Auteur Topic: Clean Boot Hunting  (gelezen 29915 keer)

Offline Riet

• Zwemmertje
  • Geslacht: Vrouw
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting - Riet op Maart 31, 2008
« Reactie #15 Gepost op: februari 04, 2009, 14:09:48 pm »
Citaat
Citaat van: els op Maart 31, 2008, 10:46:17
Ivm speuren ... je kan ook everzwijnurine gaan kopen in jachtwinkels  :mrgreen:

Bij clean boot (propere laarzen  :wink: ) is het juist de bedoeling dat ze alleen op de menselijke geur afgaan.
Dus niks te urine, bloed of weet ik veel wat nodig, de loper moet alleen niet vergeten om iets dat naar hem of haar ruikt mee te nemen.

@ Christel, jammer dat die werkdagen alleen op zondag zijn.

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting - De Sjelle op Maart 31, 2008
« Reactie #16 Gepost op: februari 04, 2009, 14:11:06 pm »
Zoiets lijkt mij ook wel wat, maar wegens te druk met agility he?  :lach:

Bv, deze avond gaan we eens in Ter Diest trainen, weeral op weg... :tongue:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting - els op Maart 31, 2008
« Reactie #17 Gepost op: februari 04, 2009, 14:11:54 pm »
Ja, da's hier ook 't probleem.

Maar ik denk wel dat dat een 'gat in de markt' is dat speuren (of het nu op mensen is of op iets anders  :wink:)

Ter Diest - da's in Diest waarschijnlijk ?  :hihi:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting - De Sjelle op Maart 31, 2008
« Reactie #18 Gepost op: februari 04, 2009, 14:13:50 pm »
Het was Terbiest.....  :bloos: :bloos: :bloos:
http://www.otv-terbiest.be/index.htm

Over dat "gat" kun je wel gelijk hebben denk ik. Het lijkt me wel leuk om te doen, mits goed begeleid.
Zo ben je toch nog actief bezig met je hond en kom je waarschijnlijk op mooie (wandel)plaatsen.  :lach:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting - marij op Maart 31, 2008
« Reactie #19 Gepost op: februari 04, 2009, 14:14:40 pm »
neen nee sta je te wachten op mooie wandelplaatsen  :hihi:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting - Ziggy op April 02, 2008
« Reactie #20 Gepost op: februari 04, 2009, 14:15:27 pm »
ja da's wel beetje spijtig.
wij waren vorige keer totaal niet voorzien dat dat een hele dag zou duren. We hadden dus ferm koud en honger.
maar de hondjes vonden de CBH wel super

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting - Riet op April 02, 2008
« Reactie #21 Gepost op: februari 04, 2009, 14:16:17 pm »
Volgende keer eten en drinken meenemen  :hihi:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting - Minoes op April 06, 2008
« Reactie #22 Gepost op: februari 04, 2009, 14:18:30 pm »
Zo, vandaag voor de tweede keer gaan speuren met charlie :D

We stonden daar zo een beetje met zijn allen te babbelen, blij dat het voorspelde afschuwelijke weer (nog) niet aan de gang was en opeens hoor ik daar 'ja, die met de jack, kom maar'. Hoe? Maar? Riet is nog niet eens een spoor gaan leggen! Ja, daar begint het spoor en volg maar. Op vreemd?? :shock: Eh... lange lijn dan maar aangedaan, smeller zitten zoeken in het hoge gras en hupakee, vertrokken. Nu ja :mrgreen: Deze keer was de speurdrang minder groot én had charlette maar al te goed door dat ze weg liep van Riet, wat ze eigenlijk niet wou. Maar na voldoende aanmoediging begon ze toch dat spoor te volgen... Geregeld een aan ratting gedaan (tis een jack voor iets :mrgreen:), vaak eens omgekeken naar Riet in het begin en dat lange gras was ook niet makkelijk om iets in op te sporen. Dus zewas vaak het spoor bijster :mrgreen: En ik? Ik had geen énkel idee waar dat lag, dus volgde ik haar maar. Wat eigenlijk ook de bedoeling is, maar blijkbaar kunnen anderen wel een spoor goed zien en hebben ze de neiging hun hond verkeerd te gaan beïnvloeden. Weeral iets waar ik geen last van zal hebben :lol:

Wel, na heeeeeeeeeeeeeel lang lopen en over maar liefst 3 (!!!) grachten gesprongen te hebben, kwamen we dan toch uiteindelijk aan bij de persoon in kwestie. Charlie leek niet echt door te hebben dat ze er naartoe moest lopen, maar nam wel wat graag al dat snoepgoed aan. Hoe zou je zelf zijn? :haha:

Ze heeft het dus fantastisch goed gedaan! Het was geen makkelijk spoor én ook nog eens op een vreemde. Ik stond alleszins paf :shock:

Wordt vervolgd :mrgreen: Maar ga nu naar huis... (kzit in het labo :wink:)

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting - els op April 06, 2008
« Reactie #23 Gepost op: februari 04, 2009, 14:19:38 pm »
Knap gedaan van Charlie  :headbang:  :dans:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting -marij op April 06, 2008
« Reactie #24 Gepost op: februari 04, 2009, 14:21:06 pm »
oohh super  :headbang: :headbang: :headbang: dat da zo goed gegaan is   :winkt: :winkt:
idd direct "op vreemd"  :denk:  robert ziet het blijkbaar wel hé ,wanneer het kan  :fluit:
toch goed van haar dat ze voortgespeurd heeft weg van riet ,ik denk dat dat hét moeilijkste deel geweest zal zijn  :dans:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting - Riet op April 06, 2008
« Reactie #25 Gepost op: februari 04, 2009, 14:22:10 pm »
Dat was inderdaad het moeilijkste voor Charlie maar ze heeft nog een tweede keer op vreemd gespeurd en dat liep heel wat vlotter, Minoes heeft mogen lopen  :hihi:
Charletje ziet dat duidelijk wel zitten  :joepie:
En Kobbetje heeft ook een spoor gelopen (deze keer mijn spoor) en hij kan dat ook  :dans:
Maar meer zal voor Minoes zijn om te vertellen want ik ben   :slaap:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting - Christel op April 06, 2008
« Reactie #26 Gepost op: februari 04, 2009, 14:23:11 pm »
Goe gedaan ! :joepie: :joepie: :joepie:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting - De Sjelle op April 07, 2008
« Reactie #27 Gepost op: februari 04, 2009, 14:24:11 pm »
:headbang: :headbang: :headbang: :headbang:

Wow! Charllie, gaan met die banaan!   :banaan: 
« Laatst bewerkt op: februari 04, 2009, 14:26:25 pm door Riet »

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting - Minoes op April 07, 2008
« Reactie #28 Gepost op: februari 04, 2009, 14:26:09 pm »
Ja, dus het vervolg...

Dat shelties werkhondjes zijn, dat weten ze in de agilitywereld al langer. En elke hond heeft een neus. Maar wil die dat dan ook gebruiken? Dat wouden we wel eens zien bij Kobbe... Dat hij elk plasje van een willekeurige reu of teef kan vinden, dat hebben we al langer ondervonden. Maar dàt is rivieren en iets totaal anders dan een spoor volgen.

Maar toch, Kobbetje uit de auto gehaald, terwijl Riet al stond te wachten. Dit stuitte natuurlijk op praktische bezwaren. Want Riet weg, ik weg, kobbe weg = auto ook weg? :eehm:

Maar dan toch maar vertrokken... Met kobbetje het hoge gras in gelopen. Ook hier weer duurde het eer ik die smeller gevonden had. Kobbe eraan laten ruiken. Die aarzelde nog wat in het begin, maar de klik was al snel gemaakt en ook hij was vertrokken! :shock: Ondertussen wel een paar plasjes gemaakt (reuen :roll:) en eventjes het spoor kwijtgeraakt bij de hoek, maar hij kwam er altijd op terug en hij volgde het uitstekend! In no time had ook hij dus zijn portie snoepjes binnen :mrgreen: En zo is bewezen dat speuren echt met élke hond kan, zoalng ze het zelf maar willen doen :winkthumb:
Maar kobbetje speurt wel op een totaal andere manier dan charlie (hoewel dat het ook aan het hoge gras gelegen kan zijn). Hij snuffelde meer hoog in de lucht en als hij op het spoor zat, dan kon je dat meteen zien. Handig! En leuk om die verschillen te zien...

Ben dus erg trots op hem :thumbsup: En bij terugkeer lag charletteke rustig in een volledig intacte auto. Hoera :joepie:

Maar Charlieke heeft nog een tweede spoor uitgewerkt en hoe! Ze volgde het spoor al, nog voor ze de smeller had te ruiken gekregen :roll: Haar het toch maar onder de neus gehouden, want wie weet waar ze me anders naartoe had gevoerd. En dan mocht ik rennen om haar bij te houden (nu ja, niet té rap nog een geluk). Zonder enige moeite heeft ze haar tweede vreemde gevonden (en het was nog een andere persoon dan de eerste). Een grote man, deze keer, dus ze wist wel dat ze snoep ging krijgen,maar ze vond hem toch wel eng. Nu ja, dat heeft niet lang geduurd he. Eten overwint alles :mrgreen: Die laatste lijn heeft ze wel uitsluitend op het zicht gedaan. Ze kon hem zien zitten en ze had al door dat als ze er naartoe zou lopen, dat ze dan iets kreeg... te intelligent, dat beestje :roll: Dat gaat nog werken worden om haar dat af te leren...

Nu, de hondjes hebben niet alleen leren speuren, ze kunnen nu ook langere tijd met zijn tweeën en alleen in de wagen. Met of zonder ons in de buurt. Ook al een heuse vooruitgang :thumbsup:

Het was een bijzonder leuke dag gisteren. Maar vermoeiend! Ik was dan ook heerlijk kapot gisteren...

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Clean Boot Hunting - els op April 07, 2008
« Reactie #29 Gepost op: februari 04, 2009, 14:27:22 pm »
en dan zijn er die zeggen dat hondensport geen sport is  :lol:

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal