Op vakantie nemen wij onze hond(en) altijd mee, dat sinds onze 1ste hond in het gezin kwam en dat was in 1994 met de komst van onze Berner.
Wij zijn een gezin dat graag en veel reist.
De komst van onze honden heeft daar niets aan veranderd, ook al verklaarde iedereen ons goed gek dat we onze hond persé op vakantie wilden meenemen.
Toch is dat niet als vanzelfsprekend !
Wie zijn viervoeter mee op reis wil nemen, bereidt de hond daar het best op voor, en dit al op pupleeftijd.
Daarom dit e-boek.
Wij worden al jaren lang op onze reizen om de haverklap aangesproken op het onberispelijke gedrag van onze honden. Mensen vragen ons zo dikwijls om tips, opvoedingsadvies en nuttige informatie dat we de tijd er rijp voor achten om alles in een soort handleiding te bundelen, zodat we onze jarenlange ervaring in het reizen met honden kunnen delen met iedereen die ook van plan is de hond mee te nemen op vakantie maar niet goed weet hoe dat in de praktijk moet aangepakt worden.
In het e-boek komt alles aan bod wat je moet weten als je een hond wil meenemen op reis.
Te beginnen met de opvoeding van je pup, het leren meewandelen zonder te trekken aan de lijn ( en ik gebruik daarbij de flexie-lijn ), tot het voorbereiden van de reis, wat je kan tegenkomen, vooraf - onderweg en op je vakantiebestemming zelf ( inclusief onze bloopers ), suggesties van hondvriendelijke vakantie-adressen door onze honden getest en goedgekeurd ( en de selectie was streng, slechts 1 op 3 vakantie-adressen haalde een publicatie in het e-boek ).
Reisverhalen, tips en weetjes, praktische zaken, de wettelijke reglementeringen per land waar we reeds naartoe geweest zijn, uiteraard foto's... en nog veel meer.
Elk jaar doe ik een update en wordt de voorgaande editie uitgebreid.
De eerste editie in 2010 telde iets meer dan 200 pagina's. Elk jaar kwam er meer info bij.
Zo komt in het najaar 2013, de 5de editie online met ondertussen meer dan 400 pagina's ( online gezet in 2 delen ).
Wat erin zal staan, verklap ik nog niet :-))
Op dit moment staat editie 2013 online op het internet en kan het GRATIS door iedereen gelezen worden.
deel 1 :
http://en.calameo.com/books/0025347681ac16cb372a1deel 2 :
http://en.calameo.com/books/0025347688efc6d308080Tot voor kort stonden alle edities op issuu.com gepubliceerd.
Toen we de publicaties er weghaalden waren ze 15.431 keer bezocht.
We wisten niet dat er zoveel interesse voor ons e-boek was.
Echter publiceren op issuu.com was niet langer gratis, maar ging ons 39 dollar per maand kosten

Gevolg : We moesten op zoek naar een nieuwe gratis publicatie mogelijkheid zodat iedereen opnieuw GRATIS het e-boek zou kunnen lezen.
Gelukkig vonden we die snel

Uiteraard zijn suggesties voor een volgende editie altijd welkom !
Zo was ik op 12/12/12 uitgenodigd live op radio 2 in de uitzending van de MADAMMEN.
Vooraf was er door de redactie die het programma voorbereid, een aantal vragen doorgemaild.
Vragen die men in de uitzending graag beantwoord zag.
Ik bereidde alles voor... maar één van de MADAMMEN gebruikte die vragenlijst niet en stelde eigen vragen :-))
Dus de vragen uit die eerste vragenlijst heb ik dan in editie 2014 staan, met het antwoord erbij.
Alles wat in het e-boek staat is gebaseerd op eigen ervaringen.
Eigenlijk zijn het onze vakantie-herinneringen met alles wat er van ver of dichtbij mee te maken heeft.
We tellen alvast af naar onze volgende vakantie, in september naar Oostenrijk en Slovenië.
Vele groetjes,
Anne en ons varkske Evy