Auteur Topic: Ervaringen met Domaine Du Chien B&B in de Ardennen  (gelezen 32988 keer)

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
Ervaringen met Domaine Du Chien B&B in de Ardennen
« Gepost op: april 13, 2012, 14:31:08 pm »
Wie is er al een keertje bij Domaine Du Chien B&B  geweest in de Ardennen
we horen daar de gekste verhalen van , spijtig genoeg veel nagatieve verhalen
en wij hebben daar geboekt  :eek:

blijkbaar is zij een dierenactiviste en is ze tegen rashonden en baasjes die met hun honden dansen
want das dierenmishandeling voor haar blijkbaar 
heb ik dan pech  :fluit: want ik dans en leer mijn honden vooral truckjes en het zijn alle vijf rashonden
misschien is Siebe nog een beetje een goede hond hij is geadopteerd

iemand ervaring met deze B&B

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
  • Geslacht: Vrouw
Re:Ervaringen met Domaine Du Chien B&B in de Ardennen
« Reactie #1 Gepost op: april 13, 2012, 15:46:22 pm »
We zijn daar een aantal jaar geleden met het forum geweest en dat was niet echt een succes.

De eetruimte vond ik niet echt gezellig (te donker), de kamers klein en sanitair een beetje te 'hollands' nl geen deuren. Er zou wel wat verbouwd zijn ondertussen dacht ik  :denk:
De tuin was toen enkel vooraan, de oprit in feite, maar de autos blijven toch buiten. En we kregen onder ons voeten dat we de  :kakje: niet opgeruimd hadden maar met meerdere honden is dat in 't donker moeilijk ... en we hadden de kans niet om het 's morgens te gaan opruimen want ze was ons voor (zakjes netjes op een rijtje aan de inkom gezet  :fluit:)
Ze heeft ook de hondjes uit de kamer / bench gaan laten van iemand terwijl we wat gaan eten waren. Ze zaten te blaffen... dus ze achterlaten was wellicht niet zo'n best idee maar ze zomaar gaan loslaten is dat toch ook niet  :kweetni:

Wij vonden het niet echt voor herhaling vatbaar.

Ik twijfel thans niet aan de capaciteiten van de uitbaatster - maar in combinatie met een B&B waar gezelligheid troef zou moeten zijn en alle soorten honden en baasjes met bijhorende opvattingen over de vloer komen - loopt het toch wat stroef...

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #2 Gepost op: april 13, 2012, 23:01:44 pm »
en ze maakt niets met vlees klaar...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Moozer

• Snuifdooske
« Reactie #3 Gepost op: april 14, 2012, 00:10:11 am »
Mij zien ze daar nooit meer.
Geen gezellige boel, geen contact met de uitbaters.
Je mocht met moeite kijken naar hun honden.

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
« Reactie #4 Gepost op: april 15, 2012, 08:50:52 am »

bedankt om te reageren  ,
ja blijkbaar geen vlees daar , zal vooral voor mijn man misschien een probleem zijn :hihi:
en als hij het zo mist gaan we s'middags wel een biefstukje eten

ik hoef zelf niet zo'n contact met de uitbaters is leuk als ze dat willen , ik vind het nie erg als het  niet zo is
ik kan goed op mijn eigen zijn

we horen gelukkig toch ook wel positieve ervaringen
we zullen wel zien wat het brengt
als mijn honden zich goed voeelen en welkom zijn das voor ons toch het allerbelangrijkste

we zijn verleden jaar ook naar Douanehof geweest
mensen hebben ons daarvoor ook wat schrik ingeboezemt
was uiteindelijk 100% meegevallen , ook de madam Karin vond ik een toffe
met haar eigen mening over honden , zaten voor een groot deel op dezelfde golflengte

Offline maranoa

• Kwispeltje
    • Chez Maranoa
« Reactie #5 Gepost op: april 15, 2012, 13:55:00 pm »
En anders kom je zaterdagavond maar bij ons eten, gaat 1 stel weg nl.  :klap:

Offline charlie

• Puppedup
  • *
« Reactie #6 Gepost op: april 15, 2012, 14:55:20 pm »
ben er nooit geweest. maar ken u een klein beetje van een paar dagen samen te zijn.

ja, als je de commentaren leest, lijkt het zo:

honden kunnen buiten, niet altijd los. moet voorzichtig zijn met de huishonden; zouden niet zo kindvriendelijk zijn.(of het de honden zijn of de kinderen zelf?!)
jammer kamers kunnen(konden) niet opslot.
zou kleiner lijken dan op foto's. wat is klein?

goede ligging, vegitaris, mevrouw is fel voor haar honden.(mooi dat er  voor "afdankers" één iemand zich intresseerd)denk echt niet dat ze tegen ras honden is. meer van de baasjes waar de hond zijn geldbedrag op staat.

prijs: een stukje voor het logies maar zeker ook voor de opvang van de honden.(toch het waarderen  waard?nie)

maar hangt een goede vakantie, niet voor een groot deel van u zelf af.als je blaft, ga je meestal ook iets op deze manier, terug krijgen.
vriendelijk zijn, aankomen op de uren dat je mag inchecken.... maakt het toch al makkelijker.goede afspraken maken met de gastvrouw.

als je voor meerdere nachten,in een goed  bed  ligt, kamers proper zijn, er een ontbijt is(in dit geval vegitaris) en als uw mede logies het kunnen waarderen, om rekening met iemand anders te houden, waarom zou dit dan niet kunnen slagen?

ik vrees wat er geschreven is, er over is, en dat het als je de bedoeling van de zaak bekijkt, je sommige dingen niet kan en mag schrijven.

als je dat allemaal in uw achterhoofd houd, denk ik , dat het best zal meevallen.
nu nog het zonnetje...

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
« Reactie #7 Gepost op: april 15, 2012, 15:47:27 pm »
Tsja, in dit topic is gevraagd wat de ervaringen waren. Ervaringen zijn altijd emotioneel gekleurd.
Wat voor de één een voordeel is, is voor de ander een nadeel.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #8 Gepost op: april 15, 2012, 22:24:03 pm »

Citaat
maar hangt een goede vakantie, niet voor een groot deel van u zelf af.als je blaft, ga je meestal ook iets op deze manier, terug krijgen.
vriendelijk zijn, aankomen op de uren dat je mag inchecken.... maakt het toch al makkelijker.goede afspraken maken met de gastvrouw.

Er staat nergens dat wij hebben 'geblaft'

"De tuin kunt u niet gebruiken, die gebruik ik vanaf nu voor m'n privé" was het eerste wat we te horen kregen. Nochtans staat er (of stond er) op haar website vermeld: 'mooi omheinde tuin aanwezig'

dus... als je daar toekomt en het eerste wat je al hoort, dat die tuin er niet is... terwijl je dat toch wel verwacht...

Daarna vertelde ze doodleuk dat ze niet wou dat de wagens op de oprit stonden... allemaal buiten het domein, ergens langs straat 'waar je maar ff plaats vind'

Leuk is anders.

Regenweekend = vuile honden

of ze nu los lopen of aangelijnd... of tis dat ge verkiest van altijd op verhard te wandelen, maar dan kan je evengoed thuis blijven om een toerke te doen...

vuile honden... = niet binnen

een kraantje met ijskoud water, naast haar deur, maw? Ijskoude, natte honden

Al een geluk dat de meeste hondeneigenaren wel handdoeken meehebben...

De kamers

dat moet niet groot zijn, het is maar om in te slapen...

maar die ene kamer, waar het toilet achter een houten palet (zoals die waar je drankbakken op ziet staan in de winkel) staat... ik hoop dat ze dat veranderd hebben. Want hygiënisch kan je dat niet noemen...

en vriendelijkheid?

kweet het nog zo niet.

Citaat
ik hoef zelf niet zo'n contact met de uitbaters is leuk als ze dat willen , ik vind het nie erg als het  niet zo is

sowieso heb je er contact mee hé...

en ik vond haar niet vriendelijk doen tegen ons.

en miss Charlie kan nu denken: 'maar jij bent ook niet vriendelijk'
(wat je ook niet kan weten, want ge kent me alleen maar vanop het forum)

Als ik mag vergelijken.

B&B Domaine du Chien en B&B Chez Maranoa...

geef mij die laatste maar en tis niet omdat ze hier op het forum aanwezig zijn.
DDC 1x geweest en nooit meer
CM véle malen geweest en altijd weer...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #9 Gepost op: april 15, 2012, 22:33:29 pm »
ben er nooit geweest. maar ken u een klein beetje van een paar dagen samen te zijn.

ja, als je de commentaren leest, lijkt het zo:

honden kunnen buiten, niet altijd los. moet voorzichtig zijn met de huishonden; zouden niet zo kindvriendelijk zijn.(of het de honden zijn of de kinderen zelf?!)
jammer kamers kunnen(konden) niet opslot.
zou kleiner lijken dan op foto's. wat is klein?

goede ligging, vegitaris, mevrouw is fel voor haar honden.(mooi dat er  voor "afdankers" één iemand zich intresseerd)denk echt niet dat ze tegen ras honden is. meer van de baasjes waar de hond zijn geldbedrag op staat.

prijs: een stukje voor het logies maar zeker ook voor de opvang van de honden.(toch het waarderen  waard?nie)

als je voor meerdere nachten,in een goed  bed  ligt, kamers proper zijn, er een ontbijt is(in dit geval vegitaris) en als uw mede logies het kunnen waarderen, om rekening met iemand anders te houden, waarom zou dit dan niet kunnen slagen?

ik vrees wat er geschreven is, er over is, en dat het als je de bedoeling van de zaak bekijkt, je sommige dingen niet kan en mag schrijven.

als je dat allemaal in uw achterhoofd houd, denk ik , dat het best zal meevallen.
nu nog het zonnetje...

WAAR heb je dat allemaal gelezen ? dat staat toch helemaal nergens in dit topic ?

Offline patje

• dikkopske
« Reactie #10 Gepost op: mei 14, 2012, 13:41:05 pm »
1 x geweest en da waés ruimschoots voldoende
raar mens

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
« Reactie #11 Gepost op: mei 15, 2012, 18:18:14 pm »
oeps had dit niet meer echt gevolgd  :bang:

ik heb zelf niet veel luxe nodig het voornaamste is een warm bed , douche en wc
en het voornaamste is dat mijn honden welkom zijn en dan kan mijn weekend niet kapot

maar ik zal jullie op de hoogte houden hoe wij het daar vonden  :headbang:

Offline charlie

• Puppedup
  • *
« Reactie #12 Gepost op: mei 21, 2012, 15:30:32 pm »

ik heb gereageerd op de start-vraag, niet op iemand zijn commetaar. zou ik nooit doen, behalve nu even.

quote WAAR heb je dat allemaal gelezen ? dat staat toch helemaal nergens in dit topic ?

het lijkt me normaal, als je ergens wil logeren, dat je even naar commentaren over deze logie opzoekt.
als wij dit lezen, zijn er voor  en tegenstanders.(daar hebben wij onze bevindingen uitgehaald)

en ik vond haar niet vriendelijk doen tegen ons.

en miss Charlie kan nu denken: 'maar jij bent ook niet vriendelijk'
(wat je ook niet kan weten, want ge kent me alleen maar vanop het forum)

Als ik mag vergelijken.......

wees maar voorzichtig met vergelijken tussen andere B&B. zou ik nie doen.kan misschien toch nog tegenvallen.

spreek voor mezelf:
zelf  vind ik het normaal, dat=
- als aankomst(incheck) uur 17.00u is, wij niet in voormiddag, of veel vroeger aankomen.of we spreken af.
- dat wij onze hondenpoep opruimen, zeker als het nog op prive terrein is ,en of, voor een wagen of andere huizen.
- dat wij onze honden droog en zuiver mee naar binnen nemen.(handdoeken hebben we altijd bij)
   aan het weer kan niemand 'gelukkig' iets doen. maar het is wel onze hond die vuil is, wel dus.
- dat onze honden bij ons blijven tijdens onze vakantie, wij gaan samen op vakantie.
- dat onze honden, niet blaffen als wij op logie gaan.omdat die eigenlijk nooit alleen op een kamer blijven,
   indien niet in eetruimte, dan in eigen wagen.

wil wel even iets kwijt:
en ja, ik heb gereageerd op de start-vraag, niet op iemand zijn commetaar. zou ik nooit doen, behalve nu even.
en ja ken u nie, maar kan wel lezen. waarom u aangevallen voelen?!

en ik weet dat de dame die de vraag heeft gesteld, met dezelfde ingesteldheid als wij met honden omgaat.daarom denk ik dat het haar niet zal tegenvallen. wij gaan er niet naar toe, omdat één van ons beide grote vleeseter is.
en de kamers kunnen(kan onder tussen anders zijn) niet allen op slot.

dus veel plezie ginder.

Offline Akasha

• Snuffeltje
« Reactie #13 Gepost op: mei 21, 2012, 17:32:01 pm »
Ik heb er ook al t een en t ander over gelezen maar zelf geen ervaring mee, dit is niets voor mij, ik hou wel van een minimum aan luxe zeg maar, en ik heb al bijna altijd een hoop honden rondom mij, ik ga liever naar een hotel dan waar honden toegelaten zijn maar waar ze er niet echt op afgestemd zijn maar ja dat is een persoonlijke keuze.

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
« Reactie #14 Gepost op: mei 22, 2012, 12:08:20 pm »
Ik heb er ook al t een en t ander over gelezen maar zelf geen ervaring mee, dit is niets voor mij, ik hou wel van een minimum aan luxe zeg maar, en ik heb al bijna altijd een hoop honden rondom mij, ik ga liever naar een hotel dan waar honden toegelaten zijn maar waar ze er niet echt op afgestemd zijn maar ja dat is een persoonlijke keuze.
ja klopt maar dan kunnen wij niet op vakantie , 5 honden laten ze bijna nergens toe
alhoewel ik hier durf schrijven dat mijn 5 beter opgevoed zijn dan vele baasjes die met één of 2 honden komen
en een minimum aan luxe had je der wel hoor

SimplePortal 2.3.5 © 2008-2012, SimplePortal