Auteur Topic: Xkippy en Whisper allebei wagenziek  (gelezen 2894 keer)

Offline Sabrina

• Puppedup
  • *
Xkippy en Whisper allebei wagenziek
« Gepost op: januari 29, 2009, 22:44:50 pm »
--------------------------------------------------------------------------------
Titel: Xkippy en Whisper allebei wagenziek
Bericht door: Sheltiefun op Oktober 25, 2007, 09:59:48
--------------------------------------------------------------------------------

Hey hey,

Zoals velen dfwandelaars al weten, kom ik steeds toe op een wandeling met een wagen vol kots, of moet ik een aantal keren onderweg stoppen om alles op te kuisen... Vanaf Whisper in de auto zit begint hij te zeveren... Zo erg dat hij na enkele minuten al in een zeverbad zit... Als de kinderen mee zijn, dan houden die een handdoek onder zijn kin om hem droog te kunnen houden. Wanneer ze moeten kotsen en de kids zijn mee, ja hoe grof het ook klinkt, die moeten het opvangen met een handdoek om zo de auto te sparen. Gelukkig hebben we die speciale hoes in de auto, zodat deze toch deftig blijft. Xkippy is ook al altijd wagenziek geweest, maar die was al verbeterd, en die heeft nooit zo gezeverd. Maar nu als Whisper moet overgeven, moet Xkippy dat dan ook, leuk hoor  :saywhat?...

Riet heeft me al eens middeltjes gezegd om te geven, maar mijn hoofd is een zift en ben het dus vergeten...  :oops: en ik wil geen pilletjes door een da voorgeschreven aangezien ik daar al eens een half verlamde poedel van gezien heb, en ik wil dat niet. Ze moeten fit zijn voor de wandelingen....

Oh ja btw in het naar huis rijden, zijn ze niet ziek, dan zijn ze te moe... En ze krijgen ook geen eten als we in de auto moeten, maar dat helpt niet, vensters open zetten helpt ook niet,...

Mag ik nog tips en eventueel middeltjes die zouden helpen?

Groetjes Anneke

Titel: Re: Xkippy en Whisper allebei wagenziek
Bericht door: Heavenlysaints op Oktober 25, 2007, 10:12:55

Bij Loekie werkt alleen een half reispilletje  :kweetni:

Bericht door: Emmanuelle op Oktober 25, 2007, 11:54:21

Falco werd ook steeds ziek in de auto als hij vanachter op de achterbank zat met zo'n gordelding.
Niet als hij op mijn schoot vanvoor zat.
Dus ik denk dat het kwam doordat hij zich niet op zijn gemak voelde.
Tegen dat we naar Oostenrijk zouden gaan begon ik schrik te krijgen, want dan konden we hem niet de hele tijd op onze schoot nemen (wilden zelf ook wat slapen om de beurt) en hem nu zoveel uren maar ziek laten zijn vond ik ook maar niets dus dan ben ik een reiskennel gaan kopen.
Hij gaat daar heel graag in, en wordt helemaal niet meer ziek.
Gizmo was toen we hem in de kennel gingen halen ook ziek toen hij op mijn schoot zat, ook zeveren dat ni normaal was. Dat had ik nog nooit gezien.
Maar toen hij ons beter leerde kennen, gingen we nog met de auto weg en heeft hij er helemaal geen last meer van gehad.  Dus ik denk ook dat het kwam doordat hij zich de eerste keer nog niet op zijn gemak voelde, want hij kende ons nog niet.
Dus ik ben blij dat het bij onze hondjes over is  :wink:

Bericht door: Lady op Oktober 26, 2007, 12:01:31

Hier worden de twee kleinste altijd zeer wagenziek als ik die niets geef dan ligt mijne auto al onder de kots binnen de 2 km - ik geef wel een pilletje dus( een klein stukje geen heel hé) een half uur voor ik vertrek en ze zijn daar helemaal ni suf van hoor . Ik heb da nog gehoord maar die dame scheen een heel pilletje te geven en tijdens de les liep haar hond er slapend bij  :headbang: Daarna gaf ze een halfke en het probleem was opgelost .

Bericht door: els op Oktober 26, 2007, 12:26:19

kan er niet van meespreken uit ervaring want ik heb nog geen enkele hond gehad die daar last van heeft  :kweetni:

Ik hoor soms wel vertellen dat zo'n plastieken reisbench wat zou helpen omdat ze daar redelijk stabiel in zitten en minder zicht hebben ...

Bericht door: Dogsfriendly op Oktober 26, 2007, 07:17:24

met zeveren bedoel jij waarschijnlijk kwijlen?

Sloeber deed dat ook.. moesten we ook een handdoek leggen. Maar daar hebben wij nooit iets aan gedaan, denk ik.

Bericht door: Sheltiefun op Oktober 26, 2007, 08:40:18

Een resibench is geen optie voor mij aangezien ik een platte koffer heb, en de hondjes op de achterbank moeten en soms de twee kids mee zijn. De hondjes liggen nu voorlopig ook los in de auto, omdat ik inderdaad ook dacht dat het aan de autogordel lag, maar het ligt daar duidelijk ook niet aan. Op de schoot nemen is ook geen optie. Zeveren is inderdaad kwijlen Tim  :wink:

Maar eigenlijk wou ik die homeopathie proberen die Riet me voorstelde, maar ik weet niet meer wat het nu juist was  :krab:, Als deze niet zou aanslaan zou ik mss wel een pilletje van de dierenarts proberen, maar ik wil eerst die homeopathie proberen, ik heb het niet voor gewone antibiotica  :neen:

Bericht door: Copin op Oktober 26, 2007, 09:18:10

mss had Riet het over Bach rescue druppeltjes??

Bericht door: binno op Oktober 26, 2007, 09:23:19

Gian heeft er geen last van, maar mijn vorige rottie als pup wel. Later is zij er overheen gegroeid en nooit meer last van gehad.
Ik gaf daar het homeopatische Cocculus (D6 dacht ik) voor.
Dat hielp wel, maar na langere ritten met veel bochtenwerk was het toch nog prijs.

Prodier reisziekte van VSM is er ook speciaal voor
(samenstelling: Ipecacuanha D6, Apomorphinum muriaticum D6, Cocculus D4, Petroleum D6, Tabacum D6; aa p.alcoholgehalte 20% (v/v).)

Okugest van VSM helpt ook bij misselijkheid.

En naar het schijnt ook gember maar dat heb ik nooit geprobeerd.

Ik heb weleens gelezen dat een klein beetje eten geven soms beter helpt dan helemaal niks te geven.
En een rustige rijstijl en niet roken. :wink:

Bericht door: Riet op Oktober 26, 2007, 11:11:54

Het probleem met homeopathie is dat je moet weten wanneer de toestand verbetert of verergert. Ik zal een paar voorbeelden proberen te geven.

- Cocculus ; verergert in open lucht en beweging, verbetert bij rustig stil liggen in gesloten vertrek
- Tabacum ;  verergert in beweging, bij lawaai en licht, verbetert in open lucht
- Petroleum ; verergert in open lucht en koude, verbetert bij rust, warmte en eten

Daarom worden vaak samengestelde produkten gebruikt moet je minder je hoofd breken, en in jouw geval ook interessanter omdat Xkippy en Whisper op een verschillende manier wagenziek zijn ; Xkippy overgeven, Whisper zoals Kobbe vroeger overmatig kwijlen.

- Cocculus complex
Dit samengestelde of complexe homeopathische geneesmiddel bestaat uit de volgende componenten: Cocculus D4, D10, D30, D200; Petroleum D10, D30, D200.

- Vertigoheel
Dit samengestelde of complexe homeopathische geneesmiddel bestaat uit de volgende componenten: Cocculus D3, Ambra D6, Petroleum D8.

- Vomisan
Dit samengestelde of complexe homeopathische geneesmiddel bestaat uit de volgende componenten: Aethusa D8, Apomorphine D8, Cocculus D12, Colchicum D12, Ipecacuanha D12, Nux vomica D12, Petroleum D12.Als je het vindt zou ik het laatste produkt nemen

De Bach bloesems die we voor Kobbe gebruiken om hem wat rustiger te laten worden als hij teveel opgewonden is  Bach rescue, kan je voor heel veel gebruiken.

Bericht door: biegel op Oktober 26, 2007, 11:40:48

Citaat van: Copin op Oktober 26, 2007, 09:18:10

die zou ik ook proberen, daar worden ze in elk geval rustig van (ik trouwens ook  :winkthumb:)

Bericht door: Riet op Oktober 26, 2007, 11:46:20

Citaat van: biegel op Oktober 26, 2007, 11:40:48
Citaat van: Copin op Oktober 26, 2007, 09:18:10

die zou ik ook proberen, daar worden ze in elk geval rustig van (ik trouwens ook  :winkthumb:)

Citaat
De Bach bloesems die we voor Kobbe gebruiken om hem wat rustiger te laten worden als hij teveel opgewonden is  Bach rescue, kan je voor heel veel gebruiken.

Bericht door: greatballsoffire op Oktober 26, 2007, 12:57:31

Wij hebben (hadden) hier ook enkele sloebers die de wagen maar niks vinden.
Waarom hadden omdat het bij sommigen uitgegroeid is . Bij anderen niet.
Wij gebruiken DAP spray(Dog Appeasing Pheromone) . 10à15 minuten voor we vertrekken sprayen we zo'n 10tal keer  op hun vetbed , dekentje en dat helpt wel degelijk . Het positieve effect houdt ongeveer 1,5 - 2 uur aan, afhankelijk van de hond. De toediening herhaal je best na deze tijd of wanneer je gewoon een vermindering van het effect waarneemt.
D.A.P Spray kan direct op de ligplaats, in de mand, in de kennel of in de auto gesprayd worden. Niet direct op dieren of in de buurt van de kop van het dier sprayen.
DAP stelt pups en volwassen honden gerust in situaties die ze onrustwekkend of beangstigend vinden.

Vroeger bestond dit alleen als verdamper. Nu ook al een tijdje als gewone verstuiver.
In Frankrijk is het ook als collier te verkrijgen.In Belgïe en Nederland bij mijn weten niet. In Frankrijk hebben ze dan weer de verstuiver niet....
Dog Appeasing Pheromone (DAP). Is een synthetische namaak van het  feromoon, dat door de zogende teef wordt uitgescheiden vanaf 3 tot 5 dagen na de geboorte door de talgklieren in de intermammaire groeve.Het heeft een geruststellend effect op puppies en volwassen honden in stresssituaties (to appease = geruststellen).

Je kan dit vrij verkrijgen . Bij sommige apothekers moet je het bestellen andere hebben het in voorraad.
Natuurlijk is het ook bij de DA te verkrijgen.

Bericht door: Emmanuelle op Oktober 26, 2007, 01:14:33

Citaat van: Sheltiefun op Oktober 26, 2007, 08:40:18
Een resibench is geen optie voor mij aangezien ik een platte koffer heb, en de hondjes op de achterbank moeten en soms de twee kids mee zijn. De hondjes liggen nu voorlopig ook los in de auto, omdat ik inderdaad ook dacht dat het aan de autogordel lag, maar het ligt daar duidelijk ook niet aan. Op de schoot nemen is ook geen optie. Zeveren is inderdaad kwijlen Tim  :wink:

Maar eigenlijk wou ik die homeopathie proberen die Riet me voorstelde, maar ik weet niet meer wat het nu juist was  :krab:, Als deze niet zou aanslaan zou ik mss wel een pilletje van de dierenarts proberen, maar ik wil eerst die homeopathie proberen, ik heb het niet voor gewone antibiotica  :neen:

Die reiskennel staat bij ons op de achterbank hoor... Maar dan kunnen de kinderen inderdaad niet mee.

Bericht door: Sheltiefun op Oktober 26, 2007, 01:16:37

Citaat van: binno op Oktober 26, 2007, 09:23:19

Ik heb weleens gelezen dat een klein beetje eten geven soms beter helpt dan helemaal niks te geven.
En een rustige rijstijl en niet roken. :wink:

Yups heb ik ook al geprobeerd een klein beetje eten, want zonder eten geeft Xkippy gal over, met eten vliegt alles er uit, dan heb ik eens brok geprobeerd in plaats van der vers voer, maar zwijg me daarvan, da was nog erger, nu krijgen ze allebei een beetje eten, maar het helpt dus ook niet... Ik rook niet, heb ik nooit gedaan. En rustige rijstijl, die is al fel verbeterd buiten in't begin  :hihi: Bij Xkippy begint het pas een tiental minuten voor we ergens aankomen, da's gelijk hoe ver, maar voor aankomst moet ze overgeven, en dat is gewoon overgeven en gedaan. Whisper komt nog maar in de auto en hij begint al overmatig te kwijlen, zoals Riet zegt, daar zie je duidelijk dat hij echt angst van de auto heeft. Na een tijdje gaat hij dan ook overgeven, maar het kwijlen begint van de eerste tot de laatste minuut.

Ik denk da'k es ga zoeken naar dat laatste middel dat Riet voorstelde, surtout inderdaad ze hebben allebei duidelijk andere symptomen.

Groetjes

Bericht door: Riet op Oktober 26, 2007, 01:23:53

Kobbe in een reisbench was nog een grotere ramp  :roll:

DAP werkt of werkt niet; je moet het uitproberen bij de ene hond geeft het een fantastisch resultaat, bij een andere totaal geen effect  :doh:

Bij Kobbe is het verbeterd van het ogenblik dat ik hem op de passagierszetel naast mij heb gezet.
Van dat ogenblik af was hij voldoende afgeleid door wat ik deed  :mrgreen: om niet meer wagenziek te zijn.
En natuurlijk verbeterd wagenziekte in de meeste gevallen bij het ouder worden.  :wink:

Bericht door: Emmanuelle op Oktober 26, 2007, 01:25:47

Citaat van: Riet op Oktober 26, 2007, 01:23:53
Kobbe in een reisbench was nog een grotere ramp  :roll:

DAP werkt of werkt niet; je moet het uitproberen bij de ene hond geeft het een fantastisch resultaat, bij een andere totaal geen effect  :doh:

Bij Kobbe is het verbeterd van het ogenblik dat ik hem op de passagierszetel naast mij heb gezet.
Van dat ogenblik af was hij voldoende afgeleid door wat ik deed  :mrgreen: om niet meer wagenziek te zijn.
En natuurlijk verbeterd wagenziekte in de meeste gevallen bij het ouder worden.  :wink:

Jeps ik heb ook altijd gemerkt dat Falco niet ziek werd als ik hem op mijn schoot had (dus ook op de passagierszetel) en wel als hij op de achterbank zat.
En nu je het zegt, ik heb dat ook wel eens gedaan toen hij wagenziek werd, hem op de passagierszetel gezet toen ik alleen weg was, en idd hij werd niet ziek  :hihi:

Bericht door: binno op Oktober 26, 2007, 01:52:29

Citaat van: Sheltiefun op Oktober 26, 2007, 01:16:37
Ik denk da'k es ga zoeken naar dat laatste middel dat Riet voorstelde, surtout inderdaad ze hebben allebei duidelijk andere symptomen.
Bedoel je de Vomisan?
Dat is van Vanocomplex, Vomisan is de nr 52, ik haal die bij de apotheek.

Bericht door: greatballsoffire op Oktober 26, 2007, 02:18:01

Citaat
DAP werkt of werkt niet; je moet het uitproberen bij de ene hond geeft het een fantastisch resultaat, bij een andere totaal geen effect 

Ben ik blij dat ik van die hondjes heb die houden van feromonen  :LOL:

Wat die benchen betreft: ons Farah was een verschrikking toen ze in de bench meeging. Na het gebruik van DAP kotste ze niet meer, maar, ze zat daar altijd zo ongelukkig te wezen toen we haar er uitlieten.Thuis houdt ze ervan om in haar bench te eten en te slapen .
Toen hebben we haar gewoon uit de bench meegenomen.
Zonder DAP. Resultaat: geen gekots, geen gestress.... Wij blij.Farahke bij  :wink:

Bericht door: Sheltiefun op Oktober 26, 2007, 05:11:14

Citaat van: binno op Oktober 26, 2007, 01:52:29
Citaat van: Sheltiefun op Oktober 26, 2007, 01:16:37
Bedoel je de Vomisan?
Dat is van Vanocomplex, Vomisan is de nr 52, ik haal die bij de apotheek.

Yups, ik heb het al opgezocht op het net. De prijs valt goed mee vind ik. Ik wip vanavond nog binnen bij den apotheker  :wink:

Bericht door: els op Oktober 26, 2007, 05:13:57

Succes ermee  :winkthumb:

Bericht door: Sheltiefun op Oktober 27, 2007, 12:21:30

Ik heb het nu gekocht, en mijn apothekeres zegt dat ik 3 tot 5 drupjes mag geven. Waarschijnlijk op een koekje of zo. In het doosje zit geen bijsluiter en ik vroeg me dus af hoe ik het nu moet doen. Op het doosje staat dat dat om de 10 minuten moet  :krab: Ik snap het niet  :oops:

Bericht door: greatballsoffire op Oktober 27, 2007, 02:01:39

Hallokes,

Homeopathie mag nooit met voedsel (koekje) gegeven worden .
Er moet zelfs een redelijke tijd ts het eten van hun maaltijd (koekje) zijn voor je het geeft (hier staat een half uur ) en dit ivm de werking ervan.

Op deze link vind je de gebruiksaanwijzing van Vomisan.
http://www.e-gezondheid.be/nl/gezondheid_tijdschrift/gezondheid_homeopathie_per_product/Vomisan-11292-949-art.htm

Het het even gekopieerd voor je.

Vomisan

Samenstelling/Eigenschappen

Dit samengestelde of complexe homeopathische geneesmiddel bestaat uit de volgende componenten: Aethusa D8, Apomorphine D8, Cocculus D12, Colchicum D12, Ipecacuanha D12, Nux vomica D12, Petroleum D12.

Toepassing
- Reisziekte;
- luchtziekte;
- wagenziekte;
- zwangerschapsbraken;
- ontstekingen van het maagslijmvlies na overmatig alcoholgebruik.

Bijwerkingen
Van dit geneesmiddel zijn - in de aangegeven dosering - geen bijwerkingen bekend.

Dosering/Wijze van gebruik
Driemaal daags 10 druppels met een eetlepel water innemen. Een half uur voor en na het innemen niet eten of drinken.

Waarschuwing
Indien na 14 dagen geen verbetering is opgetreden de arts (weer) raadplegen.

Suc6 ermee.

En nu ga ik onze laatste klant van de week gaan opwachten sé. Binnen enkele minuutjes verwachten we hem.

Bericht door: Riet op Oktober 27, 2007, 03:14:21

Niks te koekjes  :mrgreen: zo in hun bekje druppelen  :fluit:
Als je zo'n glazen of plastieken druppeltellertje hebt gaat dat wel gemakkelijker.
Je geeft het s'morgens, en dan een half uurtje voor je vertrekt.
Tijdens de reis mag je het ook nog eens geven als het nodig is.
Met homeopathie is het inderdaad zo dat het beter werkt als er minstens een half uur tussen de inname en het eten zit.
Veel succes.

Bericht door: Lady op Oktober 27, 2007, 09:52:05

Citaat van: Sheltiefun op Oktober 26, 2007, 08:40:18

Het is geen antibiotica hoor maar touristil , het word ook aan kinderen gegeven voor wagenziekte  :wink:

Bericht door: Riet op Oktober 27, 2007, 10:07:49

GENEESMIDDELEN DIE ER ERNSTIG VAN VERDACHT WORDEN DAT ZE PROBLEMEN ZOUDEN KUNNEN VEROORZAKEN BIJ SHELTIES EN COLLIES

DOMPERIDONE: tegen misselijkheid en maagklachten

In Touristil en in motilium zit dit produkt, dus opletten Anneke als je dat zou gebruiken

Primperan
De werkzame stof in Primperan is metoclopramide.
Dit zou normaal geen moeilijkheden moeten geven en is trouwens al voorgeschreven geweest door onze DA, die  heel goed rekening houdt met mogelijke overgevoeligheden bij shelties.

Bericht door: Lady op Oktober 27, 2007, 10:49:23

Citaat van: Riet op Oktober 27, 2007, 10:07:49
GENEESMIDDELEN DIE ER ERNSTIG VAN VERDACHT WORDEN DAT ZE PROBLEMEN ZOUDEN KUNNEN VEROORZAKEN BIJ SHELTIES EN COLLIES

DOMPERIDONE: tegen misselijkheid en maagklachten

In Touristil en in motilium zit dit produkt, dus opletten Anneke als je dat zou gebruiken

Primperan
De werkzame stof in Primperan is metoclopramide.
Dit zou normaal geen moeilijkheden moeten geven en is trouwens al voorgeschreven geweest door onze DA, die  heel goed rekening houdt met mogelijke overgevoeligheden bij shelties.

Oei seg dat wist ik niet anders had ik het hier zeker niet gezet  :oops: :oops:

Bericht door: Riet op Oktober 27, 2007, 11:05:08

Nou, je hebt geen sheltie of geen collie, dus geen enkele reden waarom je dat zou moeten weten.  :D
Ik geef geen enkel medicijn zonder eerst te kijken en te bespreken met mijn DA, zelfs al weten we dat Kobbe alleen overgevoelig aan ivermectine kan zijn

Bericht door: Sheltiefun op Oktober 29, 2007, 08:37:17

Dus Riet voor de wandeling in Zomergem s'avonds, geef ik s'morgens voor ik ga werken elk 3 drupkes zo in de muil en dan een half uurke voor vertrek nog eens drie drupkes hé?

Ben eens benieuwd...

Bericht door: Riet op Oktober 29, 2007, 01:18:09

Ik zou nu al beginnen s'morgens en s'avonds een paar druppeltjes te geven. Homeopathie is totaal onschadelijk en heeft soms een paar dagen nodig om aan te slaan.
Alleszins veel succes ermee gewenst.  :winkthumb:

Bericht door: Sheltiefun op Oktober 29, 2007, 01:20:51

Ok mercikes Riet, nog chance da'k u heb eh  :mrgreen:

Bericht door: Ziggy op Oktober 29, 2007, 03:21:25

Woef!

Ik was voeger ook héél wagenziek. Baasje had nogal werk om mij op locatie te krijgen.
Een tijdje kreeg ik dan reispilletjes. Het wagenziek zijn is uiteindelijk zo overgegaan. Na een tijdje had ik de pilletjes niet meer nodig. Nu ga ik graag mee met de auto enzo.

Dikke poot,
Ziggy

Bericht door: Lab-Borderfan op Oktober 30, 2007, 03:45:05

Hey
Emmy heeft nooit wagenziek geweest.
Famke daarentegen wel, ze kwijlde ook veel, maar na een tijdje is het gewoon van zelf overgegaan zonder medicijnen.
Grtjes Dorien

Bericht door: Riet op Oktober 30, 2007, 09:32:42

Meestal gaat dat over met het ouder worden. Het probleem bij Anneke is nu wel dat ze met twee zijn van dezelfde leeftijd en dus elkaars gedrag gaan versterken.

Bericht door: Sheltiefun op Oktober 31, 2007, 10:17:14

Ik heb vanmorgend pas de eerste keer drupjes gegeven. Maar dat valt dus tegen om dat rechtstreeks in hun muil te druppelen en ge kunt dan ook niet goed uw dosering zien  :doh: Vanavond als ik thuis kom ga ik ze er weer geven voor de wandeling nadien.

We zien wel, ik verwacht geen wonderen, ik hoop dat ze er nu net niet ziek van gaan worden  :bid:

Ze hebben vanmorgend gewoon eten gekregen, vanavond krijgen ze niets, tenzij op de wandeling natuurlijk, want na een wandeling zijn ze te moe om ziek te zijn...

Groetjes

Bericht door: binno op Oktober 31, 2007, 10:53:29

Citaat van: Sheltiefun op Oktober 31, 2007, 10:17:14
Maar dat valt dus tegen om dat rechtstreeks in hun muil te druppelen en ge kunt dan ook niet goed uw dosering zien  :doh:
Wat ik in zo'n geval soms doe is de druppeltjes in zo'n plastic spuitje doen, een heel klein beetje water erbij, en dan in hun muiltje.

Bericht door: Sheltiefun op Oktober 31, 2007, 10:54:53

Ahja da's nog een idee, dan zal ik ne keer gaan zien waar ik da kan krijgen zo een spuitje, wellicht wel bij de apotheker denk ik... Maar als ge da met water doet, dan is dat toch verdund en minder van werking of niet?  :kweetni:

Bericht door: binno op Oktober 31, 2007, 11:14:36

Ja, je kan dat bij de apotheek halen, of misschien ook bij je DA.
En ik doe daar maar heel weinig water bij hoor, juist genoeg om het met dat spuitje in hun muil te kunnen druppelen.
Voor mensen wordt ook aangeraden om het met een eetlepel water in te nemen dus geen probleem volgens mij. :wink:

Bericht door: Lina op Oktober 31, 2007, 04:04:52

Hopelijk lukt dat beter, en werken de druppeltjes ook effectief...

Bericht door: Sheltiefun op November 06, 2007, 02:50:20

We zijn naar de halloweenwandeling geweest en naar de dropping, en de hondjes waren mee.

Maar normaal zitten ze alleen vanachter op de bank, maar aangezien mn broer en vriend meewaren, zaten ze dus op onze schoot vanachter.

Ze waren niet ziek, en 't was gewoon zalig  :thumbsup:

Hou mijn hart vast voor zaterdag 1,5 uur rijden naar Lommel  :bid:

Groetjes

Bericht door: Dubhe en Kyrah op November 06, 2007, 03:06:11

Het kan inderdaad schelen als ze op schoot zitten.
Dubhe was vroeger ook erg misselijk maar de laatste jaren gaat het beter, al kwijlt ze nog wel snel bij bochtige wegen.
Kyrah heeft nergens last van, die vindt autorijden zaaaaaalig.

Bericht door: Sheltiefun op Januari 08, 2008, 03:32:43

Whisper zit nu een grote kattenreismand op een dosndekentje in de auto en heeft niet meer gezeverd  :joepie:

Zalig gewoon !

:bid: dat het zo blijft... Ook Xkippy is al even niet ziek meer geweest  :dans:

Bericht door: Copin op Januari 08, 2008, 03:59:22

da's leuk nieuws, dan kan je binnenkort met gerust hart rondtuffen!!!  :thumbsup:

Bericht door: Linsey op Januari 08, 2008, 05:25:30

Ik zie dat ze niet meer wagenziek zijn nu, maar zet dit er toch eventjes op  :wink:
Ik had ergens anders gelezen dat een rubberen strip onder aan de auto hangen ook wel eens wil helpen bij wagenziekte bij honden. Had iets te maken met statische elektriciteit.

Bericht door: Sheltiefun op Januari 08, 2008, 05:36:36

Yups, mijn pa had dat vroeger steeds hangen voor MIJ. Ik was ook steeds wagenziek  :wink:

Bericht door: biegel op Januari 08, 2008, 05:38:56

Citaat van: Sheltiefun op Januari 08, 2008, 05:36:36
Yups, mijn pa had dat vroeger steeds hangen voor MIJ. Ik was ook steeds wagenziek  :wink:

zou dat wel waar zijn? ik heb dat ooit ook hangen gehad aan die van mij, maar dat ding raakt de grond niet als je rijdt hé, dat vliegt omhoog, dat raakt enkel de grond als je stilstaat...
ik denk dat dat meer show is dan iets anders en dat dat als placebo-effect werkt

Bericht door: Sheltiefun op Januari 08, 2008, 05:45:54

Ik  :puke: nog evenveel met of zonder  :tongue:

Slapen is de beste remedie, of liggen suffel met discman op de kop, was toch zo bij mij...

Bericht door: Emmanuelle op Januari 08, 2008, 05:47:32

Citaat van: Sheltiefun op Januari 08, 2008, 05:45:54
Ik  :puke: nog evenveel met of zonder  :tongue:

Slapen is de beste remedie, of liggen suffel met discman op de kop, was toch zo bij mij...

Ha nee daar werd ik juist gemakkelijker ziek van, van liggen in de auto.
Ik moest dan gewoon rechtzitten en naar de weg kijken... vandaar dat ik vroeger ook steeds vanvoor in een bus moest gaan zitten, zodat ik zoveel mogelijk van de weg kon zien.

Bericht door: Linsey op Januari 08, 2008, 05:56:57

Citaat van: biegel op Januari 08, 2008, 05:38:56

zou dat wel waar zijn? ik heb dat ooit ook hangen gehad aan die van mij, maar dat ding raakt de grond niet als je rijdt hé, dat vliegt omhoog, dat raakt enkel de grond als je stilstaat...
ik denk dat dat meer show is dan iets anders en dat dat als placebo-effect werkt

Ik weet toch van honden waarbij dat werkte en die hebben het besef niet van dat daar een strip aan hangt of niet :lol:

Bericht door: Riet op Januari 08, 2008, 11:07:35

Citaat van: Linsey op Januari 08, 2008, 05:56:57

Ik weet toch van honden waarbij dat werkte en die hebben het besef niet van dat daar een strip aan hangt of niet :lol:

Bij Kobbe werkte dat dus niet, nu, zo duur is dat niet je kan het altijd proberen.
Voordeel is dat regelmatig de electrostatische electriciteit door kontakt met de grond verdwijnt en dat ik dus iemand een kus gan geven na het uitstappen, of een sleutel in het slot van mijn garage kan steken, zonder dat de vonken overspringen  :hihi:

Maar ik ben heel blij dat het beter begint te gaan met Xkippy en Whisper  :joepie:

Bericht door: Bliksemtje op Januari 10, 2008, 11:41:00

Super dat het al wat beter gaat  :dans:

Bericht door: biegel op Januari 10, 2008, 12:26:53

Citaat van: Linsey op Januari 08, 2008, 05:56:57

daar heb je gelijk in  :winkthumb:, of het zouden heel slimme honden moeten zijn natuurlijk  :haha: :hm: :hihi: