Auteur Topic: Speelt jouw hond graag met speelgoed?  (gelezen 16795 keer)

Offline Petalouditsa

• Kwispeltje
  • Geslacht: Vrouw
Speelt jouw hond graag met speelgoed?
« Gepost op: september 07, 2009, 11:31:04 am »

Speelt jouw hond graag met speelgoed? (bal, touw, kong ... ).

Onze beertjes hebben dat precies niet meer nodig, ze hebben er nog maar heel weinig interesse in.
Ravotten en met elkaar stoeien en gek doen, doen ze nog het liefst.
Het speelgoed blijft dikwijls liggen. Enkel kong, lang touw of grote botten.. en dan nog het liefst van elkaar proberen stelen  :hihi:

Offline Riet

• Zwemmertje
    • DreamsForEternity
Re:Speelt jouw hond graag met speelgoed?
« Reactie #1 Gepost op: september 07, 2009, 11:35:12 am »
Speelgoed gebruiken ze vooral om van elkaar te pikken en in hun bench te leggen  :mrgreen:

Offline Ziggy

• Ploeteraartje
  • *
  • www.dogvision.be
    • DOGvision
« Reactie #2 Gepost op: september 07, 2009, 12:38:38 pm »
hier af en toe iets vastpakken om de andere uit te dagen en er dan mee te gaan lopen
wordt ook gebruikt voor zoekspelletjes
maar voor de rest spelen ze weinig, enkel wat ravotten samen.
kong vinden ze wel superleuk als er wat lekkers inzit.

als de hond van mijn pa hier is komt de flosh soms wel boven water om wat te trekken.

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #3 Gepost op: september 07, 2009, 21:43:30 pm »
'gewoon' speelgoed hebben ze eigenlijk niet omdat er toch altijd wat risico aan verbonden is - soms in huis eens iets piepspulachtigs maar da's dus nooit voor lang

nylabones liggen er wel en worden ook gebruikt (ons Fifi gebruikt dat vooral om op ons voeten te laten vallen  :doh:)

het meeste speelgoed dat we hebben is dus om samen met hun mee te spelen, trekspelletje, apporteren, frisbie...

Offline Xtreme Taz

• Grompot
  • **
    • Xtreme Nails
« Reactie #4 Gepost op: september 07, 2009, 21:51:47 pm »
Ik heb Barney op zijn aankomst hier een pluche pinguin van Fredje gegeven en daar wandelt hij altijd mee rond. Hij likt eraan en sleept 'm van A naar B, maar echt spelen doet Barney niet.
http://www.bloggen.be/cairn/

The road to my heart is paved with paw prints.

Offline marijke

• Snoepertje
« Reactie #5 Gepost op: september 07, 2009, 22:40:24 pm »
melly speelt veel en graag , hij heeft regimenten pluchen beertjes ed waarmee hij soms alleen speelt ;wat mee rondlopen , wat voorzichtig knabbelen enzo en woubba 's en ballen die hij soms op je schoot of aan je voeten komt werpen om je uit te nodigen voor te spelen , wat ik dan ook af en toe doe want hij is maar alleen , ik vermoed moest hij een vriendje hebben hij niet zo met speelgoed zou spelen ,..

in zijn bench is niks aanwezig heb te bang dat hij toch iets zou kapotbijten en stikken ofzo ,...
zijn allerfavo speelgoed is een stoffen bal , dat ding moet af en toe eens de was in die ziet echt  af  :hihi:

Offline ximmeke

• Platsmoeltje
    • Our Dogs
« Reactie #6 Gepost op: september 08, 2009, 05:10:26 am »
echt speelgoed hebben ze veel ,,,maar spelen ze daar mee ,, nee hoor :kweetni:

Gino is zot van zijnen bal die gaat hij altijd halen en staat dan me aan te kijken van ,,,
zie je het niet baasje ik heb nen bal en dat gaat heel den dag door :thefinger:
hij is ook heel zot van zijnen frisbee , maar die word zogoed als niet meer gebruikt wegens med.problemen
alleen als er echt geen wind is gooi ik hem nog weleens

Cedi de Sheltie speelt totaal niet , je kan 2 x iets weggooien en hij gaat dat halen ,
maar dan is het gedaan en kijkt hij je aan van ga het zelf maar halen jij gooit da toch weg
hij word graag gekroeld en gestreeld

Dannou  de berner speelt wel veel , haar lievelingsspeelgoed is een plastieken fles
daar krijg je haar heel zot mee en die gaat ze zelf uit haar eigen ook wel eens halen

maar echt spelen  soms ravotten Dannou en Gino met elkaar maar dan stop het

maar als ik een speeltje pak zijn ze er wel en doen ze mee ,,,
maar meestal moet ik het in gang zetten

berners en pluche dieren gaat hier niet goed samen , dat leeft altijd niet voor lang ,,, :hihi:

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #7 Gepost op: september 08, 2009, 07:32:26 am »
Binno bijt graag op plastieken flessen, hoe meer lawaai hoe liever, en tutteren op pluchen beestjes :lachje:
en met ballekes spelen, of 'pakwerkerke' naspelen met een grote handdoek met knoop in
oh ja, en 's morgens 'de gazet' of het reclame apporteren in ruil voor een paar zalmkoekjes :lol:
Gian speelt overal graag mee als ik meespeel, trekspellekes, afpakken en weggooien :crazy:
en papierkes kapotscheuren vind hij ook tof, ik iets minder dus dat mag maar af en toe :tongetje:

Offline rita

• Verjaardagsbazin
  • Snoepertje
« Reactie #8 Gepost op: september 08, 2009, 12:13:53 pm »
Nuka speelde helemaal niet toen ze bij mij kwam , nu speelt ze met piepende speeltjes , ze zou ook eens de floss nemen .

Het liefst steelt ze de speeltjes van Dixie en Chucky als die eens hier zijn  :hihi:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #9 Gepost op: september 08, 2009, 14:00:35 pm »
Dixie kan best nog zijn kuren hebben... afhankelijk van wanneer hij zin heeft ja... :lol: liefst van al met een pluchen pop (uit de zoomart :tong: ) en van Chucky idem eigenlijk...

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline miss e

• Krullebolleke
« Reactie #10 Gepost op: september 08, 2009, 19:57:26 pm »
Samuga speelt alleen vermoord de teddybeer  :mrgreen:
Buck wil alleen een apportje op de hondenschool of als we gaan zwemmen.
En de rest die rennen zich rot achter elkaar, maar kunnen ook geweldig alleen spelen  :lachje:
Dx die heeft soms een ingebeeld vriendje  :zot: :mrgreen:
www.galgoaid.eu

Het feit dat de term "dierenbescherming" moest worden uitgevonden is één van de meest schandelijke aangelegenheden van de menselijke beschaving.

(Theodor Heuss, bondspresident Duitsland 1949 - 1959)

Offline Borderfan

• Slijkduiveltje
  • **
  • There is no greater friend than a faithful dog!
« Reactie #11 Gepost op: september 09, 2009, 17:07:55 pm »
Hinta speelt heel graag met speelgoed.
Vooral piepspeeltjes. Maar een plastic fles is hier erg geliefd.
Balletjes en flostouwen worden gebruikt voor als ik alleen met Hinta wil spelen of als ik haar wil belonen op de HS.

Doris

• Gast
« Reactie #12 Gepost op: september 18, 2009, 13:08:07 pm »
Max loopt alleen om de bal, maar als ik dan roep, laat hij hem terug vallen, komt zonder terug. Maar hij vind het leuk, dat is wat telt hé? Ik loop dan naar die bal, loopt ie ook weer mee en staat ie dan te springen en te blaffen. Echt leuk om hem bezig te zien. Max is mijn eerste hond, ik weet dus niet hoe andere honden zijn.

Offline vania

• Speelkontje
  • **
« Reactie #13 Gepost op: september 18, 2009, 21:48:42 pm »
Shadow heeft
een kong (speelt hij enorm graag mee, vooral net als wij tv aan het kijken zijn en dat
ding maakt enorm veel lawaai)
een golfbal (is hij nu aan het slopen)
en een knook (waar hij nauwelijks naar kijkt, ligt hier al een maand of 3 denk ik)

Guapa is enorm ballengek en speelt eignelijk niet snel met iets anders
Zena hetzelfde als Guapa
Darko die speelt raar of zelden, die pakt wel eens iets van (voetbal, tennisbal, beertje)
maar is dat na 3min beu, je kan hem ook niet of nauwelijks aan het spelen krijgt
gooi het weg en hij staat echt te kijken van "ja en nu, ga het zelf maar halen hoor, anders
word IK moe"  :zucht:

Offline Zorrathello

• Wriemelkontje
  • *
  • ik hou van jou
« Reactie #14 Gepost op: september 18, 2009, 22:50:12 pm »
Zorra speelt niet. Sloeber(ke) is een echte ballenzot. Hij is al regelmatig afgekomen met een vreemde bal, liefst een tennisbal, die hij ergens gepikt heeft, zijn voorraad wordt steds aangevuld. Met onze hondenwandelclub gaan we regelmatig na de wandeling iets eten op een sport- (tennis) club en Sloeber(ke) wringt zich onder de (tennis)-draad om de ballen te pikken. Zelfs het geluid van een tennisbal maakt hem gek.
Goed getrainde honden doen geen poging je lunch te delen, ze geven je alleen zo veel schuldgevoel dat je er niet van kunt genieten