Ik rij zonder lichten, omdat ik vind dat op dat moment het nog klaar genoeg is om zonder lichten te rijden. Om 18u50 is dat nog klaar genoeg.
Dus ik rij
er rijdt een wagen achter mij (type jeep) met lichten aan. Er komen er vele vanuit de andere richting, ook met lichten aan...
Waar we maar 50 mogen, rij ik mooi 50. Steekt er mij (en die jeep achter mij) een wagen voorbij en hij laat z'n 4 knipperlichten gaan. Ik had al int snotje waarvoor dat was. Hij rijdt door het centrum, ik volg - aja, want ik moet naar de oprit van Jabbeke - en hij vertraagt. Ik vertraag mee. Hij knippert opnieuw met z'n 4 lichten en hij rijdt door. Beetje verder remt ie weer en stopt ie. Ik stop ook...
Hij stapt uit en maakt een teken richting m'n lichten. Ik draai m'n raampje open en hij zegt op een woedende toon: "Ge moe je lichten aansteken", waarna ie weer instapt en ik roep: 'tis nog klaar genoeg, onnozelaar'
Moet ge daar nu voor zo agressief uit de hoek komen? Om te zeggen dat een ander z'n lichten aan moet doen? Hij zou beter z'n speeksel sparen voor al die fietsers zonder lichten, wanneer ze met licht moeten rijden... in plaats van van z'n tak te staan maken terwijl het nog klaar genoeg is...
Er moet mij niemand zeggen wanneer mijn lichten aan moeten. Ik weet heus wel wanneer ik ze wél moet aansteken.
En ik weet dat er hier zijn die gaan zeggen: 'om 18u50 branden de mijne ook al hoor'...
Maar ik zeg dan ook niet wat jij moet doen...