Auteur Topic: Kortemark - 14/05/'18  (gelezen 108 keer)

Offline *~*DF*~*

• Administrator
  • Grijze Snoet
  • Geslacht: Man
Kortemark - 14/05/'18
« Gepost op: mei 15, 2018, 23:01:42 pm »
In het boekje van Kortemark staat heel verleidelijk dat de route je de mooie kanten van de Ellewijk laat zien. Alé dacht ik, dat klinkt aangenaam...
'Het Leenbos' zeg... dat klinkt toch wel naar een bos, niwaar? om nog maar te zwijgen van de Vallei van de Grysperrebeek... ik denk meteen aan een idyllisch paadje langsheen dat water...
"de wandeling is mooi en karakterieel vanwege de mooie hoeves en de kleine wegels langs de route" zeggen ze verder nog. Nouja... kleine wegeltjes. 2 om exact te zijn.

Als ik zoiets lees denk ik aan véél kleine wegeltjes en trage wegen die aan elkaar geregen worden dmv af en toe wat verhard.
Nu... op zich viel de wandeling wel mee, maar die ene straat was dan ook onderbroken voor het grote verkeer. Ik weet dus niet hoeveel wagens er komen als er niet gewerkt wordt.

Ik ben gestart vanaf de Staatsbaan... toch nog een leuk paadje - maar ik begrijp dat de makers van de bepijlde route deze niet konden opnemen in hun route... - die we dubbel nemen. Zo komen wij aan een mooie 5km. De originele route - startend vanaf de wijkschool bevat er 3.75km.

beide kanten met draad afgezet

over de draad ziet dat er zo uit

uitzicht

één zijkant wordt draadloos

deze route

efkes straat om tot aan de officiële start uit te komen

het kaartje

na het 2de smalle wegeltje op de straat

ik had een leuk paadje verwacht doorheen het groen...

maar het blijft bij dromen

Dit is dus dat befaamde 'leenbos'  :eek:

Gezien verhard op den duur als 'beeld' gaat vervelen, nemen we maar zijzichtjes

hier naar links

en dan deze in

wordt smaller

en weer breder

naast de tuin van de boer blijven

en dan 't beste pad...

daar is de bedrading weer :D

komen op een oprijlaan

en zo komen we terug aan ons doorpad