Auteur Topic: Wandeling met tussenstop (natje-droogje-sanitair) omgeving voerstreek  (gelezen 6577 keer)

Offline Bo

• Speelkontje
  • **
  • Geslacht: Vrouw
In augustus ben ik aan de beurt om voor http://www.cavaliermeuteke.com/ een wandeling in elkaar te steken in de omgeving van de voerstreek. In ieder geval bereikbaar voor "nieuwelingen" uit de buurt van Maastricht...  en véél rustiger dan in Maastricht zelf (daar zou je op de hondenwandeling op de koppen kunnen lopen in de "normale wandelgebieden op zondag...

Ik heb al enkele prachtige wandelingen gezien die ik ga uitproberen (dankjewel DF!) maar had enkele vragen...

De wandeling zou zo'n 10 km moeten zijn, er gaat een rolwagen mee én er zijn enkele hondenbuggies bij voor de oudere woefkes.

Hebben jullie tips om gelijktijdig een wandeling te maken die in twee groepen  kan splitsen, ééntje van om en bij de 4-5 km en ééntje die de volle 10 km doet.... én waarbij halverwege (zeker voor die van de 10 km) een stop kan voorzien worden voor de dames met een kleine ***** en de mannen met een droge lever?  :roflol:

Deze ga ik alvast uitproberen

http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,9309.0.html
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,9671.0.html
en
http://www.dogsfriendly.be/mijnforum/index.php/topic,9310.0.html

De foto's zijn alvast véélbelovend!

Een datum heb ik nog niet om te gaan uitproberen, als het zo ver is... laat ik nog iets weten...  misschien zijn er wel liefhebbers die meewillen?

« Laatst bewerkt op: december 04, 2020, 16:06:25 pm door Hans »
Dieren RIJK - Mens DOM

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart!

Offline Ilero

• Slopertje
Re: Wandeling met tussenstop (natje-droogje-sanitair) omgeving voerstreek
« Reactie #1 Gepost op: mei 18, 2013, 10:11:22 am »
Je moet eens googlen op hoogboswandeling. Die kan je nu ook toen via de knooppunten. Maar als ik me niet vergist kom je op een gegeven moment even in het dorp uit van 's Gravenvoeren waar je een cafe hebt voor je natje en droogje en sanitaire stop en waar de rest dan kan verder wandelen.
En anders de knooppunt wandelkaart bestellen en zelf een wandeling uitstippelen aan de hand van de knooppunten zodat je bijvoorbeeld na een 5 km in het centrum uit komt en vandaar uit verder kunt wandelen.
Nu een wandeling die buggyproof is weet ik niet of je echt gaat vinden. Ik ga met mijn hondenbuggy wel gewoon door het bos en dergelijke
En een andere mogelijkheid is dat je eens afkomt naar 's Gravenvoeren en het boezekerscentrum / VVV eens een bezoekje brengt en kijkt wat ze je daar vertellen qua wandelingen.

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #2 Gepost op: mei 18, 2013, 16:14:14 pm »
Ik weet wel niet hoeveel km dat is maar je zou eventueel in 's Gravenvoeren kunnen starten (straat: De Dreesch), je volgt dan het fietspad naar Mesch en in Mesch vervolg je je weg naar Withuis. Dit is allemaal verhard.  Daar kan je dan een stop houden in Le Sud (restaurant / brasserie) en vanop hun parking kan je dan verder wandelen (onverhard). Maar weet niet of hier kaarten van zijn. Ik heb al lang niet meer daar gewandeld. Kan je kiezen om in Moelingen of Eijsden uit te komen. 

Offline Bo

• Speelkontje
  • **
« Reactie #3 Gepost op: mei 18, 2013, 19:55:25 pm »
De tocht moet niet "verhard" zijn, maar een rolstoel moet meekunnen.  Het baasje van die woefkes kan geen 10 km aan een stuk wandelen én met rolstoel gaat dat wél.  We hebben al hele slechte wegen gedaan, allemaal in orde.  De rolstoel is ook opzettelijk uitgerust met "volle" banden om een "platte" band te voorkomen.

Ik ga die knooppuntenkaart bestellen ginds, én ik ga vooraf eens "verkennen".  Tegen dat ik een datum prik, laat ik het hier weten... misschien willen er nog wel liefhebbers mee?  We zien wel.

Blijf ideetjes geven!  Ik ben al erg tevreden met de reacties die ik al kreeg!

Mercikes!
Dieren RIJK - Mens DOM

Met geld kun je wel een mooie hond kopen, maar niet het kwispelen van zijn staart!

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal