart 18, 2014, 01:06:05 am »
Helemaal mee eens. In de Fiesta gaan de lichten vanzelf aan en uit. Al denk ik soms ook van "allee gaan hier de lichten nu al aan...". In mijn Polo moet ik zelf nog beslissen en doe ik ze ook vrij laat aan. Soms zelfs vergeet ik door de straatverlichting ze helemaal aan te steken  :hihi:
Maar der moet mij ook niemand vertellen wat te doen.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #4 Gepost op: maart 18, 2014, 10:27:28 am »
Bij mij gaan ze ook automatisch en vaak heb ik ook het idee van dit is toch veel te vroeg.

En ook zoals Riet zegt je mag blij zijn als ze je op een vriendelijke manier iets zeggen.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #5 Gepost op: maart 18, 2014, 14:04:57 pm »
Ik ga ze ook eerder aansteken op de snelweg... dan op de gewone baan.

Toen ik verder reed, kwam er mij ene tegemoet, ook zonder lichten  :8 Maar ik moet daar toch altijd wat van bekomen... M'n ganse lijf bibbert dan.

en 't zo snel mogelijk van me afschudden, door het bijv hier op te schrijven, helpt ook

Offline Antonadine

• Puppedup
  • *
« Reactie #6 Gepost op: maart 21, 2014, 22:55:14 pm »
Niks van aantrekken.. gewoon gezond verstand gebruiken... er zullen altijd wel "wereldverbeteraars" zijn die denken dat ze zelf nooit geen fouten maken...

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #7 Gepost op: maart 22, 2014, 12:49:10 pm »
zoals het spreekwoord zegt:

'wie zonder zonde is... werpe de eerste steen'

ik weet het hoor :wink:

Maar toch, ... ik ben nog altijd van 't idee: 'die knippert wel es met z'n lichten'... verder voor de rest gebeurt er normaliter niets. Als die dan plots uitstapt is dat een reactie van "Wat doet die nu?" Iets wat je niet verwacht...

Offline rietje

• Blaffertje
« Reactie #8 Gepost op: maart 22, 2014, 16:58:24 pm »
zoals het spreekwoord zegt:

'wie zonder zonde is... werpe de eerste steen'

ik weet het hoor :wink:

Maar toch, ... ik ben nog altijd van 't idee: 'die knippert wel es met z'n lichten'... verder voor de rest gebeurt er normaliter niets. Als die dan plots uitstapt is dat een reactie van "Wat doet die nu?" Iets wat je niet verwacht...

En wast geen Schoone vent die uitstapte?  :hihi:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #9 Gepost op: maart 22, 2014, 22:37:10 pm »
nee helaas...  :lol:

Offline Tommelein

• Grommertje
« Reactie #10 Gepost op: maart 23, 2014, 22:58:53 pm »
 :hihi: :hihi:

Ni aantrekken DF!
Maar zou net hetzelfde hebben en ook even bibberen  :? Wat een reactie zeg van die vent. dat em knippert ok, maar uitstappen ... Die had niets beter te doen.  :rolleyes:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal