Auteur Topic: Re: Café 2019 - Welkom in de Zomer van 2019 :-)  (gelezen 30996 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Re: Café 2019 - Welkom in de Zomer van 2019 :-)
« Reactie #390 Gepost op: augustus 19, 2019, 13:01:46 pm »
bwa, laat het maar warm zijn :D

22 graden is ideaal om te gaan wandelen.

Kga dat dan maar nu ook gaan doen, want de trimsessie werd al helemaal geen succes. Ze koopt daarvoor speciaal hondenijsjes...
Hij keek er niet eens naar om  :zucht:

Dan hebben we nog 2 mogelijkheden: of we 'verdoven' hem met een kalmeringsmiddel... of we moeten iets vinden, waardoor ie z'n hoofd niet kan draaien als ze aan zijn achterzijde bezig is... ik opteer voor dat eerste, omdat dat minder agressief is.

kammen en borstelen gaat allemaal best goed, maar door het zwemmen krijgt ie klitten en we kunnen hem toch moeilijk gaan verbieden te zwemmen omdat hij klitten krijgt.

Goedemiddag iedereen :waved:

Honden maken geen lawaai, maar Muziek

Offline viviane

• Blaffertje
  • Geslacht: Vrouw
« Reactie #391 Gepost op: augustus 19, 2019, 17:29:51 pm »
Deze morgen een korte toer gedaan was in mijn trui buiten gegaan met Ché en natuurlijk in een vlaag gezeten was niet lekende nat maar toch ferm wakkig
Kuismadammetje geweest en huisje weer proper
Ik vind het geen mooie zomer, oftewel was het s' morgens mooi weer en dan de hele namiddag over trokken en of met regen, of te wel s' morgens en de namiddag regen en overtrokken en dan s' avonds mooi weer, nu zo warm als het die 3 dagen is geweest moet nu ook niet natuurlijk maar ik heb toch liever een beetje zon, heb hier een paar dagen de chauffage aan gehad dat het te fris was in de living hij sloeg van zelf aan en je kon het goed verdragen, ik begrijp dat er mensen zijn die niet tegen de warmte kunnen maar ik heb het graag warm en aan de kust heb je toch altijd een zeebriesje en dat is dan toch een paar graden minder dan in het binnenland
Nog een prettige avond  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #392 Gepost op: augustus 20, 2019, 08:06:20 am »
mensen die een beetje breder zijn hebben het altijd te warm, dat is wetenschappelijk bewezen. Mensen met een normale lichaamsbouw of ietsje tengerder hebben een tekort aan een beschermingslaag en houden van warmte ... :wink:

en dat een magere mens mij maar eens komt bewijzen dat dat niet zo is :lol:

Geef mij maar warmte, ik sluit me bij Viviane aan... bovendien veel gezonder voor de gewrichten dan die kou... ieder zijn ding :tong:

het verschil is dat die mensen die niet van de warmte houden, het vaak komen verpesten door om de haverklap erover te klagen (ik heb het niet op jou Ilero :tong: ) maar op mijn vriend en mijn moeder  :twistedevil:

Goedemorgen iedereen :waved:

gisteren... geregend? nee hoor... :lol:

Hans stuurde een bericht dat het gegoten heeft in Zandvoorde, maar toen zat ik in Oostkamp en daar zijn de wolken in de verte voorbij gedreven.
Aja... 1 kleine bui bij het over de 'koekelareberg' rijden op weg naar m'n namiddagwandeling.

Ging eigenlijk zo vroeg niet wandelen, maar Pip werkt dus absoluut niet mee bij de trimster. Had ze speciaal dingskes gekocht... Iets dat kon kleven, met daaraan ijs (bevroren eh), maar hij keek er niet eens naar om... maar happen kan ie wel, vanaf ze hem wil 'trimmen'... Pfff. En hij MOET getrimd worden, want zijn haren zitten door het zwemmen vol klitten hé.

Volgende dinsdag terug, we gaan eens proberen met een kalmeringsmiddel. Jammer, maar als het zo werkt...

Offline Ilero

• Slopertje
« Reactie #393 Gepost op: augustus 21, 2019, 06:43:44 am »
:groet:

Ze kondigen een 3de !!! hittegolf aan deze zomer dus....
Maar de mens is met niets meer tevreden. Altijd maar klagen. Genieten van wat ons gegeven is en van wat we hebben kent de mens blijkbaar niet meer.
Ik behoor niet (meer) tot de bredere mensenmassa en heb het snel te warm.
Halve nacht opgezeten met een oversture Sammy. Ze snapte de irritante pieptoon (lege batterij brandalarm) niet.

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #394 Gepost op: augustus 21, 2019, 17:23:57 pm »
Ché is daar bang van, heb ook eens een halve nacht bij hem gezeten tot dat ik het moe werd en de batterij er uit heb gehaald, het was direct stil en ik naar mijn bedje
Ché heeft 2 vriendinnen in het park die hem vet mesten met snoep, ene stopt speciaal met haar fiets om hem een snoepje te geven die ze speciaal voor hem gaat kopen :hihi:, bij haar neemt hij het mooi uit haar hand maar bij de andere niet zij is er niet gerust in en aarzelt  en dat voelt hij dus hij snakt hem uit haar hand, voor mij is dat heerlijk weer ik kan daar zo van genieten é
Nog een prettige avond  :waved: :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #395 Gepost op: augustus 23, 2019, 12:10:23 pm »
Goedemiddag :waved:

gisterenmiddag heerlijk liggen zonnen... daarna al dat zweet weer afgespoeld en dan weer wandeldend zweten... tegenwoordig zijn die bossen niet meer wat ze geweest zijn, met dat ze er overal gaten in kappen.

Deze namiddag zou ik hetzelfde doen en dan een late namiddagtoer, maar 'k zou eens moeten denken waar... iets met water voor Pip. Erg eh, ik moet me daar altijd rot op zoeken...

Offline Binno

• Platsmoeltje
« Reactie #396 Gepost op: augustus 23, 2019, 19:42:39 pm »
Goeienavond allemaal  :zwaai:

Getwijfeld of we vandaag naar de Kalmthoutse Heide zouden gaan, maar de volgende dagen gaat het nog warmer worden,
in 't weekend is er trouwens ook teveel volk, dus toch maar vandaag al gegaan.

Ik had de indruk dat sommige heideplantjes de droogte van vorige zomer nog niet helemaal verteerd hebben,
er waren er precies minder en ook niet zo uitbundig van kleur dan ik verwacht had.
Van de waterplassen bleef ook niet zo heel veel meer over.
Moos zijn blik sprak boekdelen, ook al mag hij daar dan niet gaan zwemmen, hij wéét wel waar er normaal gezien water staat. :lol:

Ook een keertje de uitkijktoren (tevens brandtoren) beklommen,
met een smalle draaitrap waar je los doorheen kijkt, helemaal niet zo vanzelfsprekend als je hoogtevrees hebt. :lol:
Als afsluiter nog lekker gaan eten op een terrasje, dat had ik verdiend. :hmpf: :mrgreen:

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #397 Gepost op: augustus 24, 2019, 18:27:05 pm »
Wij hadden rommelmarkt in onze buurt, ben met Ché deze morgen en namiddag alleen door de mensen massa gegaan had wel zijn snoeteband aan gedaan hebben veel honden tegen gekomen sommig blaffers er tussen, maar Ché heeft zich kranig gedragen niet geblaft of uitgevlogen niets,tot de laatste hond die we tegen kwamen hij moet gedacht hebben en nu is het mijn toer, hij vloog uit naar een oude lab die niets deed, heb hem de hele tijd geprezen maan nu kreeg hij toch onder zijn voeten van mij  :hihi:
Ché, is een vrouwen verleider geworden, hij heeft al 2 vriendinnen die speciaal snoep voor hem kopen en in het park aan hem geven, nu is er nog een vrouw bij gekomen die hem graag wil knuffelen een echte dongovan  :lachertje: :roflol:
Nog een prettige zondag morgen

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #398 Gepost op: augustus 26, 2019, 15:13:44 pm »
lol, dat ligt aan zijn grijze snoet :wink: ouderdom is vertederend. Ondervind jij dat ook niet Viviane? :tong:

Binno: ik las vandaag op de kooikerpagina dat je moet opletten voor zonnende adders tussen de heideplantjes...

Ik vind heide niet leuk :tong: het is er veel te warm, geef mij maar bos...  :twistedevil:

Goedenamiddag iedereen :waved:

lekker warm om te poetsen, morgen weer naar een 3-verdiep... 't zal er weer leuk worden. Dan doe ik geen speciale kledij aan hoor. Gewoon 't zelfde als wat ik nu draag = lichte kledij.

ik wist niet dat er een rommelmarkt was in Oostende, eigenlijk straf eh? :lol:

kben een route aan 't zoeken voor donderdag, dan geven ze minder warm. Misschien eens naar Sinaai ergens... Binno kan ook nog meekomen :tong:

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #399 Gepost op: augustus 26, 2019, 17:14:46 pm »
Nee Tim ik ondervind dat niet heb namelijk geen grijze snoet é, nu al 3 dagen na een dat ik zowel s' morgens als in de namiddag met Ché naar buiten ga, echtgenoot is bezig aan het epoxy smeren dus dat moest in de namiddag gebeuren, waarom weet ik niet had het zowel in de voormiddag kunnen doen was minder warm geweest
Ja het was rommel markt in ons kwartier, ben niet gaan kijken hoor, dat interesseert mij niet en ook te veel volk die niet kijkt waar ze lopen, nee dank je moet geen hebben, was al blij dat ik weer thuis was met Ché
Nog een prettige avond  :waved:

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #400 Gepost op: augustus 27, 2019, 11:32:06 am »
Ik ging vroeger vaak naar rommelmarkten, maar je hebt gelijk: het is er vaak te druk.

Goedemiddag iedereen :waved:

Pip en het kalmeringsmiddel was geen succes. Hij verzette zich teveel. Ze heeft ten hoogste zijn achterkant kunnen doen en z'n achterpoten en voor de rest werkte hij echt tegen...

handen in het haar noemt zoiets. :zucht:

Offline els

• AdviesRaad
  • Racertje
« Reactie #401 Gepost op: augustus 28, 2019, 07:42:39 am »
Muilbandje aanleren ?

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #402 Gepost op: augustus 28, 2019, 18:06:51 pm »
Gisteren met vriendin naar stad geweest, een gezellige babbel gehad, ijsje gegeten koffietje gedronken broek en t shirt gekocht die nog in de solden was, was weer gezellig, we hebben op ons gemak bijna 11 kilometers gedaan, het weer was goed, op de dijk was er wel wat nevel, maar het was goed
Ché draagt ook een snoeten band als ik met hem ga stappen hij trekt dan veel minder, we hebben het hem nooit moeten aanleren hij kende het van bij zijn vorige bazen, hij draagt het wel niet graag maar er tegen vechten doet hij ook niet hij grommelt een beetje zijn protest laten horen  :hihi: :hihi:

Offline viviane

• Blaffertje
« Reactie #403 Gepost op: augustus 28, 2019, 18:08:06 pm »
Een snoeten band aan leren zoals Els zegt zou ik ook doen Tim

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
« Reactie #404 Gepost op: augustus 29, 2019, 19:48:56 pm »
Eerst nog ff dat andere proberen... zal niet anders op zitten, 't probleem is wel dat hij moet stilstaan... en als ie tegenwerkt...

nuja, we zien wel.

Goedenavond allemaal :waved:

was toch nog een beetje warm op de wandeling, maar das niet erg. Els kon het waarschijnlijk wel goed gebruiken...

en Cheryl was ook mee. 'twas een goed toertje. We zijn naar Belsele geweest. Das regio St.- Niklaas.