Auteur Topic: Ervaringen met Domaine Du Chien B&B in de Ardennen  (gelezen 32956 keer)

Offline Akasha

• Snuffeltje
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ervaringen met Domaine Du Chien B&B in de Ardennen
« Reactie #15 Gepost op: mei 22, 2012, 12:23:54 pm »
Ja wij hebben gelukkig oppas aan huis  :D .

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
« Reactie #16 Gepost op: mei 22, 2012, 12:25:07 pm »
onze ervaring is 100% meegevallen  :banaantje: :banaan03: :banaantje:
mooie kamers we hadden de molosserskamer , een ruime kamer waar alle 5 onze honden genoeg plaats hadden, de badkamer was wel even de kamer uit en dan had je de badkamer en een extra kleine kamer , maar dat stoorde ons niet :thumbs:

wij hebben zelf geen problemen gehad met de eigenaresse Li , ik moet wel eerlijk zeggen , ze zegt hoe dat ze het denkt en dat kan bij sommige mensen hard aankomen  :krab:
Noud de vriend van Li is een hele gezellige man die ons echt in de watte heeft gelegd
Li was heel veel met haar honden bezig , het zijn natuurlijk allemaal zorgenhondjes die bijna niemand meer wilt

gelukkig voor ons is het heel goed meegevallen ook het eten en ontbijt was allemaal naar wens :lol:

en natuurlijk wonen ze ook in een hele mooie streek

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
« Reactie #17 Gepost op: mei 22, 2012, 12:35:40 pm »
Ja wij hebben gelukkig oppas aan huis  :D .

Leuk voor jullie ,,,,

maar ik vertrek niet zonder mijn honden , ik zou het geen dag volhouden
ik zou ze veel te hard missen

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
« Reactie #18 Gepost op: mei 22, 2012, 22:35:42 pm »
Leuk dat het een meevaller was   :thumbs: ... zo zie je maar, verwachtingen verschillen

Offline Akasha

• Snuffeltje
« Reactie #19 Gepost op: mei 22, 2012, 22:38:17 pm »
Ja haha t ventje wil ook eens wat he  :LOL: , neen alle gekheid op een stokje, natuurlijk mis ik de thuisblijvers wel, maar schuldig voel ik mij daarover niet, de baasjes hebben hier ook eens in de zoveel tijd eens tijd voor zichzelf nodig, we hebben ook een beurtrol, dus ze komen op tijd en stond allemaal eens aan de beurt om alleen met de baasjes op stap te gaan en daarnaast hebben we thuis een hele goede 100 procent te vertrouwen oppas  :thumbs: .

Offline Sheltiefun

• Grommertje
Re: Ervaringen met Domaine Du Chien B&B in de Ardennen
« Reactie #20 Gepost op: juni 26, 2012, 08:59:54 am »
Ik was toen mee op het weekend en wij gaan ook niet meer terug. Wij hadden de wolvenkamer en Derrick liep altijd met zn kop tegen de muur omdat die deuren zo laag zijn  :roflol: Ook de toilet achter het hoofdeinde vind ik niet zo praktisch. Zoals Tim eerder zei was er ook enkel een buitenkraantje om de hond te wassen. Zo heb ik Whisper met een washandje en ijskoud water mogen wassen nadat hij ondergekotst / geslijmd was door zijn wagenziekte ...

Ik ben ook al bij Douanehof Eiffelberg en Chez Maranoa geweest en het verblijf bij hen is toch pakken nuttiger en aangenamer. In tegenstelling tot Domaine du Chien zal ik deze B&B's wel aanraden.

Offline poezenwoefkes

• Puppedup
  • *
« Reactie #21 Gepost op: augustus 03, 2015, 11:44:09 am »
Beste, wij zijn zo pas terug van een week weg met vrienden en hondjes. De ervaring echter was alles behalve goed, dus van daar willem we jullie even inlichtingen hoe dit is verlopen zodat andere mensen weten wat hun te wachten staat en eventueel hun voorzorgen kunnen nemen mochten ze daar nog moeten gaan....

Chalet du spirit, in Rendeux, Beffe eigendom van mensen die ook een b&b hebben domain du chien in Rendeux.

Dag 1, aankomst mogelijk om 16u, terwijl de vorige om 12u dient te vertrekken. 4u de tijd om huisje met 2 kamers, kleine badkamer, kleine woonkamer en open keukentje te poetsen. Bij aankomst doet één van onze honden een plas uit schrik (moeilijk verleden). Wij nemen de droge dweil(enige die er was) en ruimen meteen op. Zo merken we ineens dat de vloer pottezwart is en kijken even vreemd. Maar ja, daar sta je naar de vlugge uitleg te horen en valies en hondjes in je handen. 150€ waarborg neergeteld...
 Tijdens het verblijf stellen we vast dat de kamer waar een koppel vrienden met hun babytjes zouden slapen geen licht heeft, wel een schakelaar. De beloofde mand met hout zoals op hun website vermeld is, is ook niet te vinden. De lampenkappen van de keukenverlichting zijn verheven van stof en vet, schouw en meubels bedekt met dikke laag oud stof, de slaapbank waarvan sprake was er niet, het was een gewone zetel, geen SLAAPbank... Enfin, even bellen voor het hout, gezien we net een week met regen en onweer zouden kennen en het toch maar koud was. Bijna uitgelachen dat deze in de zomer niet wordt voorzien omdat het warm genoeg is en als we koud hebben maar zelf hout moeten sprokkelen. Op de vraag om het licht in de kamer krijgen we als antwoord dat de nachtlampjes daarvoor dienen. Met twee baby's !!!
 Nochtans wist de verhuurder exact met hoeveel volwassenen, baby's en grote/kleine honden we zouden komen. Kon perfect, was ervoor voorzien zei die. Niet dus.. Nuja, proberen wij met ons vijf er het beste van te maken. Af en toe toch verwarmen met de elektrische vuurtjes..(duur en men hangt gordijnen er pal tegen die je niet voldoende kan opschuiven). Dag 1 ook zelf al gestofzuigd , maar eerst het overvolle reservoir moeten leegmaken en merken dat bij het stofzuigen een vieze geur vrijkomt (nochtans merk Dyson). Stofzuiger werd door ons zelf volledig uitgekuist en zelfs filters gekuist...
 Nadien blijft verhuurder beweren zelfs gedweild te hebben, dat de vloer nog nat was bij onze aankomst (bizar als de enige dweil poederdroog was)...
 Hoewel onze honden nooit vlooien hadden, toch plots na paar dagen moeten vaststellen dat ze er last van hebben en ook één van de babytjes... De tuin waarvan sprake was een bos met enkel kiezel rond het huis. Er was gelukkig nog een terras met een gat in een plank waar hondjes gemakkelijk hun poot kunnen in breken. Gelukkig niet gebeurd. Tijdens ons verblijf stellen we dan vast dat er iemand is binnen geweest tijdens ons verblijf en zelfs een geschreven briefje achterliet dat een bepaalde kom niet voor de hondjes kon dienen. (We hadden een kom tekort omdat men eerst beweerde dat er voldoende waren). Terug even gebeld om te vragen wie binnen geweest was en uitgelegd ivm die kom. De vrouw beweerde dat er niemand was binnen geweest, dat iedereen bij de b&b aan het werk was geweest. Nochtans waren er enkele zaken verzet. Voor afrekenen hebben we de keuken netjes gepoetst, overal gestofzuigd, zelf alle lakens en handdoeken al verzameld, alle vuilbakjes geledigd, manden gestofzuigd, etc... Één glas was per ongeluk gesneuveld. Bij afrekening met de verhuurder: 2,5€ voor het gebroken IKEA-glas! Tarieven elektra en water niet zoals op site, zogezegd mail gestuurd, maar niet gekregen! Op site tarieven 2014, nochtans geboekt in april, kon al aangepast zijn als men zijn klanten correct wenst te informeren..
 Omdat we de eigenaar op de foute manier van afrekenen wezen en nog netjes vertelden hoe vuil het er wel was, beweerde die dat we het maar wat positief moesten zien. Vijf dagen net slecht weer (OK, onvoorspelbaar) met twee baby's in een vuil huis doorbrengen. Geen pan afgestemd op 5pers., en de 45€ te betalen schoonmaakkosten terwijl er gewoon in weken of sommige zaken maanden niet schoongemaakt werden.. "Sja dat is dan jou woord tegen het mijne" zegt die. De toon waarop deze arrogante kwal (sorry voor mijn -nog zacht uitgedrukt- taalgebruik) sprak kan ik hier niet beschrijven natuurlijk. Maar bij ontvangst van de sleutels een "ja je komt toch niet terug en nu ophoepelen!" begon die kwal ons te duwen, onze 13- jarige hond op de koop toe ook. Terwijl die al moeilijk kon stappen en een steile trap afmoet om van het terras GEDUWD (!!!) te worden. Ze werd al kwaad, beet gelukkig niet om haar verdedigen, en meneer begon dan maar tegen ons te duwen. Als beleefde mensen zijn wij gewoon echter niet te schelden in een gesprek en toch met een handdruk te proberen afsluiten. Hier moest ik voor de eerste maal me echt inhouden geen duw terug te geven.. Als verstandige mensen zijn we dan maar zonder verder discussiëren en een flinke cent armer naar huis vertrokken op zondag 18:30 terwijl we betaald hadden tot maandag. De poort uitgeduwd en vier gestreste honden de auto in geladen. Gelukkig verderop nog even gewandeld in de omgeving om de verontwaardiging los te laten en nu thuis waar onze tweede week "echte" vakantie kan beginnen.. Zeer triest wetenden dat we voor t eerst in 4j nog een op vakantie konden en dan dit onze ervaring moest zijn....

Offline Annik

• Puppedup
  • *
« Reactie #22 Gepost op: augustus 12, 2015, 17:40:58 pm »
Beste lezers, wij zijn pas terug (9/8/15) van een weekendje in de B&B Domaine Du Chain. Het was voor ons een andere vakantie dan dat we gewoon waren. Niet beter, niet slechter, gewoon anders. Li en Noud zijn heel hartelijke mensen die ons heel goed hebben ontvangen. Onze kamer was basic maar alles wat we nodig hadden was er. Alles staat bij hen in het teken van honden, zelf vangen ze honden op die door mensen zijn mishandeld. Wij doen ons petje daarvoor af en hebben er verschrikkelijk veel respect voor. Op de site hebben we kunnen lezen dat ze veganistisch leven en ook het ontbijt serveren ze zo. Hier hadden wij niets tekort en het was heel lekker ! Ook heeft Li ons 's avonds verrast met een veganistisch diner, ook heel lekker en ruim voldoende. Ook onze hond, de enige die geen regels had, heeft zich heel goed geamuseerd. De honden van de andere gasten liepen ook gewoon overal rond, samen met de onze en dat gaf geen enkel probleem.
Li en Noud, doe gewoon verder zoals jullie bezig zijn, en verzorg jullie honden heel goed. Probeer wat de mens heeft slecht gedaan bij die hondjes toch een beetje goed te maken. We twijfelen er niet aan dat jullie daar jullie uiterste best voor zullen doen.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #23 Gepost op: augustus 13, 2015, 01:27:43 am »
Fijn te lezen dat je hebt genoten van je vakantie.  :thumbs:

Je bent één van de zeldzame mensen die een goede ervaring neerpent over DDC.

Ivm diegene die boven je heeft geschreven, sloeg haar ervaring op de chalet die DDC  heeft.

Ik wist zelfs niet dat ze die nu ook hebben.

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline fabienne

• Puppedup
  • *
« Reactie #24 Gepost op: november 07, 2016, 11:10:09 am »
Hallo, juist terug weekend  in domain du chien, nooit meer, de ontvangst ruimte was er vuil , een zeer onaangename geur kwam ons tegemoet, de kamer peipklein, geen enkele kast om iets in te stoppen , alles moet in de valies blijven. Dan had ze nog het lef te vragen of wij onze kamer wel wat netjes wilden houden.
 Meteen al reactie op een verkeerde  Halsband dat onze hond aan had, en je mag niet treken aan je hond, terwijl wij stil stonden en de hond trok. Laat j hond hond zijn ,laat hem toch los lopen, terwijl onze pup van 4 maand nog niet echt trappen mag doen en al zeker geen zo steile trap als bij hun, waar is dan hun hond vriendelijk fgedoe. Buiten nergens een vuilnis bak te vinden om poep zakjes in te gooien , o zet maar op het muurtje , doe ze dan wel weg???
Ons ontbijt hebben we laten liggen , in zo een geur smaakt het ons niet.
Bij het uitchecken hebben wij de eigenaars niet meer gezien. Het blad lag klaar op de kast met wat we nog moesten betalen aan genuttigde drankjes.
Het zou zo een mooi concept kunnen zijn moesten het er iets properder zijn.
Jammer

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal