Auteur Topic: vuurwerkgeluiden  (Read 19549 times)

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
vuurwerkgeluiden
« Gepost op: Mei 26, 2009, 15:10:12 pm »

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Tommelein

  • Grommertje
  • ***
  • Berichten: 2,419
  • Geslacht: Vrouw
Re:vuurwerkgeluiden
« Reactie #1 Gepost op: Augustus 05, 2009, 08:59:20 am »
leuk!

Net eventjes getest ... Emma blijft daar gewoon door slapen  :LOL:

Offline Puppy

  • Speelkontje
  • **
  • Berichten: 31
Re:vuurwerkgeluiden
« Reactie #2 Gepost op: Augustus 05, 2009, 18:42:03 pm »
wat handig het is idden een maklijke maneer om je honden er beetje aan laaten wennen

Offline Petalouditsa

  • Kwispeltje
  • ****
  • Berichten: 1,076
  • Geslacht: Vrouw
Re:vuurwerkgeluiden
« Reactie #3 Gepost op: Augustus 05, 2009, 22:17:51 pm »
hier gaat hun kopje schuin.. "eh, wat is dat nu??" :D

Offline charmed

  • dikkopske
  • *****
  • Berichten: 206
  • Charming!
Re:vuurwerkgeluiden
« Reactie #4 Gepost op: September 11, 2009, 12:32:15 pm »
Bij Vuurwerktraining zijn mijn honden niet bang, maar echt vuurwerk van dichtbij dat kan je toch niet nabootsen, dan zou je al zelf dichtbij je hond vuurwerk moeten afsteken en dan zit je dus weer met echte angst. Wij nemen dit jaar de benen. Vorig jaar heb ik van 24 december tot 30 december een hond in een cluster van aanvallen gehad, en dat was geen pretje en dat alleen van de angst. Wij hebben echt alles geprobeerd. Ik heb haar vorig jaar zelfs 2 dagen op valium gehad, maar de aanvallen kwamen daar dwars doorheen. Valium werkt maar 15 minuten, daarna zijn ze nog uren suf, maar dan is de valium al uitgewerkt als spierverslapper. Wij zijn uit nood de snelweg opgegaan eerst door nederland, door naar duitsland (hier wordt geen vuurwerk afgestoken) toen eindelijk werd ze rustig en ging slapen. Zo hebben wij vuurwerk vermeden. Dit jaar willen we niet meer op de snelweg zitten, dan zou ik al vanaf 24 december op de snelweg moeten rijden, want hier in de dorpjes is het vuurwerk heel erg :(

Offline Sheltiefun

  • Grommertje
  • ***
  • Berichten: 2,141
  • Geslacht: Vrouw
Re:vuurwerkgeluiden
« Reactie #5 Gepost op: September 11, 2009, 15:54:08 pm »
Aaah Jacqueline, wij nemen ook de benen dit jaar naar Easterwood. Denk niet dat ze in het Drents-Friese woud vuurwerk afsteken. Ons honden hadden er totaal geen last van... tot die ***** verleden jaar op enkele meter van ons toch vuurwerk stond af te steken nadat we hem hadden gevraagd te wachten tot we weer binnen waren. Sindsdien is't allemaal om zeep. Xkippy heeft dagen lang op elk hard geluid angst gehad en willen weglopen. Flynn heeft in een hoekje in de badkamer gezeten de hele nacht. Whisper en Cayenne gelukkig niet te veel last van gehad. Maar tevoren waren ze wel alleen thuis en hadden ze de kattenbak leeggeroofd, de  :kakje: opgegeten en derna diezelfde  :kakje: weer overgegeven over heel het huis ...

Vanaf nu ontwijken we vuurwerk ook, mag niet denken aan de gevolgen  :bang:

Bij jou moet het nog erger zijn telkens  :bang: Heb je dan zelf geen angst als je haar zo ziet doen ? Ik was er zelf niet goed van van Xkippy's reactie  :?

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re:vuurwerkgeluiden
« Reactie #6 Gepost op: September 11, 2009, 16:40:37 pm »
ik zou de ganse zomermaanden de benen moeten nemen  :krab:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline charmed

  • dikkopske
  • *****
  • Berichten: 206
  • Charming!
Re:vuurwerkgeluiden
« Reactie #7 Gepost op: September 11, 2009, 16:56:55 pm »
Bij jullie is het ook geen pretje! Balen dan dat mensen niet luisteren en dan toch van dichtbij vuurwerk gooien. Ik weet niet of ze in het Drentsch Friesche Wold vuurwerk gooien. Als het een klein dorpje is waar je zit, moet je rekening houden met Carbid. Wij zitten hier tussen 2 carbidpunten in (allebei een kilometer verwijderd) en dat is niet veel voor het geluid.

Als ik haar om zie vallen ren ik er naar toe. Geef haar stesolid (wat ik dan overal bij me heb) en hoop dat de aanval weer snel over is. Maar idd. als er zovaak een aanval komt kan ik ook wel in paniek raken. Het is niet anders. We hebben speciaal een plek gezocht bij een hondenpension waar bange honden opgevangen worden, en ze mogen ook nog alle acht mee  :thumbsup:

 
Bij jou moet het nog erger zijn telkens  :bang: Heb je dan zelf geen angst als je haar zo ziet doen ? Ik was er zelf niet goed van van Xkippy's reactie  :?

Offline Borderfan

  • Slijkduiveltje
  • **
  • Berichten: 4,051
  • Geslacht: Vrouw
  • There is no greater friend than a faithful dog!
Re:vuurwerkgeluiden
« Reactie #8 Gepost op: Oktober 31, 2009, 18:50:42 pm »
Dank je wel voor de tip.
Ik zou dat eigenlijk eens moeten opzetten als ik Hinta (stiekem) binnen laat.  :hihi:
Gisteren waren er, tijdens onze wandeling aan De Nete, enkele jagers aan 't jagen en m'n meid kromp wat in elkaar toen ze die schoten hoorde en ze kwam steun zoeken bij mij.

Offline *~*DF*~*

  • Administrator
  • Grijze Snoet
  • *****
  • Berichten: 30,779
  • Geslacht: Man
Re:vuurwerkgeluiden
« Reactie #9 Gepost op: September 02, 2011, 23:19:50 pm »
vraagjes over hoe iets kunnen oplossen, moet je apart plaatsen... :wink:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline Ilero

  • Slopertje
  • ****
  • Berichten: 10,666
  • Geslacht: Vrouw
Re:vuurwerkgeluiden
« Reactie #10 Gepost op: September 03, 2011, 20:05:59 pm »
De link doet het niet meer. Ik krijg de fout boodschap 404 not found.

Offline JudyBerner

  • Speelkontje
  • **
  • Berichten: 65
Re:vuurwerkgeluiden
« Reactie #11 Gepost op: September 04, 2011, 22:23:07 pm »
Ik zag ooit dat cesar millan een trailer ofzo omgebouwd had om zogezegd onweer na te bootsen. Met een paar plastiek planten, een projector en een paar boxen. Maar ik kan toch nooit geloven dat je een hond wijs maakt dat dat echt onweer is? :krab: Dat voelen ze toch ook aan aan de luchtdruk enzo?

kristeltje

  • Gast
Re:vuurwerkgeluiden
« Reactie #12 Gepost op: September 05, 2011, 11:46:26 am »
Hmz, misschien kan ik het geluid opnemen en heel hard afspelen...Staat vast wel iets op Youtube. Het is het proberen waard. Baat het niet dan schaadt het niet, toch?

Offline Joska

  • Puppedup
  • *
  • Berichten: 6
Re:vuurwerkgeluiden
« Reactie #13 Gepost op: November 09, 2011, 20:43:29 pm »
Bij onze dierenartsen praktijk (As - Limburg) doen ze binnenkort een gratis presentatie over 'angst voor geluiden'.
Wij gaan daar waarschijnlijk wel naar toe, al hebben we momenteel geen hond die er schrik van heeft.
We wonen zeer afgelegen en hebben dus ook niet echt veel last van vuurwerk, hooguit wat knallen in de verte. Er wordt hier in het bos daarentegen wel veel gejaagd, maar geen enkele van de onze reageert daar op, ook niet met onweer.
De hond van mijn ouders, die wel eens hier komt logeren, is echter wel angstig van knallen, ocharme.

Meer info over de presentatie kan je hier vinden (efkes scrollen naar het topic):

http://www.dac-assist.be/documents/actueelnieuws.php