Auteur Topic: Thorben voor de eerste keer naar de HS  (gelezen 4406 keer)

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
Thorben voor de eerste keer naar de HS
« Gepost op: november 28, 2013, 08:48:26 am »
Gisteren voor de eerste keer met Thorben naar de hondenschool geweest 
ik was echt benieuwd hoe hij ging reageren , hij gaat niet dikwijls alleen mee en
meestal vind hij dat niet leuk 
nadat hij van de week op de wandeling echt den ezel had uitgehangen  :rolleyes:   en dat zijn oren vol stoppen zaten  muur: , vond ik dat het tijd was dat meneer Thorben maar een een bezoekje bracht aan de HS  :headbang:

Gisteren dus naar de HS geweest , ik had ze al gewaarschuwd dat ik met Turbo Thorben ging langkomen 
maar zij zagen dat helemaal zitten ,,, eigenlijk is de les best meegevallen , hetgene ik schrik voor had was eigenlijk niet , soms kan Thorben raar doen als mensen hem benaderen  :bang: , maar dat was nu niet zo 
dus daar was ik al wel blij mee   :D

Thorben start in het A klasje daar moet hij de volgende oefeningen leren ,

aandacht / kijken
       oeps heb ik hem nog niet geleerd    maar dat ging op het einde van de les al heel
       goed , voordeel dat hij het systeem van de clicker of clickerwoordje kent 

Zit en blijf tja dat kenden hij niet van opzij , ik leer mijn honden heel veel voormij aan op de HS     
      gebeurd alles naast je  dus ook werk aan de winkel  :fluit: 

1 minuut liggen dat deed hij eigenlijk al heel goed

wandelen met linksom , rechtsom en keren , tja de 2 eerste is geen probleem keren moet hij leren

Houdingen (Af , Zit en Staan , dit deed hij ook al heel goed  dat had ik hem al wel geleerd

Voorstellen van de hond , (tandjes laten zien en betasten) , dit ging ook super

wat hij vooral nog moet leren is mooi rechtvolgen en een mooie voet (zit naast mij) kent hij ook niet
omdat ik veel truckjes heb geleerd is Thorben gewend om voor mij te werken en das nu even een nadeel ,
hij loopt helemaal scheef naast mij want hij wil altijd in mijn ogen kijken om te zien wanneer die beloning komt  :D  , maar dat komt wel met wat geduld   :D
en vooral stilzitten , Thorben heeft geen zitten gat , maar gelukkig mochten ze ook gaan liggen of gewoon staan
de andere hondjes vond hij super intressant , hij dacht in eerste instantie dat het een speeluurtje was 
dus dat viel Thorben tegen , luisteren is hier de boodschap

al bij al is het een goede les geweest dus nu volhouden ,
misschien had ik eerder moeten beginnen toen ik hem had maar toen waren we zo druk met ons huisje in de Ardennen en dan gaat het een hele tijd goed met mijnen deugniet maar nu tijdens de wandeling was het erover , tja het kan dat hij in zijn 2 puberteit zit , maar dan nog ,
hij kan met iedereen zijn voeten spelen maar niet met die van mij :fluit: 

op de HS zegde ze ,,, beter laat dan nooit

ze vonden Thorben geweldig , want af en toe moest hij zijn truckjes laten zien en dat vond iedereen geweldig ,
hij deed dat tijdens zijn oefeningen maar als de beloning dan niet direct kwam probeerde hij iets anders en
dat vond iedereen toch wel geweldig  :joehoe: 
ikke vond dat iets minder want je moet dan wel oppassen met wat je beloont , dus das opletten voor mij 
maar we komen er wel , ik vond dat hij voor de eerste keer het al heel goed had gedaan :headbang:
dus blijven we verder oefenen ,,,,

Offline Ilero

• Slopertje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Thorben voor de eerste keer naar de HS
« Reactie #1 Gepost op: november 28, 2013, 09:15:13 am »
 :thumbs: :thumbs:

Offline Riet

• Zwemmertje
  • Geslacht: Vrouw
    • DreamsForEternity
Re: Thorben voor de eerste keer naar de HS