Auteur Topic: iemand ervaring met oostenrijk?  (gelezen 9511 keer)

Offline jill

• Kwispeltje
  • Geslacht: Vrouw
iemand ervaring met oostenrijk?
« Gepost op: november 19, 2012, 22:05:48 pm »
Mijn mama en ik gaan volgend jaar op reis naar oostenrijk, regio Karinthië, en de bedoeling is dat Lana meegaat.
Het is haar eerste verre reis dus wil mij wel goed voorbereiden zodat alles vlot verloopt.
Daarom mijn vraag of er iemand al met de hondjes naar oostenrijk geweest is en wat de ervaringen zijn. Mogen de honden bijvoorbeeld overal in de meren en op het strand?
Mogen de hondjes mee op restaurant?

En moet ik nog iets anders meenemen dan Lana haar internationaal paspoort?

Alvast bedankt voor de tips!

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re: iemand ervaring met oostenrijk?
« Reactie #1 Gepost op: november 19, 2012, 22:41:13 pm »

Offline charlie

• Puppedup
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: november 20, 2012, 18:19:48 pm »
Wij hebben ervaren dat ze strenger geworden zijn. honden mogen niet op: bus, boot en taxi zonder muilband. wij hebben 2 kleine honden, zelf zij moesten eentje dragen. dus voor ons geen bootje varen.
in restaurants was het geen probleem. in de almen ook niet.u moet wel goed in uw portimunee tasten als u ze meeneemt op hotel of in kabelbaan,een kommetjes water word aangerekend. vonden het niet erg, maar je weet het beter.
voor de rest, zoals bij ons, juiste geldige inentingen en hond aan de leiband.

veel plezeier ginder, t'is de moeite waard.

Offline jill

• Kwispeltje
« Reactie #3 Gepost op: november 20, 2012, 20:24:53 pm »
bedankt voor de info! Had al wat dingen op internet gevonden maar vind het altijd leuker om de ervaringen van de mensen te horen.
We zouden in een huisje van Landal zitten en daar moet je slechts een klein bedrag betalen voor de hond. Voor de rest vind ik het niet zo erg om wat meer te betalen, zo lang ze maar overal mee kan  :D

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
« Reactie #4 Gepost op: november 28, 2012, 06:41:26 am »
wij hebben een jaar geleden ook naar Oosterijk willen gaan maar een dogdancevriendin raade het af , in veel meren mogen de honden niet zwemmen op het openbaar vervoer moeten muilbanden aan ,
zij raade aan om gewoon weer naar Zwitserland te gaan omdat het er veel hondvriendelijker was
wij zijn der 14 jaar geleden geweest en toen was het heel hondvriendelijk maar blijkbaar veranderen de tijden en gewoontes ,,,
veel succes met je zoeken op internet naar info  :thumbs:

ik ken wel mensen met berners die zijn geweest en heel tevreden waren  :thumbs:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #5 Gepost op: juni 29, 2016, 14:43:43 pm »
Els is onlangs naar Oostenrijk gegaan met haar honden nochtans

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #6 Gepost op: juni 29, 2016, 21:43:35 pm »
Dat is hier wel een topic van 2012 hé  :denk:

Nuja ik vind Oostenrijk geen enkel probleem. Ik ben al 2 keer met 1 hond op hotel geweest en dit jaar zijn we ook met de 4 honden geweest, een chaletje dan wel...
Overal goed ontvangen, behalve eens éénmaal in een berghut waar veel 'echte' trekkers komen  :rolleyes:  De toeristische dingen zijn totaal geen probleem. Hoewel de muilkorfverplichting op openbaar vervoer toch serieus wordt genomen, na 1 keer een opmerking gekregen te hebben doe ik die nu gewoon aan...

We zijn dit jaar wel ergens een verbodsbord tegengekomen, een doorgang door een weide (in het dal) waar geen honden mochten komen, wegens die koeienziekte die door honden verspreid wordt.

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal