Auteur Topic: Babbelkotje van Dogsfriendly's Forum  (gelezen 205840 keer)

Offline Binno

• Platsmoeltje
  • Geslacht: Vrouw
Re: Babbelkotje van Dogsfriendly's Forum
« Reactie #510 Gepost op: november 17, 2019, 19:04:47 pm »
Binno, stuur ne keer de foto van je hondjes dat je naar m'n dogsfriendly gmail had gestuurd naar  tim. meulemeester@telenet.be (haal de spatie weg)

ik vergeet constant naar daar te gaan zien en dan vergeten we dat ...  :hihi:
:mail: You've got mail :lol:

't Is te hopen dat ze nog wat centjes terugstorten hé Viviane.
Van schouder gesproken... ik vermoed dat ik met een overbelasting of een ontsteking in mijn schoudergewricht zit, al een paar dagen veel pijn.
Dus niet veel gedaan dit weekend, wel een extra wandeling met Moos 'op den boerenbuiten', dan kan hij goed loslopen
en impassant kan mijn arm rusten. Dat trekken aan de lijn doet daar inderdaad geen goed aan.

Nog een fijne avond allemaal. :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
« Reactie #511 Gepost op: november 17, 2019, 22:49:09 pm »
Een buikriem voor beide dames :wink:

Goedenavond allemaal :waved:

de foto is al verstuurd naar de webmaster... Hopelijk staat die er morgen op :D dan weet je meteen welke ik gekozen heb - Binno :wink:

Deze namiddag mooi weer... ik vind dat niet leuk, want dan is iedereen op de been  :twistedevil: en als je dan je hondjes wil los laten lopen...
Rond 15u00 vertrokken, om 15u30 gewandeld. Dan zijn de meesten al terug, want dan wordt het te laat blablabla... en zo was ik op m'n gemak.
1x een hondje gezien, maar 'k heb geluk... Pip blijft dan gewoon kijken - hij staat wel verstard, maar blijft staan.
In zijn jongere jaren - zo vertelden de vorige eigenaren - werd hij door een zwarte hond aangevallen en ik vermoed dat 'zwarte dingen in de schemer' niet zijn dada zijn. Het bleek een koppel - volledig in 't zwart met een grote bruine hond. Gelukkig heeft Pip dat niet verraden aan Pharos, want die was gelukkig het pad voorbij gelopen, waarop die mensen afkwamen.
Als ik een hond zie staan, dan zou ik ook blijven staan, maar die mensen hadden precies zin in confrontatie en wandelden gewoon verder. Aja, want dan kunnen ze de persoon met de losse honden eens goe onder de voeten geven...? of hadden ze gewoon geen hersenen? Dat kan ook  :tong:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #512 Gepost op: november 18, 2019, 19:02:30 pm »
Deze voormiddag, een grote toer gedaan tot we bij een honden speel plein kwamen, er was niemand op dus heb ik geprofiteerd van de gelegenheid om Ché er op te laten, lijnband en snoetenband af gedaan   en hem vrij gegeven je had hem moeten zien lopen met zijn staart in de lucht, het beestje wist niet goed waar hij het had, als de gelegenheid zich nog voor doet zal ik het zeker nog doen, hij kwam ieder keer als ik hem riep en werd hij beloond met een snoepje, hij was zichtbaar blij
Het was een fijne dag voor ons beide  :hihi:
Prettige avond nog   :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #513 Gepost op: november 18, 2019, 19:32:16 pm »
Voor ons was het wat minder... de ochtend begon al met een Nuka die niet meer recht geraakte. Eergisteren begon mama te merken dat er iets fouts ging bij Nuka... deze morgen vertrek je naar de dierenkliniek met het idee dat ze daar dan wel een nachtje of 2 zou blijven... en dan moet je horen dat ze geen verbetering meer zien en dat het beter is voor Nuka om niet nog langer af te zien...

om 10u18 ging ze over de regenboogbrug, waardoor ze nu terug bij Chucky & Dixie is.

Een héél pijnlijke dag en dan begon het nog te regenen ook...  :hmm:

gelukkig is de zon er rond 16u00 nog doorgekomen en ik zei tegen m'n hondjes: 'Daar is Nuka weer, ze komt kijken of we het goed stellen zonder haar'...

Net zoals bij alle vorige overlijdens zal dat een paar dagen 'afzien' zijn, want ik zie haar overal... Elke keer ze uit de wagen sprong, elke keer ik ze in de wagen zette ... elke keer ze sprong en lachte met haar muiltje en haar maniertjes die zo eigen waren aan haar...

allemaal weg  :cry:

ik hoop intussen ook dat het goed gaat met mama, want zij zit daar nu thuis alleen...

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #514 Gepost op: november 20, 2019, 18:51:48 pm »
Heel veel sterkte voor Rita en voor jou ook Tim, het is altijd moeilijk om een huisdier te moeten afgeven, je blijf ze missen é
Deze morgen met de fiets naar de Opex gereden naar mijn huisdokter, was nog de straat niet uit of ik voelde het al in mijn benen, heb er 15 minuten langer over gedaan dan gewoonlijk, stond te beven op mijn benen toen ik er aan kwam, natuurlijk zater er 3 voor mij anders ben ik altijd de eersten gelukkig moet ik maar in Maart of April terug voor bloed te trekken
Nog een prettige avond iedereen  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #515 Gepost op: november 20, 2019, 23:45:39 pm »
Heb het er toch een beetje meer lastig mee dan ik had gedacht...

vandaag wandelingetje gedaan op een locatie die ik niet meteen link met Nuka... Dat was wel nodig, want ik was maandagnamiddag naar het bos geweest, waar ze zo vaak heeft gewandeld - dat is onvermijdbaar, want ik ging wel altijd ergens heen in Zedelgem als gewoon avondtoertje... ik zal me voor de rest van m'n leven dingen herinneren van 'dat deed ze daar' en ginder at ze het katteneten op... en zo van die dingen... en altijd is dat eerst een paar weken verdriet, dat het voelt alsof m'n hart in 2 gebroken is en dan betert dat wel weer.

Nuka werd gisteren door m'n moeder in het crematorium opgehaald... en ik kreeg er een deeltje van (haar hart neem ik dan aan :wink: ) en ze zal hier bij Dixie en Chucky een plaatsje hebben... kheb al 'n foto uitgestoken en Hans gaat die morgen op maat uitprinten...

Morgen ga ik naar Zottegem, iets ophalen... Was ook alweer de bedoeling om een zakje aan mama te geven voor Nuka, maarja...  :?
en daarna rij ik dan naar Strijpen - das daar vlak tegen - om een wandeling te maken samen met Els. Blijkbaar heeft ze morgen geen bijscholing.

Ik heb er wel wat nood aan om nu even met mensen te zijn die Nuka ook goed gekend hebben.

Vrijdag ga ik met iemand anders de wandeling van zondag herdoen. De laatste wandeling die ik met Nuka heb gedaan, zonder dat ik dat op dat moment heb beseft... die foto's heb ik dan nog geheel toevallig hier op 't forum gezet.

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #516 Gepost op: november 21, 2019, 23:55:22 pm »
Goedenavond :waved:

deze namiddag naar Zottegem om de snoepjes (5 zakken) voor 't goede doel... en dan : 'negen minuten om naar strijpen te rijden', ze mogen dan wel geen smalle straatjes toezetten met een auto... 250m terug achteruit, zonder dat je kan draaien... naar beneden en met een bocht in. BIj de bocht moest ik toch even denken hoor :lol: maar alé, ben dan in de 2de bocht gedraaid... Dacht ik 'volgende straat linksaf'... die liep dan dood op onverhard en ben dan uiteindelijk maar teruggekeerd naar de grote straat (zoals wij dat zeggen) om dan via een ferme omweg uit te komen waar ik moest zijn... zat ik daar dan weer alleen... Cheryl kwam net op tijd aan (das iemand van Ooidonk) en daarna ook Els

goed gewandeld.

Daarna wilde ik naar huis... blijkbaar ergens iets goeds mistypt op GPS... Nochtans 'laatste bestemmingslijst' aangevinkt... reed ik ineens richting Kruishoutem. Vond dat al raar dat het maar 20km zou zijn naar Zedelgem. Alé, herbekeken en dan moest ik ergens een oprit nemen, waar ze aan 't werken waren. Reed nochtans richting 'Oostende-Brussel', maar ik denk dat je voor Oostende naar links moest en ik ben meegereden naar rechts, richting Brussel... Alé hup, nog 20 min extra om terug naar huis te geraken, want ik moest er aan Wetteren af en dan weer op... 't was ook druk. Traag rijden, stilstaan, ook de kant richting kust... zo druk heb ik 't eigenlijk nog nooit geweten richting kust.

Nuja, goed... We zijn thuisgeraakt... en dan hoopte ik dat het fotootje van Nuka al in het kadertje zou zitten, nougabollen...  :zucht:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #517 Gepost op: november 23, 2019, 01:17:37 am »
Vandaag bij m'n ochtendplaats iets leuks meegemaakt

goedenacht allemaal :waved:

Ik kom 's ochtends altijd aan een huis met de rolluiken omlaag. Langsachter kan ik binnen. Mevrouw ligt nog in bed. Tegenwoordig is dat in 99% van de gevallen zo.
Ik klop eerst wel, want je weet maar nooit. Ik kom dus binnen en zeg 'goedemorgen'. Ze is wakker en zegt dag terug.
Terwijl ze opstaat, ga ik om de krant.
Daarna komt ze de keuken in, ik heb de krant al op haar zetel gelegd.
In de keuken maak ik de koffie klaar en zet ik haar ontbijttafel.
Ze gaat naar buiten, toilet is daar... komt weer naar binnen en dan zegt ze dat ze zich gaat aankleden.
Intussen blijf ik in de keuken...
De verpleegkundige komt toe voor haar pillen en drankje. Ik kom terug naar binnen en lees het dagboek.
Verpleegster weg, mevrouw komt gekleed in de keuken.
 Na ca 2u - tegen dan is het 10u - zegt ze ineens: "Heb je Lemmy gezien?"
Ik zeg van nee, "al de ganse ochtend niet"
Lemmy is haar gecastreerde kat.

"Dat zit ie zeker boven" zegt ze. Dus ik ga boven kijken, maar zie hem nergens.
Ze is een beetje vergeetachtig, na een kwartier zegt ze dat nog eens en ik zeg dat ik dan nog wel eens ga zien.
Intussen ga ik naar buiten, tot achter ... geen kat te zien. Ze staat te roepen, geen kat dat komt.
Ze geraakt precies een beetje in paniek, want ze is dit niet gewoon.
Om 11u00 komt de kookdame toe (gezinshulp) en ik had de was die de gezinshulp van de dag voordien had opgehangen, intussen geplooid en gestreken
de gezinshulp van vandaag ging dat in de kast steken.
Dus ze begint met de zakdoeken en wanneer ze het ondergoed in die bepaalde kast wil steken, schrikt ze zich een goedje
Mijnheer Lemmy lag daar rustig tussen de kledij van m'n klant  :hihi:
Natuurlijk was dat schrikken.
Hoe is de kat erin geraakt?
Toen klant haar onderbroek uit de kast haalde, had ze die laten openstaan...
Terwijl de klant naar de keuken kwam, zal de kat erin gegaan zijn.
Toen ik afstofte, heb ik dat deurtje dichtgedaan...
en zo kon Lemmy er niet uit  :D

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #518 Gepost op: november 23, 2019, 12:02:28 pm »
Goedemiddag allemaal :waved:

ff toerke zoeken en dan huppekee... tis wel weer geen denderend weer, maar goe...

en tis weer winter... 't valt ook al tegen van de lengte van zo'n toeren + eigenlijk niet meteen op 'n locatie waar ik nog maar recent met Nuka ben geweest. Dat deed ik ook niet in den tijd van Dixie & Chucky

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #519 Gepost op: november 23, 2019, 17:38:40 pm »
Nog een geluk dat die gezinshulp in die kast moest zijn of die kat zat daar nu nog ocharme. :doh: :lol:

Ja zo ne grijzen dag, 't is precies ni echt licht geweest vandaag.

Nog een fijne avond en een mooie zondag allemaal. :waved:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #520 Gepost op: november 23, 2019, 18:29:20 pm »
De kat had een zacht plekje gevonden  :lol:, deze namiddag met Ché naar de loop weide geweest, laat hem los en we wandelen tot het einde van het plein, in het terug komen roep ik Ché regelmatig bij mij en hij komt direct, maar de laatste keer dat ik roep loopt hij pa

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #521 Gepost op: november 23, 2019, 18:34:14 pm »
Om verder te gaan,
loopt hij parmantig verder tot aan het poortje en blijft daar voor staan als of hij wil zeggen "het is genoeg geweest vrouwtje we kunnen nu wel verder gaan," het was zo'n koddig zicht hoe hij naar dat poortje stond te kijken  :lachertje:
Hoe gaat het met u Rita?
Anders niet veel nieuws vandaag
Van mij ook nog een prettige zondag allemaal  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #522 Gepost op: november 24, 2019, 09:01:21 am »
Goedemorgen iedereen :waved:

Leuk dat Ché naar de speelzone gaat... Als ik met de mijne ga, wandel ik er een toertje in... ze gaan nooit uit zichzelf naar het hek :lol: Nuka was er ook geen fan van. Ze was geen speelhond hé. Voor haar was dat een plek als een ander: beetje snuffelen en als de boel afgesnuffeld was, kwam ze weer naar het baasje toe.

Deze namiddag met een paar mensen naar Lembeke, wandeling voor een goed doel. Alleen op stap is nogal futloos en ook deprimerend, want mijn gedachten gaan constant naar Nuka... Ook een beetje dom waarschijnlijk om naar haar vast bosplekje te gaan... mama ging daar altijd wandelen, voordat ik haar begon mee te nemen op de grotere uitstappen. Het was pas de laatste jaren dat ik daar weer wat vaker kwam... op de dagen dat ik Nuka wou laten rusten gezien we begonnen te merken dat ze dat nodig had nadat ze een paar keer 8km had gestapt. Recuperatie hé. Sliep meer, soms eens wat stram. Al is die stramheid, of was eigenlijk, meer toe te schrijven aan die vermaledijde ziekte van Addison die bij haar werd vastgesteld verleden jaar.

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #523 Gepost op: november 25, 2019, 08:20:47 am »
Goeiemorgen :zwaai:

We zijn gisteren naar het zeetje gereden maar de weergoden waren ons niet zo goed gezind.
's Morgens vertrokken met redelijk mooi weer, zonnetje kwam er al een beetje door dus het zag er wel goed uit.
Maar we waren nog geen kwartier op het strand of de mist viel als een deken over ons en is blijven hangen tot we bijna thuis waren.
Als je langs de waterlijn liep (en het was hoog water) zag je zelfs de strandpaviljoenen niet staan.
Maar we hebben er toch eentje gevonden. :mrgreen:

Fijne (werk)dag nog allemaal. :waved:

Offline viviane

• Ploeteraartje
  • *
« Reactie #524 Gepost op: november 25, 2019, 18:39:45 pm »
Het was erg mistig é Binno we zijn gisteren boodschappen gaan doen en ik zat ook niet op mijn gemak in de auto met die mist
Kuis madammetje is vandaag terug geweest en ze heeft haar boterhammetjes met Ché gedeeld en content dat hij was hij direct bij haar gaan flikkeflooien gekke hond als hij maar gevoederd wordt dat is hij direct je beste vriend :lachertje:
Nog een prettige avond  :waved: :waved: