Auteur Topic: Onder de veren  (gelezen 11468 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Onder de veren
« Gepost op: november 30, 2012, 22:50:24 pm »
Op één van mijn plaatsen moet ik 14daags het beddegoed verversen en donderdag vroeg de dame aan mij om een tweede donsdeken in het donsdekenovertrek te steken, want haar zoon kreeg het koud op zijn zolderkamerke...

Wijzelf wisselen gewoon een zomerdekbed in tegen een winterdekbed...

Wat doen jullie, dekbedgebruikers?

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
  • Geslacht: Vrouw
    • Xtreme Nails
Re: Onder de veren
« Reactie #1 Gepost op: december 01, 2012, 11:00:16 am »
Wij hebben een all seasons dekbed. 1 Helft is voor de tussenseizoenen en 1 helft is voor de zomer, beide helften kan je met velcro aan elkaar vast maken en dat is het winterdekbed. In de zomer gaat dat in een dun katoenen overtrek, in alle andere seizoenen zit dat in een lekker dik flanellen overtrek  :thumbs:
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Simca

• dikkopske
« Reactie #2 Gepost op: december 01, 2012, 11:25:35 am »
Bij mij 1 donsdeken in een overtrek en een ander donsdeken er gewoon bovenop

Offline jenny

• dikkopske
« Reactie #3 Gepost op: december 01, 2012, 12:01:30 pm »
niets speciaals, op ons donsdeken als het kouder is leggen wij er gewoon een extra deken boven op. :wink:

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #4 Gepost op: december 01, 2012, 13:09:31 pm »
hier ook een vierseizoenendekbed, nu dus de twee helften aan mekaar en in een flanellen overtrek
omdat ik graag altijd met open venster slaap (ik moet lucht hebben) en het in de winter bijgevolg nogal friskes kan worden in de slaapkamer ligt er
nog een fleecen deken aan het voeteneind, dat eventueel nog omhoog kan getrokken worden

Offline desperate housewive

• pikkediefje
  • **
« Reactie #5 Gepost op: december 01, 2012, 15:51:33 pm »

Hier ook een koukleun  :hihi: Die met een open venster slaapt, onze Baziel hé  :doh: Wat ligt er momenteel op mijn bed : flanellen onder en bovenlaken, 1 deken (de allerwarmste hou ik voor als het vriest) 1 dekbed (weet niet of het zomer of winter of vierseizoens is) met daarom heen een hoeslaken met hondjesmotief op  :mrgreen: en daar nog op een warme sprei (ooit gekregen als nieuwjaarskadoo van mijn moeder).

Offline jill

• Kwispeltje
« Reactie #6 Gepost op: december 01, 2012, 17:07:29 pm »
ik heb ook altijd kou! Bij mij ligt er nu ook een 4-seizoenendekbed, dus 2 dekbedden die je aan elkaar vastmaakt via drukknoppen. het dekbed zit natuurlijk in een dik flanellen overtrek  :hihi: en daarop ligt er dan nog een fluffy plaid en een golden retriever Lana genaamd   :hihi: die laatste geeft nog het meest warmte van al  :thumbs:

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #7 Gepost op: december 01, 2012, 17:53:13 pm »
Hier ook vierseizoensdekbedden. Maar meestal heb ik maar eentje van de twee opliggen.

Offline yvy

• Kwijlfabriekske
  • *
  • Geslacht: Man
« Reactie #8 Gepost op: december 01, 2012, 22:38:23 pm »
Ik begrijp ergens nie waarom je 2 donsdekens zou nodig hebben of gebruiken.
Wij gebruiken zowel in de winter als in de zomer hetzelfde donsdeken,dus 1 stuk.

Vroger haddel wij ook een donsdeken dat uit 2 delen bestond en waarvan je in de zomer 1 deel gebruikte en in de winter beide delen aan elkaar deed via "velcro".

Maar normaal moet één donsdeken meer dan voldoende zijn tijdens de winter, tenminste als het van goede kwaliteit is en het aantal gram veren dat er in zit en het soort .......

En zo hebben wij dus enkele jaren geleden een deftig dons gekocht en de prijs viel zeer goed mee,maar er zaten meer veren in ...............

www.bloggen.be/doggylover

-   Manchester Terrier & Chihuahua -

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #9 Gepost op: december 02, 2012, 02:32:07 am »

En zo hebben wij dus enkele jaren geleden een deftig dons gekocht en de prijs viel zeer goed mee,maar er zaten meer veren in ...............
Ieder zijn ding, maar geen veren hier  :bang: http://www.youtube.com/watch?gl=BE&v=1rgsTnuQeOg
Wij hebben een wollen: http://www.textielhuis.nl/a-20679927/wollen-dekbedden/texeler-puur-natuur-4-seizoenen-wollen-dekbed/

Hoeveel dekens je nodig hebt ligt ook aan de temperatuur van je slaapkamer eh. Bij ons is dat een niet verwarmde, niet geisoleerde slaapkamer waar vanmorgen al het eerste ijs op de binnenkant van de ramen stond.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline Tommelein

• Grommertje
« Reactie #10 Gepost op: december 02, 2012, 19:27:00 pm »
Wij hebben ook 1 soort dekbed voor winter en zomer. In winter doen we er een flanellen overtrek rond en in de zomer een katoenen. Als we koud hebben in de winter kunnen we er nog een deken bovenop leggen.

Maar met de kleine moeten we er nu toch wel voor zorgen dat boven de verwarming brandt 's nachts zodat het er toch 19 graden is, een dure affaire maar kom.

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #11 Gepost op: december 02, 2012, 22:41:05 pm »
Wij hebben 1 dekbed, geen idee of dat een zomer of winterdekbed is dus ik kan niet stemmen  :mrgreen:

't is ook één met veren, inderdaad niet echt diervriendelijk  :oops:

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
« Reactie #12 Gepost op: december 12, 2012, 06:41:00 am »
hier een dekbed voor in de zomer ,,, welk soortdekbed  :kweetni:

en in de winter een heel dik dekbed en onderlegger van schapevacht volgens mij

we hebben dat al 26 jaar
sla me niet dood hé dieren liefhebbers  :knuppel:

Offline Akasha

• Snuffeltje
« Reactie #13 Gepost op: december 14, 2012, 00:00:19 am »
Hier 1 winterdekbed plus een ouderwetse sprei voor erbovenop, ik vind dat zalig in de winter.

Offline Sheltiefun

• Grommertje
« Reactie #14 Gepost op: december 20, 2012, 14:27:50 pm »
1 tweepersoonszomerdonsdeken in de hoes en voor mij daarbovenop een eenpersoonsdonsdeken in een hoes want ik heb het blijkbaar rapper koud  :D

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal